Elämäkerta, Muistelmat, koottu päiväkirja.

Paksukirjahyllyyn

Hei!

Keräisin kokemuksia oman elämäkerran kirjoittamisesta. Luonnollisesti tulisi omasta elämästä tarinoita, vaikka se lyhyt vielä onkin ollut, mutta hauskoja tarinoita ja juttuja riittäisi edes jonkinmoiseksi kirjaksi. Tämä voisi olla ensimmäinen osa.

Olen eläväinen 22v ja tarinoita alkoholinhuuruisesta seuramiehen maineesta on kertynyt jonkin verran ja muistakin elämänvaiheista. Erikokoonpanoilla toimivia orkestereita autotalleissa ja vauhdikkaita baari-iltoja, naisten kanssa peuhaamista, omanelämän sankari ja takapihojen rokkitähti. Ihan omaksi iloksi ja ehkä sukulaisten. sitä tuskin kehtaisi vielä muutamaan vuoteen lähisukulaisille näyttää, mutta voisi jättää jälkeläisille kirjantäydeltä nuoruusvuosista. Kokemuksia ja käytännön juttuja otan mielelläni vastaan. Myös jos tunnet halua auttaa kirjoittamisessa otetaan yhteyttä.

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukematon

Tämä sun elämänkerta on aika erilainen tapaus kuin mitä itsellä on työn alla. Sanoisin että tärkeämpää kuin se että mitä on tehnyt on se miten siitä kertoo.

Olisin kuitenkin kiinnostunut kuulemaan josko täällä on muita ei-fiktio-tarinan kertojia. Kiinnostaako kustantamoja tällainen genre. En haluaisi puhua elämänkerrasta koska mielestäni sellaisia kirjoittavat vain julkisuuden henkilöt. Minä tavis vain kerron terinoita elämästä:)

• ohjetiohejtioehjti

Kaupallinen kustantaja voi toki löytyä, jos tarina(t) ovat riittävän kiinnostavia ja ne on hyvin kirjoitettu. Mutta jos on kirjoittamisintoa, kannattaa vain kirjoittaa menemään ja miettiä julkaisua myöhemmin.

Kirjoittamisneuvoja on vaikea antaa, ellei kysymystä vähän tarkenneta, koska aihepiiri on niin laaja. Kirjoittamisesta (ehkä myös elämäkertatyyppisestä) on kirjoitettu paljon kirjoja, tutustukaa niihin. Mutta tärkeintä, että sen kun alatte kirjoittaa vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      131
      3099
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      2951
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      105
      1331
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      135
      1057
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1047
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1037
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      977
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      949
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      777
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      753
    Aihe