Minkälaisia pakko-oireita teillä on?

ocdihminen

Moi

Itse en aina selvästi näe onko kyseessä pakkoneuroosista johtuva ongelma vaiko todellinen. Tuntuu että ocd pystyy levittämään lonkeronsa vaikka minne.

Minkälaisia pakkoneuroosista johtuvia ongelmia teillä on?

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasd536

      Lähes kaikenlaisia bakteerikammosta pakko-ajatuksiin, rituaaleihin, tarkasteluun asioiden koskemiseen ja vaikka mitä .

    • askdjdj

      Youtubesta löytyy valtavasti OCD:hen liittyvää materiaalia. Amerikkalaiset klipit usein tosi selkeitä puhetavaltaan ja niihin saa myös usein automaattisen tekstityksen päälle. Brittiläisissä puhe on vähän vaikeampaa usein. Youtubessa myös terapeutteja jotka esittävät asiat tosi selkeästi.

    • Dermatillomania.... Revin, raavin ja nypin siis ihoani hajalle joka puolelta. Edes naamaa en jätä rauhaan. Lisäks mulla on todettu jo pienenä atooppinen iho, joka nimenomaan tarvitsisi rakkautta ja huolenpitoa, ei jatkuvaa verille raapimista.. Tuntuu että oon ikuisessa kierteessä, josta ei oo ulospääsyä. Tästä ongelmasta tuleekin sitten sata lisää. Ahdistun ulkonäöstäni (joka on karmaisevan verinen useinkin), jonka seurauksena en tykkää liikkua ihmisten ilmoilla ja sulkeudun entisestään.. Riitelemme mieheni kanssa jatkuvasti. Räjähtelen hänelle vaikka hän on minun toimintaani katsellut useamman vuoden ja syystäkin turhautunut, kun raapiminen ei vain lopu.. Ei välillä pystytä nukkumaan edes samassa huoneessa, kun hän joutuu heräilemään yöllä mun jynssäykseen. Läheisyyttä ei liiemmin ole, mieheni on sanonut ettei välitä ulkonäöstäni, vain raapiminen harmittaa, mutta kai se nyt on ihan selvää että ei toista tee mieli koskea, jos on yltäpäältä vereslihalla....ja se koskeminen tuntuu mustakin lähinnä inhottavalta, kun kiristää ihoa eikä se (minä) kaunis ole... :( Jokapäiväistä kipua ja tuskaa. Liikkuminen ja käsienkin nostelu on tosi raastavaa välillä, kun on oikein pahaksi raapinut. Häpeän ongelmaani niin paljon, että verhoan ihoni kunnon aina atooppisen ihon piikkiin. Eikö ookkin naurettavaa? Nyt mä kuitenkin oon menossa hakemaan apua mielenterveyspuolelta, en jaksa tätä helvettiä. Mutta helppoa se ei tule olemaan..

    • Tyttövaan1

      Pakko-ajatukset jotka ahdistavat eniten. Kun käytän pesuaineita (tiskikoneen tabletit tiskikoneeseen, ja esim klorilli) niin käsiä pesen näiden jälkeen vaikka kuinka kauan.
      Tarkistamispakkoa. ..
      Ocd puhjennut n. 10v ja diagnosoitu tänä syksynä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe