X-Trail vs. Outlander ?

X-Trail_Outlander

Nissan X-Trail 1.6 DCi 130hv XTronic vs. Mitsubishi Outlander 2.2 HDi 156hv automaatti.

Kummassakin autossa etunsa, mutta kumpi vie pidemmän korren ja miksi, vai onko lopputulema enempi mieltymyskysymys? Autoto ovat melko tarkoin saman pituisia, mutta Outlanderissa taitaa oll ahieman suurempi tavaratila, mutta ei paljoa eroa.

Mitsubishi Outlanderin etuna on kokonaisuuteen sopivampi kone, PSA:n 2.2 HDi 156cv samalla kun X-Trailinsaa vain 1.6 -130hv:n koneella.

Hieman hämäävää sen sijaan on se, että Outlanderin automaatiksi on toisinaan kerrottu CVT tai kaksoiksytkin.

*

"Nissan X-Trail SUV 2014 review" - Carbuyer

- https://www.youtube.com/watch?v=T8jsz9yl17o

.

"TM koeajo: Nissan X-Trail dCi 130 4wd Business 360"

- http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-nissan-x-trail-dci-130-4wd-business-360

*

"Mitsubishi Outlander III SUV 2013 review" - CarBuyer

- https://www.youtube.com/watch?v=m-gnoa3JG5A

.

"Test Drive: Mitsubishi Outlander II – The German killer"

- http://www.inautonews.com/test-drive-mitsubishi-outlander-the-german-killer#.UebjsI1M8mE

.

"Test Drive: 2013 Mitsubishi Outlander III 2.2 DI-D 4WD Auto"

- http://www.inautonews.com/test-drive-2013-mitsubishi-outlander-2-2-di-d-4wd-auto

Edellä olevien artikkeleiden mukaan yllättäen Outlander II:n ( 170hv) kulutus samalla 2.2 L diesel-koneella on selkeästi maltillisempi kuin uudemman III-version (156hv).

20

1953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väääräkone

      Miksi isoon autoon laitetaan 130 tai 156 hevosen kone? Eikö ostajalin ole jo ihmeissään kun noi koneet sopii johonkin pikku fiestaan just ja just. Mutta että X-trail 130hv dieselillä tai mitsu 156hv koneella??siis mitä ihmettä valmistaja oikein miettii. Se on silkkaa kärsimystä ajaa tuommosilla autoilla. Olen ajanut 130hv X trailia ja kokemus oli niin järkyttävä etten tiennyt tollasia autoja edes olevan olemassa nykyään. Se automaatti pitää vaihetta niin että koko kone huutaa kun syötävä eikä auto mene mihinkään. Järjetöntä 190hv diesel automaatti olis ainoa oikea kone tommoseen. Ja niinhän nykyautoissa yleensä onkin.

      • X-Trail_Outlander

        Autotestaajat ovat pitäneet harmina, että Nissan on rajoittanut tarjonnan 1.6 - 130hv dieseliin ja kertovat sen olevan auton pullonkaula ja rajoilla, varsinkin jos kyydissä on enempi pokaa. Syynä markkina-alueiden päästö- ja veropolitiikka.

        "Järjetöntä 190hv diesel automaatti olis ainoa oikea kone tommoseen. Ja niinhän nykyautoissa yleensä onkin."

        "Järjettömyys" ei ole autonvalmistajien leirissä vaan nykyisissä päästönormeissa ja eri maiden politiikassa, joka tekee jo Outlanderiakin vastaavan hankinnasta ja veroluontoisista maksuista niin kalliita, ettei kauppa käy kuten muutoin kävisi ja niiden edelleen jälleenmyynti on omistajilleen haasteellista ja joissakin EU-maissa hyvin tuskaista.

        Sama perinteisten automaattien suhteen, joita tarjotaan yhä vähemmän. Kaskoiskytkimellisillä ja robotisoiduilla manuaaleilla päästään hieman pienempään kulutukseen ja pienempiin päästöarvoihin, vaikka ne eivät ilmeisemmin olekaan yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä kuin perinteiset. Auton ostajat maksavat sitten nämäkin viulut.

        Autoilun luppoiset ajat ovat jo historiaa Euroopassa, jossa edes tukeva lopakko ei auta kun tietyn päästöarvon autot tai dieselit eivät saa edes ajaa osassa kaupunkeja ja alueita ja yhä tiukemmaksi vain menee.

        - http://www.ympäristö-tarra.com/fi/ympaeristoe-tarra.html

        Samoin ongelmana on nykydieseleiden ei-soveltuvuus pätkäjoon EGR:neen ja hiukkasuodattimineen.

        Sähköauot ovat todellisuudessa elinkaareltaan ekologisesti edelleen kaikkea muut akuin ekologisia, enkä ole hybrideistäkään vakuuttunut, mutta niille ei ole samoja ajorajotteita ja käytön verokustannuksia kuin bensoille ja dieseleille. Suuria eroja eri EU-maidenkin kesken.

        "Vain tippa bensaa pätkäajossa" - 11.4.2014 klo

        "IL KOEAJAAMitsubishi Outlander PHEV on markkinoiden ensimmäinen ladattava nelivetohybridi."

        - http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014041118128756_at.shtml

        .


    • Väkeväkone
      • X-Trail_Outlander

        Millä lienee autolla toimitaja tottunut ajelemaan jos tuossa autossa, painosa ja korissa 130hv:n dieseliä kutsuu väkeväksi.

        Liki kaikissa testeissä ja testivideoissa (avauksessakin) on tuotu esille tuon koneen rajallisuus ja varsinkin jos pokaa on kyydissä ja toivottu sen rinnalle edustavampaa konetta.

        Toimittaja myös jätti manitsematta, että aikuisen kolmannella rivillä sen mainitun lyhyen matkaa matkustaminen tapahtuu polvet suussa, eli ei nivel- tai selkävaivaisille edes lyhyttä matkaa.

        Mutta X-Train vaikuttaa olevan kokonaisuudessaan ihan toimiva laite, mutta varsin negatiivistä on ett'ei automaattia saa nelivetoiseneversioon kuten ei sen pienemmässä sisarmalissa Qashqaissakaan.

        Sitten sen rinnalle voidaan laittaa kovana kilpailijana tuo Outlander jossa neliveto ja automaattinkin on samassa paketissa ja jossa PSA:n 2.2 HDi 156cv kone on aivan eri luokka, joskin hieman janoisempana (sen Euro-luokka en ole tarkistanut). Ovat melkein sentilleen saman pituisia.


    • outlander3

      Ei taida olla saman ikäiset autot vertailussa. Outlander III 2013 alkaen on ollut Mitsun omalla 2.2 DiD dieselillä. Automaatti on momentinmuunnin. 2012 ja aikaisemmin tuo PSA:n kone. X-trail 1.6 DCi tarjolla vasta 2014 alkaen.

    • outlander3

      Outlander III on Mitsun oma suunnittelua ja tuotantoa, valmistettu Japanissa. Aiempaa versiota tehtiin myös Euroopassa. Tuon selvitin ennen kuin hankin omani (diesel automaatti). En löytänyt myöskään, että mitään vakavia tyyppivikoja olisi. Luotettavaksi kulkineeksi raportoitu. X-trail olisi varmaan ihan hyvä tässä luokassa, mutta automaattia ja nelivetoa ei tarjolla, ainakaan Suomessa. Jos nelivetoa arvostaa, Mitsussa on hyvä sellainen. On myös pois kytkettävissä jos niin haluaa (tai muuttuu silloin tarpeen mukaan kytkeytyväksi kuten esim. CX-5, Rav4, Honda CR-V). Japseista myös Subarussa tietenkin erinomainen neliveto, jatkuva sellainen. Omani kulutus on ollut 30 000 matkalla tankkauksista mitattuna 6,8 l/100 km. Ajelen neliveto päällä (AWD auto 15/85%, taakse tuo 15). Olen testaillut joitakin tankillisia AWD lock (50/50 %), mutta enpä kulutuksessa ole juuri eroa huomannut. Nelivedolla auto on tanakampi ajella.

      • X-Trail_Outlander

        Itseäni kiinnostaisi juurikin tuo sama versio Outlander III - 4x4 diesel automaatilla, joskaan en toistaiseksi tunne lainkaan tuon ko. automaatin kestävyysmainetta.

        Dieseli vaikka varsin suuri osa lyhyttä ajoa, mutta bensaversio tuossa mallissa riskeeraa olla liian janoinen (?). Ovathan ne kaupunkien taksitkin dieselitä.

        Neliveto ei tosin itselleni ole niin tärkeä, mutta Mitsubishillä on sen suhteen perinteisesti hyvä osaaminen ja kulutus ei vaikuta paljoa nousevan. Sitten avoin kysymys on se paljonko siitä voi tulla lisäkustannuksia, huoltoja tai korjauksia.

        Perien öljyt tosin vaihdattaisin noin kolmen-neljän vuoden välein tai max. 80 tkm, sillä eivät nuokaan öljyt ikuisia ole ja nuokin rattaat tarvitsevat hyvää voitelua.

        "X-trail olisi varmaan ihan hyvä tässä luokassa, mutta automaattia ja nelivetoa ei tarjolla, ainakaan Suomessa."

        Qashqaita eikä X-Trailia ei kyselyni perusteella edes ole olemassa yhdistelmällä automaatti ja neliveto. Ilmeisemmin sama tulevan Dusterin automaatin kanssa, joka on robotisoitu manuaali.

        a) Onko Mitsubishi ojeistanut tuolle automaatille huollot ja jos, niin millaiset ja paljonko ne kustantavat?

        Nissanilla ohjeistus CVT:lle on joko kerran vuodessa tai maksimi 30 tkm.

        b) Millaisen ajon keskiarvokulutus tuo kertomasi luku on? Noin %-osuudet lähiö-kaupunki vs. Maantie-moottoritie?

        *

        "Test Drive: 2013 Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Auto"

        "Fuel Consumption"

        "The 2013 Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D Automatic is a hungry beast and even if the carmaker says that the average fuel consumption stands at just 5.8 L / 100 km, and in the 4WD Eco mode and with the Eco mode switched on in the climate control, the average fuel consumption indicated stood at an average 8 L / 100 km."

        "On the highway, with cruise control set on 120 km/h, the trip computer indicated 8.2 L / 100 km, which is enormous compared to the times we are living in and taking into consideration that this is a new generation equipped with a diesel engine. Once you will enter a crowded city, the fuel consumption figure will easily get passed 11 L / 100 km and it can even go up to 13 L / 100 km, and this without trying to get your daily dose of adrenalin."

        - http://www.inautonews.com/test-drive-2013-mitsubishi-outlander-2-2-di-d-4wd-auto

        vs.

        Saman lehden artikkelin testiajon mukaan Outlander II olisi pinempi kulutukseltaan.

        "Test Drive: Mitsubishi Outlander – The German killer" September 9, 2012

        "The Mitsubishi Outlander we tested was powered by the 2.2 liter diesel engine which is producing a total output of 170 horsepower and it has a peak torque of over 200 Nm."

        "Fuel Consumption"

        "The Mitsubishi Outlander doesn’t need too much “juice” on the highway where, with a crowded rear seat, the AC on, sixth gear and cruise control set at 120 km/h, it only asked for 7.1 liters every 100 km. Fuel consumption went up to 8.2 liters once we started climbing the mountains and this is acceptable considering the fact that we used third and fourth gear when the computer was asking for the sixth one."

        "In the city, with the air conditioner on, because of the outside temperature was showing about 35 degrees Celsius, the average fuel consumption refused to pass the 10.2 liters every 100 km mark which is, again, quite acceptable and it can make a lot of cheap hatchbacks blush in this chapter. We must mention that these figures have been achieved in two-wheel drive."

        - http://www.inautonews.com/test-drive-mitsubishi-outlander-the-german-killer#.UebjsI1M8mE

        Ps. Sitten eri tyypin autoista, mutta suunnilleen samalla volyymilla yksi harkinnan kohde on Ford S-Max käytettynä, diesel & automaati. Suunnilleen saman ikäisinä ja vastaavilla kilometreillä niiden hinnant ovat lähellä toisiaan, S-Max ja Outlander;


    • Outlander3

      a) Enpä ole automaatin huoltojen sisältöön perehtynyt. Mutta Delta auton sivulla on huoltohinnasto 20 tkm, 40 tkm.... mistä pääsee kärryille hinnoista.

      b) Omat ajot maantie painotteisia. Taajama-ajoa hiukan päivittäin, mutta 90 % aikalailla ruuhkatonta ajoa.

      • X-Trail_Outlander

        Eipä pikaisella haulla löytynyt Outlanderin perinteisen automaatin huoltojen ohjeistusta.

        Maltillisessa ja tasaisessa maantieajopainotteisessa käytössä tuo keskikulutus kuulostaa mahdollisela. Mutta sitten jos on runsaasti taajamaa ja kaupunkia (11-13L), sekä moottoritienopeuksia (8 L), niin keskikultus riskeeraa nousta melko selkeästi.

        Alla olevassa artikkelissa kertovat testissä olleen vaikea laskea alle 9L kulutuksen edes rauhallisessa ajossa ja sitten reippaammin ajettaessa ja tasaisessa nopeudessa moottoritiellä kulutus nousi yli 12 litran, lukemat joissa ollaankaukan avalmistajan lupaamasta seka-ajon 5,8 litrasta. Lisämiinuksena anavat melko hitaan automaatin. Outlander II:n tuplakytkimellinnen automaatti taasen on saanut testaajilta kiitosta ja eräs autolehti hieman ihmettelikin miksi siitä on luovuttu.

        Voisikohan tuo osaltaan selitää miksi Outlander III näkee ulkolaisessa lehdistössä melko usein varsin vähänkin ajetuina.

        "... le nouveau Outlander a également pour mission d’être moins gourmand et à l’usage il fut difficile de descendre en dessous de 9 l/100 km avec une conduite en bon père de famille."

        "Lors d’une rare tentative disons plus dynamique, l’Outlander a basculé dans un autre monde, celui de la surconsommation en dépassant alors les 12 l/100 km et ceci avec une vitesse stabilisée sur autoroute, du coup l’autonomie en prend sérieux coup dans le réservoir."

        "Nous sommes donc bien loin des chiffres de l’homologation qui annonce une consommation mixte de 5,8 l/100 km, ce qui pour un engin d’un tel gabarit tient du miracle. "

        - http://www.auto-mag.info/essais/mitsubishi-outlander-3-2-2-di-d-150-bva-4wd-instyle-2013

        Muutoin kun nyt olen hieman kierrellyt auton omistajienkin kokemuksia lukemassa, niin useimmiten ovat olleet kokonaisuuteen tyytyväisiä, paitsi dieselin automaattia jotkut pitävät jopa epämukavana.


    • insaideri

      Johan nimi enteilee, jotta ollahan ihan pihalla!

      • X-Trail_Outlander

        Outlanderista on olemassa myös Insaideri-versio, eli kakisvetoinen ;-)


    • X-Trail_Outlander

      Alla esimerkki käytetystä Outlander II:sta jossa saisi varsin paljon rahalle vastinetta jos vain on hyvässä kunnossa (kuten kuvat antavat mielikuvaa), hyvin huollettu ja kilometrit paikkansa pitäviä.

      Varsinkin jos oma vuosittainen ajomäärä ei ole hurjan suuri, niin tuollaisella saisi vielä paljon kilometrejä kohtuu hinnalla.

      Lisäksi tuo PSA:n kone kuluttaa selkeästi vähemmän kuin uudemman Outlanderin oma Mitsubishin diesel. Myös testisuvujen mukaan tuon mallin kaksoiskytkin-automaatti toimii hienosti, joskaan sen kestävysmainetta en tunne.

      *

      Mitsubishi, Outlander Dsl

      Catégorie de véhicule : SUV | 4x4
      Boîte de vitesses : Automatique
      Carburant : Diesel
      Couleur : Brun
      Année Modèle : Mai 2011
      Kilométrage : 105000

      10.500 € (tarjouksia saa tehdä)

      - http://www.kapaza.be/fr/mitsubishi/outlander-112332166.htm

      • mitsundiesel

        Outlander mk3 mitsun dieselillä kuluttaa lähes litran vähemmän sadalla. Piti oikein tarkistaa spritmonitorista. Kun laittaa hakuun vm 2007-2012 saa tulokseksi PSA koneellisia ja 2013-2016 saa mitsun oman koneen kulutuksia. Automaatit vertailussa. Mitsun koneella käyttäjien keskikulutus 7,6 sadalla, pienin noteeraus 6,5 keskikulutus.


      • X-Trail_Outlander
        mitsundiesel kirjoitti:

        Outlander mk3 mitsun dieselillä kuluttaa lähes litran vähemmän sadalla. Piti oikein tarkistaa spritmonitorista. Kun laittaa hakuun vm 2007-2012 saa tulokseksi PSA koneellisia ja 2013-2016 saa mitsun oman koneen kulutuksia. Automaatit vertailussa. Mitsun koneella käyttäjien keskikulutus 7,6 sadalla, pienin noteeraus 6,5 keskikulutus.

        Ylle linkittämieni tesiajo-artikkeleiden ja muutamien foorumeiden, aiemmin II ja sitten III Outlandereiden omistajien käyttäjäkokemuksien mukaan III-version diesel on selkeästi janoisempi.

        Jossakin on jotakin joka ei natsaa ;-)


      • mitsundiesel

        Kyllä, joku ei natsaa;) Kannattaa tutustua spritmonitor.de tietokantaan ja hyödyntää sitä eri automallien väliseen tosielämässä saavutettujen kulutuslukemien vertailuun. Tuonne on tallennettu satojentuhansien käyttäjien ja ajoneuvojen tankkaustietoihin perustuvia kulutuslukemia. Ajoprofiilit ja ajotavat ovat toki erilaisia, mutta mikäli dataa on tarpeeksi, aika hyviä suuntaviivoja voi vetää. Yksittäiset koeajot ja EU-kulutukset eivät ole luotettavia. Tosin jälkimmäinen on hyvä suuntaa antava viitearvo kunhan sen kertoo jollakin kertoimella (kokemukseni mukaan pienempi kerroin dieselille, suurempi bensalle). Tuo spritmonitorista ilmoittamani mk3:n kulutuslukema perustuu 22 käyttäjän (auton) tietoihin. Em. käyttäjämäärä ei ole kyllä vielä kovin suuri, mutta siltikin lukeman takana on satoja tankkauksia ja kymmeniätuhansia kilometrejä. Esimerkiksi kulutuslukemakseen 6,5 l/100 km ilmoittanut oli käynyt tankilla 96 kertaa. Siellä on siis tarjolla hiukan pidempiä "koeajoja ja testiraportteja". Sivusto on tehty palvelemaan meitä kuluttajia. Kannattaa tutustua. Nyt voinkin todeta: "I rest my case..." vai miten se meni.


      • X-Trail_Outlander
        mitsundiesel kirjoitti:

        Kyllä, joku ei natsaa;) Kannattaa tutustua spritmonitor.de tietokantaan ja hyödyntää sitä eri automallien väliseen tosielämässä saavutettujen kulutuslukemien vertailuun. Tuonne on tallennettu satojentuhansien käyttäjien ja ajoneuvojen tankkaustietoihin perustuvia kulutuslukemia. Ajoprofiilit ja ajotavat ovat toki erilaisia, mutta mikäli dataa on tarpeeksi, aika hyviä suuntaviivoja voi vetää. Yksittäiset koeajot ja EU-kulutukset eivät ole luotettavia. Tosin jälkimmäinen on hyvä suuntaa antava viitearvo kunhan sen kertoo jollakin kertoimella (kokemukseni mukaan pienempi kerroin dieselille, suurempi bensalle). Tuo spritmonitorista ilmoittamani mk3:n kulutuslukema perustuu 22 käyttäjän (auton) tietoihin. Em. käyttäjämäärä ei ole kyllä vielä kovin suuri, mutta siltikin lukeman takana on satoja tankkauksia ja kymmeniätuhansia kilometrejä. Esimerkiksi kulutuslukemakseen 6,5 l/100 km ilmoittanut oli käynyt tankilla 96 kertaa. Siellä on siis tarjolla hiukan pidempiä "koeajoja ja testiraportteja". Sivusto on tehty palvelemaan meitä kuluttajia. Kannattaa tutustua. Nyt voinkin todeta: "I rest my case..." vai miten se meni.

        Vaikea tuohon on ottaa varmaa kantaa kun ei tiedä tankkaustilaton autojen ajo-olosuhteita ja millaiset ajajat innostuvat tuonne tankkauksiaan laittamaan.

        Mahdollisesti "pisaralla pidemmälle" profiilin autoilijat innostuvat tuosta tilastosta enempi (?), muta sittenkin kertomasi keskiarvo-kulutus kuulostaa mahdottomalta tuollaisen auton massalle ja tuulipinnalle.

        Outoa on todella suuri ero siteeramasi ja autotestien välillä, jota ei riitä selittämään ede se, että testien autot saattavat edelleen olla vähäisillä kolometreillä, jolloin kaikki uudet autot kuluttavat enempi.

        Testeissä ajetaan tarkoituksellisesti eri olosuhteissa ja mitataan niiden realikulutus tyytymättä pelkkään ajotietokoneen ilmoittamaan. Monet ammattitestaajat ajavat samoja eri reittejä eri ajo-olosuhteita vastaamaan ja tämä testaamillaan eri autoilla ja käyttävät tarkoituksellisesti aina samaa mittausmetodia. Miksi tuo metodi ei olisi varsin luotettava?

        Onhan se myös merkillistä kun useat toisistaan tietämättömät ammattitestaajat päätyvät toisiaan vastaaviin kulutuslukemiin eri automalleissa.

        "Esimerkiksi kulutuslukemakseen 6,5 l/100 km ilmoittanut oli käynyt tankilla 96 kertaa."

        Ulkolaisilta foorumeilta käyttäjäkokemuksia lukiessani en kertaakaan ole lukenut vastaavista poikkeuksellisen matalista keskikulutuslukemista Outlander III:lle. Päinvastoin, II-mallista III:n siityneistä moni on kertonut korkeammista kulutuslukemista kuin edellisellä mallillaan vastaavalla koneella.

        Eräskin Outladen III:n ostanut totesi kulutuksen nousevan radikaalisti kun nostaa matkanopeuden 100:sta 120-130 km / h ja kertoi myös vastaavista kaupunkiajon kulutuslukemista kuin testiajajat. Matalimilleen pääsi tasaisen nopeuden maantienopeudessa. Oli kuitenkin autoon kokonaisuudessaan tyytyväinen.

        " "I rest my case..." vai miten se meni."

        Niinpä ...

        Ps. Hieman kappalejakoja teksisi tekstistäsi hieman sulatettavamman luettavan.


    • koskatulee

      X-trailista piti tänä syksynä tulla Suomeen 170 heppainen diesel mutta ei ole tainnut näkyä vielä missään?

    • kohottaa
    • Anonyymi

      Olen ajellut nyt jonkun verran X-Traililla, jossa 1.6 dci ja manuaalivaihteisto. Minun mielestä auton kulkupuoli on ihan riittävä arkiajoon. Totuin aiemmin ajamaan psa konsernin 1.6 dieselillä, joka oli Mondeon nokalla, niin tämä on jopa ripeä siihen verrattuna.

      Aikoinaan omistin Mitsubishi Pajeron, jossa oli 2,8 litran turbodiesel. Kulutti 10-11 litraa sadalla ja oli paljon laiskempi kuin X-Trail. Kyllä autot ja moottorit ovat kehittyneet niistä ajoista paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe