Sinkkusumppila

Tähän toivon kiinnostuneiden sinkkujen kirjoittavan. Kirjoitustaito, avoin ja iloinen mieli mukana. Rehellisyys ja kassaihmisten kunnioitus mielessä.

63

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ElliEhtoton

      Ehtottomasti vaatin oikeata keskustelua, ei mitään päivän tekemisten luetteloa.

      • Sitoutun noutattamaan ehtotustasi ehtottomasti ja täytellisesti. Tartun empimättä asiaan kuin Trumppi.


    • Mä runon pienen kirjoitan
      pohjaksi viestin tämän.
      Kiinnostukseni ilmoitan
      aiheelle elämän.

      Hyvinpä nyt sattuupi
      päivä on oikein Kiven
      muistolleen tää osuupi
      Aleksille hiven.

      • Lorenaa

        Tunnelmia

        Lehdet puiden hiljaa maahan putoilevat,
        on syksyn hehku hiipumassa pois.
        Saimaan syliin päivä laskenut on taas.
        Yöhyt lempeä nyt tienoon syliin sulkee.

        Rintani tauhaton on toivoo täynnä,
        syksyn hohteen, säteet auringon.
        Niiden kullat kätkeä voin sydämeen,
        ne elon onneen uutta toivoa tuoda vois.

        Riemu palannut on taasen rintahani,
        kun pääsky lentänyt ois luoksein mun.
        Käsin lämpimin kosketan kasvojas sun,
        tunnen huulillain mä maun elämän.

        Saahan kukkia näin virtuaalirakkaus,
        kanssa ystäväin on elo ihanampaa.
        Tunne lämmin puhtoisissa sydämissä,
        tuntuu sielun värisevään pohjaan saakka.

        Kurjoitin runon v. 2005 palstalle Kirsikka Ek nimimerkillä.

        L.


    • Kiitos, rakas palstaystävä! Kaunista, lämmintä.

      Menen oikasemaan peenani.

      • penaton

        Peena, on jakaus uskoisin!

        Mitä miesvihaa Kristiina23 täällä puhkuu ja miksi?

        AIKA ILKEÄ on puuttumisesi toisten kirjoitteluun!


      • Sordiiinoa

        Mikäs komentoora täällä höyryää? Pidäppäs kristiina 23 pienempää suura, et tiedä mitään näistä asioista .


      • Sordiiinoa kirjoitti:

        Mikäs komentoora täällä höyryää? Pidäppäs kristiina 23 pienempää suura, et tiedä mitään näistä asioista .

        pienempää suura,

        Onko tuo "suura" joku Turkulais vitsi/murre, kuin koiran vastine?

        Kerro ihmeessä, mitä minun pitäisi tietää, mitä tunnut paremmin tietävän? Aina olen valmis muuttamaan mielipiteeni, paitsi ruunea kohtaan.


      • Kirjoititko itse ja selvin päin?


      • Ruuneman kirjoitti:

        Kirjoititko itse ja selvin päin?

        Totta kai. Aina olen selvinpäin, koska aina on valmius lähteä lapsenlapsiani kuskaamaan. Olen myös syntyisin Pohjois-Karjalasta, vaikka evakko en ole, mutta Kahvipirtissä on ihana piipahtaa. Nurkkakaapilla en kuitenkaan koskaan ole käynyt.


      • Ilman suurempaa kunnioitusta ilmoitan, etten tunne kirjoittajien puoluekantoja Itse voisin olla sellainen kommunisti kuin ihminen aidoimmillaan voisi olla. Nyt olen mitä olen.


      • vanha.t
        Kristiina23 kirjoitti:

        pienempää suura,

        Onko tuo "suura" joku Turkulais vitsi/murre, kuin koiran vastine?

        Kerro ihmeessä, mitä minun pitäisi tietää, mitä tunnut paremmin tietävän? Aina olen valmis muuttamaan mielipiteeni, paitsi ruunea kohtaan.

        Miksi oi miksi Kristiina23, vai juuriko siksi?

        Kommentoimalla kielteisesti ja tuomalla esiin mielestäsi epäkuranttia olemalla itse liian tiukkapipinen, aiheutat vain itsellesi hallaa.
        Paljon en ole aiemminkaan arvostanut, mutta yhä se hiipuu kyky nähdä lausunnoissasi palstaa rakentavaa, päinvastoin, sanoisin omana kantanani.

        Ruunemanni kirjoittaa kuinka hän asian ajattelee ja hyvä niin, minulla ei ole muutosehdotusta edes aloituksen sanoihin.

        Sinkkuna olen pysynyt, en rakastunutkaan sitten jäähyväiskirjeen kirjoittamisen jälkeen.
        Sydämessä on yhä nuoruuden palo, mutta keho kuin kuivaa puuta.

        Lorenan tavoin Rakkaudesta puhuen, vuosia sitten, kun unelmointi oli unessakin.

        Tunnelmatuokioita taipaleelta.

        Huoneeni hämärässä henkii hellyys
        lämpösi viipyy peittoni alla
        ja tyynyssä on tuoksusi
        vedän sen itseeni.
        Huumaan herätän kehoni
        viritän viuluni soittamaan säveltäsi
        eikä aika merkitse mitään.
        Kiireet katoavat
        äänet hukkuvat huokaukseeni.
        Se oli vieläkin vain uni.

        Tervetuloa sydämeni laituriin
        purtesi on turvallisesti laiturissani
        ja sinä minussa
        niin kuin se nyt näin platonisesti on mahdollista,
        sanojen kautta sielussa
        ja lämpönä iholla
        hivellen himojani
        kosketellen kehoani
        ja kadotan todellisuudentajuni.

        kirjoitin silloin ja ajattelen tänäänkin olevani se sama .?.


      • Kurasaapas
        Kristiina23 kirjoitti:

        pienempää suura,

        Onko tuo "suura" joku Turkulais vitsi/murre, kuin koiran vastine?

        Kerro ihmeessä, mitä minun pitäisi tietää, mitä tunnut paremmin tietävän? Aina olen valmis muuttamaan mielipiteeni, paitsi ruunea kohtaan.

        suura on jonkinlainen jakso esiintyy Koraanissa ;-)) heh


    • EnttenJaTentten

      Ei kai haittaa vaikka kuolee, vanhasta muistista vaan uusi pystyyn, eikä tarvi verrata Kahvipirttiin, se kulkee aivan omia polkujaan ja kiva niitä kirjoitelmia on lukea paljon mielenkiintoisempaa kuin täällä yksikään ketju.
      Siellähän kertoillaan arkiaskareista kauniilla tavalla, ja asiaa löytyy aina.
      Turhaan täällä yritetään virittää vastustusta niille kirjoittajille jotka osaavat kanssaihmisille kertoilla kirjoittamalla päivän töistä ja vapaa-ajasta.
      Kateus täällä on niin yleistä että arkipäivän eläminenkin tehdään hampaat irvessä arvostellen asiat ja kirjoittajat, kuinka joku vielä yrittää olla parempi kuin toinen, eipä onnistu tuolla sävelellä, viritystä kaipaa aivot jos sormet ja silmätkin.

      Montako kertaa on tehty päätöksiä yhdessä ja erikseen ettei toisten mollaaminen oli mitään keskustelua ja montako kertaa päätöksessä on pysytty, miettikää?

      Ei saisi moittia, ja tämä ei ole enää moite nyt on jokaisen tehtävä itselleen tavoitteita, siistiä tekstiä luettavaa pliiiiiiiiiiiiiiiiis!

      • Lorenaa

        Mikä TEitä arvoisat arvostelijat vaivaa. Meitä on joka lähtöön täällä saman taivaankannen alla, loput ovat jääneet Pöljän asemalle.
        Kahvipirtin kirjoittelijat elävät omaa elämäänsä, se heille sallittakoon.

        Mutta että muutamat naiset ovat karvat pöyhkeinä ja nyrkit pystyssä tulleet lyttäämään miltei kaikkia aloituksia, haluavat olla kun parhaaseenkin kukkotappeluun valmistumassa. Edellä muutamaan kirjoitukseen puutun, huomioikaa kirjoitustenne sisältämän kateuden voittaa ainoastaan Kuusamon kiima, joten sinne mars, mars!

        Jos meidän kirjoituksemme ei miellytä teitä, areena on vapaa, aloittakaa niitä "parempia" aloituksia jos pystytte! Mitä ihmettä kahvipirtti tänne kuuluu, kysyn vaan! Ei se mitään. Kirjoitukset tuovat valitettavasti ilmi,sen sivistystason joka kirjoittajalla. on. Ruuneperi on erittäin hyvä kirjoittaja, hänellä on aina aloituksissa
        ajankohtaista, opittua tietoa, hauskoja sivulauseita, joista hän haluaisi keskustelua.

        Huom! PEENA = hiukset joita päässämme on. Juicekin lauloi muinoin, Marilyn, Marilyn, milloin riisut jumpperin, hänen päässä = peenassa keikkui Roston ja huulilla kirveli Boston!

        Ystävyydellä L


      • Lorenaa kirjoitti:

        Mikä TEitä arvoisat arvostelijat vaivaa. Meitä on joka lähtöön täällä saman taivaankannen alla, loput ovat jääneet Pöljän asemalle.
        Kahvipirtin kirjoittelijat elävät omaa elämäänsä, se heille sallittakoon.

        Mutta että muutamat naiset ovat karvat pöyhkeinä ja nyrkit pystyssä tulleet lyttäämään miltei kaikkia aloituksia, haluavat olla kun parhaaseenkin kukkotappeluun valmistumassa. Edellä muutamaan kirjoitukseen puutun, huomioikaa kirjoitustenne sisältämän kateuden voittaa ainoastaan Kuusamon kiima, joten sinne mars, mars!

        Jos meidän kirjoituksemme ei miellytä teitä, areena on vapaa, aloittakaa niitä "parempia" aloituksia jos pystytte! Mitä ihmettä kahvipirtti tänne kuuluu, kysyn vaan! Ei se mitään. Kirjoitukset tuovat valitettavasti ilmi,sen sivistystason joka kirjoittajalla. on. Ruuneperi on erittäin hyvä kirjoittaja, hänellä on aina aloituksissa
        ajankohtaista, opittua tietoa, hauskoja sivulauseita, joista hän haluaisi keskustelua.

        Huom! PEENA = hiukset joita päässämme on. Juicekin lauloi muinoin, Marilyn, Marilyn, milloin riisut jumpperin, hänen päässä = peenassa keikkui Roston ja huulilla kirveli Boston!

        Ystävyydellä L

        Ystävyydellä L

        Kiitos Loreena opastuksesta, koska kuulun niihin arvostelijoihin.

        "Kirjoitukset tuovat valitettavasti ilmi, sen sivistystason joka kirjoittajalla on"

        "Ruuneperi on erittäin hyvä kirjoittaja, hänellä on aina aloituksissa ajankohtaista, opittua tietoa, hauskoja sivulauseita, joista hän haluaisi keskustelua".

        Vahvasti erimieltä olen.

        Just` joo, Luoja ja Airam!DD


        Mitä ovat nuo viime aikaiset ruikutukset? Mielestäni nettiriippuvaisen epätoivoisia vetoomuksia toisille, että tulkaa, tulkaa kaikki nyt viestini perään, että saadaan Pilmari pois! Miksi? Pilmarilla on omat aloituksensa, joihin hän kirjoittelee itse omilla nikeillään. Ei niitä ole pakko lukea, saati vastata niihin ja niistä provosoitua. Kai tänne yksi "mielenterveyspotilas" mahtuu, joka kiusallaan haluaa ärsyttää porukkaa ja ennen`kaikkea ruunea. Oliko ruune silloin aikoinaan oikeudenmukainen seriffi? Eppäillä soppii!DD


      • tuuliatuutuu

        Miksi tuot omaa räyhähenkeäsi palstalle? Näyttää siltä että sinulla on nyt paha mieli, sen kohdistamiseen on vain väärä osoite.
        Kaikkea hyvää sinulle, sopuisaa kirjoitusintoa, puhaltakoon myötäiset tuulet luoksesi, minne ikinä kuljetkin.


      • kirjoikarjoi
        Lorenaa kirjoitti:

        Mikä TEitä arvoisat arvostelijat vaivaa. Meitä on joka lähtöön täällä saman taivaankannen alla, loput ovat jääneet Pöljän asemalle.
        Kahvipirtin kirjoittelijat elävät omaa elämäänsä, se heille sallittakoon.

        Mutta että muutamat naiset ovat karvat pöyhkeinä ja nyrkit pystyssä tulleet lyttäämään miltei kaikkia aloituksia, haluavat olla kun parhaaseenkin kukkotappeluun valmistumassa. Edellä muutamaan kirjoitukseen puutun, huomioikaa kirjoitustenne sisältämän kateuden voittaa ainoastaan Kuusamon kiima, joten sinne mars, mars!

        Jos meidän kirjoituksemme ei miellytä teitä, areena on vapaa, aloittakaa niitä "parempia" aloituksia jos pystytte! Mitä ihmettä kahvipirtti tänne kuuluu, kysyn vaan! Ei se mitään. Kirjoitukset tuovat valitettavasti ilmi,sen sivistystason joka kirjoittajalla. on. Ruuneperi on erittäin hyvä kirjoittaja, hänellä on aina aloituksissa
        ajankohtaista, opittua tietoa, hauskoja sivulauseita, joista hän haluaisi keskustelua.

        Huom! PEENA = hiukset joita päässämme on. Juicekin lauloi muinoin, Marilyn, Marilyn, milloin riisut jumpperin, hänen päässä = peenassa keikkui Roston ja huulilla kirveli Boston!

        Ystävyydellä L

        Eipä Lorenakaan unohtanut mollaamista, helppo on nähdä toisen sanoista omat ovat aina omia, turhaan täällä joku on parempi,kun sekin on vain omasta mielestä.


      • kokkaajat.kotiin
        Kristiina23 kirjoitti:

        Ystävyydellä L

        Kiitos Loreena opastuksesta, koska kuulun niihin arvostelijoihin.

        "Kirjoitukset tuovat valitettavasti ilmi, sen sivistystason joka kirjoittajalla on"

        "Ruuneperi on erittäin hyvä kirjoittaja, hänellä on aina aloituksissa ajankohtaista, opittua tietoa, hauskoja sivulauseita, joista hän haluaisi keskustelua".

        Vahvasti erimieltä olen.

        Just` joo, Luoja ja Airam!DD


        Mitä ovat nuo viime aikaiset ruikutukset? Mielestäni nettiriippuvaisen epätoivoisia vetoomuksia toisille, että tulkaa, tulkaa kaikki nyt viestini perään, että saadaan Pilmari pois! Miksi? Pilmarilla on omat aloituksensa, joihin hän kirjoittelee itse omilla nikeillään. Ei niitä ole pakko lukea, saati vastata niihin ja niistä provosoitua. Kai tänne yksi "mielenterveyspotilas" mahtuu, joka kiusallaan haluaa ärsyttää porukkaa ja ennen`kaikkea ruunea. Oliko ruune silloin aikoinaan oikeudenmukainen seriffi? Eppäillä soppii!DD

        Te arvostelijat.

        Arvostella saa aina, mutta ei puuttua joka ikiseen Ruunemannin aloitukseen.
        Ellei teitä miellytä, pysykää Kahvipirtin perukoilla, siellä ei teitä tulla arvostelemaan, tai, ainakin harvoin, hyvin harvoin.

        Puhumme asiasta tai asian vierestä, minullakin on oikeus arvostella Kristiinan ja muiden "Kahvipirtin" ovenvartijoiden lausuntoja jotka koskevat ei "Kahvipirttiläisiä". Siellä on kova kuri ja kireät portsarit, jos noita aiempia asianomaiseen kohteeseen viittavia puolustuspuheita tässä ketjusa oikein ymmärrän. Olkoon, en tuppaa seuraanne.
        Juuri noiden nirppanokkaisten pirttiläisten vuoksi en siihen tupaan astu, ettei tauti tartu.

        Pysyttelen laajemmilla vesillä joissa ovet ovat jo kaatuneet ja kahvipannu täynnä, vaikka kukaan ei sitä aamulla erikseen keitä, eikä ainakaan mainitse siitä.
        Olkoon tämä viimeinen kerta kun edes lainauksissa mainitsen sanan "Kahvipirtti".


    • kat.leija
      • Ihana elefantinpoikanen kirmailee kat.leijan linkissä 🐘
        Olen uinut jäiden seassa nuorempana, enää en uskaltaisi jos vaikka sydän pysähtyisi kylmästä!

        Verenpaineeni olikin aika korkea, mutta on nyt lääkekorjauksen ja suolan vähentämisen vuoksi normaali. Sinkkunako en osaa itseäni nähdä, vapaa ja itsenäinen tosin, mutta kumppania en ole etsimässä. Riittää hyvät ja lämpimät ystävyyssuhteet, lapset perheineen ja ihmisvilinä ympärilläni. Tänään ostin harmaan puuvillaisen collegepuseron ja jäin juttelemaan 😊Hyvänpäivän tuttuja kun on jo ilmaantunut täällä uudessa ympäristössäkin.

        Kaikkea hyvää aloittajalle ja sinkkusumppilalle❤️


    • Kiitos palstalaiset!

      Sumppikuppila on avattu ja jopa sydäntä lämmittävästi osallistuttu.

      Torailulle ei saatu ihan loppua, mutta hiukan hellitti. Kahvipirtillekin suotiin kehuja. Kahvipirtti kehuu varmaan takaisin.

      Olen joskus kilpailuttanut hyvyyttä ja paremmuutta. Hyvä voitti! Tuo on oikein hyvä ihmiselle, meille kaikillekin.

      Jatkakaame kilpailua. Kilpaillaan toinen toistemme kunnioiittamisesta.

      Juuko?

    • Ramoona-

      Simppusumppulako tuossa kyltissä lukee ? Tykkään kalaruuista ja jospa täällä saisi sushiakin🐡🐟.

      Aleksis Kiven Oravan laulu 🐿soi mielessä, miten ajankohtainen se taas onkaan !

      Kammiostaan korkeasta
      Katselee hän maailman piirii.
      Taisteloa allans monta,
      havuoksan rauhanviiri
      päällänsä liepottaa.

      🌲🌲🌲🌲🌲🌲

      • Viestistäsi muistuu mieleen lapsuus, vähäiset tiedot ja osaaminen. Ei lapsena tuota Aleksis Kiven suuruutta tajunnut jos tajuaa vieläkään.
        Eivät tajunnet kaikki suuremmatkaan, saatiin kansalliskirjailija.

        Saisipa olla kuin kurre oravainen oksallaan, jonne ei hallin hammas eikä metsämiehen ansa, ehtine milloinkaan....


    • vaalierkki

      Kahta asiaa en oikein ymmärrä, palstan aloittajana henkilö, jonka toiminta on aika impulssiivista ja joka vaatii kliinisesti puhdasta keskustelua. Viikon takainen asiakeskustelu karahti karille heti alussa, oli tarve tölväistä toista. Ja se puhdas keskustelu. Ovatko tapahtuneet asiat bannassa? Kahvipirtissä on mielestäni enemmän aitoa keskustelua kuin joissain gallup-kyselyissä, joita täällä esiintyy. Muuten toivotan alotteen kantavan pitkälle ja tuottavan mielihyvää kirjoittajilleen.

    • jakolasku

      Aleksis makoilee ikiuntansa täällä Tuusulan kirkon vierellä, Tuusulanjärvi liplattaa kirkon alapuolella.

      • jjoutava

        Enpä malta olla ilmoittamatta, että luin Aleksis Kiven kootut teokset jo lapsena. Olisihan minun pitänyt sillä ansiolla olla jotakin parempaa kuin jjoutava.


      • jjoutava

        Tottahan se on kun kamarin hyllyssä oli se paksu kirja. Runot, näytelmät, Nummisuutarit ja Seitsemän Veljestä. Siitä minä poikasena ne luin. Isä s.1900 -varmaan saanut lahjaksi sen arvokkaan teoksen.


      • Lorenaa

        Aamujen aamupäivää hyvät virtuaali ystävät, miten olisi pieni runo alkajaisiksi, arvelen kirjoittajan olevan Aleksis Kivi:

        "Yksin oot sinä ihminen,
        kaiken keskellä yksin.
        Yksin sä syntynyt oot,
        yksin myös lähtevä oot.
        Ainoa uskollinen,
        on oma varjosi vain."

        Runo tuli mieleeni keitellessä aamukahvia. Joka aamu miltei samat rutiinit, sitten
        mietintää päivän askareista. Avasin TV sieltä tuli Studio55 , jälleen sama vanha rupinen pärstä Veijalaisen haastateltavana, arvaatte varmaan sietokykyni ei kestä katsella itsekeskeistä ISO DDeetä. Meitä on yli 5milj. kansalaista, kyllä joukosta pitäisi löytyä asiakeskeisiä henkilöitä haastatteluun.

        Olen ilmmeisesti noussut yöunilta ylös "pyrstö" edellä, kun ym. ohjelma sai sappeni toimimaan. Kanavan vaihto oli hyvin nopea. Muuten varsinkin MTV ohjelmat ovat
        täynnä vanhojen muusikkojen naamoja haastatteluineen.

        Nyt katselen syysruskan värittämää maisemaa ikkunastani. Tuulisena päivänä on suorastaan keltainen lehtimyrsky talon ympärillä, maa keltaisina eri kirjoväristen lehtien täyttämänä, tammen lehvät pitävät puolensa pilkottavat kaunisvärisinä lehtikasoista.' Tilhet puhdistavat yöllä jäätyneet pihlajan marjat pois puista, Sitten alkaa tilhien melodinen konsertti, joka johtuu siitä että tilhet tulevat "känniin" laulu luistaa. Biologin mukaan jäätyneet marjojen sulaessa tilhien pötseissä muodostavat jonkin asteista alkoholia. Tilhet ovat hupi lintuja!
        Tällaista on syksy, antaa katsojille monenmoisia mielikuvia!

        Huom! Huonotuulisuus on lisääntyvä luonnonvara, jos joku on aamulla naama nurinpäin, pian huonotuuli tarttuu lähipiiriläisiin. Siis varokaa tartuntaa!
        Onnellista, iloista tiistai päivää.
        t.Lorena


      • Muualtatullut
        Lorenaa kirjoitti:

        Aamujen aamupäivää hyvät virtuaali ystävät, miten olisi pieni runo alkajaisiksi, arvelen kirjoittajan olevan Aleksis Kivi:

        "Yksin oot sinä ihminen,
        kaiken keskellä yksin.
        Yksin sä syntynyt oot,
        yksin myös lähtevä oot.
        Ainoa uskollinen,
        on oma varjosi vain."

        Runo tuli mieleeni keitellessä aamukahvia. Joka aamu miltei samat rutiinit, sitten
        mietintää päivän askareista. Avasin TV sieltä tuli Studio55 , jälleen sama vanha rupinen pärstä Veijalaisen haastateltavana, arvaatte varmaan sietokykyni ei kestä katsella itsekeskeistä ISO DDeetä. Meitä on yli 5milj. kansalaista, kyllä joukosta pitäisi löytyä asiakeskeisiä henkilöitä haastatteluun.

        Olen ilmmeisesti noussut yöunilta ylös "pyrstö" edellä, kun ym. ohjelma sai sappeni toimimaan. Kanavan vaihto oli hyvin nopea. Muuten varsinkin MTV ohjelmat ovat
        täynnä vanhojen muusikkojen naamoja haastatteluineen.

        Nyt katselen syysruskan värittämää maisemaa ikkunastani. Tuulisena päivänä on suorastaan keltainen lehtimyrsky talon ympärillä, maa keltaisina eri kirjoväristen lehtien täyttämänä, tammen lehvät pitävät puolensa pilkottavat kaunisvärisinä lehtikasoista.' Tilhet puhdistavat yöllä jäätyneet pihlajan marjat pois puista, Sitten alkaa tilhien melodinen konsertti, joka johtuu siitä että tilhet tulevat "känniin" laulu luistaa. Biologin mukaan jäätyneet marjojen sulaessa tilhien pötseissä muodostavat jonkin asteista alkoholia. Tilhet ovat hupi lintuja!
        Tällaista on syksy, antaa katsojille monenmoisia mielikuvia!

        Huom! Huonotuulisuus on lisääntyvä luonnonvara, jos joku on aamulla naama nurinpäin, pian huonotuuli tarttuu lähipiiriläisiin. Siis varokaa tartuntaa!
        Onnellista, iloista tiistai päivää.
        t.Lorena

        Tuo runo yksinäisyydestä on V.A. Koskenniemen, hieno ja koskettava runo.
        Yksinäisyys koskettaa useimpia meistä ikäihmisistä, kuinka vaikeaa ja vaivalloista on polku, jota kuljemme kohti iäisyyttä, kun ystävät viereltä poistuvat.
        Pysytään siis mieluummin ystävinä täällä palstakirjoitteluissakin. Päiviin iloa ja onnea, sitä tarvitaan.
        Kohtaamisia täällä odotellessa.... mieluummin otan kyllä kunnon kahvia kuin sumppia. Makustellaan.


      • Lorenaa
        Muualtatullut kirjoitti:

        Tuo runo yksinäisyydestä on V.A. Koskenniemen, hieno ja koskettava runo.
        Yksinäisyys koskettaa useimpia meistä ikäihmisistä, kuinka vaikeaa ja vaivalloista on polku, jota kuljemme kohti iäisyyttä, kun ystävät viereltä poistuvat.
        Pysytään siis mieluummin ystävinä täällä palstakirjoitteluissakin. Päiviin iloa ja onnea, sitä tarvitaan.
        Kohtaamisia täällä odotellessa.... mieluummin otan kyllä kunnon kahvia kuin sumppia. Makustellaan.

        Päiväkahvin aikaan mietteitä, V.A.Koskenniemestä Panu Rajalaan.

        Ilmeisesti näyttää melko yleistä olevan monilla kuuluisuuksilla on ollut oma muusa, kuten V.A. Koskenniemelläkin, ei mikään intiimisuhde ollut, vaan syvä, jopa huolehtiva ystävyys runotyttöön Aila Meriluotoon. Panu Rajala tuo Aila Meriluodon elämästä kirjassa , Lasinkirkas Hullunrohkea. Luin kirjan jopa toiseen kertaan päästäkseni sisääntekstin kerrontaa sekä lauseiden sisältöön.
        Pidän Rajalan tyylistä tuoda esille kirjoittamissaan teoksissa erittäin kaunein sanoin hienovaraisesti ystävyyssuhteita ja elämän kohtaloita. Kuitenkin sellaisina kun ne ovat ja ovat olleet.

        Myös viimesyksyn Finlandia ehdolla ollut INTOILIJA, Niin täynnä Into Konrdin todellista elämän kulkua Suomessa, Euroopassa ja kauniin Karjalan runolaulajien kohtaamisessa.
        Tuli mieleeni lapsuuskodin albumista valokuva jossa isäni ajoi polkupyörällä nuorena miehenä, pyörä oli, etupyörä mahtavan iso ja takapyörä pikkuriikkisen pieni. Tällainen menopeli oli myös Into Konradilla. Oli siinä tasapainoilua pyöräilijöillä. Tosin Tiede lehti on tutkinut, pp:llä ajaessa tasa paino pidetään polvilla. Ei pidä levitellä jalkoja sinne sun tänne, siitä seuraa vuoren varmasti kuperkeikka.
        L.


      • rusakko.fi
        Lorenaa kirjoitti:

        Päiväkahvin aikaan mietteitä, V.A.Koskenniemestä Panu Rajalaan.

        Ilmeisesti näyttää melko yleistä olevan monilla kuuluisuuksilla on ollut oma muusa, kuten V.A. Koskenniemelläkin, ei mikään intiimisuhde ollut, vaan syvä, jopa huolehtiva ystävyys runotyttöön Aila Meriluotoon. Panu Rajala tuo Aila Meriluodon elämästä kirjassa , Lasinkirkas Hullunrohkea. Luin kirjan jopa toiseen kertaan päästäkseni sisääntekstin kerrontaa sekä lauseiden sisältöön.
        Pidän Rajalan tyylistä tuoda esille kirjoittamissaan teoksissa erittäin kaunein sanoin hienovaraisesti ystävyyssuhteita ja elämän kohtaloita. Kuitenkin sellaisina kun ne ovat ja ovat olleet.

        Myös viimesyksyn Finlandia ehdolla ollut INTOILIJA, Niin täynnä Into Konrdin todellista elämän kulkua Suomessa, Euroopassa ja kauniin Karjalan runolaulajien kohtaamisessa.
        Tuli mieleeni lapsuuskodin albumista valokuva jossa isäni ajoi polkupyörällä nuorena miehenä, pyörä oli, etupyörä mahtavan iso ja takapyörä pikkuriikkisen pieni. Tällainen menopeli oli myös Into Konradilla. Oli siinä tasapainoilua pyöräilijöillä. Tosin Tiede lehti on tutkinut, pp:llä ajaessa tasa paino pidetään polvilla. Ei pidä levitellä jalkoja sinne sun tänne, siitä seuraa vuoren varmasti kuperkeikka.
        L.

        Kyllä kyllä!
        Veikko Antero Koskenniemi


    • Sitä samaa sinulle!

      Yö on nukuttu, vähän valvottu ja kirjoitettukin. Lopetin kirjoittamisen Lorenan kanssa peena-asteella. Oikein parturissa kävin ja nyt peenani on täyslevyinen, korvasta korvaan.

      Luonto on suonut tuota "hiprakka-ainesta" linnuille noihin pihlajiin ihan rutosti. Kelpaa siinä tilhien pämpätä syksyn ratoksi.

    • P.S. Sumppila on vain juottopaikan virtuaalinimi ja täällä voidaan kyllä nauttia kahvistakin.

      • rauharauha

        Näyttää YKSI olevan palstalta poissa,,nauttikaamme.


      • Joo, mukavan leppoisa on tunnelma, joten kupin kahvia tulen juomaan minäkin. Söin kevyen lounaan terv.aseman ruokalassa (keitetty kalamureke 2 pikkuperunaa ja salaatteja runsaasti 6 €)

        Huvitti tuo virkaintoisuus potilastoimistossa, kun olisin jättänyt vain PEF mittarin takaisin, sanoi likka tyyriinä: ENSIN VUORONUMERO! eikä ollut edes mitään jonoa?

        No, hölmistyneenä hain sen, ja annoin virkailijalle, ja niin hän suostui ottamaan vastaan mittarin ja tulokset 😊😊😂

        Yksinäisyydestä moni kirjoittaa, sitä en ole paljoa potenut, paitsi silloin mieheni menehtyessä. Kesämökin syyssateella alkoi tuntua turhalta yksin elellä siellä, vaikka kivoja naapureita olikin paljon. Osa heistä on yhä Facekavereita, ja jaamme kuulumisia silloin tällöin.
        Iloista jatkoa!


    • Kerro-meille

      Peffan keveyttäkö sillä PEF mittarilla mitataan? No mikä oli tulos ? Pitää se vuoronumero aina ottaa, menee muuten laskut sekaisin. Jopas halvalla söit, oliko se hoitsujen lounas ?

      • gamlafru

        Turha yrittää vedättää, Sinulle Kerro-meille tiedoksi :
        "PEF= PolttoaineEtanoliFörsamman". Auton kojelaudasta näet kulutuksen, jos sinulla sellainen on. Tuliko selväksi?


      • etanolli

        Pitääkö näin rikkiviisaasti toimia, idioottimaista munsta.


      • "Kerro meille" kysyy PEF mittarista. Se on astman todentamiseen kehitetty puhallin, joka mittaa keuhkojen kapasiteettiä. 😊 Peffaan riittänee mittanauha vielä!
        Tuo ateria on kaikille halukkaille, kysyin vartavasten kun pidin itsekin edullisena.

        No niin, kahvitauko on pidetty, pitänee palata ompelukoneen ääreen, heippa!


    • Yritetään jakaa ystävällisyyttä. Tulin juuri kaupasta tuplapotkurilla. Kotiin tullessa saa laskea mäkeäkin kuin pikkupoika konsanaan.
      Meitä tuli vastakkain kaksi. Minä pikkupoika ja hän pikkutyttö. Kumpaakin nauratti kohdattaessa. Kun miettimisaikaa ei ollut, täräytin hei. Hei sanoi tyttökin ja jatkoimme iloisin ilmeinmatkaa.

      Tervehtiä kannattaa. Se tuo iloisen mielen molemmille.

    • sinkkumies-43

      Täytyy nostaa ketju ylös, ettei aloittaja masennu. "Masennus vie liian paljon myönteistä energiaa", sanoi taannoin Ahtisaari vaalihaastattelussa. Koitetaan pärjätä vaivoistamme ja virheistämme huolimatta.

    • Taisit lukea ajatukseni. Olin juuri kirjoittamassa jotain keskustelua herättävää. Seuraavaksi moni menee yöpuulle.

    • runon.omistaja

      Meni ihan väärään paikkaan, ei tämä ollut Kristiina 23;lle tarkoitettu, vaan just. tähän joinon jatkoksi, sinkulta sinkuille.

      Ps. Olen kyllä vanha kuin taivas, sanoi isä kun täytti 70 vuotta, mutta minäpä olenkin vielä vanhempi, joten pitänee sanoa, helvetin vanha.


      Huoneeni hämärässä henkii hellyys
      lämpösi viipyy peittoni alla
      ja tyynyssä on tuoksusi
      vedän sen itseeni.
      Huumaan herätän kehoni
      viritän viuluni soittamaan säveltäsi
      eikä aika merkitse mitään.
      Kiireet katoavat
      äänet hukkuvat huokaukseeni.
      Se oli vieläkin vain uni.

      Tervetuloa sydämeni laituriin
      purtesi on turvallisesti laiturissani
      ja sinä minussa
      niin kuin se nyt näin platonisesti on mahdollista,
      sanojen kautta sielussa
      ja lämpönä iholla
      hivellen himojani
      kosketellen kehoani
      ja kadotan todellisuudentajuni.

    • Onpahan runo!

      Taidat olla oikea runon mestaritar. Ihan viulu valitti peiton alla. Itse kirjoitan vain loppusointuisia runoja, joilla ei voisi tuollaista " aamunaintia" ollenkaan kuvata.

      Sanokaa vielä, ettei Sinkkusumppilassa osata!

      • Sooloseksiä

        Sooloseksi onkin parasta, itse tietää mistä kohdasta ja miten kosketellen parhaalta tuntuu. Sain täältä vuosia sitten vinkin suihkulla tyydytyksestä, ihanaaaaa. Saatavissa on hienoja seksilelujakin, aina toimintavalmiina.


    • Itsekin puitteissa runotunnon
      tietoisna huonon mieskunnon
      aamusella hiplata hiukan
      aluehella pienen liukan

      • kaikenlaistasekalaista

        Kymysys, eli oikeesti kysymys, onkos tämä sinkkusumppu tai mikäs tämä on nimeltään, joku runosuonien kohtaamispaikka? Jos näin on, niin paikka ei ole minua varten, runosuoni ei syki, päässä sykkii vain suoni, jonka pelkään puhkeavan, on niin paljon murhetta ja pelkoa maailman tilasta.
        No, joskus kyllä jotain hyvääkin, justiinsa tuli kutsu päivällisille huomeniltasella. Hyvää ruokaa siis tiedossa, kutsuja on täysi ammattilainen. Onneksi on hyviäkin tapahtumia, eiköhän tämäkin päivä paremmalta tunnu.


      • se.vanha

        Kuinkahan pääsisin kanssasi juttuun tuttuun, kun mieleeni ei tule mitään kerrottavaa omasta päivästä, en ole leiponut, enkä paistanut, eivätkä ne jutut oikein tähän edes kuuluisi.

        Olen seurannut tätä maailman päivän tapahtumien kirjavaa otsikointia uutisrintamalla, eikä hyvälle näytä.

        Mitä mieltä olet Aleppon tilanteesta?
        Minua kauhistuttaa katsoa uutiskuvia kärsivistä lapsista ja aikuisista jotka syyttöminä kärsivät poliittisten kärhämien aikaansaamien taisteluiden seurauksista.
        Vaikka olen sinkku,olen äiti ja isoäiti.
        Omasta hyvinvoinnistani voisin luopua sen verran, että edes muutamalla lapsella olisi ruokaa huomenna.

        Se on vain herroista kiinni, niistä suurista johtajista joille mikään ei ole liian pyhää hävitettäväksi, menee siinä sitten lapsetkin tappolistalle.


    • OO2

      No jo on taantunut juttu
      aivojen toiminnan ruttu,
      runostahan se täällä käy
      kun parempaa ei vielä nät.

      • Lorenaa

        Menikin muutama päivä savonmaan seudulla kyläillessä. Heillä on hauska puhetyyli siis oma murre. Katsoin ap:llä' TV 2 klo10 Satuhäät ohjelmaa, Kuortaneelta, jossa pilkahti pohjanmaan murresanoja. Satuhäät olivat todella mielenkiintoinen ohjelma, parin elämänkäänteitä myöten. Kait ohjelma on katsottavissa Areenassa. He jotka olivat hiukan iäkkäämpi pariskunta, ihmetellä pitää miten hankalaa joissakin yhteisöissä on vihkiminen on, kun on kysymyksessä 2. avioliittoon vihittävä pari.
        Sikälikin mielenkiintoinen ohjelma kysymys kuuluukin, millaista on sovittaa yhteen kahden eronneen henkilön yhteinen elämäntaipaleen tie. Onnea heille!

        Nyt on minunkin peenani ehostuskunnon kohentamisessa.Peili ja meikkirasia tarkastelun kohteena joilla ehostaa yleisilmettä. Olen menossa katsomaan operettia "Maljanne, herra kreivi". Operetti on myös Jyrki Anttilan
        50v taipaleen juhlakiertue. Tietysti suunnittelussa on ollut vahvasti mukana
        Jyrki Anttilan pianisti vaimo Maija Anttila. Odotan upeaa iltaa.

        En enää paljoakaan käy kuuntelemassa populaari musikiin esittäjiä, vaikka uusissa nuoremmissa muusikoissa on ainesta vaikka mihin. Mainitsen vain Saara Aalto lajakkuuden. Tämän illan X Factor UK, kilpailun uusinta SUB:lla klo 1.30. Kaikki kauniit ajatukseni onnen toivotuksineen Saaralle.
        Siinähän se yö vierähtääkin kotisohvalla yön tunteina.

        Huom! Kun puhutaan "Suden hetkestä" mihin aikaan yöstä se on - mitä se tarkoittaa.
        vp.


      • Unetonna
        Lorenaa kirjoitti:

        Menikin muutama päivä savonmaan seudulla kyläillessä. Heillä on hauska puhetyyli siis oma murre. Katsoin ap:llä' TV 2 klo10 Satuhäät ohjelmaa, Kuortaneelta, jossa pilkahti pohjanmaan murresanoja. Satuhäät olivat todella mielenkiintoinen ohjelma, parin elämänkäänteitä myöten. Kait ohjelma on katsottavissa Areenassa. He jotka olivat hiukan iäkkäämpi pariskunta, ihmetellä pitää miten hankalaa joissakin yhteisöissä on vihkiminen on, kun on kysymyksessä 2. avioliittoon vihittävä pari.
        Sikälikin mielenkiintoinen ohjelma kysymys kuuluukin, millaista on sovittaa yhteen kahden eronneen henkilön yhteinen elämäntaipaleen tie. Onnea heille!

        Nyt on minunkin peenani ehostuskunnon kohentamisessa.Peili ja meikkirasia tarkastelun kohteena joilla ehostaa yleisilmettä. Olen menossa katsomaan operettia "Maljanne, herra kreivi". Operetti on myös Jyrki Anttilan
        50v taipaleen juhlakiertue. Tietysti suunnittelussa on ollut vahvasti mukana
        Jyrki Anttilan pianisti vaimo Maija Anttila. Odotan upeaa iltaa.

        En enää paljoakaan käy kuuntelemassa populaari musikiin esittäjiä, vaikka uusissa nuoremmissa muusikoissa on ainesta vaikka mihin. Mainitsen vain Saara Aalto lajakkuuden. Tämän illan X Factor UK, kilpailun uusinta SUB:lla klo 1.30. Kaikki kauniit ajatukseni onnen toivotuksineen Saaralle.
        Siinähän se yö vierähtääkin kotisohvalla yön tunteina.

        Huom! Kun puhutaan "Suden hetkestä" mihin aikaan yöstä se on - mitä se tarkoittaa.
        vp.

        Suden hetki on tietämäni mukaan aamuyöllä, kello kolmen aikoihin.
        Silloin huonosti nukkuva, miksei sairaskin ihminen herää. Vanhat ihmisey kertoivat lapsuudessani, että monet ihmiset kuolevat juuri suden hetkellä.

        Itse nukun huonosti, herään kahden ja kolmen aikoihin, eikä uni tule.
        Jos minulla on joitain huolia ja paineita, niissä sitä sitten painiskelee unettomana.


      • Kas vaan! Uutta tietoa. Olen huonouninen ja heräänkin usein "suden hetkinä". Kirjoitankin yöllä usein ja joskus hiukan onnistunkin.

        Paljon kyllä pilkataan yöllistä kirjoittajaa. Miksi?


    • Huomenta uuteen päivään!

      Nyt tiedetään sään kylmenevän. Kylmin talvi 6. vuoteen. Marjaa on tarjolla runsaasti, ainakin tilheille.

      Lämpimät ajatukseni itse kunkinne mukana!

      ruune

      • Lorenaa

        Hyvä on herätä uuteen päivään, varsinkin avattuani koneen - palstalla olevat monet toivotuksen sunnuntai päivään - tuovat hyvää mieltä päivän jatkoon.

        Hyvin Saara Aalto menestyi X FACTOR UK kisassa siis jatkoon. Hän on todella monilahjakkuus säihkysääret antavat lisää ilmettä esitykseen ja se puvustus, esitys mahtavaa kuunneltavaa.

        Sitten illan operettiin, Maljanne Herra Kreivi. Italian Trattoriassa vietettiin hyvin mukaansa tempaavaa, illan päätähden 50v juhlaa. Koreografia oli viimeisen päälle suuniteltu, olen ymmärtänyt sen olevan Maija Anttilan käsialaa. Lavalla oli kaikki ikäkaudet yksin, yhdessä, pienissä joukoissa. Jopa herrojen metsästysretkeltäpaluu, orressa roikkui ketun ja siniketun parkitut nahkat metsästyslaulujen saattelemana.
        Koreografia aidon tuntuinen, sellaista on Italian sisäpihojen kyläjuhlat, iloa, laulua,viiniä, naiset ja lapset mukana - esityksestä mieleen pulpahti yhteisöllisyys, liekö oikea oivallus? Italialaiset ovat hyvin perhekeskeisiä, pidetään huolta lähipiiristä.

        Sitä Suden Hetkeä joskus tulee vietettyä, kun ei uni maistu, silloin on hyvä antaa ajatuksen kulkea, mietintämyssä päässä niissä hyvissä ajatuksissa, murehtimiset jätän päiväsaikaan, silloin on helpompi päästä niistä pois.

        Sunnuntai aamun kaunista auringon paistetta ihaillessa, ympärillä syksyn kelta-punaruskan sävyttämä maisema. Tästä on hyvä jatkaa uutta päivää, porskutellaan eteenpäin - kaikkea tätä toivon kaikille palstalaisille,-"ikään ja säätyyn"- katsomatta.
        L


    • esiaika

      hyvää sunnuntaita itsellesikin

    • millaurjami

      Kiva oli lukea "sinkku sumppilasn " ajatuksia .
      Pelästyin kun Sudenhetkeä aloin ajatteleen .
      Nyt olen potenut Nuhaa -- En viittinuy sanoo sitä (räkätauriks ) - . no tuntuu jo paremmalta .
      Niin se Sudenhetki on kohdannut minua nyt kun , (muuten nukun hyvin) olen herännyt siinä klo 3 aikaan yöllä - Keitän teetä ja hunajaa --tuntuu mukavalta --menen jatkaan unia .
      Mikä taas pistikin muistuttaan mieheni kuolemasta ,Sudenhetki , hän kuoli minun viereeni yöllä .
      Paras aika kuolla -- mitä siittä ---joskus se tulee minullekkin ,toivon vaan pian , Miehenlleni tuli vaan liian aikaisin ---oli 41 vuotiaana --ja sillon ei oltu vielä sudänlääketieteessä näin pitkällä .
      Sinkkuna olen oikein kunnolla ,kun ei sitä toista ole sattunut "niin sopivaa" kokeiltu on .
      UM

    • sesamaum

      P,S ---sama U.M pakko vielä lisätä samaan hengenvetoon , että --He Olivatko Ala- vai ylä- Härmästä --mutta rohkeita ihmisiä --kaikki ihailu heille .
      Olikin jo kolmas kerta kun ohjelma tuli tännekkin TV.stä Ulkosuomalaisille .
      Ensin aattelin , että kyllä se kaks kerataa riittää ,mutta kolmaskerta todensanoo ,ja sitten oikein aloinkin heitä ymmärtään .
      Eihän se sellaasta kiikeetä näyyttänyt olevan --ja varsinkin kun olivat helluntalaisia vakaumus oli jotenkin uskoonkin liittyvää -- no se sai väistyä ,ja Onnea vaan heidän tulevaisuudelle -- ja ei ole enään " haku päällä" ,niinkun meillä Sinkuilla on ollut .--- Kumma kyllä , en oikein ole hellittänyt vieläkään -- kun naapurin mieskin heittelee Lento suukkoja --Keppikävelen hänen hienon talonsa ohitse .
      No se siittä sitte, toiste,
      U.M

      • Lorenaa

        Aika on kiiruhtanut jo lokakuun loppupuolelle, vielä elämme kesäaikaa kunnes 30.10 siirretään kellot talviaikaan. Syys on saapunut, linnut lentäneet kaukomaille, oravat hyppelehtivät lähipuissa vielä on suojaväri-ruskeahko- turkissa.Luonto on ruskan peittämä, kunnes on eka pakkasyö ja tuuli lennättää lehtipuiden lehdet maahan. Aamulla kurkistus peiliin, mitä siellä näkyikään; vanhan rouvan naama oli kuin kubistinen taulu, äkkiä valot sammuivat, naama sai kylmävedellä pesun! Sudenhetkeä vietin taas viimeyönä klo 3.30 ad hiemen yli neljään. Tätä se ikääntyminen teettää.

        Avasin aamulla tekkarin, ja jäälleen taas sotia, tappeluita, ärhentelyn ääniä, idästä, lännestä ja etelästä. Suomen politikot vääntävät kättä puolueiden kesken onko rahaa suunnattu oikeisiin kohteisiin. Miksi ei todella asiantuntijoiden ääntä tuoda kuuluviin TV ohjelmiin. Onhan meillä Nobel palkittu taloustieteilijä, joitakin muita kuten Korkman, olisi mielenkiintoa kuunnella asiantuntijoita. Kaikesta marinasta huolimatta elämässä on paljon mielenkiintoisia, hyviä asioista.

        Onneksi illalla tulee kiehtova maailma, junamatka halki Euroopan yli. Nyt mennään Haifasta kohti Negevin autiomaata. Kiehtoo niin vietävästi Ristiretkien Pyhä maa. Minun silmäni kyllä ovat TV1 ruudussa klo 19.00. Pidän luonto-,matkailu- ja asiaohjelmista, jokaisella on omat mieltymykset. Niin ja Saara Aallon tie jatkuu
        X FACTOR UK kilpailussa, onnea Saaran musiikkimatkalle, tämä ohjelma on pakko katsoa lauantaina.

        Huom! olen aika valikoiva TV ohjelmien suhteen, en halua katsoa uusintoja,
        huh-huh Studio 55 toistaa samoja ohjelmia, kuten tänäkin aamuna.

        L.
        , ,


    • vilunväreet

      Melkein kylmää kun lukee tämän Turun telakan luottamusmiehen yleisönosastokirjoituksen tältä aamulta.
      Mitäs olis jos lakkoiltais.
      http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/2963426/Telakan investointiohjelma ei paranna ihmisten johtamista

      "Mutta tosiasia on se, että nyt kun tilauskirjat ovat pullollaan ja omistajalla asiat reilassa, on työntekijöiden mielipiteet ja tarpeet jätetty kokonaan vaille huomiota."
      "Väitän, että asiantuntemusta ja osaamista löytyisi muualtakin kuin valkoisen muovihatun alta. Siitä on jo kohta sata vuotta kun valkoiset ja punaiset teurastivat toisiaan. Olisikohan aika yhdistää kansakunnan kokonaisedun nimissä hukatut voimavarat sekä työpaikoilla että yhteiskunnassa yleensäkin."

      Mitäs olis jos lakkoiltais.

      • Ei tunnu ihan oikealta


      • 232323

        VILUNVÄREET, olet kirjoittanut viestisi vika palstalle. Olisipitänyt aloittaa uusi palsta.


      • Työssä.elämä
        232323 kirjoitti:

        VILUNVÄREET, olet kirjoittanut viestisi vika palstalle. Olisipitänyt aloittaa uusi palsta.

        Miksi väärälle palstalle?
        Mikä kumma raja on asiallisella kommentoinilla vallitsevasta tilanteesta kotimaan työntekijöiden asemasta , ettei sellaisesta saisi täällä mainita.
        Mielestäni mikään asia ei ole liian pyhä tai liian arkinen, etteikö niistä täälläkin voisi mainita. Pelkkää huuhaata näyttää riittävän sivujen täydeltä.

        Meillä on politiikka ohjannut työnantajia palkkaamaan työntekijöitä palkkatuella, telakan asiaan en ole perehtynyt, mutta kyllä työntekijä on aina alamainen jota käytetään vain voittojen keräämiseen, tuottaminenhan on kaiken aa ja oo, mutta ?tuntuu joskus ettei mikään riitä..
        Työntekijöiden asemasta riittäisi näin sinkkunakin paljon sanottavaa, kokemustsa kun on niin tekijänä, kuin työnantajanakin. Molemmissa hyvää ja huonoa, paljon riippuu yhteisestä tavoitteesta ja yhteisestä päämäärästä jossa molemmat saavat osansa voitoista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1749
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      72
      1092
    3. 45
      1045
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      67
      1005
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe