Valkoinen koppa, aika uusi moottori. Mistähän johtuu että on niin tarkka ryypyn suhteen. Tänäänkin lähti käyntiin mutta otin ryypyn pikkaisen liian aikaisin pois niin kone sammui. Sen jälkeen ei enää edes luvannut. Kyllä nykymoottorit on surkeita ja huollot on yhtä surkeita myös.
yamaha 4hv 4t
9
232
Vastaukset
- TarkistaEnsin
Kaasari tukossa. Ethän vain ole käyttänyt E95 bensaa? Sitä ei pitäisi laittaa mihinkään polttomoottoriin.
Tämä nykyisten moottorien huono toiminta johtuu pääosin nykyisestä huonosta bensiinistä.
Ennen talvisäilytystä kannattaa tyhjentää tavallinen bensiini tankista pois ja käyttää konetta alkylaattibensiinillä. Se ei sakkaudu kaasuttimeen säilytyksen aikana.- HeheKauheitaselityksiä
Hitto mitä selityksiä , kun ongelma on kokoajan ollut idioottimaisessa nelitahtisotkussa ! Ja niitä ongelmia on ympäri maapalloa ihan jatkuvasti.
- apkirjoittaja1
Ei kun aina on ollut 98 bensaa. Ei tuon kanssa muuten ole ongelmaa ollut, mutta jos sen ryypyn kanssa töpeksii niin sitten ei saa millään enää käyntiin. Olen saanut toimimaan suht hyvin siten että ryyppy päällä ja nykäsee käyntiin pienellä kaasulla, sitten vaihde päälle ja ihan hetken päästä ryyppy pois päältä. Sitten kun on lämmin niin lähtee kyllä hyvin käyntiin.
Toinen moottori on 4hv 4t sinisellä kopalla ja se käynnistyessään puski aika paljon savua ja sammui ja veden pintaan tuli joko bensaa tai öljyä. Että kaksi samanlaista moottoria ja kumpikaan ei tahdo toimia. Olisikohan länsi-suomessa joku yksityishenkilö joka haluaisi näpertää noihin huollot? Liikkeisiin en luota enää. Sen jälkeen ovat vielä huonommassa kunnossa jos liikkeessä käyttää- OLETharvinaisen
REHELLINEN nelitahtisen käyttäjä !!!
ja HATTUA NOSTAN SULLE !!!
Osaiskohan se ns. "psykiatria"neuvoa ?-pelkään pahoin, ettei osaa tehä yhtää mitää,-sekun heiluttaa hirttonarujaan laiturinsa nokasta ohiajaville.
Minä osaisin hoitaa myös nelitahtisiakin, mutta asun liian kaukana, enkä ole halapamies.
- Alkylaattiuskossa
Itse kokeilisin alkylaattibensaa, kokeilun hinta ei päätä huimaa, vaikka ongelma olisikin muualla. Vaikka itse pysyisi jotenkin jyvällä milloin mihinkin on tankattu uutta bensaa, niin pieni epäily kohdistuu kuitenkin bensan tuoreuteen tankattessa esim meriasemalla, jonka isoa jakelutankkia ehkä täytetään kovin harvoin. Viime viikolla en millään saanut käyntiin 5 hp 4 t Suzukia talvihuoltoa varten, tankissa oli 98 bensaa keväältä, viimeksi käytetty alkukesänä. Tyhjensin kiintotankin lapolla, laiton alkylaattia tankkiin noin 0,5 l , irrotin kaasarista bensalekun ja laiton letkun pään pulloon, jolloin sain varovasti narusta vetämällä tyhjennettyä järjestelmästä vanhat bensat. Lopulta vielä tyhjensin kaasarista vanhat bensat avaamalla pohjaruuvin. Uusilla alkylaattibensoilla kone käynnistyi laakista. Vaihdoin myös pariin muuhun pienkoneeseen talveksi alkylaatibensaa. Vanha 2- tahtikone oli siltä osin helppo, että tankin tyhjennys onnistui helpolla kääntämällä kone ylösalaisin, ja toinen enemmän käytössä ollut 4 hp 4-t kone käynnistyi helpolla joten ei tavinnut poistaa vanhoja jämiä erikseen. Luultavasti ryhdyn käyttämään pienkoneissa pelkästään alkylaattia tästä eteenpäin. Silti ajan kuten ennekin talvihuollon yhteydessä mahdollismman loppuun järjestelmässä olevat bensat kääntämällä polttoainehanan kiinni, ja ajan koneen sammuksiin, riippumatta onko kysessä 2t vai 4t kone.
- Teuvoo
Jospa ostaisit 1967 4hp Jonssonin, loppuisi ongelmat.
- SenMinäkinTeen
Oon saanu tarpeekseni pikkunelareiden penikkataudeista, kun ne saavat vain oppimaan kiroilemaan. Naapurin äijät lähtee satamasta pikku johnssonilla ja evarilla, kuin siat havumajasta, ja minun huollettu nelari revittää puolituntia !
Monesti oon joutunu jättämään uistelureissun toiseen kertaan, eikä koneesta muka löydy mitää vikaa.
- Pienkonebensaaköyttävä
Tuota alkylaattibensiiniä eli pienkonebensaa Käytän mielelläni loppukaudesta koska se ei jätä mitään karstoja koneeseen. Sen palo-ominaisuudet poikkeavat kuitenkin hiukan tavisbensasta ja kone pitää säätää sille jos käytät pelkästään sitä. Ainakin itselleni pienkonebensaa käynnistyy hiukan nihkeämmin.
- SEbensa
vaatiiki suutinta hieman isommalle. Muuten moottorisahakin tykkää siitä,senkuulee äänestäkin, eikä savua yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809