Kiperä kysymys palstalaisille :)

Oletko omasta mielestäsi helppo ihminen?

Luen paljon iltapäivälehtiä ja siellä jutuissa olevia kommentteja. Aika usein jutut pistää miettimään sitä, kuinka niin monentyyppisiä ihmisiä meitä onkaan. Sama asia näkyy täälläkin. :)
Tuolla helpolla ihmisellä tarkoitan sitä esimerkiks , että sinun kanssasi on helppo tulla toimeen..jne...

Mä uskon että vaikka olisi kuinka ns. helppo immeinen, niin kyllä meistä kaikista jotain vaikeetakin löytyy...minusta ainakin. :))

40

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No kaverit ei ole valittaneet, jutellaan kaikesta puolen ja toisin..😊 Vaikes voin olla suorasanaisuuden taki ehkä?

      • Tunnen muutamia ns. suorapuheisia ihmisiä. Jos heidän kohdaltaan ajattelen asiaa, niin ehkä tuossa suorapuheisuudessaan voisivat joskus ehkä asettaa sanansa välillä toisin. Usein käy niin, että vaikkei ihan mitään rumaa tarkoittaisikaan, niin sen voi ymmärtää toisin. :)
        Mä pidän oikeasti vaikeena tyyppinä semmosta, joka näkee kielteisiä asioita ihan joka paikassa. Jos on jossain kerrottu joku myönteinen juttu esimerkiks, niin siitäki pitää vaikka väkisin löytää jotain kielteistä. :¤


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tunnen muutamia ns. suorapuheisia ihmisiä. Jos heidän kohdaltaan ajattelen asiaa, niin ehkä tuossa suorapuheisuudessaan voisivat joskus ehkä asettaa sanansa välillä toisin. Usein käy niin, että vaikkei ihan mitään rumaa tarkoittaisikaan, niin sen voi ymmärtää toisin. :)
        Mä pidän oikeasti vaikeena tyyppinä semmosta, joka näkee kielteisiä asioita ihan joka paikassa. Jos on jossain kerrottu joku myönteinen juttu esimerkiks, niin siitäki pitää vaikka väkisin löytää jotain kielteistä. :¤

        Juu, totta, tuota suorasanaisuutta on hyvä hillitä. Tuollainen kielteinen ihminen on aikas ärsyttävä.. Kokemusta on..

        Kavereiden mielestä olen kiltti, empaattinen ja huomioin heitä, sekä kuuntelen heitä jne..


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Juu, totta, tuota suorasanaisuutta on hyvä hillitä. Tuollainen kielteinen ihminen on aikas ärsyttävä.. Kokemusta on..

        Kavereiden mielestä olen kiltti, empaattinen ja huomioin heitä, sekä kuuntelen heitä jne..

        Niin..se menee vaan niin, että meillä ihmisillä on erilainen katsantotapa asioihin, niin silloin joutuu kyllä huomioimaan sitäkin asiaa. Vähän samoin kun sanotaan, ettei makuasioista voi kiistellä. :)
        Sä olet kiltti ja symppis pimatsu. Aika ärhäkkäkin joissakin asioissa, mutta siinä tulee eteen juuri se, että minkälaiseksi se meidän ajattelutapa on muodostunut. Kenenkään ajattelutapa ei ole väärin kumminkaan. :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin..se menee vaan niin, että meillä ihmisillä on erilainen katsantotapa asioihin, niin silloin joutuu kyllä huomioimaan sitäkin asiaa. Vähän samoin kun sanotaan, ettei makuasioista voi kiistellä. :)
        Sä olet kiltti ja symppis pimatsu. Aika ärhäkkäkin joissakin asioissa, mutta siinä tulee eteen juuri se, että minkälaiseksi se meidän ajattelutapa on muodostunut. Kenenkään ajattelutapa ei ole väärin kumminkaan. :))

        Erilaisuus on kyllä hyvä ihmisissä /kavereissa, siinä näkee ja oppii uutta..😊 Sinä olet Tinttu mukava ja fiksu.😊


      • No mäki oon omasta mielestäin likipitäin täydellinen... :D


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Erilaisuus on kyllä hyvä ihmisissä /kavereissa, siinä näkee ja oppii uutta..😊 Sinä olet Tinttu mukava ja fiksu.😊

        Niin oppii...ja varsinkin ajattelemaa asioista toisin...Mä opin eräältä ihmiseltä joskus aikoinaan sen, että ketään ei saa mollata etukäteen ku ei tiedä tarinaa sen asian takaa.


      • artagnan kirjoitti:

        No mäki oon omasta mielestäin likipitäin täydellinen... :D

        No onko olemassa miehiä jotka ei kuvittele olevansa täydellinen....kysyn vaan...:}


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No onko olemassa miehiä jotka ei kuvittele olevansa täydellinen....kysyn vaan...:}

        No mä kyl oon ;) Toi meidän muruki taputtelee tätä mun sikspäkkiäin sillai ihaillen... ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No mä kyl oon ;) Toi meidän muruki taputtelee tätä mun sikspäkkiäin sillai ihaillen... ;)

        Jassoo..:))Ja sinähän oot sitte polleeta poikaa ja kävelet leuhkasti..;)


      • artagnan kirjoitti:

        No mä kyl oon ;) Toi meidän muruki taputtelee tätä mun sikspäkkiäin sillai ihaillen... ;)

        Hahaha ;)) Sitä ei EDELLEENKÄÄN lasketa, jos mun käsi kävi siihen vahingossa, kun nukuin sun vieressä teltassa...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin..se menee vaan niin, että meillä ihmisillä on erilainen katsantotapa asioihin, niin silloin joutuu kyllä huomioimaan sitäkin asiaa. Vähän samoin kun sanotaan, ettei makuasioista voi kiistellä. :)
        Sä olet kiltti ja symppis pimatsu. Aika ärhäkkäkin joissakin asioissa, mutta siinä tulee eteen juuri se, että minkälaiseksi se meidän ajattelutapa on muodostunut. Kenenkään ajattelutapa ei ole väärin kumminkaan. :))

        sitäpä jäbäki on monasti ihtekseen tuumaillu et ne läheiset pitäis pystyä hyväksyä suolineen ja sorkkineen semmosina ku he ovat ku ihminen on kummiski sitä miks elämä on heidät muokannu..


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        Hahaha ;)) Sitä ei EDELLEENKÄÄN lasketa, jos mun käsi kävi siihen vahingossa, kun nukuin sun vieressä teltassa...

        Tota noin... Mä en kyl sit missään nimes haluu alkaa väitteleen sun kaa muru mut sä kyl teeskentelit unee, silittelit sillai et äly pomppas kattoon ja sit kuului vaan et mmmm ;) Voitko sä vannoo et se ei kuuluis sun sanavarastoos ;)


      • temmirauta kirjoitti:

        sitäpä jäbäki on monasti ihtekseen tuumaillu et ne läheiset pitäis pystyä hyväksyä suolineen ja sorkkineen semmosina ku he ovat ku ihminen on kummiski sitä miks elämä on heidät muokannu..

        No täytyy kyllä sanoa, että hyvinkin voi tulla eteen sellaisia juttuja ettei voi hyväksyä...ei vaikka olis kuinka läheinen. Kyllä mulla on ihan sukulaisissaki semmosia juttuja.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No täytyy kyllä sanoa, että hyvinkin voi tulla eteen sellaisia juttuja ettei voi hyväksyä...ei vaikka olis kuinka läheinen. Kyllä mulla on ihan sukulaisissaki semmosia juttuja.

        no jäbä vaan lähinnä tota luonteen puolta meinas et semmonen vilkkaamman sorttinen ihminen saattaapi kovastikki piristää semmosen hiljaisemman eloa.. :)


    • Hitto ku tympi äsken..Laitoin kahvin lorottamaan ja sit ku kaadoin kuppiin, niin siinä oli pelkkää vettä. :/

      • Heh!😀 Minulla taas röhnöttää koira olkpäällä kuin mikäkin vauva ja kuorsaa tyytyväisenä..😁


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Heh!😀 Minulla taas röhnöttää koira olkpäällä kuin mikäkin vauva ja kuorsaa tyytyväisenä..😁

        Suloinen vauva se onkin. :) Pitääkö se kovaaki ääntä ku nukkuu? Mun kisuli pitää hirveetä ininää nukkessaan.:))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Suloinen vauva se onkin. :) Pitääkö se kovaaki ääntä ku nukkuu? Mun kisuli pitää hirveetä ininää nukkessaan.:))

        Kyllä se välillä kuorsaa oikein kunnolla..😊 Yöt se nukkuu meidän sängyssä peittojen alla..😀


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Kyllä se välillä kuorsaa oikein kunnolla..😊 Yöt se nukkuu meidän sängyssä peittojen alla..😀

        Eiks se litisty vällyihin?


      • artagnan kirjoitti:

        Eiks se litisty vällyihin?

        Ei ole liiskaantunut.😊


    • No oon mä :) Pidän ennemmin mölyt mahassain ku rupeen riiteleen. Jotku väittää et sillai ilma puhdistuu mut entäpä sit jos rikkoutuuki välit? Työki on kyl sit sellainen et paree olla vaan hymynaamal :D Et jos mä joskus tään nikkini tärvään nii mä oon sit seuraavaks 'hymypoika' ettäs tiiätte jo ;)

      • No aatteleppa tuleva hymypoika, että jos sua oikeesti kaivertaa joku asia, niin eikö se ole parempi ottaa puheeksi? Mä ainaski tahdon selvittää, ettei pyöri mielessä vaivaamassa. Ja eihän välit välttämättä mene poikki, ku esittää asian nätisti. :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No aatteleppa tuleva hymypoika, että jos sua oikeesti kaivertaa joku asia, niin eikö se ole parempi ottaa puheeksi? Mä ainaski tahdon selvittää, ettei pyöri mielessä vaivaamassa. Ja eihän välit välttämättä mene poikki, ku esittää asian nätisti. :)

        No sillai mä tietty teenki et mä pyydän anteeks heti kättelys ja sit esitän asiain kautta rantain. Mä oon vaan kerran joutunu vetään turpiin et paukkuu mut silloin oliki hyvä syy ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No sillai mä tietty teenki et mä pyydän anteeks heti kättelys ja sit esitän asiain kautta rantain. Mä oon vaan kerran joutunu vetään turpiin et paukkuu mut silloin oliki hyvä syy ;)

        :)) Juu..joskus minäki oon tintannu, ku ei hyvällä uskota. :P


      • no eipä sitte jäbäkään oo pahemmin kiivaan sorttinen. nyrkit pystyssä ei oo tullu oltua ja voimiaki on tarvinnu vaan noitten elukoitten kans painimiseen. tämmöstä rumaa korstoa ei viihti kukaan ees leikillään haastaa ku saattaapi pian vahingossa päälle rojahtaa.. :)


    • No mun kanssa kyllä pärjää ihan jokainen ihminen joka on kanssani samaa mieltä KAIKISTA asioista... Eli mulle tulee riitaa lähes kaikkien ihmisten kans:)

      Tai sitte ei;)

      • Yllättävä vastaus..olin jo etukäteen varma, että sieltä suunnasta tulee pitkä kehulista. ;) Mulle tuli yks ihminen tuosta mieleen..:}


      • No enhän mä ikään oo itseäni kehunut, vaatimaton HERRA kun olen...

        No jos vakavasti puhun niin mua ärsyttää kyllä joskus pienetkin toimimattomat asiat ja se saattaa näkyä sitte mun käytöksessä lähellä liikkuville. Nytkin oon aika ärripurri kun tää palstan sposti ei toimi ja eräs toinenkin, työhön liittyvä sovelluksen päivitys ei vaan pelitä :(


      • HerraToljanter kirjoitti:

        No enhän mä ikään oo itseäni kehunut, vaatimaton HERRA kun olen...

        No jos vakavasti puhun niin mua ärsyttää kyllä joskus pienetkin toimimattomat asiat ja se saattaa näkyä sitte mun käytöksessä lähellä liikkuville. Nytkin oon aika ärripurri kun tää palstan sposti ei toimi ja eräs toinenkin, työhön liittyvä sovelluksen päivitys ei vaan pelitä :(

        Heikkoutensa kullakin..:P


    • tilanne_ratkaisee

      Läheisten kanssa yhteentörmäystä välttää viimeiseen asti, ei niin tärkeiden kanssa ei ole suurtakaan väliä vaikka ajautuu tappeluksi.

      • Mulla on samankaltainen näkemys sun kanssa kuka sitten oletkin :)) Jos on TODELLA erittäin läheisestä ihmisestä kyse, menettämisen pelko ehkäisee turhia yhteenottoja. Mutta jos toisella ei ole niin hirveästi väliä, kohdella voi miten huonosti tahansa. Se on loppujen lopulta kauhean surullista :((


      • RessuNro5
        a--r--i--e--l kirjoitti:

        Mulla on samankaltainen näkemys sun kanssa kuka sitten oletkin :)) Jos on TODELLA erittäin läheisestä ihmisestä kyse, menettämisen pelko ehkäisee turhia yhteenottoja. Mutta jos toisella ei ole niin hirveästi väliä, kohdella voi miten huonosti tahansa. Se on loppujen lopulta kauhean surullista :((

        Aito ja alkuperäinen RessuNro5, etkö tunnistanut;)


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        Mulla on samankaltainen näkemys sun kanssa kuka sitten oletkin :)) Jos on TODELLA erittäin läheisestä ihmisestä kyse, menettämisen pelko ehkäisee turhia yhteenottoja. Mutta jos toisella ei ole niin hirveästi väliä, kohdella voi miten huonosti tahansa. Se on loppujen lopulta kauhean surullista :((

        jäbä pitäis ku kukkaa kämmenellä..


    • En ole

      • Ei saa olla liian helppo ihminen.


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Ei saa olla liian helppo ihminen.

        Kerro nyt vähän tarkemmin miksi et ole helppo ihminen?


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Ei saa olla liian helppo ihminen.

        Niin..riippuu sit vaan asioista.


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Kerro nyt vähän tarkemmin miksi et ole helppo ihminen?

        Enpä taida. Sori


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Enpä taida. Sori

        Ok.😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe