Minulla on LinuxMint Debianin vierellä ja haluaisin sen pois joutumatta asentamaan debiania uudelleen.
Kuinka saan grub aloitusvalikosta mintin pois. Osiothan voi poistaa gpartedilla.
Miten grubia voi muokata
11
103
Vastaukset
- päivitä.grub
Kun olet poistanut Mintin, niin sen jälkeen vain päivität Grubin.
- mintti_pois
Yritin päivittää grubin seuraavalla käskyllä mutta ei onnistunut:
su - -c 'grub2-mkconfig -o /boot/grub2/grub.cfg'
grub2-mkconfig:komentoa ei löydy
Miten se päivitys tehdään oikein? - grubin.päivitys
sudo update-grub
- Linuxguru
Miksi käytät debiania vaikket osaa tuollaisia perustaitoja?
- yöks
Kaikki eivät ole syntyneet debian perseessään.
- W-Gar
yöks kirjoitti:
Kaikki eivät ole syntyneet debian perseessään.
Perseviittaukset näyttää havaintojen mukaan liittyvän vain juttuihisi.
- Bdndfkfkfkd
Grubia voi muokata käpistelemälmä tiedostoa /etc/default/grub
Ja sen jälkeen sudo update-grub2
Mutta periaatteessa kun olet poistanut sen toisen käyttiken osion tuo jälkimmäinen komento yksinäänki riittää, jos muuta muokattavaa ei ole.- ensuosittele
En suosittele sellaista henkilöä muokkaamaan grubia, joka joutuu kysymään suomi24:ltä neuvoa grubin päivitykseen. Riittää kun päivittää grubin.
- Bzndkdk
Itse taas kannustaisin rikkomaan grubin kertaalleen. Tai jos on tyhmä, eikä opi kerrasta (kuten itse) niin pariinkin kertaan. Se on hyvin opettavaista aina tuo korjaaminen. Ainakin minä olen parhaiten oppinut ryssimällä!
- ensuosittele
Olet oikeassa. Ongelmista ja omista virheistä oppii. Oikeastaan mistään muusta ei opikaan. Olin väärässä.
Jos haluat poistaa Mintin, niin varmista että sen lataaja ei ole käytössä.
grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg vastaa update-grub komentoa Ubuntussa. Debianissa kenties vastaava. Jos os-prober on asennettu niin etsitään myös muita järjestelmiä.
Debianissa asenna grub uudestaan (jos systeemi muulla levyllä muuta /dev/sda)
grub-install /dev/sda.
Poista Mint osio.
Päivitä Grub
grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg tai update-grub
Kaikkiin komentoihin tarvitset root oikeudet.
Pidä käsillä Debianin asennusmedia. Sillä voi korjata jos systeemi ei jostain syystä
käynnisty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973