Kylpyhuoneremontti

Meillä on kerrostaloasunnossa n. 3 m2 muovipinnoitettu kylppäri. Itse seinämuovi on yhden ammattilaisen mukaan todella tiukasti kiinni. Kuulee naputtelemalla seinää. Mitä voisi maksaa tämän kylppärin laatoitushomma (työn osuus) putki-ja sähkötöineen. Putket vaihdetaan ja allas muutetaan uuteen allaskaappikompleksiin (ostettu jo, 199 €.) Suihkun paikka vaihdetaan ja altaalle oma veto. Lattiaan lämmitys (mitä tämän sähkömiehen osuus maksaa töineen materiaaleineen?).

Tarviiko asbestikartoituksen? Mitä maksaa ja missä vaiheessa pitää tehdä? Täytyykö taloyhtiön edustajan valvontatyöstä maksaa? Jos, niin mitä kustantaa? Työstö tehdään kirjallinen sopimus.

Eli tällainen remppa. Kiitos vastauksistanne.

6

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysynyt

      Kannattaa pyytää tarjous 2 tekijältä sitten tietää.

    • hjg

      EI kannata.

    • tunareita

      viimen syksyllä tehtiin viemäreiden siirto seinästä lattiaan taloyhtiön toimesta.
      Sai itse laitattaa lisää, valvonta ja työ samalta tekijältä..
      Kylppäri-wc 3,4 neliön peltikaappi.
      Hintaa tuli 7 500 €
      Samat kaapit, WC juuri uusittu, vanha lavuaari, vesihanoja ei lisätty/samat, pyyhekuivain sama, valaisin sama, peili sama, suihkuseinä itse ostettuna valmiina
      Kaakeloitiin seinät, lattia, katto paneloitiin, yksi sähkörasia lisää, lattialämmitys, viemäri lattialle, ja siihen pyykkikoneen viemäriputki, sekä vedenmeno pyykkikoneeseen.
      Remppaporukan työpäivä oli 5 tuntia ja tekivät useampaa samaan aikaan joten työ venyi sillä lailla. työmaa ei edellyttänyt taukoja, tekijät töissä muualla.
      Työporukasta oli aika osaamattomia, hävetti katsoa.

      • Kylpyhuoneen

        Laitettiinko peltikylpyhuoneeseen Wedi tai Cembrit kaakeliluja levyt ? Tosta hinnasta voisi niin päätellä onko tuossa 7000€ kaakelit mukana ja muut aineet ? Mikä tuossa 7000€ on urakoitsijan palkkio ja mikä osuus aineille ?


      • Yli_sata_kh_tehnyt

        Hinta tuntuu peltikylppäriin edulliselta. Nehän tuppaa olemaan isotöisiä kun pelti rei'itettävä kauttaaltaan (ei saa olla kahta vettä eristävää kerrosta). Oliko valvonta työtä tekevältä porukalta? Ihme että isännöitsijä suostuu, ellei ollut "tuttu porukka". Nämä kaverit joskus oikovat mutkia. Työssähän on tietyt laatukriteerit myös ulkonööllisesti. Tämä vaatii tietysti tarkastajan joka maksaa 300-600€. Riippuu kohteesta. Tekninen toimiminen on se josta itse olisin huolissani. Saitko työselostuksen seinäratkaisusta? Onko pelti rei'itetty.


    • tunareita

      Urakojen hinnat eivät sido muita. Yksi seinä levytettiin, muut vedettiin jollain massalla. Hintaan tuli kaakelit ja massat jotka valitsin urakoijan esittelemistä, kattopaneelit/laudat ja pyykkikoneeseen menevät vesiputki se oli uusittava on pinta asennuksella.
      Lattialämmitys lasku tuli eriteltynä se oli 'alihankinta'...
      Työnjälki harmittaa, lattian kaakeleissa on saumoissa alle laattojen kohtia joten pesua on tehtävä tiuhaan, saumat vaaleat näyttävät jo kostumisen jälkeen likaisilta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe