Ostin jokin aika sitten näin aluksi 3 verkkonuoliaista ja ihmettelin kotiin tullessa miksi kalapussin vesi oli värjäytynyt siniseksi? Eli päästääkö tämä kala hätääntyneenä jonkinlaista kemikaalia/myrkkyä? Millään muilla ostoksillani en ole huomannut tälläistä. Netistä yritin etsiä tietoa tästä kalasta mutta missään ei ainakaan mainittu että kala tekisi tälläistä.
Vastaukset 3
- nerd :)
Mis päin asut...ku voisin antaa mun yhe verkon sulle ku se o vähä yksinäinen...saisit kato parven jatkooooo.... ;P
- bettaristic
Myyjä varmaan sujautti pussiin sellaisen "happitabletin". (Faunassa yritti myyjä kerran lykätä sellaisen mukaan, mutta kieltäydyin kauniisti...en halua mitään myrkyjä kaloilleni ellei ole ihan pakko...varsinkaan kun ei tiedä tarkalleen mitä ne on ja miten vaikuttavat kyseiseen kalalajiin, ainaan nuoliaisten kanssa en haluaisi sellaista mömmöä mukaan koska ne ovat "suomuttomina" herkempiä lääkkeille) Mä en tiedä mitä se sisältää, ilmeisesti kuitenkin metyleenisineä koska värjää veden siniseksi. Metyleenisini tapaa bakteereita, joten jos kalat ruhjoutuu pyydystyksen aikana niin siinä kuljetusvedessä muhivat bakteerit ei ainakaan pääse hyökimään ylle.
- hipsi
Jotain tuollaista vähän ajattelinkin, mutta ensimmäistä kertaa törmäsin tuollaiseen taplettiin. Täytyykin olla tarkkana seuraavalla ostoskerralla, kieltäydyn kauniisti tuosta tapletista.
Tällä hetkellä en uskalla akaariooni ottaa yhtään lisää kaloja, ennenkuin saan ison altaani askarreltua taas kasaan. Akvaarioni pohja on maksimaalisesti täytetty, ja nuo verkkonuoliaiset tuntuvat kasvavan hirveää vauhtia. Hankin niitä varmaan kyllä muutaman lisää kun saan tuon ison akvaarion työstettyä valmiiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061424Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54706
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja125645Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat34572Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö202542Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔32534- 61530