Olisin siis perustamassa toiminimeä, ja nyt haluaisin tietoa siihen liittyviistä vaatimuksista ja maksuista. Olen pitänyt jo jonkun aikaa omaa "yritystä" ukko.fi-laskutuspalvelun kautta, mutta laskutussummat ovat välillä niin pieniä, että alkaa ärsyttämään tuo 15e palvelumaksu ja ALV, koska toiminimellä tulot jäisivät alv-rajan alle. Haluaisin siis perustaa toiminimen pieniä satunnaisia laskutuksia varten, vuositulot jäisivät ehkä välille 2000-3000e. Olen selvittänyt, että tuo perustamismaksu on sen noin 100e ja Yel-maksuja ei alle 18-vuotiaana tarvitse maksaa(korjatkaa jos tämä on väärin?!). Noilla tuloilla toiminimen pitäisi myöskin jäädä hyvin alv-rajan (noin 8000e) alle. Haluaisin siis tietää mitä muita pakollisia maksuja on ja miten ja kenelle ne maksetaan? Myöskään mitään vakuutuksia en tarvitse, koska työ ei ole vaarallista, eikä vaikuta toimeentulooni varsinaisesti. Haluaisin myös tietoa siitä, onko näillä tuloilla olevalla toiminimellä vaikutusta myöhempään opintotukeen, työttömyystukeen tai muihin valtion maksuihin? Ja voiko toiminimen lopettaa jossain vaiheessa ja sen myötä palata takaisin valtion tukien piiriin? Ja kirjanpitoon ilmeisesti riittää yksinkertainen tulot-menot-kirjanpito, koska mihinkään tilitoimistoon tai laskentapalveluun/ohjelmaan ei ole minkäänlaista aikomusta sijoittaa näillä tuloilla.
Ja vielä lisäksenä "odota vielä pari vuotta" tai "tee pimeänä" eivät ole vastauksia tähän, koska liikeideani on jo toiminnassa, haluan jatkaa sitä nyt ja asiakkaani tai minä itse emme hyväksy pimeästi työskentelyä.
Toiminimen perustaminen alaikäisenä
JimiS_
0
94
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3282737Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."782475SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552222Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771913- 1251692
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1401492
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731338Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.891172Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771134