Suppea turvallisuusselvitys ja rattijuopumus

ensikertalainen2

Näkyykö vuosi sitten tullut sakkotuomioon ja ajokieltoon johtaneesta rattijuopumuksesta maininta suppeassa turvallisuusselvityksessä? Selvitys liittyy reserviläistoimintaan, ei mihinkään työnhakuun.

4

5240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • twrq

Perusmuotoinen ratti? Pelkät sakot? Ei näy.

• betafolio

Sakkorekisteri kyllä näkyy suppeassakin.

Turvallisuusselvityslaki

30 §
        Suppean henkilöturvallisuusselvityksen tietolähteet

Suppean henkilöturvallisuusselvityksen laadinnassa käytetään 25 §:n 1 momentin 1—10 kohdassa tarkoitettuja rekisteritietoja, lukuun ottamatta suojelupoliisin toiminnallista tietojärjestelmää ja pääesikunnan turvallisuustietorekisteriä.

Käytettävät tietolähteet
        25 §
        Perusmuotoisen henkilöturvallisuusselvityksen tietolähteet

Henkilöturvallisuusselvitys voi perustua vain sellaisiin rekisteritietoihin, jotka sisältyvät:

1) väestötietojärjestelmään;

2) rikosrekisteriin, liiketoimintakieltorekisteriin sekä sakkorangaistusta koskeviin sakkorekisterin tietoihin;

///

Tieto kyllä näkyy siis turvallisuusselvityksen tekijälle. Se on sitten toinen asia, että onko sillä mitään käytännön merkitystä. Tuskin on tässä tapauksessa.

• ensikertalainen2

No tuohan sen selvensi. Kiitos asiallisesti vastauksesta. Ei auta kuin katsoa mikä on lopputulema, ei siinä yhteiskunnan syyttelyt auta, kun itse aikanaan mokannut. Ja tosiaan "tavallinen ratti" se oli, 4kk ajokielto 30 päiväsakkoa muistaakseni.

• 19-3

Joo, kyse on ns. suppeasta henkilöturvallisuusselvityksestä. Siinä näkyvät mm. tiedot, jotka ovat poliisin sakkorekisterissä ja Trafin liikennetietojärjestelmässä.
      Tietysti myös ne tiedot, jotka on merkattu rikosrekisteriin, mutta sinähän kerroit, että rattijuopumus johti vain sakkoon ja ajokieltoon.

Henkilöturvallisuusselvitystä tehtäessä ei saa käyttää:

3) tietoja kymmentä vuotta aikaisemmin tapahtuneista rikollisista teoista, elleivät tiedot ole saatavissa rikosrekisteristä;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1164
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1154
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      211
      1151
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      871
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe