Muistutan yrittäjiä

enainakaansuvakki

siitä, että ainakaan minä en asioi sellaisissa kaupoissa, joissa on töissä näitä "turvapaikan hakijoita". Joko turvapaikan saaneet tai vain tilapäisesti töissä. Yhdessä kaupassa oli tummaihoinen kassana. Siihen kauppaan en ole enää jalallani astunut, joten en tiedä onko vielä. Ehkä on muitakin, jotka ajattelevat samalla tavalla. Pienillä paikkakunnilla, joissa on vain yksi kauppa, ei kai oikein onnistu. Tosin minä jopa muuttaisin paikkakunnalta pois. Onneksi minun kaupassani (siis jossa käyn) ei ole yhtään mamua töissä!

38

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattelin pikku tarinan lykätä kun tuli mieleen yleisön palvelijasta.
      Oltiin Togossa lomen satamas ja trukin hydrauliletku pamahti rikkitte , eihän meil laivas ollu varaletkuu.
      Otettiin vetomestari ja lähettiin lähikujille ,sellanen pieni kontista tehty kälynen nyrkkipaja löytyi ,umpimusta pieni ukko teutaroi siel pölyn keskellä.
      Selvällä suomella selkeästi huutamalla kommunikoitiin ,ukko ymmärs et puutetta oli kiinalaisilla letkusta ,se nimittäin selitti apupojalle mistä me ollaan.
      Kunnei sielt romukasast uutta löytyny niin se istutti koko porukan vanhan hiluksin lavalle ja sit lährettiin ,sen tuhatta loikkaa.
      Useamman kilometrin se ajatti isommalle pajalle mist saatiin letku ja ei ottanu ajosta mitään eikä ajastaan ,annettiin me sille sit muutama vanhentunu ja meille sopimaton letku sen varastoon .
      Siin oli oikee asenne asiakasta kohtaan ja koskaan en suomessa oo sellaseen törmänny .
      Mee vaan mamun kassalle saat ainakin hymyn palkaksi .

• Noo... Miksi sitten oletat että yrittäjiä on?
      Kun Suomalaisiakaan ei enää ole?

H.

• Känny on auki.
        Jokainen voi soittaa.
        Ottaa selvää, mistä mielensä juolahtaa.
        Ei kuvitellen kirjoittaa.

H.

• hunksz kirjoitti:

Känny on auki.
        Jokainen voi soittaa.

H.

hunksz

Oletko yrittäjä?
        Mitä kaupittelet?
        .

• hunksz kirjoitti:

Känny on auki.
        Jokainen voi soittaa.

H.

Kilahtaako euro(ja) tilillesi joka soitosta.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Oletko yrittäjä?
        Mitä kaupittelet?
        .

Urakoitsija tuntuu olevan ,pilvilinnoja kaupan .

• antakeearmoa
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

Oletko yrittäjä?
        Mitä kaupittelet?
        .

-Olen liikkeenharjoittaja.

-Minkä liikkeen?

-Se selviää makuuhuoneen puolella!
        Sitä paitsi:Olen myös yrittäjä.

-Mitä te oikein yritätte?

-Sekin selviää makuuhuoneen puolella!

• Yritin minäkin ja kovasti yritinkin.
        Vasta neljännellä tulitikulla sain takkauuniin tulen syttymään.
        Nyt kokeilemaan onnistuisiko saunanuunin kanssa edes hiukan paremmin.

• mömg

ehkä jo pelkästään lupauksesi vuoksi kannattaa palkata yksi maahanmuuttaja

• Minä taas lupaan että en käy missään kaupassa missä voisin törmätä sinuun. Yrittäjille tiedoksi.

• Tuntuu oudolta että monet moittivat.
        Vaan eivät soittaen selvitä mietteitään.

H.

• On tullut aloittaja-poloisen otettua pari pulloa ykköskaljaa liikaa.
      Nyt siinä piltsu-humalassa luulee olevansa jotakin.
      Onkohan niitä sellaisia palstoja, joissa on kirjautumispakko, siellä ei näin typeriä aloituksia tule.

• hsilen

"Muistutan yrittäjiä" Etkä muistuta,muistutat sossupummeja.
      Sinulla on varmasti muitakin typeriä tapoja. Niistä ei kukaan halua kuulla.

• Jos mamu ois yrittäjä, voisin mennä hänelle töihin.

• Vaikkapa. Paitsi että minä en valvo öitä.

• Tähän tympeään aloitukseen tulleet kommentit ovat lohdullista luettavaa. Kiitos tolkun ihmisille.

• SiipiveikoilleVaanLisää

Suomessa on melkoinen joukko eri-ikäisiä tummaihoisia pieniä ja jo isompiakin lapsia, jotka suomalaiset vanhemmat ovat adoptoineet.

Jo 1960-luvulla tänne on muuttanut pakolaisia mm. Vietnamista ja muistakin maista.

Luulenpa, että suurin osa noista suvaitsemattomasti suomalaisista meuhkaajista, jotka ovat itse tottuneet elämään veronmaksajien siivellä. Nyt he ovat huolissaan, että jos vaikka joutuisivat jakamaan omasta siivellä elävien avustuspussista jotain.

Fiksut tietävät, että Suomessa tarvitaan operatiivista työtä tekevää työvoimaa. Sellaiset työt eivät oikein kelpaa tavallisille suomalaisille, kun voivat saada samanverran tai enemmänkin tekemättä yhtään mitään muuta kuin avustuslomakkeiden täyttämistä yhdessä Kelan virkailijoiden kanssa.

• Sellai

Näin juuri elämässään syrjäytyneitä katkeroituneita syyllistävät yhteiskuntaa maan päättäjiä nyt maahantulijoita, todellisuudessa tulijat eivät vaikuta heidän elintasoon eikä valtion taloustilaan juuri kuinkaan.

• kukamaksaa

• Sellai kirjoitti:

Näin juuri elämässään syrjäytyneitä katkeroituneita syyllistävät yhteiskuntaa maan päättäjiä nyt maahantulijoita, todellisuudessa tulijat eivät vaikuta heidän elintasoon eikä valtion taloustilaan juuri kuinkaan.

Kyllä se tässä taloustilanteessa maksaa valtiolle enemmän kun juuri kuinkaan.
        Jotakin tiedän minäkin.
        En vaan ala tässä valaisemaan, ettei aloittaja kaltainen paukapää saa lisää vettä myllyynsä.
        Minustä nämä keskustelut on täysin järjettömiä.
        Suomeen on tullut liian paljo, liian nopeasti, liian erilaisista kulttuureista ihmisiä, sille ei nykymaailmassa paljon mitään voi.
        Viranomaiset käsittelee ymmärtääkseni kiireellisesti asiaa, jos näitä 10000 jää, niin sen kanssa on elettävä, ja kyllä sen tämä maa vielä kestää.

Hyvin vastenmielistä on aloittajan-kaltainen mölinä maahanmuuttajista, mutta melkein yhtä vastenmielistä on kritiikitön suhtautuminen näihin maahanmuutto ym. maailmanparannusasioihin. Niihin ei Suomen rahat riitä.

• Mulle.ihan.sama

Pakko riittää kun tilanne on käsissä ja pysyy hallinnassa mutta keskusteu ainakaan täällä ei ole hallinnassa. Ihmisillä uskoakseni on tieto maahanmuutto tilanteesta senverran infoa tulee kun haluaa, en ole huomannu sen synnyttävän isommin keskustelua arkielämässä, täällä putkahtaa melkein joka ketjussa.

• mamutsaakaiken
        Sellai kirjoitti:

Vai ei! Ei ole nostettu eläkkeitä (kun pitää elättää mamut) Lääkkeiden hintoja korotetaan, omavasuu tänä vuonna 50 ja varmaan ensi vuonna enemmän (kun mamuja pitää elättää). Voisin kirjoittaa noita vaikka kuinka paljon, mutta tuossa nyt pari esimerkkiä

• Mitä.muuta.voit
        mamutsaakaiken kirjoitti:

Vai ei! Ei ole nostettu eläkkeitä (kun pitää elättää mamut) Lääkkeiden hintoja korotetaan, omavasuu tänä vuonna 50 ja varmaan ensi vuonna enemmän (kun mamuja pitää elättää). Voisin kirjoittaa noita vaikka kuinka paljon, mutta tuossa nyt pari esimerkkiä

Pakko riittää kun tilanne on käsissä.

• Tiedonjahengenvaje

"Mamut" tuskin saavat "kaikkea" etkä sinäkään näytä saaneen. Korvaisi välissä on selvästi ammottava aukko.

• ÄänestitköPorvareita
        Mitä.muuta.voit kirjoitti:

Pakko riittää kun tilanne on käsissä.

Kyllä yksi suurimmista syistä pienituloisten ja pieneläkeläisten taloudellisen tilanteen kiristymisestä johtuu siitä, että he itsekin äänestivät Kokoomuksen suurituloisten etuja ajavia edustajia vaaleissa. Nyt suurituloisten veroja on alennettu ja niitä alennetaan edelleen.

Pieni ja keskituloiset ovat suurin lisää maksava joukko ja todella varakkaiden velvotteita on osittain poistettu kokonaan. Kun olet kyllin varakas, verojasi pienennetään tai niitä ei tietyissä kuvioissa enää peitä ollenkaan.

On niin komeeta äänestää kokoomusta ja kuvitella kuuluvansa isokenkäisten kanssa samaan joukkoon!!!!

• Josetolehuomannut

Kokoomus ei ole ainoa hallituspuolue eikä muutenkaan ainoa poliittinen puolue Suomessa.

• Tykkään maahanmuuttaja naisista työntekijöinä.
      Käyn usein äitini hoitopaikassa, siellä on kaksi tummempi-ihoista hoitajaa. Hymyilevät iloisesti ja ovat ystävällisiä. Tulee hyvälle tuulelle kun he ovat vuorossa.
      Ei minulla palveluammateissa olevia maahanmuuttaja miehiäkään vastaan mitään ole, joskus käyn pizzalla, hyvä palvelu on ollut.
      Nämä nuoret kollit jotka käyvät täällä lomailemassa ärsyttävät, ovat ylimielisiä ja röyhkeitä suurin osa.
      He pilaavat oikeasti avun tarpeessa oleviin suhtautumista kun ihmisillä on taipumusta yleistää ja vievät varoja oikeasti apua tarvitsevilta.
      Yleistystä on liian suvaitsevien ja maahanmuutto vastaisten joukossa.

• Jos.vaivaa.niin

Sinun täytyy kysyä prismasta

• Henkisethedelmätnolla

Oletko aloittaja koskaan ikinä miettinyt oman ongelmasi nimeä?

• Terävästi.havaittu

En ole aloittaja, mutta nimimerkkisi osui kyllä kohdalleen!

• kaikki-vaikuttaa-

Jokainen saa valita missä asioi, ja itsekseen miettiä kriteerit asiointiin. On paljon asioita jotka vaikuttavat asiointikäyttäytymiseen. Minulla on tuo korttirumpa, johon en osallistu. Siksi kaupoissa on oltava tarkkana mitä ostaa, ettei maksa niidenkin ostoksia jotka tuota korttipeliä harrastavat. Lidl on siitä hyvä, että hinnat on samat kaikille.

• Hyvä_uutinen

Avaaja ei uskalla mennä kauppoihin, joissa on töissä ulkomaalaistaustaisia. Oikein hyvä!
      Yhden miehen rikosaalto on siis hellittämässä niiden osalta.

• Pirrepä

Eikös se ole meidän etumme että maahan muuttanut pääsee töihin ja osaltaa kerryttää yhteistä veropottia, tiedäthän että sieltä ne sosedut maksetaan.

• Aloitus-on-provo

Ei minulla ainakaan ole mitään työtätekeviä vastaan, olivatpa niitä tai näitä.

Nuoret laiskana lötköttävät miehet ja heidän ylimielisyytensä

vaikka meidän elätteinämme ovat, inhottavat.

• henrjii

mua taas vittutta nämä virossa tehdyt kotimaisiksi mainostetut tuotteet, en osta

• vihaanrasisteja

Mitä väliä sillä on minkävärinen iho on kassalla ? Olet rasisti ja siitä kärsit tulevaisuudessa,koska suomessa tulee tulevaisuudessa olemaan iholtaan tummia työntekijöitä kaikkialla. Olet varmaankin mies, koska miehet ovat enemmän rasisteja kuin naiset,minä inhoan ylikaiken rasisteja. et ole varmaan matkustellut ulkomailla , koska siellä myyjät ovat tummia ihonväriltään. Minä taas vihaan sellaisia kuin sinä,ettet voi mennä kauppaan ,jossa työskentelee vaikka mamu. en ihmettele jos joku mamu vetää sua turpaan ,oikeesti toivon sitä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe