Hei!
Keräisin kokemuksia oman elämäkerran kirjoittamisesta. Luonnollisesti tulisi omasta elämästä tarinoita, vaikka se lyhyt vielä onkin ollut, mutta hauskoja tarinoita ja juttuja riittäisi edes jonkinmoiseksi kirjaksi. Tämä voisi olla ensimmäinen osa.
Olen eläväinen 22v ja tarinoita alkoholinhuuruisesta seuramiehen maineesta on kertynyt jonkin verran ja muistakin elämänvaiheista. Erikokoonpanoilla toimivia orkestereita autotalleissa ja vauhdikkaita baari-iltoja, naisten kanssa peuhaamista, omanelämän sankari ja takapihojen rokkitähti. Ihan omaksi iloksi ja ehkä sukulaisten. sitä tuskin kehtaisi vielä muutamaan vuoteen lähisukulaisille näyttää, mutta voisi jättää jälkeläisille kirjantäydeltä nuoruusvuosista. Kokemuksia ja käytännön juttuja otan mielelläni vastaan. Myös jos tunnet halua auttaa kirjoittamisessa otetaan yhteyttä.
Elämäkerta, Muistelmat, koottu päiväkirja.
2
171
Vastaukset
- lukematon
Tämä sun elämänkerta on aika erilainen tapaus kuin mitä itsellä on työn alla. Sanoisin että tärkeämpää kuin se että mitä on tehnyt on se miten siitä kertoo.
Olisin kuitenkin kiinnostunut kuulemaan josko täällä on muita ei-fiktio-tarinan kertojia. Kiinnostaako kustantamoja tällainen genre. En haluaisi puhua elämänkerrasta koska mielestäni sellaisia kirjoittavat vain julkisuuden henkilöt. Minä tavis vain kerron terinoita elämästä:) - ohjetiohejtioehjti
Kaupallinen kustantaja voi toki löytyä, jos tarina(t) ovat riittävän kiinnostavia ja ne on hyvin kirjoitettu. Mutta jos on kirjoittamisintoa, kannattaa vain kirjoittaa menemään ja miettiä julkaisua myöhemmin.
Kirjoittamisneuvoja on vaikea antaa, ellei kysymystä vähän tarkenneta, koska aihepiiri on niin laaja. Kirjoittamisesta (ehkä myös elämäkertatyyppisestä) on kirjoitettu paljon kirjoja, tutustukaa niihin. Mutta tärkeintä, että sen kun alatte kirjoittaa vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313099EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402951- 1051331
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373949- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22753