.. meneekö se "päähän"? vai muuttuu vaan läskiksi liikaa syötettäessä? Eli aihettaako hepassa ylimääräistä energiaa?
Säilöheinä..
4
516
Vastaukset
- Pallokala
Heippa!
Tarkoitatko aiv-rehua vai esikuivattua?
Meidän 15vuotias lv tamma syö pelkästään esikuivattua,puhkuri kun on ja pysyy kunnossa kun saa riittävästi liikuntaa. Mahaa kyllä tulee jos on täysin levossa. - Pallokala
Ei nouse päähän :)
- päähän
En ainakaan ole moisesta kuullut. Säilö tosin sisältää paljon enemmän valkuaista ja muita aineita, mitä kuivassa heinässä ei ole. Säilön voisi ajatella vastaavan tuoretta ruohoa, ei kuitenkaan yhtä hyvä. Säilöheinää syötetään kilomäärässä enemmän kuin kuivaa sen sisältämän vesimäärän takia. Sanoisin että hevoselle huomattavasti maittavampi ja rikkaampi vaihtoehto. Jotkut hevoset ovat sille yliherkkiä.
- kuivaa
olen itse ainakin huomannut,että yksi polleistani ei syö tätä esikuivattua niin paljoa kuin kuivaa popsisi!?Tällä tarkoitan sitä,että itse olen ainakin huomioinut ettei esikuivattua tartte antaa nii paljoa kuin kuivaa antais.Täyttää nopeemmin ja on maittavampaa.Voi olla että tuokin on hepokohtaista,muttta näin ainakin meillä.Muistaakseni tälläsen heinän valkuaispitoisuus sai olla jotain 10.3-10.8.Hyvin kyllä alkaa sivut pyöristyä ja eritoten pölyallergiselle hevoselle erittäin hyvä heinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1192324- 1331864
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1011191En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k731077Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451029Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉79984HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23975Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932