Perustin 3 vuotta sitten käytetyn tavaran ostoon ja myyntiin olevan yrityksen,käytännössä oon myynyt tavaraa suoraan omalta pieneltä varastoltani. Tavaroista oon ilmoitellut netin kauppapaikoilla ja omilla kotisivuillani.
Tämä lähti alkuun harrastuksesta ja on harrastus vieläkin koska näin pienellä varastolla ja n.s tavaran kierrolla ei elä kun hommaa teki n.s lisähommana omana hupina ni Toki töitä teen iha eri alalla muualla vielä ainakin.
Mut nälkä kasvaa syödessä ja nyt kova hlu perustaa oma myymälä.
Yrityksen perusjutut on hallussa koska kirjanpidon oon tehny tähän asti itse mut tokiha sit tarvian kirjanpitäjän ku homma lähtee kovasti kasvamaan.
Paljon oon netistä myymälän suhteen tietoa etsinyt mutta mitä kaikkea pitää huomioon ottaa kun myymälään perustaa?
Tokihan ainakin:Vuokrat,sähkö,vesi,kassakone,hälyt,isommat mainokset.
Ja kun päätoimisesti tekee ni sit tulee eläkemaksu yel maksu,sitä ei ole nyt tarvinnut maksaa kun liikevaihto =alle 5000e.
Isompia määriä tavaraa myyntiin kannattaa alkaa reräämään jo etukäteen että on kaikki valmiina kun liikkeen avaa.
Kun yksin toimin en voi liikettä pitää auki 7 päivänä viikossa kun välillä olen asiakkaiten luona tavaraa hakemassa. Mut ajattelin alkuun liike oisi auki 5 päivänä viikossa.
Kaikki vinkit on tervetulleita.
Kiva jos saisi vinkkejä ammattilaisilta jotka pyörittää osto ja myyntiliikettä.
Kiitos.
Osto ja myyntiliikkeen perustaminen?kokemuksia?
1
401
Vastaukset
- sähköl.vaarallisia
Unohdit vielä palkan "Markulle" joka auttaa minkä kerkiää. Käytetyssä tavarassa voi olla kunnostamista ennen myyntiin laittoa. Älä ainakaan myy rikkinäisiä sähkötarvikkeita, ne voivat olla vaarallisia, hengenvaaralllisia. Käytettyjen sähkölaitteiden testaus erillisellä virtakytkimellä varustetussa vikavirtasuojatussa pistokkeessa ja tilassa jossa ei ole mitään palavaa jos laite syttyykin palamaan tai räjähtää. Ensi kosketus laitteeseen jollain jännitetunnistimella ettei vaan kuoret ole jännitteellisiä kun ei koskaan tiedä mitä virityksiä joku "rane" on joskus niihin tehnyt. Sähköjohtojen kuntotarkastus ettei ole murtumia ja paljaita johtimia näkyvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192635
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45871
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165766Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725