saanko jälleenmyydä ilman lupia?

nuoriyrittäjä

Moi! tietääkö joku että saanko tehdä jälleenmyynti/nettikauppa yrityksen ilman mitään lupia? ja jos tarvitsee lupia niin mitä? olisi ihan kiva tietää ennen kuin aloitan ja sitten älyän että multa puuttuu kaikki luvat :) oon yrittäny etsiä pitkään näitä juttuja mutta en ole löytänyt suoraa vastausta ainakaan vielä! mutta jos jollain on jotain tietoa niin olisi kivaa että jakaisit sen muille :3 :)

3

1705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googleta
    • yrittäjäonyrittäjä

Noin loogisesti ilman laista tarkistamista sanoisin että riippuu määrästä. Jos myyt vähäisesti melko vähän kuukaudessa, kannattaa tarkistaa raja joka löytyy varmasti netti yritysten tai vastaavan kohdalta että milloin katsotaan että on yrityksen kokoista myyntiä kuukaudessa ja milloin on yksityisenä henkilönä ja rinnastetaan omien tuotteiden myynniksi netissä. Ja eli ehkä sen lisäksi raja menee myös siinä kuinka usein tapahtuvaa eli jos joka kuukausi toistuvaa myyntiä (ja esim vain parina kuukautena
      vuodessa tauko) niin rinnastetaan varmaan yrityksenä toimimiseksi mutta jos myyt vain esim. kahtena tai yhtenä kuukautena vuodessa ja muutamia
      myyntitapahtumia silloin(ja jolleivat ole mitään valtavia summia)niin
      todennäköisesti rinnastetaan ihan yksityis henkilönä
      silloin tapahtuvaksi myynniksi ja et
      tarvitse todennäköisesti yrittäjän verotustunnusta joka vähintään pitää olla olemassa kun on jonkun verran myyntituloa. En tiedä sitten kuinka paljon voi tienata yksityishenkilönä tuollaista tuloa vai pitäiskö tietyn tasoinen tulo sitten laittaa jo palkkaverotuksen alle verotukseen ja onko se sinulla vanhemmat verokortteineen jos olet alaikäinen? Muut luvat varmaan paljastuvat tuosta edellä olevassa viestissä olevasta nettiosoitteesta tai yrittäjäliitosta tai kauppakamarista tai joltain lakifirmalta kysymällä. Tai verottajalta kysymällä tai monella kaupungilla on omia yritysjshautomoja joissa luulisi olevan myös osaavia neuvojia?.No voihan olla etteivät yrityshautomot jaksa vastaa pienille tekijöille että täytyy kysyä TE toimiston yritys puolelta. Tällaisia tuli vaan mieleen, mutta onnea vaan!

• gfrtujgdg

Aloittaja taisi tarkoittaa sitä, että saako myydä nettikaupassaan mitä tahansa tavaraa vai vaatiiko se esim. tuotteen valmistajan luvan? Itse olen ymmärtänyt, että periaatteessa mitä tahansa tavaraa/tuotemerkkiä saa myydä vapaasti eikä se vaadi mitään lupia, lukuunottamatta muutamia poikkeuksia kuten lääkkeet, alkoholit tai muut luvanvaraiset tuotteet, joihin viranomaiset myöntävät lupia. Mutta käsittääkseni kuka vaan voi tilata vaikka adidaksen tuotteita verkkokauppaansa ja myydä niitä vapaasti. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe