wpw / katetrisaatiosta

LauriJ80

Hei. Sain hiljattain wpw-diagnoosin ja nyt olen menossa katetrisaatioon, jossa oikorata katkaistaan. Saman operaation läpikäyneiltä kysyisin toimenpiteestä muutamia mieltäni askarruttavia kysymyksiä.

-Sydämen esitutkimisesta: Tehdäänkö sydämen ultraäänitutkimus ruokatorven kautta?

-Virtsakatetrointi ahdistaa toimenpiteessä eniten: Saako sen pyytää laitettavaksi vasta kun kipu- ja rauhoittavat lääkkeet menevät suoneen?

-Onko olo toimenpiteen aikana siedettävä?

-Onko oireet hävinneet toimenpiteen jälkeen?

Itse olen 36-v muulla tavoin perusterve mies. Kaikki mitatut veriarvot sun muut laboratoriokokeiden tulokset ovat erinomaiset. Verenpaine luokkaa 120 / 80 Ikinä ei sydämessä ollut mitään poikkeavia tuntemuksia. Wpw löytyi saatuani kohtauksen jossa tajunta hämärtyi yllätten hetkeksi ja jalat pettivät alta. Työterveyslääkäriltä lähete suoraan sairaalan jonoon. Kardiologille en pääse juttelemaan työterveyden lähetteellä.

2

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveemmäksi

Itselle tehtiin ablaatio marraskuussa 2015 jatkuvien eteisvärinöiden takia.Oireet loppuivat kyllä ja toivottavasti myös pysyvät poissa.ultra tehdään ruokatorven kautta ja yököttää "mukavasti" mutta on aika lyhyt tutkimus.sain heti rauhoittavaa ja jotain muutakin kun toi pissakatetri laitettiin.ja olotila oli toimenpiteen aluksi pelkoa mutta n.3 tuntia meni ja ihan siedettävää oli,kipulääkettä jouduin pyytämään lisää monesti.Mutta kyllä en kadu päivääkään jos vaan noi oireet jäi taakse!! Tsemppiä vaan,hyvissä käsissä olet tässä maassa !!!

• SVT

Onko katetrisaatio eri kuin katetriablaatio? Itselle tehty katetritutkimus ja ei siinä laitettu muuta kuin katetri sydämeen eli ihan easy juttu.

Tapaat kyllä kardiologin ennen toimenpidettä, itse ainakin tapasin, ja vasta sitten tulee aika mahd ablaatioon. Itsellä ei ollut pissakatetria tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      99
      3075
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1941
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      33
      1889
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      146
      1736
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1597
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1423
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1341
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe