Apua alkoholistille

Pahoinpidelty.lapsesta

Sukulaisten antama "rakkaus" huomio, apu, tuki ei riittänyt alkoholistille.
Kaikesta , mitä he saivat läheisiltään, se meni jatkaakseen juomista.
Suosittelen sekä läheisille, että alkoholistille netissä olevaa
Suomen 12-askelta. Mainiota aineistoa itsensä tuntemiseen ja
parempia keinoja ongelmiensa ratkaisuun kuin päihteet.

6

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marjakri

      Niin - alkoholistia ei saa tukea , auttaa eikä rakastaakkaan.Luulin , että kaikki tuo auttaisi, mutta ei. Olisi ollut parempi jättää ponnistelemaan omillaan.
      Maksakirroosi vei miehen.

      • Pahoinpidelty.lapsesta

        Hyvä "marjakri", kyllä useimpia alkoholisteja on rakastettu, tuettu, ymmärretty, mutta se ei riittänyt. Minä en kyennyt auttamaan.
        Vaikka halusin, yritin niin se ei riittänyt.


    • exjuoponhyysääjä

      Joo, vaikka mitä keksivät et saavat jatkaa juomistaan ja säälittelevät läheisiään sillä itse eivät huomaa omaa tilaansa.
      Ammattiauttajat osaavat, ei läheiset auttaa joten hyvällä omalla tunnolla voi jättää juopottelemaan, sitten he vasta huomaa missä mennään.
      Lopulta muka ovat asiantuntijoita kaikkeen, mutta eivät omaan tilaansa.

      • Pahoinpidelty.lapsesta

        Joka kerran, kun päihteistä riippuvainen saa omilla selityksillään tekonsa uskottaviksi, hän tuntee olevansa älykäs, älykkäämpi kuin se jota narraa. Tunteepa jotain halveksuntaa nenästä vedettyä kohtaan.

        Molemmat syyllistyvät toiveajatteluun, joka ei toimi käytännössä.

        Kotiväki on kietoutunut niin alkoholistin kanssa samaan vyyhteen, että eivät kykene auttamaan, vaikka olisivat saaneet koulutusta.
        Ovat sotkeutuneet molemmat keskinäisiin valheisiin.
        Alkoholista vapautumiseen tarvitaan rehellisyyttä, rohkeutta.
        Ei mitään hysyttely-ymmärtämistä ja hyvää toivomista.


      • Alkoholistinlapsi
        Pahoinpidelty.lapsesta kirjoitti:

        Joka kerran, kun päihteistä riippuvainen saa omilla selityksillään tekonsa uskottaviksi, hän tuntee olevansa älykäs, älykkäämpi kuin se jota narraa. Tunteepa jotain halveksuntaa nenästä vedettyä kohtaan.

        Molemmat syyllistyvät toiveajatteluun, joka ei toimi käytännössä.

        Kotiväki on kietoutunut niin alkoholistin kanssa samaan vyyhteen, että eivät kykene auttamaan, vaikka olisivat saaneet koulutusta.
        Ovat sotkeutuneet molemmat keskinäisiin valheisiin.
        Alkoholista vapautumiseen tarvitaan rehellisyyttä, rohkeutta.
        Ei mitään hysyttely-ymmärtämistä ja hyvää toivomista.

        Minä ja minun siskoni olemme kokeneet tätä jo 5 vuotta mutta ei riitä avioero ei ole hyvä ratkaisu koska toinen vanhemmista juo kaikki rahat kun ne tulee tilille.Minulle on tullut paljon vaikeuksia siitä minun alkoholisti vanhempi on nähty kaupungilla ihan sekaisin. Ja siitähän nämä kiusaajat ovat saaneet uuden paremman tavan pahoittaa mieltä jos olen kavereiden kanssa keskustassa Saan viestejä siskoilta joita on lyöty ilman syytä ja he ovat alkaneet pelätä jo omaa vanhempaansa ja minulle on jo tullu niin paha viha tölkin avaus ääntä kohtaan että meinaan alkaa itkemään. En oikein tiedä että mitä tehdä enää. Meillä ei ole tarpeeksi varaa enää että avioero olisi kannattavaa. Auttakaa jotenkin :(


      • Pahoinpidelty.lapsesta
        Alkoholistinlapsi kirjoitti:

        Minä ja minun siskoni olemme kokeneet tätä jo 5 vuotta mutta ei riitä avioero ei ole hyvä ratkaisu koska toinen vanhemmista juo kaikki rahat kun ne tulee tilille.Minulle on tullut paljon vaikeuksia siitä minun alkoholisti vanhempi on nähty kaupungilla ihan sekaisin. Ja siitähän nämä kiusaajat ovat saaneet uuden paremman tavan pahoittaa mieltä jos olen kavereiden kanssa keskustassa Saan viestejä siskoilta joita on lyöty ilman syytä ja he ovat alkaneet pelätä jo omaa vanhempaansa ja minulle on jo tullu niin paha viha tölkin avaus ääntä kohtaan että meinaan alkaa itkemään. En oikein tiedä että mitä tehdä enää. Meillä ei ole tarpeeksi varaa enää että avioero olisi kannattavaa. Auttakaa jotenkin :(

        Tarkoitukseni ei ollut lisätä tuskaasi. Haluaisitko kertoa minkä ikäinen olet eli käytkö koulua? Toiselle on vaikeaa antaa neuvoa.

        Ole varma, että minäkin sain kuulla isäni naisseikkailuista naapuereista koulukavereihin asti. Isän törppöilyistä, veloista...
        Tietäisitpä, miten velkojat tulivat vaatimaan minulta isän velkoja maksettavaksi.
        Luuletko minun pystyneen luomaan terveitä arvoja, elämäntapaa sellaisessa opissa?
        Äiti oli psyykkisesti vahingoittavampi kuin isä kakariaan kohtaan, joita hän ei halunnut. Repi kaikkien elämän kuin kadehttien meitä.
        Tunsin helpotusta hänen kuollessaan vihaansa.

        Niitä sisaruspuolia minulla on siellä, missä isäkin kävi. Ei ole hauskaa.
        Tunnen syyllisyyttä, ettei heillä ollut biologista isäänsä. Näin on.

        Minä kykenin saamaan perustaa elämälleni vasta pois muuttaessani.
        Enkä ole voinut vaikuttaa sisaruksieni elämään mitenkään.
        Yksi valitsee opiskelun ja työn hukuttaen surunsa siihen.
        Toinen valitsee huvittelun ja päihteet. Itse sen valinnan tekee.
        Se on oikein, sillä kullekin annettiin elämä lahjaksi ja käyttöön.
        Toisten ei pidä elää kuin oma elämänsä, valitonsa.

        Onko sinulla tukea sukulaisista, koulussa kuraattorista?
        Oletko siinä iässä, että voit hake työtä lomaaikoina?
        Vaikka säässtää salaa, että pääset vapauteen, jos tarve vaatii sitä.
        En tiedä olosuhteitasi, ikääsi, mahdollisuuksiasi.
        Tilanteesi ei ole hyväksyttävä.
        Lue niiden naisten ratkaisuja, jotka ovat selviytyneet tilanteesta.
        Minulle elämä alkoholistin kanssa on menetetty elämä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe