Windows Live sähköpostiohjelma

1ne19ta5

Windows Live ei vastaanota, eikä läheä postia Microsoftin sähköpostitililtä. Ohjelma toimii Soneran sähköpostilla. Kun poistan vanhan ja luon uuden tilin, käytänkö Microsoftin tunnusta ja salasanaa. Voisko olla niin, että Microsoft ei enää päivitä sp:n lukuohjelmaa Windows 7: aan.

19

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3p12

      Windows Liven tukeminen on lopetettu. Viimeiset päivitykset rikkoivat sen ainakin itselläni kokonaan, joten siirryin käyttämään Thunderbirdia. Outoa politiikkaa Microsoftilta, mutta minkäs teet.

      • Mitä ihmeen outoa politiikkaa?

        Windows 8 ja 10 postisovellus on korvannut tuon ja aina voi käyttää selaimella sitä outlook.com:ia, että Microsoftin postitili kyllä toimii selaimella myös Windows 7:ssa.


      • desktop-käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        Mitä ihmeen outoa politiikkaa?

        Windows 8 ja 10 postisovellus on korvannut tuon ja aina voi käyttää selaimella sitä outlook.com:ia, että Microsoftin postitili kyllä toimii selaimella myös Windows 7:ssa.

        Outoa politiikkaa siinä mielessä, että käytettävyyttä heikennetään. Yleensä kehityksen pitäisi mennä eteenpäin ja tuotteen käyttökokemuksen parantua.

        Jos tarkoitat postisovelluksella sitä rukkaset kädessä käytettäväksi tarkoitettua muikean imelää versiota, niin ei kiitos. Office-paketin mukana saisi Outlookin, mutta eipä viitsi pelkästä sähköpostiohjelmasta maksaa.

        Thunderbird on toisaalta muutenkin parempi, koska sisältää esimerkiksi tehokkaan roskapostisuodatuksen.


      • desktop-käyttäjä kirjoitti:

        Outoa politiikkaa siinä mielessä, että käytettävyyttä heikennetään. Yleensä kehityksen pitäisi mennä eteenpäin ja tuotteen käyttökokemuksen parantua.

        Jos tarkoitat postisovelluksella sitä rukkaset kädessä käytettäväksi tarkoitettua muikean imelää versiota, niin ei kiitos. Office-paketin mukana saisi Outlookin, mutta eipä viitsi pelkästä sähköpostiohjelmasta maksaa.

        Thunderbird on toisaalta muutenkin parempi, koska sisältää esimerkiksi tehokkaan roskapostisuodatuksen.

        "Outoa politiikkaa siinä mielessä, että käytettävyyttä heikennetään."

        Miten niin heikennetään? Mikä vika siinä MS Office 365:n tai Windows 10 postisovelluksessa on?

        "Jos tarkoitat postisovelluksella sitä rukkaset kädessä käytettäväksi tarkoitettua muikean imelää versiota, niin ei kiitos"

        Tarkoitatko sitä, että Windowsin postisovellus on niin helppo, että voi käyttää vaikka hanskat kädessä.

        "Thunderbird on toisaalta muutenkin parempi, koska sisältää esimerkiksi tehokkaan roskapostisuodatuksen."

        Ei muuta kuin Windows vaihtoon sit.


      • desktop-käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        "Outoa politiikkaa siinä mielessä, että käytettävyyttä heikennetään."

        Miten niin heikennetään? Mikä vika siinä MS Office 365:n tai Windows 10 postisovelluksessa on?

        "Jos tarkoitat postisovelluksella sitä rukkaset kädessä käytettäväksi tarkoitettua muikean imelää versiota, niin ei kiitos"

        Tarkoitatko sitä, että Windowsin postisovellus on niin helppo, että voi käyttää vaikka hanskat kädessä.

        "Thunderbird on toisaalta muutenkin parempi, koska sisältää esimerkiksi tehokkaan roskapostisuodatuksen."

        Ei muuta kuin Windows vaihtoon sit.

        Rukkaset kädessä käytettävä = kosketusnäytölle tarkoitettu sovellus. Minä käytän konetta desktop-tilassa, jolloin sovelluksienkin pitää olla työpöytäkäyttöön tarkoitettuja.

        Lähinnä Thunderbirdia oleva Outlook maksaa, joten se jää kaupan hyllyyn.

        Miksi minun pitäisi käyttöjärjestelmä vaihtaa? Käyttöjärjestelmä on alusta, jonka päällä käytetään haluttuja sovelluksia. Jos Microsoft haluaa siirtää käyttäjiään pois omista sovelluksistaan niitä huonontamalla, niin se on sitten heidän tietoinen valintansa. Yhtään senttiä eivät sillä politiikalla tienaa.


      • desktop-käyttäjä kirjoitti:

        Rukkaset kädessä käytettävä = kosketusnäytölle tarkoitettu sovellus. Minä käytän konetta desktop-tilassa, jolloin sovelluksienkin pitää olla työpöytäkäyttöön tarkoitettuja.

        Lähinnä Thunderbirdia oleva Outlook maksaa, joten se jää kaupan hyllyyn.

        Miksi minun pitäisi käyttöjärjestelmä vaihtaa? Käyttöjärjestelmä on alusta, jonka päällä käytetään haluttuja sovelluksia. Jos Microsoft haluaa siirtää käyttäjiään pois omista sovelluksistaan niitä huonontamalla, niin se on sitten heidän tietoinen valintansa. Yhtään senttiä eivät sillä politiikalla tienaa.

        "Minä käytän konetta desktop-tilassa, jolloin sovelluksienkin pitää olla työpöytäkäyttöön tarkoitettuja."

        Windows 10:n postisovellus on tehty työpöytäkäyttöön.

        "Lähinnä Thunderbirdia oleva Outlook maksaa, joten se jää kaupan hyllyyn."

        MS Office 365:n Outlookkia voi käyttää myös maksutta selaimella. Ominaisuuksia toki vähän vähemmän silloin.

        "Miksi minun pitäisi käyttöjärjestelmä vaihtaa? Käyttöjärjestelmä on alusta, jonka päällä käytetään haluttuja sovelluksia."

        Windows on alusta Microsoftin palvelujen käyttöliittymille ja myös muiden firmojen palveluille silloin kun eivät kilpaile Microsoftin tarjoamien palvelujen kanssa.

        "Jos Microsoft haluaa siirtää käyttäjiään pois omista sovelluksistaan niitä huonontamalla, niin se on sitten heidän tietoinen valintansa. Yhtään senttiä eivät sillä politiikalla tienaa."

        Missä se huononnus on?


    • jhdjhjkpoö

      Microsoft haluaa, että kansa käyttäisi online palveluja, eli "selainpostia" ilman postiohjelmia.
      Itse kyllä tykkään kirjoitella offline ja säilyttää kopiot kotona.

      • desktop-käyttäjä

        Selainposti on liian kömpelö käyttää, jos on useampi tili ja liitetiedostot aktiivisessa käytössä. Satunnaiseen kirjautumiseen vieraalla laitteella selainkäyttöliittymä on hyvä toki olla olemassa.

        Mikä lienee sitten Microsoftin "halun" takana on ainakin itselleni epäselvää.


      • desktop-käyttäjä kirjoitti:

        Selainposti on liian kömpelö käyttää, jos on useampi tili ja liitetiedostot aktiivisessa käytössä. Satunnaiseen kirjautumiseen vieraalla laitteella selainkäyttöliittymä on hyvä toki olla olemassa.

        Mikä lienee sitten Microsoftin "halun" takana on ainakin itselleni epäselvää.

        Eli päivitä siihen Windows 10:n kun tässä on postisovellus tai osta MS Office 365.

        Vaihtoehtoisesti Windows vaihtoon.


      • desktop-käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        Eli päivitä siihen Windows 10:n kun tässä on postisovellus tai osta MS Office 365.

        Vaihtoehtoisesti Windows vaihtoon.

        Windows 10:n postisovellus on täysi vitsi.


    • Ihmejuttujataas

      W7ssa toimii hyvin W Live Mail. Soneran sähköposti kuten nettiasetukset tulevat Soneralta valmiina automaattisesti silloin kuin ottaa uuden tietokoneen,laajakaistayhteyden tai adsl modeemin käyttöön. Sonera Avustaja voi korjata ongelmia. Sen saa Soneran sivulta itse asennettuna.
      Viime aikoina ei ole ollut mitään ongelmia Soneran ja W Mailin käytössä.Ei ole päivityksiä tullut. Nykyisellä koneella ollut 3 vuotta ongelmitta toimivana. Ei ole tullut roskapostia muuta kuin Soneran omia mainoksia. Käytän myös Nortonin ostettua tietoturvaohjelmaa.
      Onko käyttäjä itse sitten tehnyt omia virityksiä,asetuksia koneellaan?
      W Vistassa ja W7 on kunnon sähköpostiohjelma. Android laitteen käyttöä varten kätevä on GMail eikä se korvaa Windows Mailia ja operaattorin sp.
      Mailin päivityksiä? Ei ole ollut.

      • ehkämaybe

        Voi muuten olla että ongelma koskee vain Microsoftin omaa hotmail/outlook-postipalvelua.


      • "W7ssa toimii hyvin W Live Mail."

        Se on elinkaaressa lopussa että se menee vaihtoon.

        "Ei ole päivityksiä tullut."

        Niin eli vaihtoon vaan kun ei tietoturva-aukkoja korjata enää.

        "Käytän myös Nortonin ostettua tietoturvaohjelmaa."

        Sillä ei ole mitään merkityksetöntä kun pitäisi saada se postisovellus suojattua. Se kun tapahtuu niillä turvapäivityksillä mitkä puuttuvat.


      • Oeughhgufugf

        Kun kaikki on toiminut hyvin niin miksi on jollain aina pakkomielle tyrkyttää,turhaan omia käskyjään?
        Minun koneellani on elinkaari niin pitkä kuin haluan. Ja niillä ohjelmilla mitä siinä on. Turha tuputtaa ohjeita muka jostain paremmasta sp ohjelmasta. Kun en minä tarvitsen neuvoja jonkun Nörtit ihme maailmasta. Kirjoitusvirkjjet tahallisia! Åqlekfi


      • Oeughhgufugf kirjoitti:

        Kun kaikki on toiminut hyvin niin miksi on jollain aina pakkomielle tyrkyttää,turhaan omia käskyjään?
        Minun koneellani on elinkaari niin pitkä kuin haluan. Ja niillä ohjelmilla mitä siinä on. Turha tuputtaa ohjeita muka jostain paremmasta sp ohjelmasta. Kun en minä tarvitsen neuvoja jonkun Nörtit ihme maailmasta. Kirjoitusvirkjjet tahallisia! Åqlekfi

        "Kun kaikki on toiminut hyvin niin miksi on jollain aina pakkomielle tyrkyttää,turhaan omia käskyjään?"

        Miksi jollain on pakkomielle aiheuttaa itse ongelmia ja kysellä niistä? Olisi eri asia jos käyttää sitä tekniikkaa kuten on suunniteltu niin kaikennäköisiä ongelmia on melkoisesti vähemmän.

        Jos itse aiheuttaa väärinkäyttämällä eikä usko kun ohjeistetaan niin olisi parempi olla hiljaa

        "Minun koneellani on elinkaari niin pitkä kuin haluan."

        Microsoftin ohjelmien elinkaari on niin pitkä kuin Microsoft haluaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

        "Turha tuputtaa ohjeita muka jostain paremmasta sp ohjelmasta. Kun en minä tarvitsen neuvoja jonkun Nörtit ihme maailmasta."

        Ole hiljaa sitten äläkä kysele itseaiheutetuista harmeista mitään.


      • Sldjfbggghhhjdfv
        M-Kar kirjoitti:

        "Kun kaikki on toiminut hyvin niin miksi on jollain aina pakkomielle tyrkyttää,turhaan omia käskyjään?"

        Miksi jollain on pakkomielle aiheuttaa itse ongelmia ja kysellä niistä? Olisi eri asia jos käyttää sitä tekniikkaa kuten on suunniteltu niin kaikennäköisiä ongelmia on melkoisesti vähemmän.

        Jos itse aiheuttaa väärinkäyttämällä eikä usko kun ohjeistetaan niin olisi parempi olla hiljaa

        "Minun koneellani on elinkaari niin pitkä kuin haluan."

        Microsoftin ohjelmien elinkaari on niin pitkä kuin Microsoft haluaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

        "Turha tuputtaa ohjeita muka jostain paremmasta sp ohjelmasta. Kun en minä tarvitsen neuvoja jonkun Nörtit ihme maailmasta."

        Ole hiljaa sitten äläkä kysele itseaiheutetuista harmeista mitään.

        Minä en ole kysellyt mitään! En ole ketjun aloittaja mutta halusin kertoa ettei minun W7 WLive Mail ja Sonera käytössä ole ollut mitään ongelmia. Minulla ei ole itse aiheutettuja ongelmia sähköpostin tai MS päivitysten kanssa. Vältin W10 tyrkytyksen täysin ihan omalla kokemuksella.
        Ohjeesi yleensä ovat sellasia ettei suurin osa koti käyttäjistä niitä tarvitse. Yrityksissä ja ammatin harjottajilla on omat opastajansa.


      • Sldjfbggghhhjdfv kirjoitti:

        Minä en ole kysellyt mitään! En ole ketjun aloittaja mutta halusin kertoa ettei minun W7 WLive Mail ja Sonera käytössä ole ollut mitään ongelmia. Minulla ei ole itse aiheutettuja ongelmia sähköpostin tai MS päivitysten kanssa. Vältin W10 tyrkytyksen täysin ihan omalla kokemuksella.
        Ohjeesi yleensä ovat sellasia ettei suurin osa koti käyttäjistä niitä tarvitse. Yrityksissä ja ammatin harjottajilla on omat opastajansa.

        Kotikäyttäjillä ja ammatin harjoittajilla ei tässä asiassa ole mitään eroa. Tietotekniikka on olennaisesti samaa ja siihen pätee samat asiat, kuten esimerkiksi päivittäminen uudempaan säännöllisesti.

        Älykääpiöt kuvittelee jotain sellaista, että ei pitäisi olla mitään vialla kun ei ole päivityksiä vaikka tosiasiassa monet järjestelmät ovat sellaisia että niiden käyttö edellyttää päivittämistä ja siinä on sitten jotain perustavalla tavalla pielessä jos ei ole päivitystä. Se päivittäminen tietysti tekee joihinkin juttuihin toistuvaa maksamista mutta sehän nyt on tietysti oma valinta silloin kun on valinnut maksullisen tekniikan.


      • ei.syytä.päivittää
        M-Kar kirjoitti:

        Kotikäyttäjillä ja ammatin harjoittajilla ei tässä asiassa ole mitään eroa. Tietotekniikka on olennaisesti samaa ja siihen pätee samat asiat, kuten esimerkiksi päivittäminen uudempaan säännöllisesti.

        Älykääpiöt kuvittelee jotain sellaista, että ei pitäisi olla mitään vialla kun ei ole päivityksiä vaikka tosiasiassa monet järjestelmät ovat sellaisia että niiden käyttö edellyttää päivittämistä ja siinä on sitten jotain perustavalla tavalla pielessä jos ei ole päivitystä. Se päivittäminen tietysti tekee joihinkin juttuihin toistuvaa maksamista mutta sehän nyt on tietysti oma valinta silloin kun on valinnut maksullisen tekniikan.

        Sähköpostiin ei ole tainnut IMAP:in käyttöönoton jälkeen tulla mitään uutta, ehkä korkeintaan salaukset ja suojaukset. Käytännössä sähköpostiohjelmat ovat olleet 20 vuotta samanlaisia. Turhapa niitä on mennä huonontamaan. Web-mail taas on käyttökelvoton aktiivikäytössä.

        Onneksi on Thunderbird.


      • ei.syytä.päivittää kirjoitti:

        Sähköpostiin ei ole tainnut IMAP:in käyttöönoton jälkeen tulla mitään uutta, ehkä korkeintaan salaukset ja suojaukset. Käytännössä sähköpostiohjelmat ovat olleet 20 vuotta samanlaisia. Turhapa niitä on mennä huonontamaan. Web-mail taas on käyttökelvoton aktiivikäytössä.

        Onneksi on Thunderbird.

        Windowsin postiohjelma ei tiettävästi toimi ilman Microsoft tiliä. Taitaa tallentaa asetukset Microsoftin palvelimelle.

        Sama pätee myös MS Office 365:n kun tämän tilaus kytketään Microsoft tiliin.

        Eli jos tämä on jokin ongelma niin sitten Windows vaihtoon.

        Postiohjelmia tarvitsee myös päivittää turvallisuussyistä koska ne avaa mm. kuvia, HTML muotoiluja ja sen sellaisia joten ovat ilmeisen alttiita hyökkyksille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe