Työttömyysongelmaa voitaisiin lähteä korjaamaan työtä kierrättämällä. Velvoitettaisiin esimerkiksi 3:n kuukauden välein vaihtamaan työtehtävää ja välillä sattuisi 3:n kuukauden pakollinen työttömyysjakso, jolta ajalta luonnollisesti saataisiin ansiopäivärahaa. Tulotaso ei siis merkittävästi putoaisi.
Suomen työllisyysaste on alle 70% ja hallituksen tavoite on nostaa se 72%:iin. Tekemällä vuoronperään 9 kuukautta töitä ja olemalla välillä 3 kuukautta työttömänä päästäisiin periaatetasolla lähes 100%:n työllisyyteen.
Aika moni työntekijä kuuluu olevan tympääntynyt nykyiseen työtehtäväänsä. Kierrättämällä saataisiin myös samalla toivottua vaihtelua ja ehkä myös nostettua työtehoa, koska työntekijät olisivat motivoituneempia.
Ay:n vastaus lienee: se ei kertakaikkiaan käy.
Työtä kierrättämällä lisää töitä ja työttömiä
5
55
Vastaukset
- slkfjsjfljdl
Koeaikakin on pidempi kuin 3kk, juuri kun kerkeää päästä vähän jyvälle työtehtävästä niin taas pitäisi vaihtaa työtehtäviä, eihän tuossa ole mitään järkeä.
- potkut.laiskureille
Toisethan kiertääkin työt mahdollisimman kaukaa joten se lisää toisten työtaakkaa mutta valitettavasti ei lisää laiskureiden työttömyyttä...
- nonglobbe
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14501270/rikkaat-rikastuvat-ja-koyhat-koyhtyvat
niinpä justiina ja pekka
EKP väkisten yrittää pitää pystyssä maailman suurinta pyramidihuijausta - nsrtjrtj
Hieno idea hermanni. Ja kaikki varmasti pystyvät tekemään mitä tahansa työtä?
Valtaosa täällä kun ei tunnu osaavan tehdä minkäänlaista työtä. - Oytj
Tämän voi toteuttaa ilnan mitään lakia tai pykäliä. En ole ollut missään yrityjsessä kolmea vuotta pitempään. Nyt olen n.50v vielä tekisi mieli vaihtaa.
Jos matkailu avartaa , niin työpaikan vaihtaminen avartaa vieläkin enemmän, varsinkin jos jos menee epämukavuusalueen ulkopuolelle.
Tällä hetkellä olen toimitusjohtaja ja vuosiansiot erittäin hyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091