Perustin 3 vuotta sitten käytetyn tavaran ostoon ja myyntiin olevan yrityksen,käytännössä oon myynyt tavaraa suoraan omalta pieneltä varastoltani. Tavaroista oon ilmoitellut netin kauppapaikoilla ja omilla kotisivuillani.
Tämä lähti alkuun harrastuksesta ja on harrastus vieläkin koska näin pienellä varastolla ja n.s tavaran kierrolla ei elä kun hommaa teki n.s lisähommana omana hupina ni Toki töitä teen iha eri alalla muualla vielä ainakin.
Mut nälkä kasvaa syödessä ja nyt kova hlu perustaa oma myymälä.
Yrityksen perusjutut on hallussa koska kirjanpidon oon tehny tähän asti itse mut tokiha sit tarvian kirjanpitäjän ku homma lähtee kovasti kasvamaan.
Paljon oon netistä myymälän suhteen tietoa etsinyt mutta mitä kaikkea pitää huomioon ottaa kun myymälään perustaa?
Tokihan ainakin:Vuokrat,sähkö,vesi,kassakone,hälyt,isommat mainokset.
Ja kun päätoimisesti tekee ni sit tulee eläkemaksu yel maksu,sitä ei ole nyt tarvinnut maksaa kun liikevaihto =alle 5000e.
Isompia määriä tavaraa myyntiin kannattaa alkaa reräämään jo etukäteen että on kaikki valmiina kun liikkeen avaa.
Kun yksin toimin en voi liikettä pitää auki 7 päivänä viikossa kun välillä olen asiakkaiten luona tavaraa hakemassa. Mut ajattelin alkuun liike oisi auki 5 päivänä viikossa.
Kaikki vinkit on tervetulleita.
Kiva jos saisi vinkkejä ammattilaisilta jotka pyörittää osto ja myyntiliikettä.
Kiitos.
Osto ja myyntiliikkeen perustaminen?kokemuksia?
1
304
Vastaukset
- sähköl.vaarallisia
Unohdit vielä palkan "Markulle" joka auttaa minkä kerkiää. Käytetyssä tavarassa voi olla kunnostamista ennen myyntiin laittoa. Älä ainakaan myy rikkinäisiä sähkötarvikkeita, ne voivat olla vaarallisia, hengenvaaralllisia. Käytettyjen sähkölaitteiden testaus erillisellä virtakytkimellä varustetussa vikavirtasuojatussa pistokkeessa ja tilassa jossa ei ole mitään palavaa jos laite syttyykin palamaan tai räjähtää. Ensi kosketus laitteeseen jollain jännitetunnistimella ettei vaan kuoret ole jännitteellisiä kun ei koskaan tiedä mitä virityksiä joku "rane" on joskus niihin tehnyt. Sähköjohtojen kuntotarkastus ettei ole murtumia ja paljaita johtimia näkyvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758