.. meneekö se "päähän"? vai muuttuu vaan läskiksi liikaa syötettäessä? Eli aihettaako hepassa ylimääräistä energiaa?
Säilöheinä..
4
541
Vastaukset
- Pallokala
Heippa!
Tarkoitatko aiv-rehua vai esikuivattua?
Meidän 15vuotias lv tamma syö pelkästään esikuivattua,puhkuri kun on ja pysyy kunnossa kun saa riittävästi liikuntaa. Mahaa kyllä tulee jos on täysin levossa. - Pallokala
Ei nouse päähän :)
- päähän
En ainakaan ole moisesta kuullut. Säilö tosin sisältää paljon enemmän valkuaista ja muita aineita, mitä kuivassa heinässä ei ole. Säilön voisi ajatella vastaavan tuoretta ruohoa, ei kuitenkaan yhtä hyvä. Säilöheinää syötetään kilomäärässä enemmän kuin kuivaa sen sisältämän vesimäärän takia. Sanoisin että hevoselle huomattavasti maittavampi ja rikkaampi vaihtoehto. Jotkut hevoset ovat sille yliherkkiä.
- kuivaa
olen itse ainakin huomannut,että yksi polleistani ei syö tätä esikuivattua niin paljoa kuin kuivaa popsisi!?Tällä tarkoitan sitä,että itse olen ainakin huomioinut ettei esikuivattua tartte antaa nii paljoa kuin kuivaa antais.Täyttää nopeemmin ja on maittavampaa.Voi olla että tuokin on hepokohtaista,muttta näin ainakin meillä.Muistaakseni tälläsen heinän valkuaispitoisuus sai olla jotain 10.3-10.8.Hyvin kyllä alkaa sivut pyöristyä ja eritoten pölyallergiselle hevoselle erittäin hyvä heinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 714831
- 1053525
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383326- 492813
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262728Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52169- 232061
- 1991970
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981581Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91488