Kieltäydyn lukemasta Raamattua

OlenKukaOlen10

koska sieltä ei löydy täydellinen totuus.

22

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet-lahjakkuus

Annan arvoa selvännäkijän kyvyillesi, koska muiden täytyy lukea ensin kirja ennen kuin voi noin vahvan kannanoton kirjasta esittää. Mutta olisitko sittenkin vain vahvasti ennakkoluulojesi vanki?

• ErikoinenTapauss

Niinpä.. miten voi tietää ettei Raamatusta löydy Totuus, ellei ole lukenut Raamattua kokonaan? Outo homma.

• alfa123om22

Niin ulospäin raamattu näyttää musta-valkoiselta, mutta onkin itse asiassa kirjava kirja. Sieltä löytyy asiaa monen eri tyypin henkilölle. Eivät kaikki ole maaihmisiä ja härkiä, vaan löytyy myös tuli-ihmisiä ja Krapuja. Itse olin härkä vielä muutama kuukausi sitten ja raamattu tuntui sangen kotoisalta kirjalta, mutta sitten minusta tuli jousimies ja opportunistinen ilma-elementin ihminen. Ja yht-äkkiä raamattu tuntui oksettavan valheelliselta ja vastenmieliseltä kirjalta. Ilma on niin paljon maa elementin yläpuolella ja raamattu on pääasiassa tarkoitettu korottamaan alhaisia eli maan tasalla olevia.

Monet muutkin huippukirjat kuten Laertioksen: Kuuluisien filosofien opit ja elämä tuntuvat liian moraalipitoisilta. Sen sijaan Adam Smithin Kansojen Varallisuudessa on juonia tarpeeksi, jotta se kiinnostaa jaksaa. Tosielämä ei ole saippuaopperaa, vaan esim. äitini raatoi päivästä päivään tehtaassa ja juonia riittää tosielämässä ja palavia nuolia. Raamatun kaltainen saippuaooppera on sopivaa luettevaa tietyn ajan, mutta sitten täytyy siirtyä eteenpäin. II Pietarin kirje suosittelee mm. Bhagavatamia, joka sekin on saippuaopperaa verrattuna esim. Mahabharataan.

Sen lisäksi, että raamattu on kirjava kirja se on myös puhtaan valkoista maitoa. Lapsille mieluista.

• OlenKukaOlen10

Miksi Raamatusta ei löydy täydellinen totuus ?. Koska vallantahtoinen J pitää osan tiedoista itsellään.

• Siinä Raamatussa on tarvittava tieto. Ei sun tartte tietää kaikkea.

• Itse en juuri lue enää Raamattua, mutta muistan hyvin sen keskeiset opit, ja julkaisen myös niitä mielläni.

Raamatusta kyllä löytyy totuus, mutta moniko on valmis asettamaan tiensä sen mukaan?

• »Raamatusta kyllä löytyy totuus, mutta moniko on valmis asettamaan tiensä sen mukaan?»

Niin. Ajattele nyt mikä sekamelska siitä seuraisi, jos fyysikot ja insinöörit uskoisivat, että pii on tasan 3.

• 12___13

Mikä on täydellinen totuus?

• Jkhygju

Jeesus sanoo Raamatussa: Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan voi tulla Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• "Elämä on hyvin todellista. Kun kohtaat sen mielikuvien pohjalta, syntyy ongelmia."

J. Krishnamurti

• Herätyys

Kaikki Oikea, se kaikille hyväksi oleva, se ei mitään pahaa eikä väärää ketään eikä mitään Luojan hyväksemme luomaa kohtaan on sitä puhtaaseen täysimääräiseen Totuuteen perustuvaa ja sen mukaista, sitä kaikkia kohtaan ja kaikille Laillisen / Luvallisen Oikeuden mukaista, Johon myös se täysi Rehellisyyskin perustuu. Ei voi perustua mihinkään muuhun.

Jeesuksen nimessä... tiedoksi valistaen ja muistuttaen Totuuteen perusuvista ja mukaisista kaikille hyväksi Oikein elämisen ja toimimisen / vaikuttamisen opeistaan ja ohjeistaan. Ei voi olla enää tädellisempiä, koska ovat jo täydelliset.

vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva palvelijansa ja seuraajansa.

• OlenKukaOlen10

Yksi täydellinen ja lyhyesti sanottu totuus on esimerkiksi se, että sodat ovat kamppailua kurjasta katoamattomuudesta ja tuota kamppailua ei olisi ilman syntiinlankeemuksen sallimista.

• alfa123om22

Totuus on itse asiassa, että syntiinlankeemuksessa ihminen muuttui täysin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Hän erotti hyvän pahasta ja oli kuin yksi jumalista. He alkoivat rakentaa tornia, mutta jumalat hajottivat tornin kun pelkäsivät, että ihminen saisi yhdistetyin voimin aikaan mitä tahansa; mikään ei ollut heille silloin mahdotonta. Jumalat pelkäsivät, että ihminen eläisi ikuisesti.

Oppi perisynnistä on katolisen kirkon raamatun vastainen oppi, jonka Pelagiolaiset ja islam kumosivat jo aikaa sitten. Tuo oppi ei ole totuus, sorry.

• pyhpyhjapyh

Puhut täyttä paskaa.

• Aloittaja ei ehkä sinänsä menetä mitään totuuden kannalta, mikäli kieltäytyy Raamattua lukemasta. Hänen logiikastaan vain seuraa sellainen ongelma, että ei hän sitten voi lukea mitään muutakaan. Missäpä julkaisussa sitä nyt edes voisi olla täydellinen totuus, kun täydellistä totuutta ei kukaan tiedä.

• pyhpyhjapyh

Jos kieltäydyt lukemasta Raamattua, jäät saatanan vangiksi ja matkaat helvetin tuleen.

• alfa123om22

Hare Krishna liikkeen kirjoista löytyy termit Absoluuttinen totuus ja Korkein totuus, mutta ei totuuden avulla pötkitä pitkälle verrattuna esim. uskoon tai rakkauteen.

Nuo intialaiset teokset ovat kuin jalokiviä, joista on tehty Uuden Jerusalemin Muurin huippu tai laki. Kun taas Kristuksen apostolit olivat kiviä tuossa muurissa. Itse kaupunkiin ei pelkällä totuudella vielä päästä, vaikka siellä toki totuus vaaditaan.

Totuus on muuri, joka estää pääsyn autuuden tarhoihin. Se on kilpi, jolla estetään läpipääsy kaupungin porteista.

Monet kuvittelevat totuutta puhuvansa, vaikka latelevat pelkkiä valheita. Ja ovat niin sokeita, että jopa itse kuvittelevat puhuvansa täyttä totta. Itse asiassa he puhuvat rakkauden vaatimuksesta kohteliain sanakääntein hieman tekopyhästi. Rakkaus selittää kaikki pahat asiatkin hyväksi. Raamattu on enemmän rakkauden asia kuin totuuden.

Rakkaus lienee totuutta paljon väkevämpi, koska on antanut enemmän uhreja. Ja luultavasti myös tehnyt enemmän uhreja.

• trollolloo

Aloittaja trollolloo!

• Jospa sittenkin alkaisit lukea. Jos et totuutta löydä, löydät ainakin ihanan valheen, joka tekee sinutkin onnelliseksi, kuten on kaikki nämäkin tehnyt:

adventistit
      aglikaanit
      agrigolalaiset
      alfaTVläiset
      arkkimunkkilaiset
      armonkalliolaiset
      baalbeklaiset
      babtistit
      birkittalaissisaret
      branhamilaiset
      cityseurakuntalaiset
      Daavidinhuonelaiset
      dominikaanit
      elämänsanalaiset
      elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset
      ekumeeniset
      exoduslaiset
      gnostilaiset
      henotesläiset
      helluntailaiset
      hengenuudistuslaiset
      heränneet
      esikoiset
      ilmestysmajalaiset
      ilosanomalaiset
      israelinystävät
      Jarinhotellilaiset
      Joosualaiset
      jehovalaiset
      Jeesuksen pyhän veren papit
      Jeesuksen ruumislaiset
      Jeesus on herralaiset
      kalamoslaiset
      katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset
      kalleimman veren sisaret
      kansanlähetysläiset
      Kellonkartanolaiset
      koivuniemiläiset
      korpelalaisuus
      kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset
      kulmakiviseurakuntalaiset
      kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset
      kriisipalvelulaiset
      kotisatamalaiset
      liekkiläiset
      luterilaiset
      lähetysseurakuntalaiset
      luthersäätiöläiset
      lasarusveljet
      lähdekalliolaiset
      lännenhunttarilaiset
      maranatalaiset
      majakkalaiset
      metodistit
      missiomaailmalaiset
      mormoonit
      munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat
      nokialaismissiolaiset
      onewayhouselaiset
      ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset
      patmoslaiset
      palatsiseurakuntalaiset
      paavalinsynodilaiset
      paratiisikotilaiset
      pikkuesikoiset
      priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset
      perjantaikristuksellelaiset
      raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset
      rauhansanalaiset
      rauhanyhdistysläiset
      eli vanhoillislestadiolaiset
      ristiinnaulitut
      risteyspaikkalaiset
      ristiretkeläiset
      ropolaiset
      rukouspalvelulaiset
      rukousystäväläiset
      ruusuristiläiset
      ristiinnaulittulaiset
      saalemilaiset
      sadonkorjuulaiset
      sanansaattajalaiset
      sanajaylistysläiset
      sauluslaiset
      savenvalajalaiset
      scientologilaiset
      siloalaiset
      slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit
      stefanuslaiset
      suomenraamattuopistolaiset
      teologisetinstituuttilaiset
      tabernaakkelilaiset
      takeitnowlaiset
      teologisetistuuttilaiset
      Timoteusyhteisöläiset
      totisestiparannetut
      tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset
      tunnustukselliset luterilaiset
      torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet
      uusapostoliset
      uusitoivolaiset
      uusiviiniläiset
      valon enkelit
      vapaakirkolliset
      vanhauskoiset
      vapaamuurarit
      viadolorosalaiset
      vineyardilaiset
      yhteyskristuksessalaiset
      yhteysliikeläiset
      yeshualaiset

• gfghgjghjk

Lue vanhempaa käännöstä. Uusista versioista ei tosiaan totuutta löydykään. Kuuntelepa vaikka tämä. Joissakin uusraamatuissa on tehty niin suuria muutoksia tekstiin, että merkitys muuttuu kokonaan: https://www.youtube.com/watch?v=0KkkdjS0qJc En tiedä, käännetäänkö suomalaista Raamattua suoraan alkukielistä. Tässä ohjelmassa puhutaan englantilaisesta versiosta ja siitä, miten taidolla kuningas Jaakon aikainen käännös tehtiin ja miten viime aikoina sitä on vääristelty. Raamattuja painetaan eri tarkoituksiin, usko tai älä. Tehdään pieniä ja isompia muutoksia ja sillä perusteella kustantaja voi rahastaa muka omasta käännöksestä. Raamattu on edelleen valtavasti myyty kirja.

• usko.nyt

Totuus on, että Jumala rakastaa sinua enemmän kuin kukaan muu. Mutta tarvitaan virheetön uhri syntien sovittamiseksi, jotta pääsee Jumalan luo ikuiseen elämään. Jumalan Poika kuoli ja nousi kuolleista.

• setänasse

Luulen,että minua kaikkein eniten rakastaa verottaja ja kolehdin kerääjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4161
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      490
      2305
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1851
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1204
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      727
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe