Peugeotin arvosta

2051688

Tällä palstalla kehuttu että pösö järkevä ostos, saa edullisesti hyvän auton käytettynä, kaveri kaupitteli 407 2.2 sport pököä -04 mallia 155tkm ajettua 3500eur hintaan, ei löytynyt niitä "järkeviä" ostajia ei siis yhtään kyselyä 3-viikon aikana kun myynnissä oli, vei trokarille joka 1700 eur oli maksanut siis jostain syystä halusi äkkiä eroon.. ver vuoksi: Corolla -02 1.6 210tkm ajettu, pistin paikallislehteen myyntiin, meni samana päivänä kaupaksi 4100 eur hintaan, sukulainen menehtyi ja em auton möin lesken pyynnöstä siis ei ollut oma, ja minulla pösö harraste autona 205 gti 88, en kyllä itsekään pösöä käyttöautoksi ostaisi mutta harrastepelinä ok kesäajossa, siis tämän kesän tapahtumia noi em

25

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RMB

      Asia on suhteellista. Toinen tykkää äitistä toinen tyttärestä. Tuo Peugeot 205 GTi, joka on pihallasi ja on alkuperäisessä kunnossa, saat siitä helposti Toyota Avensisin hinnan.
      Entinen mies 1970-luvulla sanoi: "Kerran Japsi ja sen jälkeen aina Peugeot". Hmnn... Viisas mies.

      • HellanLettasSentään

        Avensiksia on monen hintaisia :)


      • 2051688

        GTI, hyvä sinkkikori, näpäkän näköinen, loistava ajolleen, mutta ranskalainen..liikaa idioottimaisia teknisiä ratkaisuja ja laaduttomia osia: sähköjohdot liittimineen, sisusta ämpärimuovia, aika ikävä purkaa kun ne heikot muovitapitukset hajoaa yms , ja eihän noita arvosteta edes Peugeot forumeilla, muutaman satasen autoja, jos japsit tai sakut olisivat getarin tehneet niin sitten olisi varmasti arvotavaraa , jos esim omani 1.6 -88 200tkm ajettu. 3-omist, siisti ja hyväkunt laittaisin myyntiin 3000eur hinnalla, varmasti ei menisi kaupaksi ja tuollakaan hinnalla ei kyllä kummosta avensista saisi


    • TaasSamaKertomus

      Jos puhutaan että peugeot on järkevä ostos käytettynä, ei tuolla kommentilla pysty laajentamaan tilannetta sellaiseksi, että mikä tahansa peugeot on käytettynä järkevä ostos. Ihan sama pätee toyotaankin, ei läpimätä corollakaan ole järkevä ostos.

      407 on pikkasen epäonnistunut malli, ja vielä tuolla "isolla" koneella varustettuna aivan varmasti vaikea myytävä. Itse kun aikanaan laitoin 405 SRi mallin myyntiin, sain puhelinsoittoja paljon. Ensimmäinen puhelinsoitto tuli noin 5 minuuttia sen jälkeen kun ilmoituksen nettiautoon laitoin. Ja... ensimmäinen paikalletullut osti auton.

      Sitä en tiedä millä vuosikymmenellä olet tuon corollan myynyt, mutta ei hinnasta päätellen ihan tänä vuonna.

      Ajoin muuten tuolla 405:llä kuusi vuotta ja sinä aikana siihen ei ilmestynyt yhtään isompaa vikaa. Aina katsastuksesta läpi ensimmäisellä yrityksellä.

      • RMB

        405 SRi olikin sen ajan (88 - 90) mallinsa huippu. Runsas varustelutaso ja se, mikä minut "lumosi" oli bosch:n 4-piste ruisku 1,9 moottorilla. Ennemmin SRi kuin Mi16.
        1991 tulikin sitten kat-mallit ja ongelmia siitä syystä.


    • Ostaakohalpavaikallis

      Peugeot on uutena edullinen ja käytettynä halpa.

      Peugeot poistuu kuitenkin liikenteestä aika lailla samoilla kilometrillä kuin kalliimpi ja hintansa paremmin pitävä japanilainen kivireki. Kumpi nyt sitten kannattais ottaa, kallis vai halpa, hmmm....Ai niin, japanilaisen huoltovälit on puolet lyhyempi. Plus ruostekorjaukset.

      • EhkäJooEhkäEi

        Tuossa ajattelussa on vain se ongelma, että jos japanilainen poistuu samaan aikaan liikenteestä kuin peugeotkin, on ehkä turha väittää että se pitäisi arvoaan paremmin.

        Kummankin loppuarvo kun on nolla.


      • 2051688

        Tiedä tuosta poistumisesta, mutta kyllä vielä liikenteessä paljon enempi näkyy -80 luvun ruostuvia japseja kuin vahvakorisia205, 309, 405 malleja em ovat jo harvinaisuuksia tienpäällä


    • Nyttemmin_takavetomies

      Järkevyydestä en tiedä mitään eikä monikaan varmaan osaa yhdistää sellaista ominaisuutta minuun, mutta olin uutena ostamaani vuoden 1996 Peugeot 406 ST 2.0:aan hemmetin tyytyväinen ne lähes 17 vuotta, jotka autoa pidin. Aikalaisekseen mukava, hiljainen ja ihan riittävän suorituskykyinenkin. Vikoja oli varsin vähän eivätkä ne maltaita maksaneet eivätkä yöunia vieneet.

      Kulkupeli on nyt lähipiirissäni nuoremmalla sukupolvella ja liikenteessä edelleen. Miksipäs ei olisi – vasta tänä syksynähän sille tuli 20 vuotta täyteen ja meno maittaa! Rahallinen arvo mitataan tietenkin jo imaginaarilukuna, mutta ainakin itse olen kokenut saaneeni maksamalleni rahalle runsain mitoin vastinetta.

    • hohhoijaavaan

      Ja taas toistuu sama kuvio aloituksessa vaan eri variaatioina. Taas näitä hupiukkoja. Vai että peugeot sopii harrasteautoksi. Joo todellakin mikätahansa 88vm auto alkaa olla näpertelyosastoa....

    • ffsdsdd

      2010 mallinen Peugeot on jo harrasteauto. Erilaisia pikkuvikoja riittää ja väliin isompiakin. Yksi ongelma on se, että korjaamot hutiloivat jostain syystä Peugeotien kanssa. Samaa vikaa saa korjuuttaa jopa kymmenen kertaa.

      • hjght

        Aivan puhumattakaan nyky autoista joita kutsutaan takaisin oli merkki mikä tahansa. Ja voi jos täällä suolan keskellä voi sähköautolla........


      • hohhoijaavaan
        hjght kirjoitti:

        Aivan puhumattakaan nyky autoista joita kutsutaan takaisin oli merkki mikä tahansa. Ja voi jos täällä suolan keskellä voi sähköautolla........

        Pösöjä ei kyllä kutsuta takaisin vaikka vikoja enempi kuin osia, psa tehdas ei halua kuulla niistä mitään kun kerran eroon päässeet, ei kyllä vastaa tuotteestaan, kummasti 508 mallin takuukin lyheni vaikka 5v takuuta mainostivat kun markkinoille tuli: alkoi viat realisoitumaan ja takuu tippui, ei ihme että konkurssin partaalla roikkuu kun takuukorjauksiin menee enempi rahaa kuin uuden auton myyntikate, ei siinä enään varaa takaisinkutsuihin, mutta jokainen saa ostaa niin huonan auton kun haluaa vaikka pösön


      • RMB
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Pösöjä ei kyllä kutsuta takaisin vaikka vikoja enempi kuin osia, psa tehdas ei halua kuulla niistä mitään kun kerran eroon päässeet, ei kyllä vastaa tuotteestaan, kummasti 508 mallin takuukin lyheni vaikka 5v takuuta mainostivat kun markkinoille tuli: alkoi viat realisoitumaan ja takuu tippui, ei ihme että konkurssin partaalla roikkuu kun takuukorjauksiin menee enempi rahaa kuin uuden auton myyntikate, ei siinä enään varaa takaisinkutsuihin, mutta jokainen saa ostaa niin huonan auton kun haluaa vaikka pösön

        "hohhoijaavaan" Pitäisi tutustua mitä 5 vuoden takuu sisälsi ennen kuin tulee antamaan "asiantuntijan" lausuntoa. Autossa oli 3 vuoden normaali takuu 2 lisävuotta ei voida takuuksi sanoa, koska se rajasi pois ison osan kohteista.
        Takuu lisätakuu päättyi 100.000 km.
        5 vuoden takuun 2 viimeistä vuotta oli tarkoitettu ensiomistajalle. Määrätyllä toimenpiteellä sen sai siirtymään seuraavallekin omistajalle. Ei kuitenkaan automaattisesti siirtynyt.

        Nykyisin Peugeoteissa on 3 vuoden takuu, josta kaksi ensimmäistä vuotta ilman kilometrirajausta ja kolmas vuosi jossa rajaus 100.000 km.
        Takuu on siis todella hyvä paljon ajavalle ja myös niille kuskeille, joka ajaa >100.000 km/3 vuotta.


    • romu_ralli

      Kerroppa yksikin automerkki missä ei olisi ollut koskaan minkäänlaista vikaa.??

    • TyytväinenPeugeotisti

      Nyt harmittaa. Se viis vuotta 508:lla meni jo ja 100 000 km on ajettu, enkä muista että mitään olis saatu takuuaikana rikki. Tavallaaan siis hävittiin selvää rahaa...määaikaishuollossa on jotain saatettu korjata mutta en muista että ainakaan mitään isompaa.

      Oikeasti oltu tyytyväisiä. Tykkäsin etenkin farkun ulkomuodosta niin paljon että ostin tunteella. Järkiperusteet on löytyneet vasta autoa käyttäessä.

      • Kokemustakehiin

        Auto: 2013 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)

        Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...

        HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.

        Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
        Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.

        Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.

        Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.


        Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.

        Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi.


      • VaikeaUskoaTodeksi
        Kokemustakehiin kirjoitti:

        Auto: 2013 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)

        Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...

        HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.

        Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
        Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.

        Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.

        Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.


        Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.

        Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi.

        Jotakin vikaahan siinä alustassa täytyy olla.

        406 jolla itse ajelen, omasi hyvin samankaltaisia oireita, ja epäilin jo että voiko hyväksi ajettavaksi kehuttu auto olla oikeasti niin huono. Kävin kuudessa katsastuksessa tuollaisenaan, eikä siellä koskaan löytynyt mitään vikaa.

        Kävin sitten osaavassa merkkiliikkeessä, takapään aurauksensäätötankojen ja raidetankojen vaihdon jälkeen, auto kulkee todella vakaasti.

        Mitä nämä päivittäiset viat ovat autossasi?


      • RMB
        VaikeaUskoaTodeksi kirjoitti:

        Jotakin vikaahan siinä alustassa täytyy olla.

        406 jolla itse ajelen, omasi hyvin samankaltaisia oireita, ja epäilin jo että voiko hyväksi ajettavaksi kehuttu auto olla oikeasti niin huono. Kävin kuudessa katsastuksessa tuollaisenaan, eikä siellä koskaan löytynyt mitään vikaa.

        Kävin sitten osaavassa merkkiliikkeessä, takapään aurauksensäätötankojen ja raidetankojen vaihdon jälkeen, auto kulkee todella vakaasti.

        Mitä nämä päivittäiset viat ovat autossasi?

        Nivelten tarkastus ja rengaskulmien säätö on tärkein toimenpide jos auto ns. seilaa ja jatkuvasti joutuu korjaamaan ohjausta.
        Kun raidetangon nivel kuluu, ei löysää välttämättä heti katsastuksessa huomata jos ei vasiten katso.
        Kulunut nivel muuttaa aurauskulmaa ja muutos takapäässä on salakavala. Löysää ei välttämättä kolisevana nivelenä huomaakaan jos vertaa etuniveleen.

        Toinen mahdollinen kulmiin vaikuttava tekijä on jos rengas pääsee voimakkaasti luistamaan kanttaria päin. Silloin voi tapahtua muutoksia kulmissa.
        Vinossa oleva ratti on yksi oire jostain muutoksesta.


    • Tyytyväinen308iin

      En tiedä onko kysymys PSA:n tuotteista vai Hakkiksista, mutta muistan että oma Citikkani (Xsara) kulki nätisti ja äänettömästi kesä-Misukoilla mutta talveksi kun laitettiin nastoitetut Hakkikset alle, niin se vähän nuljahteli. Ja tietysti myökkäsi, hakkisethan lauloi ainakin siihen aikaan aika kovaa.

      Kuvittelin pitkään että tämä on kaikkiin nastarenkaisiin liittyvä ominaisuus, mutta eipä ole nyky-Pökötissä Contin talvirenkailla tätä ilmiötä yhtä voimakkaana. Autot on muuttuneet ja nastarenkaatkin, varmaan myös Hakkikset. Mutta nyt kulkee suoraan.

      Mitä 308:iin tulee niin ostin siksi paljon uutena ettei alennusta ollut vielä ehtinyt kovin paljon tulla. Muutaman tonnin. Mutta sain hyvin varustellun ja siistin yksilön. Ei ole vikoja ollut ensimmäisenä vuotena.

      • RMB

        Muistaakseni 1980-luvun lopulla tuli markkinoille Hakkapeliitta NR10, jolla oli ominaista, jos voi ominaisuudeksi sanoa, hakea tietä eli oli hieman epävakaa ajaa. Varsinkin leveämpi rengas. Sanoivat, että johtui siitä, että renkaan kuvioreuna oli liian jyrkkä.


    • Taaspösö

      Ilmeisesti jo vuosimallista 1989 (ainakin 405) korit galvanoitu, eli ei ruosteongelmia. Iso helpotus vanhan auton ostajalle.

      • Alemmuustila

        Galvanointi alkoi jo huomattavasti aiemmin, ainakin 1986 mallinen 305 oli galvanoitu ja ainakin pari vuotta vanhemmissa 205 malleissa on myös ollut galvanointi.


    • Karnamo

      407 ja uudet talvirenkaat. Siinä on suuntavakavuus hakusessaan. Jos vilkaisetkin sivulle, on auto menossa jo kovaa vauhtia kohti jompaa kumpaa tien reunaa. Rasittavaa!

      • VladimirKenoheinä

        Laita autosi kuntoon. Vikaa alustassa ihan varmasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe