Säilöheinä..

mietiskelijä

.. meneekö se "päähän"? vai muuttuu vaan läskiksi liikaa syötettäessä? Eli aihettaako hepassa ylimääräistä energiaa?

4

613

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallokala

Heippa!
      Tarkoitatko aiv-rehua vai esikuivattua?
      Meidän 15vuotias lv tamma syö pelkästään esikuivattua,puhkuri kun on ja pysyy kunnossa kun saa riittävästi liikuntaa. Mahaa kyllä tulee jos on täysin levossa.

• Pallokala

Ei nouse päähän :)

• päähän

En ainakaan ole moisesta kuullut. Säilö tosin sisältää paljon enemmän valkuaista ja muita aineita, mitä kuivassa heinässä ei ole. Säilön voisi ajatella vastaavan tuoretta ruohoa, ei kuitenkaan yhtä hyvä. Säilöheinää syötetään kilomäärässä enemmän kuin kuivaa sen sisältämän vesimäärän takia. Sanoisin että hevoselle huomattavasti maittavampi ja rikkaampi vaihtoehto. Jotkut hevoset ovat sille yliherkkiä.

• kuivaa

olen itse ainakin huomannut,että yksi polleistani ei syö tätä esikuivattua niin paljoa kuin kuivaa popsisi!?Tällä tarkoitan sitä,että itse olen ainakin huomioinut ettei esikuivattua tartte antaa nii paljoa kuin kuivaa antais.Täyttää nopeemmin ja on maittavampaa.Voi olla että tuokin on hepokohtaista,muttta näin ainakin meillä.Muistaakseni tälläsen heinän valkuaispitoisuus sai olla jotain 10.3-10.8.Hyvin kyllä alkaa sivut pyöristyä ja eritoten pölyallergiselle hevoselle erittäin hyvä heinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      143
      1061
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      27
      1002
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      44
      893
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      41
      765
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      49
      727
    6. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      61
      681
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      37
      599
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      67
      588
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      587
    10. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      57
      585
    Aihe