Hei!
Olen kiinnostunut kotona tehtävistä kemiallisista kuorinnoista. Onko kellään kokemusta asiasta? Lähinnä salisyylihapppokuorinta kiinnostaisi ihon epäpuhtauksien takia. Kannataako siis kuorinta salisyylihapolla, tietääkö kukaan? Mistä ainetta kannattaa hankkia, onko esim. ebaysta tilattu salisyylihapokuorinta turvallinen käyttää? Onko muita paikkoja mistä tilata? Entä mikä olisi hyvä vahvuus ensikertalaiselle? Olen ymmärtänyt, että kauhean vahvaa happokuorintaa ei kannata ensikertalaisen tehdä.
Salisyylihappokuorinta kotona kokemuksia?
4
1513
Vastaukset
Moikka, mä olen tehnyt kemiallisia kuorintoja kotona jotain viiden vuoden ajan. Kyllähän niistä hyötyä on, kun muistaa varovaisuuden ja maalaisjärjen käytön. Mun suosikkikuorinnat on salisyylihappo ja mantelihappokuorinta. Itsellä myös seka/epäpuhdas iho. Mistään todella pahasta aknesta en oo koskaan onneksi kärsinyt. Olen tilannut kuorintoja mm. ebaysta. Ebayn kuorinnoissa voi olla sekä hyviä että huonoja, niistä ei aina voi mennä takuuseen. Osa myyjistä on tee se itse-kemistejä, joten pullon sisältö voi olla sieltä tännepäin...Mutta pääosin ebayn kuorinnat on olleet ihan jees. Ainoa vaan, että en suosittele käyttämään kotona mitään kovin vahvoja pitoisuuksia. Mielestäni 30% on ihan maksimi, mitä kotona kannattaa käyttää. Salisyylihappokuorinnassa jo 15% on mielestäni suht napakka pitoisuus. Joskus poltin naamani ebayn 30% salisyylihapolla, joten sen koommin olen pidättäytynyt miedommissa aineissa. Ja muutenkin mielestäni parhaan hoitotuloksen saa, kun käyttää mietoja pitoisuuksia säännöllisesti. Vahvat pitosuudet (yli 30%) kuivattaa ihoa todella rankasti, ja onko muutenkaan niistä tarpeeksi tutkittua tietoa? Aikamoista myrkkyähän ne kuitenkin taitaa olla...Salisyylihappo ja mantelihappo sopii akneiholle. Mulla ainakin ne hillitsee ja rauhottaa tosi hyvin ihoa. Itse laimennan 10% salisyyli tai mantelihapon kasvovedellä siten, että saan aikaan noin 5-7% pitoisuuden. Sitä sitten valelen iholle iltaisin ennen nukkumaan käyntiä. (en tosin käytä ihan joka ita, joka toinen viikko suunnilleen). Salisyylihappo ja mantelihappo ei liukene tavalliseen hanaveteen, tarttee olla alkoholipohjainen kasvovesi, että saa ne liukenemaan. Jos haluat ostaa suomen sisältä, niin ainoa vaihtoehto on tällä hetkellä
sr-kuorinnat.suomalainenverkkokauppa.fi. Ite olen erityisen ihastunut juurikin tuohon sr-mantelihappoon. makeupartistchoice.com on myös hyvä, toimitusaika tosin pitkähkö, kun jenkeistä tulee. Ebaysta voit myös tilailla, jos uskallat ottaa riskin :)- enenäätilaisi
Olen tilannut täältä suomesta Thebokselta 30% salisyylihappoa. Minusta se vahvuus oli erittäin lievää, vaikka minulla ei mikään paksu iho olekkaan. Esim. poskiin tuo vahvuus ei tehnyt yhtään mitään..ei edes hilseillyt. Loppupeleissä tuntuu, ettei tuo vahvuus ainakaan auttanut minun ihoani millään lailla, vaikka kauan käytinkin.
Jos 30% salisyylihappo ei ole tuntunut missään, niin se on ollut kyllä laimennettua!! 30% salisyylihappo on todella tymäkkää tavaraa, ainakin, mitä itse olen käyttänyt.
- enenäätilaisi
No minustakin oli outoa, että esim. poskien ihossa ei tapahtunut yhtään mitään. Juuri poskiin olisin halunnut kunnon vaikutusta. Ainoastaan suun ympäriltä se kuorii.
On vaikea löytää täältä kotimasta kunnon ainetta. Ulkomailta en tilaa, kun on tuo kielipää niin heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408