Aion uusia yksirivisen jakoketjun siten että vedätän vanhalla ketjulla uuden paikoilleen.
Nyt kysyn po. homman tehneiltä pitääkö ketjun kiristin poistaa tai löysätä työn ajaksi?
Ketjunkiristinhän on vaikeassa paikassa ja on työläästi irroitettavissa joten yritän irroittamista välttää.
Kysymykseni on: Miksi ketjunkiristin pitäisi irroittaa?
Ajattelin näin, ketjunkiristinhän on jousikuormitteinen joten ei se voi ahdistaa uuden ketjun kulkua sillä antaahan sen jousikuorma periksi, eli kiristin "pakittaa" taaksepäin tehden tilaa uudelle ketjulle.
(Tilannehan olisi eri jos kiristimen mekanismi olisi ns. räikkätyyppinen, silloinhan se ei voi "pakittaa" ja ahtauttaisi uuden ketjun kulkua.)
Olenko hakoteillä, rakentavista kommenteista olisin iloinen.
Terveisin c180 kompressor w203
Jakoketjun vaihto M271 koneeseen
Ketjuttaja
5
2015
Vastaukset
- compura
Kiristin kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla, laturi vain irti niin pääset ruuvaan kiristimen pois.
- kunnon_duuni
Joissakin tapauksissa vanhentunut ketjun kiristin on ollut syynä konerikkoon ja siksi uusi ketju yksin ei riitä, eli suosittelisin samalla myös ketjunkiristimen vaihtoa.
- turvallisintapa
Oikein.
- konemiäs_
Ja kun hommaan kerran ryhtyy niin vaihtaa samalla koko koneen.
- vaihtohommia
Kun Tampereen maalaiskunnan maalaismurteen "konemiäs_" kerran avaa typerän ja suuren suunsa, niin kannattaisi samalla vaihtaa koko pää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255