Paras venevaha?

C1R

Olen käyttänyt Autoglymin tuotteita. Ensin olen levittänyt Autoglym Super Resin Polish ja sen päälle Extra Gloss Protection. Kun katsoin Hamnen.se:n videota, siellä kerrottiin, että venevaha ei saisi sisältää silikonia. Silikoni menee gelcoatin huokosiin ja mahdollinen pinna maalaaminen joskus käy hankalaksi. Autoglymin molemmat tuotteet sisältävät silikonia. http://www.hamnen.se/batkunskap/batagarens-gor-det-sjalv/lar-dig-polera-som-ett-proffs.html
Pitäisikö siis siirtyä pelkästään veneisiin tarkoitettuihin vahoihin?

12

1963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Drag

Oikein olet kuullut. Minulla on läheiset suhteet automaalamon omistaja perheeseen ja kysyin kerran tästä silikonia sisältävästä vahasta.
      Pitivät niitä pirun keksintönä, vaikka useinhan he joutuvat muutenkin hiomaan niitä työstettäviä pintoja ennen maalausta.
      Aiheuttaa kuullemma paljon ylimääräistä vaivaa.
      Kuten sanoit lasikuidussa se ongelma on vielä pahempi, joten älä edes näytä sitä pulloa sille veneellesi:)

• Häääähh

Onko tuotteitta muutettu, vai mitä? Minulle aikoinaan selvisi, että nimenomaan noissa glymin kamoissa EI ole silikonia, vaan polymeerejä ja hartseja.
      Silikonia käytetään halvemmissa esim. Bilteman litkuissa.

• Tuotteen koostumusta, tuon punaisen vahan nimenomaan muutettu, mutta en ole mistään löytänyt, sisältääkö nykyinen koostumus siliconia.

• C1R
        ABF kirjoitti:

Tuotteen koostumusta, tuon punaisen vahan nimenomaan muutettu, mutta en ole mistään löytänyt, sisältääkö nykyinen koostumus siliconia.

https://www.autoglym.com/super-resin-polish
        Valitse FAQ. Heti ensimmäiseksi löytyy vastaus, joka kertoo, että sisältää silikonia.

• C1R kirjoitti:

https://www.autoglym.com/super-resin-polish
        Valitse FAQ. Heti ensimmäiseksi löytyy vastaus, joka kertoo, että sisältää silikonia.

Mutta käsittääkseni maalatuille, myös geelipinnoille sopiva kuitenkin. Noita siliconejahan on monenlaisia.

• KevätToiMaalarin

Tuota noin, miten todennäköistä on että joskus maalaat veneesi? Jos taas joutuu lasikuitua paikkaamaan niin silloin hiotaan jokatapauksessa.

• Tosiaankin, ja mikäli veneen maalaus tulee eteen, silloin joka tapauksessa käsitellään sellaisilla kemikaaleilla joilla jähtee siliconit ja vahat ennen hiontaa. Lisäksi hionnan jälkeen pyyhitään liuottimella, ennen promerin maalausta, jonka jölkeen hioyaan, ja liuotin ja sitten vasta se komponenttiväri pintään.

Siis ei merkitystä tuon suhteen, kunhan vaha siliconeineen suojaa venettä.

• Fyysicco

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa:
      1) Autovahat ovat vähintään yhtä hyviä tai parempia veneeseen kuin venevahat. Kaikki vahavalmistajat kusettavat meitä ja myyvät samaa tai huonompaa tavaraa Marine tai Yacht etuliitteellä.

2) Vahavalmistajat ovat testiensä perusteella optimoineet venevahan koostumuksen venekäyttöä varten ottaen huomioon erilaisen pintamateriaalin, käyttö-olosuhteet (vesi, suolavesi, voimakas UV-säteily yms.), huollon tarpeen ja tyypin (pesu, kiillotus, autopesula, maalaus, hiominen jne.). Ja päätyneet siihen että venevahan kannattaa olla kemialliselta koistumukseltaan erilainen kuin autovaha.

Minä veikkaan vaihtoehtoa 2.

• Autoglymilläkin on tätä nykyä venesarja, jossa on autosarjaa vastaavat vahat veneversioina. Olen siirtynyt niihin.

• Puunaaja

Glymin marine tuotteet ovat etikettejä lukuun ottamatta 100% samaa kamaa kuin autotuotteet. Ja ihan hyviä tuotteita ovat.

• Puunaaja kirjoitti:

Glymin marine tuotteet ovat etikettejä lukuun ottamatta 100% samaa kamaa kuin autotuotteet. Ja ihan hyviä tuotteita ovat.

Onkohan joku hintoja verrannut, paljonko on "marinelisä" ;D

• RupesMkII

Käytän tarvittaessa kiilloittamiseen shoolconsept gold 3 ja vahana käytän finis kare seelanttia. Mustat nokivalumatkaan ei tarraa tuohon kiinni. Lapaanlaikalla ja koneella kiilloitus ja tuo seelan leviää sienellä ja puhtaaksi mikrokuitu liinalla.

http://www.autonhoitokauppa.fi/finish-kare-hi-temp-paste-wax-bwm101-412-g

Olen kokeillut autoglymin kumpaakin (auto/vene) tuotteita ovat aika surkeita, starbriten ptf vahat hieman parempia hempels lähinnä vitsi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      50
      5479
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      44
      4332
    3. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      144
      3626
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      91
      3620
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      69
      2841
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      105
      2487
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      56
      1806
    8. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      221
      1627
    9. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1398
    10. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      34
      1328
    Aihe