Kumpaako aiotte laittaa?
Mitens alumiiniveneilijät?
Sinkki vai alumiini
46
10283
Vastaukset
- Puuveneeseenpuuta
Alumiiniveneeseen alumiinia, sinkkiveneeseen sinkkiä.
- AnodeistaAsiaa
Alumiiniveneen ymmärrän alumiinin hyvin, koska sinkki söisi alumiinin pois. Sinkkiveneeseenkin alumiini sopi paremmin koska se liukenee ennen sinkkiä.
Mitens ne, joilla ei ole sinkkivenettä? - einiinselvää
AnodeistaAsiaa kirjoitti:
Alumiiniveneen ymmärrän alumiinin hyvin, koska sinkki söisi alumiinin pois. Sinkkiveneeseenkin alumiini sopi paremmin koska se liukenee ennen sinkkiä.
Mitens ne, joilla ei ole sinkkivenettä?Alkuaineiden jännitesarja ei kerro oikeastaan kuin karkean suunnan.
Lähes kaikki rakennemetallit ovat seostettuja, paras esimerkki on haponkestävä ja rosteri joissa perusmetalli ja seosmetallit ovat epäjaloja, mutta seos on jalometallia ja eri tavoilla seostettu alumiinikin on jännitesarjassa sinkkiä jalompaa, ja sitä rataa.
Sinkki taitaa olla ainoa puhtaana muuhun kuin pinnoitteeksi käytettävä metalli, alumiini ei suojaksi sovellu puhtaanakaan se kun muodostaa pinnalleen oksidikerroksen , joka sähköparina vielä vahvistuu.
Sinkkiveneitä ei taida olla joten kysymyskin taisi olla jonkun tapaista pilaa. - Joakim1
AnodeistaAsiaa kirjoitti:
Alumiiniveneen ymmärrän alumiinin hyvin, koska sinkki söisi alumiinin pois. Sinkkiveneeseenkin alumiini sopi paremmin koska se liukenee ennen sinkkiä.
Mitens ne, joilla ei ole sinkkivenettä?SInkkiä kylläkin käytetään anodina estämässä alumiinin syöpymistä, vaikkapa perämoottoreissa ja vetolaitteissa. Alumiini, varsinkin merivedessä käytettävät seoslaadut, on jalompaa kuin sinkki.
- Mmpos
Älä anna väärää tietoa täällä perämoottoressa ja vetolaitteissa käytetään VAIN alumiinia koska kyseiset osat ovat alumiiniseoksia.vtmpu
- HorrorKorror
Mmpos kirjoitti:
Älä anna väärää tietoa täällä perämoottoressa ja vetolaitteissa käytetään VAIN alumiinia koska kyseiset osat ovat alumiiniseoksia.vtmpu
http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=1842
Näitä, kun laittaa Alumiini purteen tasaisin välimatkoin, niin voi toivoa, ettei ole reikää syöpynyt pohjaan yön aikana. - Joakim1
Mmpos kirjoitti:
Älä anna väärää tietoa täällä perämoottoressa ja vetolaitteissa käytetään VAIN alumiinia koska kyseiset osat ovat alumiiniseoksia.vtmpu
SInkkiä on käytetty laajasti ja käytetään vieläkin perämoottoreissa ja sisäperämoottoreissa. Kyllä sinkki suojaa alumiinia, mutta sopiva alumiiniseos suojaa paremmin. Tämän linkin mukaan 90-luvun alkupuolella on alettu siirtyä sinkistä alumiiniseokseen: http://www.performancemetals.com/anodes/AnodeFAQs.shtml
Tässä on myynnissä erilaisia anodeja perämoottoreinen. Suurin osa alumiinia, mutta myös sinkkiä ja magnesiumia löytyy: https://www.defender.com/category.jsp?path=-1|299255|2284698&id=319704 - Anonyymi
Joakim1 kirjoitti:
SInkkiä kylläkin käytetään anodina estämässä alumiinin syöpymistä, vaikkapa perämoottoreissa ja vetolaitteissa. Alumiini, varsinkin merivedessä käytettävät seoslaadut, on jalompaa kuin sinkki.
Vetolaitteissa yleisin käytettävä aine on alumiini
- ei.mitään
Näin telakointikaudeksi voisin ottaa vanhatkin sinkit pois, mutta kevääksi jää kuluneiden sinkkien vaihto tuoreisiin.
- haastavaa
Ei ollut pilaa.
Murtovedessä jotkut suosittelevat alumiinianodeita sinkin sijaan.
Sitä tässä kyselin, että mitäpä laitatte?- fdgsdf
Oisko kuitenkin ollut magnesium mitä suosittelivat. Ero on vähän niinkuin kaljalla ja kahvilla.
- magneesiuum
fdgsdf kirjoitti:
Oisko kuitenkin ollut magnesium mitä suosittelivat. Ero on vähän niinkuin kaljalla ja kahvilla.
Eikö magnesium ole makeaan veteen?
- tervettäharkintaa
Jännitesarjoja katsellessa syntyy näitä viisaita ajatelmia.
Alkuaineiden luettelo ei tosiaankaan kerro totuutta, vaikka magnesium on jännitesarjassa epäjalompi, sen käyttöä vedessä olisi vältettävä, koska se reagoi itse veden kanssa, samoin alumiinin käyttö galvaanisena suojana on jo edellä mainitun tavoin vain ajatusleikkiä.
On täysin ymmärrettävää että laitureilla esiintyy näitä pelkkään luetun ymmärtämättömyyteen perustuvia hienoja arviointeja, mutta ei niitä kaikkia sentään tarvitse ottaa todesta, käyttäkää vain sitä sinkkiä galvaanisena suojana ja jättäkää ne laiturifyysikoiden jutut omaan arvoonsa. - siksi.juuri
tervettäharkintaa kirjoitti:
Jännitesarjoja katsellessa syntyy näitä viisaita ajatelmia.
Alkuaineiden luettelo ei tosiaankaan kerro totuutta, vaikka magnesium on jännitesarjassa epäjalompi, sen käyttöä vedessä olisi vältettävä, koska se reagoi itse veden kanssa, samoin alumiinin käyttö galvaanisena suojana on jo edellä mainitun tavoin vain ajatusleikkiä.
On täysin ymmärrettävää että laitureilla esiintyy näitä pelkkään luetun ymmärtämättömyyteen perustuvia hienoja arviointeja, mutta ei niitä kaikkia sentään tarvitse ottaa todesta, käyttäkää vain sitä sinkkiä galvaanisena suojana ja jättäkää ne laiturifyysikoiden jutut omaan arvoonsa.Sinkkanodeja on saatavana sekä murtoveteen että suolaisempaan.
- LaitaLinkk1
siksi.juuri kirjoitti:
Sinkkanodeja on saatavana sekä murtoveteen että suolaisempaan.
Mistä?
Pistäpä linkki paikkaan, jossa myydään erityisesti murtoveteen tarkoitettuja sinkkejä. Pitää tilata niitä. - Just-niin
LaitaLinkk1 kirjoitti:
Mistä?
Pistäpä linkki paikkaan, jossa myydään erityisesti murtoveteen tarkoitettuja sinkkejä. Pitää tilata niitä.Erikseen meriveteen ja murtoveteen soveltuvat suojasinkit kuuluvat tähän kauppiaiden tuntemaan uskomukseen että veneilijät ovat kaikkein helpoimmin huijattava ostajaryhmä.
- SanaOnMiehenMitta
Just-niin kirjoitti:
Erikseen meriveteen ja murtoveteen soveltuvat suojasinkit kuuluvat tähän kauppiaiden tuntemaan uskomukseen että veneilijät ovat kaikkein helpoimmin huijattava ostajaryhmä.
Tuo tuli selväksi, mutta onko jotain muuta väitteen tueksi kuin sinun oma sanasi?
- Säpuhutpehmosia
Just-niin kirjoitti:
Erikseen meriveteen ja murtoveteen soveltuvat suojasinkit kuuluvat tähän kauppiaiden tuntemaan uskomukseen että veneilijät ovat kaikkein helpoimmin huijattava ostajaryhmä.
En ihan usko tuohon koska kauppiaan kannattaa myydä sitä kalleinta merivesisinkkiä kaikille. Yksi tavara varastossa ja hinta korkea. Alumiini on paljon halvempaa tavaraa ja siitä osaa kaikki tehdä möntin. Miksi kusta omaa markkinaa?
- koettua
SanaOnMiehenMitta kirjoitti:
Tuo tuli selväksi, mutta onko jotain muuta väitteen tueksi kuin sinun oma sanasi?
Omat kokemukset suolaisemmilta vesiltä on väitteen tueksi. Suomessa ei myydä muuta kuin murtoveden mallia muuten kuin vahingossa. Ei niillä sinkeillä havaittava hintaeroa ole ja sinkki materiaalina on halpaa metallia. Kuten edellä on todettu, alumiinista ei ole anodiksi, koska alumiini suojaa itse itsensä oksidikerroksellaan.
- oletihansekaisin
koettua kirjoitti:
Omat kokemukset suolaisemmilta vesiltä on väitteen tueksi. Suomessa ei myydä muuta kuin murtoveden mallia muuten kuin vahingossa. Ei niillä sinkeillä havaittava hintaeroa ole ja sinkki materiaalina on halpaa metallia. Kuten edellä on todettu, alumiinista ei ole anodiksi, koska alumiini suojaa itse itsensä oksidikerroksellaan.
Jos alumiinista ei ole anodiksi, niin miksi alumiininen on syöpyneempi kuin sinkkinen?
Miten samalla tuotekoodilla oleva anodi muuttuu Suomessa murtovesianodiksi ja muualla se pysyy merivesianodina? Kytketäänkö se GPS:ään - Arvelisin
oletihansekaisin kirjoitti:
Jos alumiinista ei ole anodiksi, niin miksi alumiininen on syöpyneempi kuin sinkkinen?
Miten samalla tuotekoodilla oleva anodi muuttuu Suomessa murtovesianodiksi ja muualla se pysyy merivesianodina? Kytketäänkö se GPS:äänSuojasinkit ovat puhdasta sinkkiä, niitä voi kiinnitystavan, tai valmistajan mielen mukaan nimetä kaupallisesti miksi-tai mihin tarkoitukseen tahansa.
Elektrolyysissä virtapiirin anodina oleva "syöpyy" ja kiinnittyy katodin pintaan , käytetään hyväksi pinnoitteen tekemiseen, tavallisia kuparointi, sähkösinkitys, niklaus ja kromaus, noin esimerkiksi.
Alumiini on poikkes, se muodostaa syöpyessään pinnalleen oksidikerrosta eikä samalla tavalla siirry "suojaksi" katodin pintaan.
Menetelmää käytetään alumiinikappaleiden ulkonäön, ja korroosiokestävyyden/kulutuksen parantamiseksi ja sitä kutsutaan anodisoinniksi (aikaisemmin eloksoinniksi = elektroninen oksidointi).
Suoja-anodina alumiini syöpyy kyllä silmin nähden, mutta sen syöpyminen on muuta kuin jalomman metallin suojaus. - VOIH_
Arvelisin kirjoitti:
Suojasinkit ovat puhdasta sinkkiä, niitä voi kiinnitystavan, tai valmistajan mielen mukaan nimetä kaupallisesti miksi-tai mihin tarkoitukseen tahansa.
Elektrolyysissä virtapiirin anodina oleva "syöpyy" ja kiinnittyy katodin pintaan , käytetään hyväksi pinnoitteen tekemiseen, tavallisia kuparointi, sähkösinkitys, niklaus ja kromaus, noin esimerkiksi.
Alumiini on poikkes, se muodostaa syöpyessään pinnalleen oksidikerrosta eikä samalla tavalla siirry "suojaksi" katodin pintaan.
Menetelmää käytetään alumiinikappaleiden ulkonäön, ja korroosiokestävyyden/kulutuksen parantamiseksi ja sitä kutsutaan anodisoinniksi (aikaisemmin eloksoinniksi = elektroninen oksidointi).
Suoja-anodina alumiini syöpyy kyllä silmin nähden, mutta sen syöpyminen on muuta kuin jalomman metallin suojaus.Ei elektrolyysissä vaan elektrolyytissä.
- Tätäkötarkoitat
Arvelisin kirjoitti:
Suojasinkit ovat puhdasta sinkkiä, niitä voi kiinnitystavan, tai valmistajan mielen mukaan nimetä kaupallisesti miksi-tai mihin tarkoitukseen tahansa.
Elektrolyysissä virtapiirin anodina oleva "syöpyy" ja kiinnittyy katodin pintaan , käytetään hyväksi pinnoitteen tekemiseen, tavallisia kuparointi, sähkösinkitys, niklaus ja kromaus, noin esimerkiksi.
Alumiini on poikkes, se muodostaa syöpyessään pinnalleen oksidikerrosta eikä samalla tavalla siirry "suojaksi" katodin pintaan.
Menetelmää käytetään alumiinikappaleiden ulkonäön, ja korroosiokestävyyden/kulutuksen parantamiseksi ja sitä kutsutaan anodisoinniksi (aikaisemmin eloksoinniksi = elektroninen oksidointi).
Suoja-anodina alumiini syöpyy kyllä silmin nähden, mutta sen syöpyminen on muuta kuin jalomman metallin suojaus.Korjaa, jos olen väärässä, mutta vaikuttaa siltä, että väität alumiinianodien syöpyvän, mutta ne eivät kuitenkaan toimi uhrimetallina koska niihin tulee oksidipinta?
- anaalianodi
koettua kirjoitti:
Omat kokemukset suolaisemmilta vesiltä on väitteen tueksi. Suomessa ei myydä muuta kuin murtoveden mallia muuten kuin vahingossa. Ei niillä sinkeillä havaittava hintaeroa ole ja sinkki materiaalina on halpaa metallia. Kuten edellä on todettu, alumiinista ei ole anodiksi, koska alumiini suojaa itse itsensä oksidikerroksellaan.
Nuo alumiini anodit eivät ole puhdasta alumiinia, ovat seostettu toimimaan murtovedessä ja suolaisessa. Tosin suolaisessa saavat kyytiä vauhdilla.
http://www.cruisingworld.com/how/zinc-and-aluminum-sacrificial-anodes - Juurikin_
Tätäkötarkoitat kirjoitti:
Korjaa, jos olen väärässä, mutta vaikuttaa siltä, että väität alumiinianodien syöpyvän, mutta ne eivät kuitenkaan toimi uhrimetallina koska niihin tulee oksidipinta?
Juuri sitä yritin selittää.
Alumiini syöpyy heikossakin kentässä kuin sokeripala, mutta sen suoja-ominaisuus perustuu vain siihen että se muodostaa jalomman metallin kanssa parin, sinkin suojaavaa ominaisuutta sillä ei ole, ei alumiinipinnoitettakaan tehdä elektronisesti suojakerrokseksi kuten muita metalleja.
Vallalla näyttää olevan käsitys että mitä enemmän uhriaine syöpyy sen parempi, jos se olisi tavoitteena niin sokeri olisi ylivoimainen.
Yksisilmäisesti jännitesarjoja katsellessa on helppo luoda kuva jostain toimivasta ja kaupata se mielikuvaan perustuvilla väitteillä. - hyvätutkiavaihtoehtoja
Juurikin_ kirjoitti:
Juuri sitä yritin selittää.
Alumiini syöpyy heikossakin kentässä kuin sokeripala, mutta sen suoja-ominaisuus perustuu vain siihen että se muodostaa jalomman metallin kanssa parin, sinkin suojaavaa ominaisuutta sillä ei ole, ei alumiinipinnoitettakaan tehdä elektronisesti suojakerrokseksi kuten muita metalleja.
Vallalla näyttää olevan käsitys että mitä enemmän uhriaine syöpyy sen parempi, jos se olisi tavoitteena niin sokeri olisi ylivoimainen.
Yksisilmäisesti jännitesarjoja katsellessa on helppo luoda kuva jostain toimivasta ja kaupata se mielikuvaan perustuvilla väitteillä.https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.martyranodes.com/content/martyr-resources/Aluminum Anodes.pdf&prev=search
Tässä tarkemmin asiasta. Näyttäisi siltä, että alumiini/iridium antaisi pidemmän suojan kuin sinkki, mutta riippuen veneen runkomateriaalista ei silti aina toimiva. - Mprveec
Juurikin_ kirjoitti:
Juuri sitä yritin selittää.
Alumiini syöpyy heikossakin kentässä kuin sokeripala, mutta sen suoja-ominaisuus perustuu vain siihen että se muodostaa jalomman metallin kanssa parin, sinkin suojaavaa ominaisuutta sillä ei ole, ei alumiinipinnoitettakaan tehdä elektronisesti suojakerrokseksi kuten muita metalleja.
Vallalla näyttää olevan käsitys että mitä enemmän uhriaine syöpyy sen parempi, jos se olisi tavoitteena niin sokeri olisi ylivoimainen.
Yksisilmäisesti jännitesarjoja katsellessa on helppo luoda kuva jostain toimivasta ja kaupata se mielikuvaan perustuvilla väitteillä.Älkää hyvät ihmiset uskoko tollasta soopaa perämoottoressa ja vetolaitteissa käytetään vain alumiinia vaikka käytetään yleisnimitys sinkki ja vielä selvennystä jos asut Suomessa ja ajat merellä käytät alumiinia toivottavasti kaikki ymmärtää järvillä magnesiumia
- Stegutt
tervettäharkintaa kirjoitti:
Jännitesarjoja katsellessa syntyy näitä viisaita ajatelmia.
Alkuaineiden luettelo ei tosiaankaan kerro totuutta, vaikka magnesium on jännitesarjassa epäjalompi, sen käyttöä vedessä olisi vältettävä, koska se reagoi itse veden kanssa, samoin alumiinin käyttö galvaanisena suojana on jo edellä mainitun tavoin vain ajatusleikkiä.
On täysin ymmärrettävää että laitureilla esiintyy näitä pelkkään luetun ymmärtämättömyyteen perustuvia hienoja arviointeja, mutta ei niitä kaikkia sentään tarvitse ottaa todesta, käyttäkää vain sitä sinkkiä galvaanisena suojana ja jättäkää ne laiturifyysikoiden jutut omaan arvoonsa.No nyt tuli sellaista hevosmiehen juttua että kannattaa jättää omaan arvoonsa kannattais ottaa asioista selvää ennekuin kirjoittelee. jossakin laituri komiteassa voi mennä läpi mutta en rupesi kovin kovalla äänellä kailottamaan
- Nnmt
tervettäharkintaa kirjoitti:
Jännitesarjoja katsellessa syntyy näitä viisaita ajatelmia.
Alkuaineiden luettelo ei tosiaankaan kerro totuutta, vaikka magnesium on jännitesarjassa epäjalompi, sen käyttöä vedessä olisi vältettävä, koska se reagoi itse veden kanssa, samoin alumiinin käyttö galvaanisena suojana on jo edellä mainitun tavoin vain ajatusleikkiä.
On täysin ymmärrettävää että laitureilla esiintyy näitä pelkkään luetun ymmärtämättömyyteen perustuvia hienoja arviointeja, mutta ei niitä kaikkia sentään tarvitse ottaa todesta, käyttäkää vain sitä sinkkiä galvaanisena suojana ja jättäkää ne laiturifyysikoiden jutut omaan arvoonsa.Niin asiahan on että sinkki on yleisnimitys anodeille vielä kerran sinkit valtamerille meidän murtovesille ja myös valtamerille alumiinit
- Gjks
Stegutt kirjoitti:
No nyt tuli sellaista hevosmiehen juttua että kannattaa jättää omaan arvoonsa kannattais ottaa asioista selvää ennekuin kirjoittelee. jossakin laituri komiteassa voi mennä läpi mutta en rupesi kovin kovalla äänellä kailottamaan
Tuli aivan oikeaa tietoa hyvä kun joku muukin tietää ja kakarat pois isän koneelta
- Stegutt
tervettäharkintaa kirjoitti:
Jännitesarjoja katsellessa syntyy näitä viisaita ajatelmia.
Alkuaineiden luettelo ei tosiaankaan kerro totuutta, vaikka magnesium on jännitesarjassa epäjalompi, sen käyttöä vedessä olisi vältettävä, koska se reagoi itse veden kanssa, samoin alumiinin käyttö galvaanisena suojana on jo edellä mainitun tavoin vain ajatusleikkiä.
On täysin ymmärrettävää että laitureilla esiintyy näitä pelkkään luetun ymmärtämättömyyteen perustuvia hienoja arviointeja, mutta ei niitä kaikkia sentään tarvitse ottaa todesta, käyttäkää vain sitä sinkkiä galvaanisena suojana ja jättäkää ne laiturifyysikoiden jutut omaan arvoonsa.Sinä ydin fyysikko voisitko soittaa perämoottori ja vetolaitteen valmistajille että älkää laitatko niitä alumiiniuhreja tai magnesiumia teidän laitteisiin koska ne ei toimi ja että alumiiniuhri oksiidoituu vedessä mielenkiintoista mitä ne vastaa sinulle hei hei.
- Anonyymi
tervettäharkintaa kirjoitti:
Jännitesarjoja katsellessa syntyy näitä viisaita ajatelmia.
Alkuaineiden luettelo ei tosiaankaan kerro totuutta, vaikka magnesium on jännitesarjassa epäjalompi, sen käyttöä vedessä olisi vältettävä, koska se reagoi itse veden kanssa, samoin alumiinin käyttö galvaanisena suojana on jo edellä mainitun tavoin vain ajatusleikkiä.
On täysin ymmärrettävää että laitureilla esiintyy näitä pelkkään luetun ymmärtämättömyyteen perustuvia hienoja arviointeja, mutta ei niitä kaikkia sentään tarvitse ottaa todesta, käyttäkää vain sitä sinkkiä galvaanisena suojana ja jättäkää ne laiturifyysikoiden jutut omaan arvoonsa.Sinkki ei toimi ollenkaan murtovesissä
- Anonyymi
Just-niin kirjoitti:
Erikseen meriveteen ja murtoveteen soveltuvat suojasinkit kuuluvat tähän kauppiaiden tuntemaan uskomukseen että veneilijät ovat kaikkein helpoimmin huijattava ostajaryhmä.
Sinua ainakin on höyrytetty oikein kunnolla kun puhut sinkistä
- alumiiniakehiin
Tuossa oli ainakin minulle ylölättävää tietoa.
http://www.boatingmag.com/how-to/choosing-right-sacrificial-anode- hyvätutkiavaihtoehtoja
Mielenkiintoinen artikkeli!
Tässä hieman "tieteellisempi" selvitys asiasta, tosin Marthyr merkkisen valmistajan, mutta mielestäni ilman suurempaa tuote lobbausta.
https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.martyranodes.com/content/martyr-resources/Aluminum Anodes.pdf&prev=search
- joofan
Motonetin sinkki taitaa olla alumiinia,S-vetolaitteessa
ei ollut kulunut yhtään,Bilteman sinkistä häviää
melkein puolet- alumiinisinkki
Bilteman sinkkianodit ovat sinkkiä ja alumiinianodit alumiinia. Alumiinista sinkkiä en ole tavannut.
Anodin katoaminen riippuu paljolti sen paikasta. Alumiini on murtovedessä parempi koska sen pintaan ei tule oksidikerrosta, kuten sinkillä. Tiedän, että täälläkin sekoillaan asian kanssa koska ei tajuta alumiinioksidin reaktioita.
Jos sinkki (siis Zn) ei kulu ja sen pintaan tulee harmaa pinta, sinkki on oksidoitunut eikä siitä ole apua. Raaputtamalla saadaan hetkellinen apu asiaan. - mitä-pinnalla-olikaan
alumiinisinkki kirjoitti:
Bilteman sinkkianodit ovat sinkkiä ja alumiinianodit alumiinia. Alumiinista sinkkiä en ole tavannut.
Anodin katoaminen riippuu paljolti sen paikasta. Alumiini on murtovedessä parempi koska sen pintaan ei tule oksidikerrosta, kuten sinkillä. Tiedän, että täälläkin sekoillaan asian kanssa koska ei tajuta alumiinioksidin reaktioita.
Jos sinkki (siis Zn) ei kulu ja sen pintaan tulee harmaa pinta, sinkki on oksidoitunut eikä siitä ole apua. Raaputtamalla saadaan hetkellinen apu asiaan.Sinkkioksidi on hohtavan valkoista helposti irtoavaa pölymäistä ja hyvin heikkoihin happoihin liukenevaa.
Alumiinioksidi on läpinäkyvää tai harmaata ja kiinteää, ja muodostuu alumiinin pinnalle ilman mitään ulkoista vaikutusta. - NiinMitäSeOn
mitä-pinnalla-olikaan kirjoitti:
Sinkkioksidi on hohtavan valkoista helposti irtoavaa pölymäistä ja hyvin heikkoihin happoihin liukenevaa.
Alumiinioksidi on läpinäkyvää tai harmaata ja kiinteää, ja muodostuu alumiinin pinnalle ilman mitään ulkoista vaikutusta.Totta siinä, missä graniitti on punainen tai harmaa syväkivi.
- Ei-osunut
NiinMitäSeOn kirjoitti:
Totta siinä, missä graniitti on punainen tai harmaa syväkivi.
Maasalvan, kvartsin erilaisten metallien yhdisteet saattavat olla koostumuksesta riippuen eri värisiä, niillä ei ole mitään tekemistä alkuaineiden happiyhdisteiden kanssa tai että niiden oksideja käytettäisi maalien väriaineena (sinkkivalkea).
- Rosvosektoriin
Ei-osunut kirjoitti:
Maasalvan, kvartsin erilaisten metallien yhdisteet saattavat olla koostumuksesta riippuen eri värisiä, niillä ei ole mitään tekemistä alkuaineiden happiyhdisteiden kanssa tai että niiden oksideja käytettäisi maalien väriaineena (sinkkivalkea).
Kun sinä kirjoitit otteita kemiankirjasta, niin minäkin tein.
Niillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä anodien kanssa. - Pavariantti
Hyvä huomio Motonetin sinkeistä. Itse todennut saman, rengassinkki vetolaitteessa on 3-4 vuoden jälkeen lähes uuden veroinen, ihan vähän kuoppaa ja röpylää pinnassa, kun Volvo-Pentan merkkivaraosana ostettu kului loppuun jo kahdessa kaudessa. Se hyöty tuosta ettei kiinnitysruuvit löysty kuten sellaisessa sinkissä joka syöpyy reilusti.
Toisaalta Motonetin propelisinkit kuluvat ihan normaalisti, vaihtoväli vuosi-pari. Siis ne puolikuun muotoiset jotka kiinnitetään V-P rautapropelin kylkiin. - kittikämmen
Pavariantti kirjoitti:
Hyvä huomio Motonetin sinkeistä. Itse todennut saman, rengassinkki vetolaitteessa on 3-4 vuoden jälkeen lähes uuden veroinen, ihan vähän kuoppaa ja röpylää pinnassa, kun Volvo-Pentan merkkivaraosana ostettu kului loppuun jo kahdessa kaudessa. Se hyöty tuosta ettei kiinnitysruuvit löysty kuten sellaisessa sinkissä joka syöpyy reilusti.
Toisaalta Motonetin propelisinkit kuluvat ihan normaalisti, vaihtoväli vuosi-pari. Siis ne puolikuun muotoiset jotka kiinnitetään V-P rautapropelin kylkiin.Suoja-anodien kiinnitys on suunnilleen ainoa silikonille sopiva kohde. Ja tietenkin vain ruuvien kantojen alle ja vaikka kantojen päällekin. Kun anodi ei syövy ruuvien alta, ei kiinnitys löysty. Muualta, erityisesti sinkin alta luonnollisesti eristeet pidetään tarkoin poissa.
Pavariantti kirjoitti:
Hyvä huomio Motonetin sinkeistä. Itse todennut saman, rengassinkki vetolaitteessa on 3-4 vuoden jälkeen lähes uuden veroinen, ihan vähän kuoppaa ja röpylää pinnassa, kun Volvo-Pentan merkkivaraosana ostettu kului loppuun jo kahdessa kaudessa. Se hyöty tuosta ettei kiinnitysruuvit löysty kuten sellaisessa sinkissä joka syöpyy reilusti.
Toisaalta Motonetin propelisinkit kuluvat ihan normaalisti, vaihtoväli vuosi-pari. Siis ne puolikuun muotoiset jotka kiinnitetään V-P rautapropelin kylkiin.Paneeleissa on yleensä aina diodit jotka estävät purkauksen. Katso vaan että kytket molemmat paneelit paneeli tulee akku jne. Muuten oikosuljet paneelit.
- Kuparista
Itse tein veneen kuparista ja hyvin on toiminut. Suosittelen.
- lihamylly2
Meni väärään paikkaan .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381965Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812