HMD harrastajille "oppikirjaa"???

Mr.AngerMan

Niin, ajattelin kysyä, onko HMD:n harrastajille oppikirjaa tai joitain vastaavaa kirjaa jossa opetettaisiin liikkeitä, venytyksiä yms. ???

Jos sellainen kirja on niin voisiko joku kertoa mistä sellaisen voisi ostaa???

9

2298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr_black_belt

In Seon tai Y.Suk tietää kirjoista, (ei suomeksi...) niiltä saa kyllä seurojen vetäjät myös materiaalia jossa on liikesarjoja yms. Niiltä sit kinuamaan.

• arttu apina

eipä ole han moo dossa liikesarjoja, eikä kirjallisuuttakaan...

• Sensei.

Kirjoja ei tosiaan ole, mutta mikäli olisi ne kyllä olisivat nimenomaan suomeksi.

Tämä siksi että MHD on "suomalainen" laji.
        Suk on lajin toki rakentanut koeralaisten oppien perustalle, mutta laji on tosiaan keksitty, kehitetty ja aloitettu suomessa.

Missään muualla HMDtä ei edes harrasteta, Norjan harrastajamääräkin kun on laskettavissa lähestulkoon yhden käden sormilla, niin jätetään sekin laskuista toistaiseksi.

• huhuu
        Sensei. kirjoitti:

Kirjoja ei tosiaan ole, mutta mikäli olisi ne kyllä olisivat nimenomaan suomeksi.

Tämä siksi että MHD on "suomalainen" laji.
        Suk on lajin toki rakentanut koeralaisten oppien perustalle, mutta laji on tosiaan keksitty, kehitetty ja aloitettu suomessa.

Missään muualla HMDtä ei edes harrasteta, Norjan harrastajamääräkin kun on laskettavissa lähestulkoon yhden käden sormilla, niin jätetään sekin laskuista toistaiseksi.

Taitaa olla niin "salaisia temppuja", että niitä ei uskalleta laittaa kirjalliseen muotoon ;)

• Absinthe
        arttu apina kirjoitti:

eipä ole han moo dossa liikesarjoja, eikä kirjallisuuttakaan...

On niillä joku opus, kaverilla olen nähnyt. Ei ihan pienikään ollut, sisälsi muistaakseni esim. harhautuskikkoja otteluun. Että sillai.

• ...
        huhuu kirjoitti:

Taitaa olla niin "salaisia temppuja", että niitä ei uskalleta laittaa kirjalliseen muotoon ;)

just just ihan miten vaan..

• Jido
        Absinthe kirjoitti:

On niillä joku opus, kaverilla olen nähnyt. Ei ihan pienikään ollut, sisälsi muistaakseni esim. harhautuskikkoja otteluun. Että sillai.

Harhautus kikkoja? Lajissa mitään muuta olekaan kuin kikkoja.

• Haxa

Varsinaista kirjallisuutta ei HMD:sta ei löydy, joskin harjoitusten vetäjille on paperilla tarjolla tietoa lihaskunnon ja tekniikoiden opetuksesta. Ko. monistepumaskaa ei alempivöisille harrastajille jaeta.

Jossain vaiheessa joku HMD:n aktiiviharrastaja oli kirjoittamassa lajista kirjaa nimeltä "Rauhallinen Sydän", mutta projekti lienee ainakin toistaiseksi jäissä.

• Eizei

Ja vanha kirjakin on olemassa. Jyväskylän vanhat parrat ja Jinsu aikanaan kyhäsivät. Taitaapi olla harrastajavanhusten porukan keräilyharvinaisuus. Ja kertoo ihan jostain muusta kuin tämän päivän Han Moo Do:sta. Lähinnä tekniikkakarttoja täynnä järkyttävän paksu lätty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2794
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2786
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2392
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1994
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1481
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1299
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      362
      1298
    Aihe