Ihan uudenlainen kusipääsuoritus...

KaikkiaSitäOnkin

...bongattu. Sunnuntaina Hevossalmen kääntösillan avauduttua soutukaksikko (sellainen kilpasoutuvenetyyppinen, ehkä tosissaan harjoittelemassa) tunki aukosta läpi juuri lännestä itään juuri, kun vihreä valo oli syttynyt idästä tulijoille. Ettekö s-nan mulkut voineet odotella, että se porukka pääsee läpi, jotka eivät mahdu kiinni olevan sillan alta?

16

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onseniinväärin

      Voi voi. Ne ei aina soutajat eikä mwlojatvtunne meriteiden sääntöjä ja kun syväystä on 10cm niin viitoistakaan ei tarvitse välittää. Lisäksi tuollainen oljenkorsi kaatuu jos pysähtyy.

      Mutta samaan se on maaliikenteessäkin, autoilijaltä katkeaa ruuhkassa verisuoni päästä kun se istuu ruuhkassa ja näkee miten fillaristi kiitää ruuhkattomilla fillarointiväylillä ohi vaikkei sillä ole edes hevosvoimaa. Se on niin väärin.

    • Sukkahousupellet

      Soutajat ja melojat, nuo vesiemme polkupyöräilijät.

      • menimistiin

        Eikö ne ole pikemminkin kävelijöitä korkeintaan rollaattorin kanssa kulkevia?

        Purjehtijat ovat pyöräilijöitä koska ne menee millä puolella väylää tahansa ja niitä pitää väistää tilanteesta riippumatta.


      • purjehtijapaskoopuskiin
        menimistiin kirjoitti:

        Eikö ne ole pikemminkin kävelijöitä korkeintaan rollaattorin kanssa kulkevia?

        Purjehtijat ovat pyöräilijöitä koska ne menee millä puolella väylää tahansa ja niitä pitää väistää tilanteesta riippumatta.

        Oikea analyysi, ja vielä ovat vesien suurempia ruikuttajia aalloista, vaikka itse usein aiheuttavat tilanteita, jossa on ajettava jonkun läheltä, kun hyörivät rätteineen, kuin kärpäset keon ympärillä sikin sokin.


      • MattiMeloja
        purjehtijapaskoopuskiin kirjoitti:

        Oikea analyysi, ja vielä ovat vesien suurempia ruikuttajia aalloista, vaikka itse usein aiheuttavat tilanteita, jossa on ajettava jonkun läheltä, kun hyörivät rätteineen, kuin kärpäset keon ympärillä sikin sokin.

        En usko että ainakaan melojat ovat suuria aalloista valittajia, ainakin kajakki aukkopeitteen kanssa kestää kyllä aaltoja paljon paremmin kuin vaikka rannassa/laiturissa olevat veneet. Aloitteleva meloja tietysti järkyttyy pienistäkin aalloista. Kilpasoutuveneen aallonkestosta en tiedä, ehkä niillä varpaat kastuu helpommin.

        Läheltä ajaminen on sikäli hermoja kutkuttavaa ettei tiedä onko toinen huomannut. Muuten ei mitään väliä. Melojana yritän kyllä pysyä poissa väylältä tai ylittää sen nopeasti ja kohtisuoraan, noiden melojien touhu kuulostaa kyllä oudolta ellei sitten sillannousu tullut heille yllätyksenä.


      • Hirveäcamoasu
        MattiMeloja kirjoitti:

        En usko että ainakaan melojat ovat suuria aalloista valittajia, ainakin kajakki aukkopeitteen kanssa kestää kyllä aaltoja paljon paremmin kuin vaikka rannassa/laiturissa olevat veneet. Aloitteleva meloja tietysti järkyttyy pienistäkin aalloista. Kilpasoutuveneen aallonkestosta en tiedä, ehkä niillä varpaat kastuu helpommin.

        Läheltä ajaminen on sikäli hermoja kutkuttavaa ettei tiedä onko toinen huomannut. Muuten ei mitään väliä. Melojana yritän kyllä pysyä poissa väylältä tai ylittää sen nopeasti ja kohtisuoraan, noiden melojien touhu kuulostaa kyllä oudolta ellei sitten sillannousu tullut heille yllätyksenä.

        Melojat ovat harvoin väylillä koska voivat kulkea turvallisemmin, suoremmin ja varmaankin myös mukavammin niiden ulkopuolella.

        Jos jotain saa sanoa, niin olisi hyvä, jos vaatteet eivät olisi tummanvihreitä camoasuja. Vihreää kajakkia vihreällä naamiomiehellä (tai naisella) ei erota kovin hyvin aallokon seasta.
        Muutenkin vihreä naamioasu on vain ihmisiä varten, useimmat eläimet eivät erota punaista tai oranssia.


      • Täytyy sanoa, että melojista tai soutajista ei juuri koskaan ole ollut mitään haittaa, he pysyvät yleensä selvästi väylien ulkopuolella. Yhden ainoan kerran olen hätkähtänyt melojan tekemisiä, sekin oli satamamanöövereissa. Enkä edes muista enää tilannetta sen tarkemmin eli ei kai se säikähdys kovin paha ollut. Jollain tapaa kuitenkin meloja tuli odottamatta lähelle, kun oltiin kiinnittymässä ja jouduttiin kai ottamaan homma uusiksi tms. enkä tietenkään katsonut siihen suuntaan, jossa melojat olivat. Kun ei tullut kerta kaikkiaan mieleen, että he lähestyisivät manöveroivaa venettä eivätkä pysyisi (omalta kannaltaan) turvallisen kaukana.


      • 10-14 kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että melojista tai soutajista ei juuri koskaan ole ollut mitään haittaa, he pysyvät yleensä selvästi väylien ulkopuolella. Yhden ainoan kerran olen hätkähtänyt melojan tekemisiä, sekin oli satamamanöövereissa. Enkä edes muista enää tilannetta sen tarkemmin eli ei kai se säikähdys kovin paha ollut. Jollain tapaa kuitenkin meloja tuli odottamatta lähelle, kun oltiin kiinnittymässä ja jouduttiin kai ottamaan homma uusiksi tms. enkä tietenkään katsonut siihen suuntaan, jossa melojat olivat. Kun ei tullut kerta kaikkiaan mieleen, että he lähestyisivät manöveroivaa venettä eivätkä pysyisi (omalta kannaltaan) turvallisen kaukana.

        No, jäi sanomatta, että aloittajan kuvaama toiminta olisi kyllä minunkin mielestäni sitä kusipäisyyttä.


    • Ainatiellä

      Niin ja jollapurjehtijat! Kusisivat pulkkaansa.

    • onpahaolla

      Aistittavissa vihamielisyyttä ja pahaa oloa tiettyjä vesillä liikkujia vastaan.Joillakin on paha olla.

      • NaulanKantaan

        Oikea analyysi. Todella monella on nyky-Suomessa paha olla. Ja aina vaan pahenee niin kauan kuin oikeistohallitus on vallassa.


      • Ihmettelen, miksi dissaat toisille konkreettista haittaa aiheuttavan toiminnan arvostelun "vihamielisyydeksi ja pahaksi oloksi"?


      • NaulanKantaan kirjoitti:

        Oikea analyysi. Todella monella on nyky-Suomessa paha olla. Ja aina vaan pahenee niin kauan kuin oikeistohallitus on vallassa.

        Ei se kultaseni niin mene, pahoinvointi maassamme lisääntyy sitä mukaan kun vasemmistolta ja AY-Liikkeiltä ei saada karsittua valtaa (vasemmistoon kuuluvat demarit, kommunistit, perseet ja osittain kristillinen puolue)


    • sasw

      no mikset vaan aja sinne jos sulla on vihree valo?

    • Siltaveneilijä

      Aloittaja, otatko kakkoseen?

      • MertenFillaristi

        kakkonen on aina ykkönen. Niin maalla, merellä kuin ilmassakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe