Hyvä valinta

hattuanostan

Kelan uudeksi pääjohtajaksi tulee pohjoiskarjalainen Elli Aaltonen. Hän oli pitkään Nurmeksessa sosiaalijohtajana. Hienoja, pystyviä naisia nousee näistä syrjäisistä kunnistamme.

Onnea!

25

102

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnen joten en ala teitittelemään ,mutta paha se on jo akat alkavat sinuttelemaan liikaa eli on varmaan monesti kuullut eri yhteydessä sanomani joten sillai arvasin valinnan

• ihmehemmo

JA se kös sinua vituttaa, Heti alat akoittelemaan

• AlavuudenMartat

Sulla on verissä pystyvien naisten haukkuminen. Noinko paljon se naiskiintiö sinua rassaa. Relaa, jo

• Ensinnäkin tunnen tuon pystyvän naisen eli akkaihmisen joka voi jopa entisenä Nurmekselaisena käydä akkojen huusissa bombatalolla ja varmaan aikanaan käytiin sosialan koulutuksessa Kolilla akkakolilla jossa oli huumoripitoinen ohjelma ulkona myös koulutuksen ohessa.
        Olen hyvinkin ollut sinut henkilön kanssa ja siten tunnen henkilön . joten onnittelut ,jolla on pitkä työhistoria sosiaalitoimen alalla ja tulkoon mainituksi jos olen ollut eri luottamustoimissa 42 vuotta ja juuri tällä viikolla myöskin varhaiskasvatus ja koululautakunnassa ja aikaisemmin myös sosiaali ja terveyslautakunnassa hiljattain ja silla saralla on kokemusta lautakunta ja työkokemusta eli en ole eilisen teerenpoika. joten olette todella untuvikkoja ja siinä suhteessa olette asuneet umpiossa ulkomaa on kenties jamali terkkuja jälleen hau hau MK

• ihmehemmo kirjoitti:

JA se kös sinua vituttaa, Heti alat akoittelemaan

Heh heh kuten totesin tunnen henkilön hyvinkin pitkältä aikaa joten en ala nyt hienostelemaan ja Teitittelemään.Mutta nyt tiesin sen että joku alkaa sinuttelemaan minua eli käräjöimään nettipalstalla ottaessaan herneitä nokkaansa ja jälleen vedetään jopa väärin kirjoitettuna "Alavuuden martat" eli todelliset hyvää tekevät Martat ei ole noin köttelöitä vaan tekevät ja toimivat yhteiskuntamme parhaaksi ennen ja nyt jota arvostan, mutta en oikein anna arvoa turhille hörisköille pimuille, jotka etsivät vain henkilöä kenet putsaisivat olen hyvin suoraluonteinen tässä suhteessa jo elämää kokeneenä sekä toimiessani työyhteisöissä ,jossa olen tullut toimeen ahkerien ja myöskin minua arvostavien akkojen kanssa kaikella hyvällä eli minullakin on elämässäni ollut aina akka vierellä joka tekee ja toimii ,ensimmäinen on maan povessa, mutta ahkera on nykyinen myös jolla on elämänkokemusta ,eikä ole kovin nipottaja ja ranttu tuntee siis luonteeni ja huumorini MK

• KepuNainen

Tyhjään reuhaat. Tuo kohdallasi oleva akoittelu alkoi. kuin naiskiintiö pudotti sinut sinne laulukuoroon lopullisesti.
        Se, että jos Pohjanmaalla naisten asema on olla akka ja alamainen, synnyttäjä, nyrkin kohde, ei päde täällä Karjalan kunnailla. Täällä nainen on tasavertainen kumppani, eikä akka.

• Kyllä minulla on ollut hyvinkin voimakastahtoisia akkoja ja kyllä arvostus lähtee siitä että akka myös antaa arvon ukolleen.
        Nyt lähdet sitten kiihottamaan kansanryhmää vastaan eli parjaamaan jo pohjalaisia miehiä ja heidän akkojaan. Kun katsot vaikka elokuvaa pohjanmaa niin siellä vanha akka tuumaa pojilleen että "vanhoos akoos on viisaus" kuinka paljon sitten täällä on hienohelmat kärsineet ja olleet nytkin ja puukoon yms kohteena jopa perhekunnittain.
        Olen elänyt täällä pohjois karjalassa ja eteläkarjalassa ja savossa ja hyvinkin tullut toimeen kaikesta huolimatta vaikka mulla on akka se kuuluu kulttuuriin ja sellainen kulttuuri on myös karjalassa. Pitäisikö ukko ja akkakolin nimi sinun vuoksesi muuttaa arvon henkilö. Rouva ja Herra Koliksi
        Muuten kuorotoiminta on hyvinkin arvostettua jopa henkisen virkeyden kannalta MK

• Varsinainen asia on kuitenkin se.että tuohon virkaan saadaan sellainen henkilö jolla on näkemystä ja kokemusta eikä ole turhan ranttu ja takerru lillukanvarsiin joka on epäoleellista. jos nyt olet leipottamassa päättäjänä niin en kovin nosta hattua tuolle asenteellesi jota harjoitat kohtaani jatkuvasti, sinun tulee ajaa ihmisten asioita tasapuolisesti , edustaa kuntalaisia se sinun tulee muistaa pääasian suhteen siinä olen hyvinkin tyytyväinen tuohon esitykseen joka on tehty valinnasta Kelan pääjohtajaksi että asiantuntija on valinnan kohteena

• KepuNainen

Ennen kun lentoon lähdet katso,laskeva äänimääräsi vaikka kolmessa edellisissä kuntavaaleissa. Tai niiden laskeva määrä. Ei olisi niiden pohjalta vara paljo leuhkia.
        Eikä sinunkaan kannata lähteä tuolle kiihottamimistielle, ( loppuunpalaanut fraasi ) eihän Sipiläkään sitä taloaan antanut kansanryhmien käyttöön, vaikka maailmanlaajuisesti sitä lupaili.

• Kepunainen olet ämmämäinen mies ?joka ei edusta hyvää ja otollista sanomaa sanomasi ei ole uutta, olethan samaa asiaa vatkuttanut jo toista vuosikymmentä.
        Kuten olen todennut niin kaikesta huolimatta minulla on tehtäviä ja juuri tuli puhelu ,että olisi pitänyt vielä lähtea tänään kolmansiin talkoisiin tänään
        Olen ollut viimeaikoina myöskin hyvin vastuullisissa tehtävissä kaupungin seurakunnan ja myöskin eri yhdistysten parissa, vanhus ja vammaisneuvostossa ja varhaiskasvatus ja koululautakunnassa viimeksi ,juuri myöskin Hämärän kaupan illassa järjestyksenvalvojana, joten sanomasi aikaisemmin oli myös perätön että minun kumppani olisi nyrkin ja väkivallan kohteena, koska sellainen henkilö ei voi toimia tuossa tehtävässä.
        Mitä tulee Sipilän toimintaan mikä koski hänen taloaan ,niin totean en ole veljeni vartija.Itse viime syksynä lahjoitin tänne saapuneille henkilöille viemällä kolme kertaa vaatetta ja polkupyöriä ja leluja lapsille.Olen myös monissa keräyksissä mukana.
        Tässä yhteydessä myöskin totean sen mitä tarkoitan "sinuttamisella" se voinee olla juuri sitä perheessä ja yhteiskunnassa joka on havaittavissa että löydetään vikoja aina toisesta ihmisestä toteamalla sinä sinä sinä ole juuri sellainen se on sitä sinuttelua ja jos minulle sellaista vatkutetaan totean "Älä niin paljon kehu minusta tulee ylpeä"
        Kaikesta huolimatta teen ja toimin ja kivi ei ehdi sammaloitua tekeviltä oikein lystikästä syksyä ja varokaa liukkautta ja lipsumista kaupassa on liukuesteitä ja toivottavasti SINÄ henkilö et ole rähmälläsi, vaan olisi myös kykyä toimia yhteistyössä erilaisten ihmisten parissa MK

• TurhaLuullakkaan

Arveliko aloittaja kenties pohjois-karjalan köyhien persettä lämmittävän jos kelan johtaja on pohjois-karjalasta päässyt virkaan?
      Miten arvelet asioiden parantuvan? Onko kenties avokätisempi rahanjaossa kuin entinen?

• jdhgj

Kepu sai taas haluamansa, jopa arpa suosii Kepua, vai oliko vilunkia? Ellillä ei jäsenkirjaa mutta muuten niin kepuli kuin olla ja voi.

• pätevä.nainen

Hyvä, että täältäkin päästään huippuvirkoihin. Ei siinä ole tarkoituksena kotiin päin vetäminen, mutta syrjäisten paikkojen asiat ovat edes tuttuja valitulle. Siitä ei haittaa ole.
      Hyvä tyyppi lisäksi on tämä tohtori.

• haistakaahuilu

Ihan sama kuka siellä johtajan virassa on, ei sillä ole merkitystä, paitsi politiikan vouhkaajille kun on "meidän puolueesta"! Asiathan voi jäädä taka-alalle, politiikka on etusijalla!

• odotellessakin

Presidentti päättää pääjohtajasta,toivottavasti Aaltonen pääsee.

• sanat.yleisön.mukaan

Kieli-immeisenä pari kommenttia: Ensinnäkin olen täysin epäpoliittinen eikä minulla ole mitään ketään vastaan.

On täysin totta, että meillä on monilla alueilla ollut aktiivisessa käytössä niin akka, ämmä, emäntä kuin eukko -sanat. Niitä on myöskin monissa paikannimissä ja muissa sanoissa kuten akanvirta. Usein näihin sanoihin liittyy negatiivinen sivumerkitys: akkamainen tai ämmämäinen ei ole positiivinen lausuma. Noita-akka, juoruämmä ovat suoraa haukkumista.
      Puhuttaessa tietyssä seurassa, varsinkin tuttujen kesken, ei näiden sanojen käyttämisessä ole ongelmaa. Akottelu laajemmalle yleisölle kirjoitettaessa ei ole asiallista, koska sillä on eri merkityksiä eri lukijoille. Korkean virkamiehen yhteydessä se kieltämättä kalskahtaa minunkin (vaikka olen siihen lapsuudessa tottunut) korvaani sangen epäkohteliaalta.
      Kun tämä on useimpien meidän tiedossamme, voimme varmasti olla siinä sydämen sivistyneitä ja kypsiä sanankäyttäjiä, ettemme turhaan nimittele ihmisiä. Sanonnan kohde voi ottaa asian huumorilla, muttei se edellytä muita tekemään samoin. Kun olemme aikuisia, elämää nähneitä ja kokeneita kulkijoita, voimme luopua omista jo vanhentuneista toimintatavoistamme ja siten osoittaa arvostusta kanssakulkijoillemme.

Kieli elää ja muuttuu jatkuvasti. Akkoja vaikkapa paikannimiin ei enää laitettaisi, aiemmin nimettyinä ne kertovat meille kielen historiaa. Paska sana on aikoinaan ollut ainoa ulostetta merkitsevä sana. Saattaisi hieman hätkäyttää, jos sitä käytettäisiin edelleen terveyspalveluissa. Arkipuheessa, joissan paikoissa on toisin.

• asiallistaasiaa

Tämä olisi meidän jokaisen hyvä muistaa!

• On aivan selvää että puhutte vain paikkakuntakohtaisesti hienostelemalla mutta selvää on että olette monestti väärässä ja hyvin yksinkertaisia hienostelijoita koska tietämyksennen on vain paikallista hienostelua joita hienostorouvat edustavat mutta totuus on laajemmin toinen jooten teiden pitää oppia tuntemaan muitakin suomalaisia kultuureita muin maahanmuuttajien aikaansaannoksia joita pitää myös huomioida mutta kuitenkin siten että jokaiselle on tilaa elää

• sanat.yleisön.mukaan

Nyt en kyllä millään pysty ymmärtämään, miten edustan hienostorouvia. Olen pielisjärveläisen pienviljelijä-metsätyömiesperheen poika. Toki lähtökohtani on siis paikallinen, kuten kirjoitin olen akka -sanaan lapsuudessa tottunut. Kirjoitin myös sen olleen MONILLA ALUEILLA Suomessa käytetyn, siihen olen perehtynyt opintojeni ja ammattini vuoksi. Kerroin olevani kieli-immeinen.
        Jokainen meistä voi oppia uutta myös vanhemmalla iällä. Voisin alkaa jääräpäisesti väittää, että pentu ja penska sanat ovat aivan neutraalia kielenkäyttöä, koska niin tehtiin minun lapsuudessani. Haluan kuitenkin kunnioittaa kanssaihmisiä ja jättää moiset ilmaukset pois kirjoituksistani, koska tiedän niiden olevan loukkaavia. Asiansa voi ilmaista asiallisesti toisia tietoisesti loukkaamatta. Silloin myös asian sisältö saa ansaitsemansa merkityksen, eikä sanasto jää kalvamaan lukijoita. Toki se toinenkin vaihtoehto on aina käytettävissä: pitää tiukasti kiinni joistain jo vanhentuneista käytöstavoista ja sillä aiheuttaa pahaa mieltä. Valinta on jokaisen oma.

• viisas.oppii

Voiko sen osuvammin sanoa.
        Näkyy rapakon takanakin taas naisten nimittely olevan pinnalla:))

• Pattinen

Huolestuttavaa katsottavaa. En närin näe pointtia tämän kävyn käännön, se siementää vain eripuraa kokonaisuudessaan.
      Kokonaisuutena, hyvä kun joku "akka" saanut hyvää duunia!!! huonoa se, että koko vyyhtiin tarvittiin 5800 kuntalaista, nykyisin työtöntä!

Nyt kaiken tämän kävyn kokonainen kääntöpuoli yrittää siementää, joka on jo kuivunut vuosia sitten ja maaperä kustu allensa. Ammattipäteviä kumppaneita ei ole, koska koulutustaso on kännykkämobiilissa, kuten elämänkatsomuskin ja kokemus.

Lähiökatselmus tulevaan. Kotimaanuutiset tilastoivat ulkomaalisesta näkökulmasta, minkä arvoista on nykyäänkään seurata uutuus kanavia erittäin jokapäiväisellä virheillä. Talous on luotain mikä myyty, emme ole enään ME!!!! vaan NE!

Kaikki 64-16 vuodesta eteenpäin on purettu ja valloitettu satamia myöten, satama alueet ovat kokonaan valloitettu!
      _tämän tulee näkemään 137 sotaveteraania, joiden sydän on jo nyt särkynyt!

Paskiaiset, poliitikot, olette tehneet hyvin.....Hyvin HUONOA TYÖTÄ!!!

Sipilä ja muut, pistäkääpäs puljunne markkinoille, että köyhät, sairaat ja vajaavaiset pääsevät nukkumasta taivasalta.

-Muka tuntee tuskan, vittXXX ne tunne mitään muuta kuin omaneduntavoittelun!

Meidän kansalaisten olisi oikeasti nyt viimeistään alettava keräämään sisuu ja sit kun se aika koittaa, niin nuo jannut ja muikkelit voivat livota vaikka pelastamaan pommitetun alueen, kun piti niin kovasti pitää meteliä jostain uhrista mielenosoituksella, anteeksi kerääntymisellä, kun pörssimittarit huusivat hooriannaa taivaspoluilla, nyt kelpaa paapoa, vaikka kilo kullalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      131
      1756
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1482
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      1022
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      1000
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      894
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      851
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      780
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      761
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      691
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe