Säilöheinä..

mietiskelijä

.. meneekö se "päähän"? vai muuttuu vaan läskiksi liikaa syötettäessä? Eli aihettaako hepassa ylimääräistä energiaa?

4

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallokala

      Heippa!
      Tarkoitatko aiv-rehua vai esikuivattua?
      Meidän 15vuotias lv tamma syö pelkästään esikuivattua,puhkuri kun on ja pysyy kunnossa kun saa riittävästi liikuntaa. Mahaa kyllä tulee jos on täysin levossa.

    • Pallokala

      Ei nouse päähän :)

    • päähän

      En ainakaan ole moisesta kuullut. Säilö tosin sisältää paljon enemmän valkuaista ja muita aineita, mitä kuivassa heinässä ei ole. Säilön voisi ajatella vastaavan tuoretta ruohoa, ei kuitenkaan yhtä hyvä. Säilöheinää syötetään kilomäärässä enemmän kuin kuivaa sen sisältämän vesimäärän takia. Sanoisin että hevoselle huomattavasti maittavampi ja rikkaampi vaihtoehto. Jotkut hevoset ovat sille yliherkkiä.

      • kuivaa

        olen itse ainakin huomannut,että yksi polleistani ei syö tätä esikuivattua niin paljoa kuin kuivaa popsisi!?Tällä tarkoitan sitä,että itse olen ainakin huomioinut ettei esikuivattua tartte antaa nii paljoa kuin kuivaa antais.Täyttää nopeemmin ja on maittavampaa.Voi olla että tuokin on hepokohtaista,muttta näin ainakin meillä.Muistaakseni tälläsen heinän valkuaispitoisuus sai olla jotain 10.3-10.8.Hyvin kyllä alkaa sivut pyöristyä ja eritoten pölyallergiselle hevoselle erittäin hyvä heinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe