Suppea turvallisuusselvitys ja rattijuopumus

ensikertalainen2

Näkyykö vuosi sitten tullut sakkotuomioon ja ajokieltoon johtaneesta rattijuopumuksesta maininta suppeassa turvallisuusselvityksessä? Selvitys liittyy reserviläistoimintaan, ei mihinkään työnhakuun.

4

5430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • twrq

Perusmuotoinen ratti? Pelkät sakot? Ei näy.

• betafolio

Sakkorekisteri kyllä näkyy suppeassakin.

Turvallisuusselvityslaki

30 §
        Suppean henkilöturvallisuusselvityksen tietolähteet

Suppean henkilöturvallisuusselvityksen laadinnassa käytetään 25 §:n 1 momentin 1—10 kohdassa tarkoitettuja rekisteritietoja, lukuun ottamatta suojelupoliisin toiminnallista tietojärjestelmää ja pääesikunnan turvallisuustietorekisteriä.

Käytettävät tietolähteet
        25 §
        Perusmuotoisen henkilöturvallisuusselvityksen tietolähteet

Henkilöturvallisuusselvitys voi perustua vain sellaisiin rekisteritietoihin, jotka sisältyvät:

1) väestötietojärjestelmään;

2) rikosrekisteriin, liiketoimintakieltorekisteriin sekä sakkorangaistusta koskeviin sakkorekisterin tietoihin;

///

Tieto kyllä näkyy siis turvallisuusselvityksen tekijälle. Se on sitten toinen asia, että onko sillä mitään käytännön merkitystä. Tuskin on tässä tapauksessa.

• ensikertalainen2

No tuohan sen selvensi. Kiitos asiallisesti vastauksesta. Ei auta kuin katsoa mikä on lopputulema, ei siinä yhteiskunnan syyttelyt auta, kun itse aikanaan mokannut. Ja tosiaan "tavallinen ratti" se oli, 4kk ajokielto 30 päiväsakkoa muistaakseni.

• 19-3

Joo, kyse on ns. suppeasta henkilöturvallisuusselvityksestä. Siinä näkyvät mm. tiedot, jotka ovat poliisin sakkorekisterissä ja Trafin liikennetietojärjestelmässä.
      Tietysti myös ne tiedot, jotka on merkattu rikosrekisteriin, mutta sinähän kerroit, että rattijuopumus johti vain sakkoon ja ajokieltoon.

Henkilöturvallisuusselvitystä tehtäessä ei saa käyttää:

3) tietoja kymmentä vuotta aikaisemmin tapahtuneista rikollisista teoista, elleivät tiedot ole saatavissa rikosrekisteristä;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      711
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe