Hahhaa. Huskun vinguttajat.

Husseilija

Luinpa taasen raivaussahan osto mielessä tuon Aarre lehden artikkelin raivaussahoista.
Testissä oli kolme raivaussahaa.
Stihl
Husqvarna
Jonsered
Stihlin M-Tronic toimi ja koko saha toimi luotettavasti koko testin ajan.
Husqvarnasta hajosi kulmavaihde, mutta eihän se ole huskufaneille vika eikä mikään takuuseen vaan viedään ja odotellaan takuun päättymistä, että saadaan raahata saha taas kerran huoltoon ja maksaa nyt itsekin hieman. :D
Pankaa kuule sahaten vain kunnon husseilla ja säätäkää hieman välillä.

Tuossa testi:
http://riihi.mtk.fi/epaper_AARRE/products/AR_-2012-02-23/pdfs/37.pdf

Ps: Itse hankin Stihlin tilalle Stihlin, kun viimeiset 17-vuotta pelasi kuin unelma.

6

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Husq

      🤔
      🤔
      😯
      😢
      😭
      😔

    • echoman

      Ai Stihl toimi moitteetta koko testin ajan? Lueppa nyt tarkemmin se juttu.

    • Husseilija

      Kyllä Stihlissä jotain pientä itse korjattavaa löytyi, mutta Husqvarnan kulmavaihteen hajoaminen oli taas kyseiseltä merkiltä aika kovaa miinusta.
      Katsoen vielä tuntimääriä, mitä tuossa testissä oli eli Husqvarnan sahalla sahattiin 315 tuntia ja kulmavaihde hajosi ja Stihlin sahalla sahattiin 728 tuntia eli puolta enemmän eikä mitään kulmavaihde ongelmia ole ollut tosin se ei ole sahan huonoutta vaan kulmavaihteen sahan laatuun se silti vaikuttaa, jos töitä meinaa tehdä.

      Ottaen vielä huomioon, että koneviesti testasi Husqvarnan ja Stihlin moottorisahoja myös muutama vuosi sitten ja Husqvarnan saha leikkasi kyseisessä testissä kiinni ja Stihl pelasi testin ajan moitteetta.


      Jokainen toki saa itse valita saha merkkinsä siihen en puutu.
      Mutta alaspäin on tullut Husqvarnan laatu niistä kultavuosista, mitä se ennen on ollut.
      Stihlin laatu taas on näiden kaikkien testien ajan ollut tasapainoista ja hyvää.

    • echoman

      Ei se sahan vika ole jos se leikkaa kiinni, vaan yleensä syy on liian laiha seos, liian vähän öljyä bensan seassa tai huono laatuinen öljy, tms. Kyllä se Stihlikin leikkaa, jos ilman öljyä ajelee.

    • vanhasavaraparempi

      Kyllä se sahahommissa on aina husuun ollu luottaminen, ei ole ollut tarvetta vaihtaapi

    • Husqvarnankäyttäjä

      Joo. En mäkään Husqvarnan sahaa sen sahaamisen takia ostanut ole.
      Haluan välillä korjatakin sitä ja vaihtaa kalliita osia uuteen.
      Minulla nääs on rahhaa ostaa saha vaikka joka päivä.

      Stihlillä sahaa taas köyhät, kun haluavat vaihtaa sahansa uuteen 10-20 vuoden välein ja kun osatkin on edullisempia kuin Husqvarnassa.

      Eli älkää sortuko Stihlin tekeleisiin hakekaa kaupasta aito kunnon vanha Husqvarna niitä saa, vaikka maitokaupan kassalta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe