GV 3.3 aut. vaihteisto vikatilassa

Panto

Osaako joku kertoa missä mättää: Grand Voyager vm. 2000 jonka vaihteisto heitti ilmeisesti ns. vikatilaan eli vain kakkos- tai kolmosvaihde on kokoajan päällä. Siis vain yksi vaihde on kokoajan päällä. Lisäksi nopeusmittari pysyttelee nollilla ja keskuslukitus ei lukitse ovia kun kiihdytetään tiettyyn nopeuteen, toisi kuin se normaalisti tekköö. Sulakkeet osasin tarkastaa mutten muuta.. Mikä lienee vialla??

6

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Ensimmäiseksi tulisi mieleen nopeusanturi tai yhteys anturin ja TCM:n tai PCM:n välillä, jos mikään järjestelmä autossa ei saa tietoa ajonopeudesta. Nyt en jaksa etsiä kuvia, mutta muistaakseni anturi on kiinni vaihdelaatikossa ja tehtaan manuaaleista löytyy luultavasit yksinkertainen testausproseduuri, joka ei välttämättä vaadi merkkikorjaamon skanneria.

      Tehtaan manuaalit ovat luonnollisesti tekijänoikeuksien alaista tuotantoa, joten valitettavasti on laitonta ladata niitä tuolta:

      http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manuals/Service Manuals/1998_GS_Town&Country_Caravan_Voyager_Diesel_Versions_Include/

      http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manuals/Service Manuals/2000_GS_Town&Country_Caravan_Voyager_Diagnostic_Diesel_Version_Incl/

    • laihavolt

      Onko akku priima kunnossa ja lataus?

      • Panto

        Kyllä pitäisi olla kunnossa akun ja latauksen. Nopeusanturia on arveltu vahvimmin koska tosiaan nopeusmittari ei pelitä eikä ovet mene vauhdissa automaattisesti lukkoon. Ensi viikolla anturi vaihdetaan ja raportoin tähän sitten miten äijän kävi.. Kiitos vastauksista!


    • plymmi99

      no,miten kävi?

    • Peltoauttt

      On todella paskoja autoja nuo ryyslerit. Vie paaliin vaan. Vaihteisto varmaan maksaa 3 kertaa auton verran tänäpäivänä. Melkeen 20 vuotta vanha peltoauto.

    • varmanakki4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe