Kotikulman talli

Parijuttuumutmuutenok

Mun mielipide kotikulmantallista on tällänen. Tunnilla on paljon poneja tunnilla mutta pieni kenttä. Muutenkin vaan shettistunnilla on tilaa. Ja jos lentää hevosen selästä nii lentää suoraan metalliselle kentän porttiin. En edes ehtinyt suorassa nostaa niin hyvin laukkaa kun suora oli niin pieni. Poni oli ulkokarsinassa hoidettavana jossa puuportti oli kiinni yhden solmitun riimunnarun varassa. Ulkokarsinan sisällä on tosi ahdasta eikä tiedetä minne hevosen laittaa kiinni. Karsinoiden vierestä vie ohut tie satulahuoneeseen josta just ja just hevoset pääsee sisälle. Ei ole mitään mihin laittaa audon. En siis aijo missata tallia mutta tässä asiat jotka häiritsee! :)

63

6228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottajabeauty

      tiedän se on ihan kamalatalli mun mielestä

      • Anonyymi

        Sä oot kamala.


      • Anonyymi

        Et tyylii ees oo käyny siel kos mä tulin just sieltä tunnilta ja on 100000000000000000000000000000000000000000/10 opetus, hevoset ja tallipaikat! 😠😠😠😠😠😠😠😠että oot väärässä!


      • Anonyymi

        Tää talli on maailman paras talli


      • Anonyymi

        Jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tyylii ees oo käyny siel kos mä tulin just sieltä tunnilta ja on 100000000000000000000000000000000000000000/10 opetus, hevoset ja tallipaikat! 😠😠😠😠😠😠😠😠että oot väärässä!

        Miten musta tuntuu että siellä on 7v pikkulikka kirjoittelemassa tunnin jälkeen jolloin ravasi ekan kerran. 🤓🤓


      • Anonyymi

        Sinä se kamala oot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot kamala.

        niin se talli on paras mun lempi heppa on Tikkari


    • OnnellinenÄiti

      Todella mukava paikka, jossa lapseni viihtyy. Ystävälliset ihmiset ja kivat ponit! Voin suositella muillekin.

    • Iloinenheppatyttö

      Aivan ihana talli! Ystävälliset ihmiset ja ihana ilmapiiri! Tuntiopetuskin on aivan mahtavaa:) itse käyn heppatunneilla perjantaisin! Suosittelen kaikille🖒

      • Irinajario

        Mäkin käyn heppatunneilla ❤
        Maanantaisin:)


      • blondiponi

        Ihan paras talli! Viihdyn kotikulmalla super hyvin❤Suosittelen kaikille:)


      • Anonyymi
        Irinajario kirjoitti:

        Mäkin käyn heppatunneilla ❤
        Maanantaisin:)

        Sama


    • Hepohei

      Kiva talli. Lapset tykkää. Yksi asia ihmetyttää. Ei ole koskaan tarjottu kuittia ja kaikki maksut aina käteisellä. Ei näyttänyt olevan ratsastajaliiton jäsen, mutta ei ole vaivannut vielä.

      • Anonyymi

        Minuakin on alkanut mietityttämään tämä ettei saa kuittia mistään maksusta!? Poni tunnit on 30min mittaisia ( lue 22min ) ja opettajina toimii nuoret noin 17-22 vuotiaat tytöt jotka tosiaan maksun saatuaan laittavat rahat farkun taskuun.
        Avustajat ovat niin innokkaita ettei maksava asiakas se pieni innokas poniratsastaja saa tehdä mitään. Muutakuin istua selässä sen 22min joka maksaa aika paljon siihen nähden että lapsi ei edisty yhtään koska taluttaja huolehtii ponista halusit tai et.
        Lapseni vaihtoi ihan oikeaan ratsastuskouluun ja alkoi edistymään silminnähden ja maksuistakin sain kuitin.
        Niin ja opekin ihan ammattitaitoinen aikuinen ei keskenkasvuinen teini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin on alkanut mietityttämään tämä ettei saa kuittia mistään maksusta!? Poni tunnit on 30min mittaisia ( lue 22min ) ja opettajina toimii nuoret noin 17-22 vuotiaat tytöt jotka tosiaan maksun saatuaan laittavat rahat farkun taskuun.
        Avustajat ovat niin innokkaita ettei maksava asiakas se pieni innokas poniratsastaja saa tehdä mitään. Muutakuin istua selässä sen 22min joka maksaa aika paljon siihen nähden että lapsi ei edisty yhtään koska taluttaja huolehtii ponista halusit tai et.
        Lapseni vaihtoi ihan oikeaan ratsastuskouluun ja alkoi edistymään silminnähden ja maksuistakin sain kuitin.
        Niin ja opekin ihan ammattitaitoinen aikuinen ei keskenkasvuinen teini.

        kertoisitko ton päin naamaa karitalle tai tuulialle? Ja kotikulman tallilla ne "teinit" huolehtivat hyvin kaikista esim mä kun tipuin esteillä niin semmonen "teini" tuli autto mut ylös ja sano et tallikorvaa jos tulee jokin vamma! mikä parasta tallilla on ilmainen tapaturva vakuutus!!


    • Anonyymi

      Sä just äsken dissasit aika monien tallia(mäkin käyn kotikulmassa) niin että shettistunnit on just hyviä koska siinä ei oo mitää isoi heppoja ja ponit on kilttejä mut esim Sinttu on kuitenki hastava ratsastaa! Siin on selitys et ponit on kivoja mut haastavia ja kotikulmassa oppii tosi hyvin ratsastamaan! Ja satulahuoneesta sen satulahuoneen ei tarvii olka valtavan iso!

      • Anonyymi

        Jep!


      • Anonyymi

        Mut se on tavallaan hyvä että se sinttu on haastava koska sitten kun oppii ratsastamaan sillä niin sitten osaa vasta ratsastaa kunnolla. ( Käyn poni tunneilla ja osaan ratsastaa Sintulla.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut se on tavallaan hyvä että se sinttu on haastava koska sitten kun oppii ratsastamaan sillä niin sitten osaa vasta ratsastaa kunnolla. ( Käyn poni tunneilla ja osaan ratsastaa Sintulla.)

        Mäki käyn poni tunneilla ja osaan ratsastaa Sintulla.


      • Anonyymi

        Kiva kun käyn maanantaisin ratsastamassa kotikulmassa nii sain viime kerralla sintun ja se oli oikeestikkin haastava


      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut se on tavallaan hyvä että se sinttu on haastava koska sitten kun oppii ratsastamaan sillä niin sitten osaa vasta ratsastaa kunnolla. ( Käyn poni tunneilla ja osaan ratsastaa Sintulla.)

        Joo, mäkin käyn kotikulmassa ja suosittelen lämpimästi kaikille sinttu ja jessi on mun lempparit kun ratsastan aika usein sintulla ja oon tottunu sen metkuihin ja sinttukin tietää että mulle ei ryppyillä jos sintulla osaa ratsastaa niin se on tosi ihana ja jessi on megakiltti, supersöpö ja ihanan rauhallinen tottelevainen ja mukavan ja sopivan reipasm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mäkin käyn kotikulmassa ja suosittelen lämpimästi kaikille sinttu ja jessi on mun lempparit kun ratsastan aika usein sintulla ja oon tottunu sen metkuihin ja sinttukin tietää että mulle ei ryppyillä jos sintulla osaa ratsastaa niin se on tosi ihana ja jessi on megakiltti, supersöpö ja ihanan rauhallinen tottelevainen ja mukavan ja sopivan reipasm

        miten niin "mulle ei ryppyillä". On tutkittu asia että hevonen ei osaa testata ratsastajaa.. muista, että hevonenkin on eläin joka ei ajattele tekojaan ilkikurisesti. Saattaa se poni olla äkäinen, mutta siihen voi olla syynä joku ärsyke.


    • Anonyymi

      Se on paras talli jolla oon ikinä käynyt

    • Anonyymi

      Ja alkeistunti missä pitäisi oppia onkin vain seläsdä matkustusta

      • Anonyymi

        "Ja alkeistunti missä pitäisi oppia onkin vain selässä matkustusta" että alkeistunnilla, missä PITÄISI OPPIA on vain selässä matkustamista? Ratsastus ei muutenkaan ole selässä matkustamista, ja alkeistunnilla PITÄISI OPPIA että ratsastus ei ole vain selässä matkustamista. Vähintääkin. Et taida itse olla edes alkeistunnilla käynyt tietojesi perusteella. En tue teoriaasi millään lailla.


    • Anonyymi

      Mun mielestä se on kiva talli mut muakin vaivaa se että ei saa kuittia mistään maksusta ja taputus ratsastuksessa vain istutaan selässä. Mut kiva talli❤🐴

    • Anonyymi

      Miten tää tunti varaus systeemi toimii? En oo itte koskaan tällä tallilla käyny, mut aattelin käydä kokeilemassa. Pitääkö jokainen tunti varata erikseen vai voiko suoraan varata kauden? Ja jos voi paljonko tämmöinen maksaa?

      • Anonyymi

        Netti sivuilta ohjeet. Sun kantsii varata pienryhmä tunti.


    • Anonyymi

      Mielestäni paikka on kaunis talli Sipoon maalais maisemissa. Kenttä on ehkä vähän pieni ja opetus (paitsi tallin omistajan valmennukset) on vähän enemmän leikki tunteja jossa ei kehity niin hyvin. Talli on kuitenkin ystävällinen jossa on ihana ilmapiiri. Hyvä paikka aloittaa ratsastus vaikkapa ponitunneilla.

    • Anonyymi

      Mun mielestä talli on ihan kivan halpa, mutta siellä ei edisty yhtään. Jankattiin samoja asioita joka ikinen tunti. Hevoset ei osannut mitään ja koko tunti näytti tältä: mutaisella ja vetisellä kentällä seisoskelee kaikki tunnin hevoset kakalla. sain lopulta tarpeekseni ja vaihdoin toiselle ihanalle tallille, johon oli kyllä paljon enemmän matkaa, mutta sen ansiosta omistan tänäpäivänä jo oman ponin.

      • Anonyymi

        Hahhahhaaa!! Erehdyit tallista, muistisi pätkii, haluat ilkkua kotikulmaa, tai satuit alkeistunnille kesken syksykauden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhahhaaa!! Erehdyit tallista, muistisi pätkii, haluat ilkkua kotikulmaa, tai satuit alkeistunnille kesken syksykauden!

        jep, se oli ihana talli en vaan kyl ite kehittynyt.


      • Anonyymi

        no en usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhahhaaa!! Erehdyit tallista, muistisi pätkii, haluat ilkkua kotikulmaa, tai satuit alkeistunnille kesken syksykauden!

        Oon sitä mieltä ettei alkeiskurssilla syyskaudellakaan pitäis näyttää siltä:-|:-/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhahhaaa!! Erehdyit tallista, muistisi pätkii, haluat ilkkua kotikulmaa, tai satuit alkeistunnille kesken syksykauden!

        En usko että alkeistunnilla, syyskaudellakaan, pitäisi näyttää tuommoiselta. :-|:-|


    • Anonyymi

      Tosi kiva talli. Ponit on vähän laiskoja, mutta ihan paras talli muuten.

    • Anonyymi

      No ehkä ei tarvisi ilmaista asiaa noin ilkeästi. vaihdoin esim tallia siks koska tykkäsin enemmän sen toisen tallin tavoista ja tavasta opettaa. Kotikulman tall oli silti ihan kiva, tosin ponit vähän laiskoja.

    • Anonyymi

      Mahtava talli ja ihanat shettikset

    • Anonyymi

      Käyn itsekkin kotikulman tallilla ja oon poni taito tiimissä mun lemppari poni on Jessi toiseksi on Lillan ja kolmanneksi Roni tykkään silti kaikista kaikki ovat niin ihania

    • Anonyymi

      On ihan tosi kiva paikka kivoja hevosia ja poneja on reippaita ja vähän laiskoja. Kiva henkilö kunta ja paljon kivaa talli henkeä.

    • Anonyymi

      Niin totta! Ratsastin siel 3 vuotta enkä oppinu juuri mitään. Vaihdoin Poni-Hakaan ja olen siellä vieläkin. Ihan paras talli! Olen päässyt hyppäämään yli metrisiä esteitä, kun taas kotikulmassa hypättiin kerran vuodessa yksi korotettu puomi jos sitäkään. Kentät olivat ihan järkyttävän pieniä, ja parkkipaikkaa ei ollut. Piti aina laittaa auto tielle ponikentän ja/tai - tarhan viereen josta ratsutkin kulkivat maastoon ja tarhan eteen oli kerran laitettu auto, niin että ponit eivät päässeet tarhaan. Kotikulmassa ei ollut maneesia, (en tiedä onko nyt?) joten talvisin sai mennä hädin tuskin sen muutaman metrin mittaisen pitkän sivun ravia, laukattu ei ollenkaan. Yhtenä talvena kävimme seitsemän kertaa putkeen käyntimaastossa, ai miksikö? Koska kenttä oli liian jäässä, ja niinhän se olikin, ei sillä olisi pystynyt ratsastamaan. Mutta minua ei ärsytä se, että menimme maastoon monta kertaa putkeen, vaan se, ettei kentille tehty mitään! Ne olisi voinut helposti hiekoittaa, jolloin olisi saatu huippuhyvä kenttä! Mutta asialle ei tehty mitään!Ei yhtikäs mitään! Muutenkin en suosittele, ainoastaan Karitan valmennukset oli laadukkaita ja niillä oppi jotain. Ratsastuksenopet olivat lukiolaisia tyttöjä, jotka rahat saatua tunkivat rahat taskuihinsa. Ei saanut kuittia eikä maksutodistusta. Ainoa plussa oli se, että ilmapiiri oli hyvä, mutta en sen takia kyllä menisi Kotikulman tallille kiirehtimään. En suosittele Kotikulmaa!

    • Anonyymi

      Ei oo maailman paras talli mut hevosia ja poneja kyl hoidetaan mut kentät on aika pienet ja opetus huonoo mut ilmapiiri hyvä ja hepat ja ponit hoidetaan hyvin ratsastajille sentään opetetaan miten hevosia ja poneja hoidetaan ja käsitellään ja seon hyvä juttu❤️🐴

    • Anonyymi

      Kotikulmantalli on ihan paras paikka mutta olen saanut pienet traumat sieltä mutta he auttavat pääsemään siitä yli ja saan aina apua jos tarvitsen he auttavat jos sitä tarvitsee ponit on ihania,söpöjä ja vähän laiskoja mut Rio on aina ihan super reipas nii sil on ihana ratsastaa harmittaa vain että sillä ei ole maneesia mutta kaikki hyvät puolet ovat. Ihana ilma piiri,mukavaa henkilökuntaa,ihania ratsuja,hyvä opetus ja paljon muuta ihanaa harmittaa että jotkut haukkuu sitä jos kotikulmantallista ei tykkää nii ei tarvitse tulla tänne sanoo sitä että kaikki jotka haukkuu nii turvat tukkoon

      • Anonyymi

        Niinpä kotikulman talli on aivan ihana talli.


    • Anonyymi

      Kotikulmantalli on paras talli itse ratsastan siellä ja ne jotka haukkuu tätä on varmaa jotain 5-vuotiaita ei käy tajuu mitään mut lempi ponini on Lillan ja lempi hevonen on rapsu tai atzi

    • Anonyymi

      onx Ralli myyty? oli mun hoitohepo ennen kun vaihoin Savijärvelle. Ralli ei näy enää Kotikulman sivuilla. Mut kertokaa ketkä on Muikkunen ja Lotta? ja mistä lähtien Roni on ollu ponitunneilla? ja mun kaveri sano et Emma ja Sinttu ois veks, ei kai oo totta? ja diel kuulemma oli ex raviponi nimeltä Felix mut se ei toiminu tunneil? ja tikkari ja roni ois muka vaihtanu paikkaa.

      • Anonyymi

        Ei


      • Anonyymi

        Muikku ja Lotta on suht uusia hevosia Roni on välillä poni tunneilla ja välillä heppa Joo Emma ja sinttu on myyty Felix oli ainakin poni tunneilla mut en oo ihan varma et Tikkari ja Roni ois vaihtanut paikkaa


    • Anonyymi

      se on hyvä talli kaikki mitä sanoit on väärässä olet varmaan käynyt kauan sitten koska esim siellä on parkkipaikat miksi huijaast?

      • Anonyymi

        eihän sielä kai oo?


      • Anonyymi

        Ei siel kyl semmosta parkkipaikkaa oo mut kyl siel on ihan hyvät paikat mihhin jättää auto ja kyllä se on ihan maailman paras talli.


    • Anonyymi

      ei ole totta kotikulma on muuttunut

    • Anonyymi

      Kotikulman talli on maailman paras talli, siellä kaikkia hevosia ja poneja hoidetaan tosi hyvin ja kohdellaan kunnioittavasti ja ilmapiiri on ihana, kaikki moikkaa toisiaan, kukaan ei kiusaa ja apua saa aina kun tarvitsee. Aloitin itse Kotikulmassa viisivuotiaana puolen tunnin ponitunneilla tiistaisin. Siellä opin perusasiat hevosten ja ponien hoidosta ja opin perusasiat myös ratsastuksesta. Sitten kuusi-tai seitsemänvuotiaana vaihdoin perjantain ponitunneille, niille vähän kokeneempien ratsastajien tunneille. Opin istumaan laukassa hyvin, opin pohkeenväistöä, opin pysäyttämään vielä paremmin ja opin peruuttamaan, opin kevyen istunnan, opin miten maastoillaan turvallisesti ja liikennesääntöjen mukaisesti, opin miten voi ratsastaa pelkillä ääniavuilla ja/tai istunnalla, opin menemään puomeja ja kavaletteja moitteettomasti, opin hyppäämään esteitäkin, opin hevossanastoja, opin ratsastamaan kunnollisesti ilman satulaa, opin itsenäistä ratsastusta, opin avo-ja sulkutaivutuksia, opin nostoja eri askellajeista, opin asioita hevosten ja ponien ruokinnasta, opin miten laitetaan pintelit ja suojat hevosen/ponin jalkaan, opin miten laitetaan putsit/bootsit hevosen/ponin kavioihin ja opin miten laitetaan loimi hevosen/ponin päälle! Eli on turha väittää että Kotikulmassa ei opi kunnolla ratsastamaan. Nyt 10-vuotiaana, HeB tasoisena, koko elämäni Kotikulmassa ratsastusta harrastaneena voin sanoa että haterit saavat vihata ihan vapaasti, heittää solvauksia mielensä mukaan, mutta sen minä kerron, että he ovat kaikki väärässä ja Kotikulman talli on erinomainen paikka kaikenlaista hevosurheilua varten. Hevoset ja ponit ovat siellä ystäviä ja tiimitovereita, kaikki erilaisia luonteeltaan ja ulkonäöltään. Eikä maneesia edes tarvitse olla, c'mon, ratsastus on ulkolaji! Siellä kuitenkin on hyvänkokoiset, aidatut ja valaistut ratsastuskentät poni-ja hevostunneille. Talvella kentät aurataan ja hiekoitetaan, ponit ja hevoset hokitetaan. Talvisin tai pimeällä säällä maastoon annetaan myös heijastinliivit turvallisuuden takaamiseksi. Tallilta löytyy myös vastuuvakuutus joka korvaa jos tapahtuu onnettomuus. Kotikulmasta löytyy myös lainakypäriä joita voi käyttää jos ei ole omaa. Jokaisella hevosella ja ponilla on omat harjakassit ja hoitotarvikkeet. Kotikulmassa syntyy joka kesä ihania pikku varsoja, tänä kesänä syntyi Lotalle ihana tammavarsa Luna ja Bilettäjälle ihana tammavarsa Frans. Kotikulmilla on myös ravitoimintaa. Tervetuloa tutustumaan maailman parhaalle tallille!

    • Anonyymi

      Käyn Kotikulmassa tiistain vikalla hevostunnilla ja se on maailman paras talli! Rapsu ja Tuuli on mun lemppareita<3<3<3

      • Anonyymi

        Mäkin käyn tiistain vikalla hevostunnilla! Mun lemppareita on Tikkari ja Rapsu ja joo Kotikulman talli on maailman paras talli!


    • Anonyymi

      Kotikulman talli on fr maailman paras talli! Mun lempiponit on Jessi ja Rio ja mun lempihevoset on Muikkunen ja Tuuli<3

    • Anonyymi

      Harrastin itse noin 2 vuotta kotikulman tallilla, en käynyt kunnon alkeiskurssia, vaan kävin puoli vuotta pienryhmä tunneilla jonka jälkeen aloitin säännöllisesti käymään hevos tunneilla. Pakko on sanoa että kehitys oli todella hidasta ja oli kurjaa ettei ollut maneesia etenkin velli keleillä ja talvella. Suurin osa ponista oli laiskoja ja noin kerran kuukaudessa oli ”laukkayrityksiä” jossa poneja yritetään pyytää laukkaamaan yleensä pitkä sivu mutta lopputulos oli että ponit laukkasivat pari askelta ja loput mentiin kiitoravia. Ponit olivat kyllä suht kilttejä paitsi pari yrittivät kyllä aina välillä näykkäistä esimerkiksi etukavioita ottaessa. Toki tallissa oli todella hyvä ilmapiiri ja leireillä oli kaikenlaista hauskaa aktiviteettia. Mutta kun vaihdoin toiselle tallille tajusin kuinka hidasta kehitys oli ollut.

      • Anonyymi

        Mille tallille vaihdoit? Useampi kertoo vaihtaneensa toiselle tallille, suosituksia? Etenkin maneesin puute harmittaa. Mutta on kyllä edullinen ja kiva ilmapiiri.


    • Anonyymi

      Oon itse käynyt kotikulmalla nyt 6v, ratsastuksen lopetin siellä syksyllä. Sillon ku alotin niin Kotikulma oli tosi kiva paikka mutta nykyään ratsastuskoulun taso on laskenut ihan tosi paljon, esim puolet heppa tunnin hepoista on ravihevosia joilla ei voi/eivät osaa mitään esim väistöjä, avoja jne, myöskään näillä ravihevosilla ei saa tunnilla ollenkaan laukata ja sen takia tunneilla on monia tunteja jolloin mennään vain ravia. Muut hepat sitten taas eivät liiku mihinkään ja pönöttävät paikoillaan koko tunnin. Tuntien opettajat ovat joko teinejä tai sitten muuten opettajia joilla ei ole koulutusta, tunneilla ei siis sen takia mennä juuri kun vain ympyröitä ja sillon tällöin jotain avoja tai muita ”vaikeempia” koulu juttuja. Tallin omistajat eivät myöskään juuri koskaan näy tallilla vaikkakin asuvat tallin pihassa, sen takia opettajat ja avustajat/hoitajat siivoavat, taluttavat tunnilla jne, avustajat tekevät tosi paljon hommia tallilla mutta siitä ei saa minkään laista palkkiota, sen sijaan useat opettajat vain tiuskivat avustajille. Mitä hevosiin ja poneihin tulee niin kaikki on tosi pulleita ja kaikilla on selkeää kipukäytöstä, epäsopivat varusteet ja usea karsinoista ovat myös todella pieniä, sellaisia että hevonen tuskin mahtuu siellä edes kääntymään. Ravitallissa taas on uusi jossa kaikilla hevosilla on omat karsinat jne, mutta sielläkin on katossa jonkin laista hometta tai muuta kosteus vauriota. Tarhat on ratsastuskoulu hevosilla ihan todella pienet, esim Rapsu ja tikkari olivat yhdessä pienessä pihatossa jossa ei pystynyt esim juoksemaan, tai sitten he tarhaavat yksin. Tunnit ovat jopa välillä hieman vaarallisen näköisiä kun ponit juoksevat ympäri ämpäri ihan hallittomasti. Taluttajat tekevät oikeestaan kaiken mikäli ratsastaja sellaisen haluaa ja opettajat tiuskivat mikäli hevonen esim pysähtyy tai säikähtää jotain. Tunneilla kehitys on TODELLA hidasta ja ratsastajat ovat ihan kujalla ja potkivat hevosia todella paljon ja käyttävät raippaa tosi paljon opettajien ”pyynnöstä”.


      Eli ei en todellakaan suosittele aloittamaan kotikulmalla, vaan menevän jollekin muulle lähellä olevalle tallille vaikka ovat hieman kalliimpia mutta on sen arvoista

    • Anonyymi

      Musta tuntuu että oot vähön väärässä🤨

      • Anonyymi
        UUSI

        Perustele miksi oon sinusta väärässä? Se että sä käyt kerran viikossa ratsastamassa niin ei kerro onko talli millainen oikeasti


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe