Yksinäinen 40-vuotias

Lonelyheart1976

Taas yksi päivä takana. Elämäni voisi olla kuin "Päiväni murmelina-elokuvasta" Herään aamulla puoli kuusi, teen työlounaani mukaan, syön aamiaisen (joka päivä saman), katson tabletiltani uusimmat uutiset ja lähden töihin. Työssä samat rutiinit, aina kiire, työkollegoiden vähyyden vuoksi koskaan ei työtehtäviään saa tehtyä niin hyvin ja ammattimaisesti kuin haluaisi. Jatkuva stressi päällä tästä syystä, töiden kasautuessa päälle, aina lisää vaatimuksia työnjohdon puolelta, eikä ymmärrystä, jos sanomme etteivät käsiparit tai aika yksinkertaisesti riitä - ei kelpaa selitykseksi. Työn jälkeen rättiväsyneenä kotiin, rahanpuutteen takia jääkaapissa ei välillä edes välttämättömiä ruoka-aineksia, teen jotain kuivamuonasta tai pakastimesta. Työn vietyä mehut, en jaksa muuta kuin rojahtaa sohvalle, johon maadun illaksi asti, jos en nukahda ennen sitä ja herää keskellä yötä, siirtyen makuuhuoneeseen. Sama "rutiini" jatkuu seuraavana päivänä, viikonloppuna teen seuraavan viikon ruokaostokset ja pyykinpesut, nukkuen univelat, sosiaalista elämää minulla ei ole, ei ystäviä, ei seurustelusuhdetta - ei mitään. Koen olevani kuollut, ei tämä ole elämää, olen vain koneen osa, ratas tässä kylmässä maailmassa, olen menettänyt elämänhaluni jo ajat sitten ja toivoisin vain tämän kaiken loppuvan, ei ole mitään mieltä tai syytäkään jatkaa, en saa mitään mielihyvää mistään, olen vain olemassa, en muuta. Vuosi sitten, yritin S24-treffi-sivujen kautta löytää jotain valoa elämääni, kovasti yritin, sain muutamia jopa jatkuvia yhteydenottoja, mutta todellisuudessa minun vilpittömyyttäni ja sinisilmäisyyttäni, käytettiin kylmästi hyödyksi ja nyt kärsin niiden seurauksista vielä pitkään. Tulevaisuuteni on yhtä pimeä, kuin menneisyyteni on ollut, eikä mitään toivoa paremmasta ole. En kaipaa sääliä tai muutakaan, tiedän tilanteeni, elämä ja kokemukseni siitä ovat muokanneet minut tällaiseksi, olen aina halunnut vain parasta muille ja ajatellut positiivisesti muista kanssaihmisistä, mutta enää en ole mikään munkki tai pyhimys, vaan olen valitettavasti kyynistynyt ja katkeroitunut, jota en olisi halunnut, olen vain oman luonteeni vanki ja tämä tulee olemaan kohtaloni.

48

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenyksinäinen1

Oletko nainen vai mies? Mistä päin Suomea? Mä voisin lähteä kanssasi pullakahveille.

• Kolmas.yksinäinen

" en ole mikään munkki "

Mies taitaa olla.

• toinenyksinäinen1

Täällä pitkä liuta ihmisiä valittaa yksinäisyydestä mutta kun ehdotan "pullakahveille" lähtöä, en saa yhtään vastausta!?

Tarjoan siis yhdelle yksinäiselle miehelle pullakahvit (tai pihvin ja ranskalaiset)hänen haluamassaan kahvilassa (Pääkaupunkiseudulla). Olisi siis kiva, jos asuisit Pääkaupunkiseudulla, (jos siis haluttaisiin nähdä toisenkin kerran). Voitaisiin jutella vaikka siitä yksinäisyydestä tai sitten voitaisiin mennä vaikka kävelylle tai tehdä jotain hauskaa.

Jos kukaan ei vastaa, oletan, että tänne kirjoitetut kertomukset yksinäisyydestä ovat trolleja?

• eitrollejakaikki

Tässä vastaus, yksinäisyyteni on sinulle väärää sukupuolta, joten ei kaikki ole trolleja. Toivottavasti saat pullakahvisi.

• Lonelyheart1976
        toinenyksinäinen1 kirjoitti:

Täällä pitkä liuta ihmisiä valittaa yksinäisyydestä mutta kun ehdotan "pullakahveille" lähtöä, en saa yhtään vastausta!?

Tarjoan siis yhdelle yksinäiselle miehelle pullakahvit (tai pihvin ja ranskalaiset)hänen haluamassaan kahvilassa (Pääkaupunkiseudulla). Olisi siis kiva, jos asuisit Pääkaupunkiseudulla, (jos siis haluttaisiin nähdä toisenkin kerran). Voitaisiin jutella vaikka siitä yksinäisyydestä tai sitten voitaisiin mennä vaikka kävelylle tai tehdä jotain hauskaa.

Jos kukaan ei vastaa, oletan, että tänne kirjoitetut kertomukset yksinäisyydestä ovat trolleja?

Kiitän sydämellisesti tarjouksestasi, olet varmasti hyväsydäminen ihminen joka toivoo vain hyvää toiselle. En todellakaan ole mikään trolli, kaikki mitä keskustelun alussa kirjoitin, ovat raakaa todellisuutta minulle, elinympyräni on todella pieni ja musta, olen todellakin niin syvällä ja rutinoitunut tällaiseen elämään, etten pääse täältä ylös valoon, ehdotuksesi kahville lähdöstä voisi kuullostaa hyvältä, mutta valitettavasti arkuuteni ja sulkeutuneisuuteni ovat tehneet jo tehtävänsä, sosiaaliset tilanteet ja uudet ihmiset saavat minut pakenemaan tai sulkeutumaan. On eri asia haluta jotain todella paljon(sosiaalisia tilanteita, ystäviä, seurustelusuhdetta), kuin kyetä toteuttamaan se, haluja minulla olisi, muttei työkaluja sen toteuttamiseen. Olen kuin auto jossa muuten tekniikka toimii, mutta stratatessa kone ei vain käynnisty. Kiitän vielä kerran vilpittömästä tarjouksestasi ja toivon sinulle todellakin vain kaikkea hyvää.

• IloinenMiesHymyilee
        toinenyksinäinen1 kirjoitti:

Minä voin lähteä. Asun Espoossa. Sellosta löytyy kuppila jos toinenkin:)

• Samanmoinen

Kuin minusta olisit kirjoittanut. Eli et ole ainoa rutinoitunut yksinäinen. Päivät soljuvat vain eteenpäin ilman kiintopistettä, kuten varmaankin ymmärrät mitä tarkoitan. Tuntee itsensä hieman turhaksi. En tiedä onko sinulla sama fiilis. Mutta älä luovuta. En minäkään aio luovuttaa. Jotakin on tapahduttava. En vaan tiedä mitä. Tai milloin.
      Välillä jaksan uskoa siihen, että tapahtuu jotakin joka muuttaa elämäni. Toivon että sinäkin jaksat uskoa siihen vielä.

• Lonelyheart1976

Kiitos sanoistasi, haluaisin uskoa parempaan, mutta kuten kirjoitin, niin ei minulla todella ole mitään uskoa tulevaan, aina kun yritän ja pyrin luottamaan toiseen ja avaudun, niin ennemmin tai myöhemmin löydän puukon selästäni. Näin on aina käynyt, olen liian luottavainen (suomeksi tyhmä) ja helposti hyväksikäytettävä, näen huijaukset vasta siinä vaiheessa kun on jo liian myöhäistä. Viimeisin puukko keskelle sydäntäni tuli hiukan vajaa vuosi sitten, se oli henkisesti kuolettava, se oli viimeinen yritykseni saada jotain valoisaa ja kaunista elämääni, nyt en enää usko utopistisiin unelmiin, itse asiassa en edes tänä päivänä ymmärrä mitä unelmat tai haaveet ovat. Elämäni on noin ankeaa ollut, mitä yllä kirjoitin viimeiset 20-vuotta, nyt alan jo havaita kuinka työni on alkanut kuormittaa elimistöäni, ei pelkästään väsymyksen ja stressin lisäksi, vaan tuki- ja liikuntaelinvammat alkavat tulla pinnalle. Kuulo- ja hapenottokykynikin ovat työni vuoksi heikentyneet ja luultavasti, jos työ ei lopulta vie minulta henkeä, niin en tule näkemään eläkepäiviä joko elossa tai fyysisesti tai henkisesti terveenäkään - itseasiassa kaiken tämän loppuminen ennen aikojaan olisi oikeastaan se ainoa toive, minkä haluaisin - ja nopeasti.

• Samanmoinen1

Taas kirjoitat kuin minusta kirjoittaisit. Ainakin melkein. Minä myös olen liian sinisilmäinen ja siksi en luota ihmisiin. Suurin osa ihmisistä tuppaa olemaan pahoja ja ilkeitä toisilleen, siksi kai minä olen yksin. En päästä heitä lähelleni. Olen kuulemani mukaan vaikeasti lähetyttävä. Silti ikävää, että olet saanut turpiisi ihmissuhteissa. Ihminen valitettavasti osaa olla julma. Kilttinä ihmisenä (suomeksi tyhmänä) pyydän heidän puolestaan anteeksi. Mielestäni sinä kirjoitat hyvin ja se on aina hyvä merkki ihmisessä. Ymmärrän tuon elämän loppumisen toiveen - itsellänikin se ollut jo tovin. Kiitos kuitenkin että vastasit, on mukavaa tavallaan keskustella kanssasi. Hyvää päivänjatkoa.

• Suosittelisin käyntiä työterveyslääkärillä, jos kerta esimiehen kanssa keskustelu ei ole tuottanut tulosta. Minulla on onneksi ollut parissa työpaikassa sellaiset esimiehet, joille on voinut kertoa ongelmistaan maan ja taivaan välillä ja ne ovat sitten pysyneet kahdenkeskisinä asioina. Nyt kun olen taas työtön, niin eipä ole sitä työkavereiden tukea ja kannustusta ympärillä. Onneksi on kuoro, jonka kautta olen saanut hyviä sosiaalisia suhteita...=) Tsemppiä kaikille <3

• keinojalöytyy
        Lonelyheart1976 kirjoitti:

Kiitos sanoistasi, haluaisin uskoa parempaan, mutta kuten kirjoitin, niin ei minulla todella ole mitään uskoa tulevaan, aina kun yritän ja pyrin luottamaan toiseen ja avaudun, niin ennemmin tai myöhemmin löydän puukon selästäni. Näin on aina käynyt, olen liian luottavainen (suomeksi tyhmä) ja helposti hyväksikäytettävä, näen huijaukset vasta siinä vaiheessa kun on jo liian myöhäistä. Viimeisin puukko keskelle sydäntäni tuli hiukan vajaa vuosi sitten, se oli henkisesti kuolettava, se oli viimeinen yritykseni saada jotain valoisaa ja kaunista elämääni, nyt en enää usko utopistisiin unelmiin, itse asiassa en edes tänä päivänä ymmärrä mitä unelmat tai haaveet ovat. Elämäni on noin ankeaa ollut, mitä yllä kirjoitin viimeiset 20-vuotta, nyt alan jo havaita kuinka työni on alkanut kuormittaa elimistöäni, ei pelkästään väsymyksen ja stressin lisäksi, vaan tuki- ja liikuntaelinvammat alkavat tulla pinnalle. Kuulo- ja hapenottokykynikin ovat työni vuoksi heikentyneet ja luultavasti, jos työ ei lopulta vie minulta henkeä, niin en tule näkemään eläkepäiviä joko elossa tai fyysisesti tai henkisesti terveenäkään - itseasiassa kaiken tämän loppuminen ennen aikojaan olisi oikeastaan se ainoa toive, minkä haluaisin - ja nopeasti.

minä olen yksinäinen kohta 50v. Olen myös joutunut pettymään ihmisiin ja päättänyt etten hakeudukaan suhteisiin. Seurustelua ei ole ollu yli 15v teen eikä mulla ole kun pari sukulaissuhdetta joita näen harvakseltaan. työkavereiden kanssa vaihdan jotain töissä, mutten ole saanut heistä ystäviä. En ole kuitenkaan katkera. Ihmisiltä ei voi oikeastaan odottaa mitään, eikä pidä. ihminen on itsekäs olento, vaativa ja vaikea, on realistista että pettyy odotuksiin ja hyvän ihmissuhteen tai ystävyyssuhteen löytäminen on kai harvinaista. MUTTA sensijaan että olisin katkera, hyväksyn tosiasiat, ihmiset on mitä on ja koetan ja nautinkin kuitenkin elämästäni yksin! Täytyy ottaa vastuuta itsestään ja rakastaa itseään jos ja KUN sitä ei muut tee! En anna sen estää minua elämästä! Voin kuitenkin nauttia joistain pienistä kohtaamisisista ihmisten kanssa arjessa. ei toinen ihminen tee toista onnelliseksi! sellaista odotusta ei voi ladata ja vaatia keltään. Useat ihmissuhteet päättyy ennemmin tai myöhemmin eroon. Mutta itseään ei pidä jättää. Täytyy rakastaa itseään terveellä tavalla. Yksin voi harrastaa kaikenlaista ja moniin harrastuksiin voi mennä yksin ja ehkä siellä nauttia ilman vaatimuksia ihmisten kanssa jutustelusta. Itse luen paljon, käyn konserteissa, kirkoissa ja hengellisissä tilaisuuksissa, käyn myös kahvioissa ja syömässä yksin. Miksi jäisin kotiin ? Onhan minullakin oikeus tehdä kaikkea kivaa ja olen parasta seuraa itselleni. Vapaaehtoistyössä voi myös kohdata ihmisiä turvallisesti. Ei tarvitse pelätä että täytyy sitoutua johonkin ja pettyä sitten, mutta saa kaipaamaansa ajatusten vaihtoa. Yksinäisiä ihmisiä on paljon ja monet joilla on ihmisiä ympärillä eivät välttämättä omaa edes oikeita ystäviä. Se on totta. laaja kaveriporukka tai ystävä pysyy usein lähellä vain koska on yhteinen harrastus tai menot. Älä ole liian riippuvainen ihmisistä ja heidän hyväksynnästä, että sen puutteen takia menetät elämänilosi. Vaan löydä se siitä että sinä itsessäsi olet arvokas ja saat olla ja mennä ja tehdä asioita. Joku liikunta varmaan piristäisi sinua. Tunnetusti liikunnan vapauttamat endofriinit auttaa masennukseen. Tälläkin hetkellä moni yksinäinen on lenkillä tai salilla. kokeileppa. Tai etsiydy johonkin seurakuntaan. netistä varmaan löytyy paikallisseurakuntien osoitteita. Kokeile vaikka useampia. viikonloppuisin ja iltaisin voisit käydä jossain tilaisuudessa. ja elokuviinkin voi mennä ison karkkipussin kanssa:)

• mollahkjhb

Hei! Älä hukkaa elämääs! Säästä vähän rahaa,yritä. Sitten tee se mistä oot aina haaveillut. Jos ei olemitän menetettävää sulla ei ole myöskään mitään pelättävää! Jos terveyttä vielä niin olet VAPAA! Mailma on suuri ja ihmeellinen, lähde etsimään polkuasi...Suhteet yläkertaan kannattaa pistää myös kuntoon. Sieltä se merkitys löytyy. Miksi teet työtä josta. Et tykkää? Kaikkea hyvää sinulle.

• VoimaaSaa

Elämä loppuu kaikilta joskus, turha sitä on nopeuttaa millään tavalla.

Kannattaa hakeutua ihmisten ilmoille, vaikka se voikin olla hankalaa. Kaikki eivät vain ole yhtä sosiaalisia. Joskus työ tai asuinpaikan vaihtaminen auttavat, joskus eivät. Erilaisia harrastusmahdollisuuksia ja tilaisuuksia löytyy liki joka paikkakunnalta, itse pitää aktivoitua, ei kukaan kotoa tule hakemaan. Työ on vain työtä, eikä sen takia kannata fyysistä tai henkistäkuntoaan pilata.

• Samanmoinen

On kaksi eri asiaa hautoa itsemurhaa ja olla kuoleman toiveinen. Itse toivon, että elämäni päättyisi pian, mutta en todellakaan ole itsemurhallinen. Pois se minusta - kauas pois. Harrastan, ulkoilen, vaihtanut työpaikkaa toistakymmentä kertaa. Työ vei terveyteni ja sen läksyn opin kantapään kautta. Silti olen yksinäinen. Elän rutiinia ja toivoisin sen päättyvän. Ajattelen haikeudella sitä päivää ja toivoisin sen koittavan pian. En kuitenkaan kuunaan enkä ikipäivänä ajattelisi sen tekemistä itse. En pystyisi.
        Tosin ymmärrän kyllä miksi jotkut päätyvät siihen ratkaisuun. Olen liian kiltti vahingoittaakseni itseäni, mutta toisenlainen ihminen ei välttämättä välitä niin. Meitä on niin monenlaisia. Kiitos kuitenkin kauniista rohkaisusta ap:lle. Minäkin toivon hänelle hyvää.

• mollaffrtyu

En siis missään nimessä kannustanut alkuperäistä itsariin! Tarkoitin että yksi mahdollisuus on lähteä kiertämään mailmaa työskennellen milloin missäkin. Et voi tietää mistä onnesi polku löytyy. Paikanvaihto voi kannattaa jos ei ole mitään menetettävää siellä missä on. Oikeasti vapaus ja toimiva keho on upea juttu ja se kannattaa hyödyntää. jos olisin tilanteessasi lähtisin matkaan, ulkomailla ihmisiin tutustuu erilailla, helpommin.

• qwerewqwere

Ei miehet tutustu ulkomailla uusiin ihmisiin (naisiin) sen helpommin. Naiset kun ovat koko elämänsä tulleet vastakkaisen sukupuolen jahtaamaksi, eivät he voi tätä käsittää. Siksi nuo naisten deittailuneuvot ovat jonninjoutavia miehille.

• Jäiköjokinpois

Sinulta jäi jotain tärkeää sanomatta.

• 34gfd34

Itse olin aikoinaan samanlaisessa putkessa. Olin joko töissä tai sitten valmistautumassa töihin lähtöön. Viikonloppuna näin välillä kavereita.
      Tuosta ulospääsyä ei taida olla mikään muu kuin lääkäriin meno, että saat sairaslomaa.
      Itse olen kuvannut omaa elämääni monesti juuri tuollaiseksi päiväni murmelina, kun toiset samanlaiset päivät toistavat toistaan ja väsyneenä pelkkiä töitä joko tehdessä tai odottaessa. Nyt olen ollut sairaslomalla ja tilanteeni ei ole muuten parantunut, mutta jonninjoutavat työkuviot ovat jääneet pois.

• Lonelyheart1976

Kiitoksia vastauksestasi. Tällä hetkellä voimavarani eivät todellakaan riitä muuhun kuin viikolla töihin menoon. Viikonloppuna voimavarani riittävät vain pakollisiin kotitöihin ja kaupassakäynteihin. Olen ottanut puheeksi nämä ongelmani sekä edellisen työpaikkani että tämänkin työterveydessä, edellisen työpaikkani aika pääsin terapiaankin asti ja sain lääkkeetkin, mutta loppujen lopuksi kyseinen terapeutti rikkoi luottamukseni häneen. Tästä syystä en edelleenkään kykene luottamaan kyseisiin "ammattilaisiin", sitä paitsi, tuo terapia ja siihen liittyvät lääkkeet eivät ole mitään halpoja, henkilölle jolla jo muutenkin on suut korvat täynnä velkoja, joten en kaipaa lisää ongelmia talouteenikin. Vapaaehtoistoiminnassa olen yrittänyt olla useita vuosia, yrittäen päästä sisälle ryhmään, mutta loppujen lopuksi olen kokenut itseni ulkopuoliseksi, eikä seurassa ole lähdetty keskustelun yrityksiini mukaan ja jos olen yrittänyt kommentoida jotain, minut on täysin sivuutettu, välillä tuntien olenko vain ilmaa näille ihmisille. Surullisena olen joutunut lopulta antamaan periksi ja jättäytymään pois vapaaehtoistoiminnasta. Alkuaikoina luulin löytäneeni seurasta ystävän ja hengailimmekin useasti yhdessä seuran rientojen jälkeen. Tämä "ystävyytemme" rikkoutui lopulta hänen varastaessaan omaisuuttani. Kysellessäni tavarani perään, hän ei enää vastannut puheluihin, ei yhteisen seuran kaverimmekaan välityksellä, lopulta hän irrottautui toiminnasta ja vältteli kohtaamistani. Rikosilmoitusta en tehnyt, koska milläpäs olisin todistanut sen tuotteen omakseni ja sitä paitsi, viranomaisten mukaan sen tavaran arvo olisi sen verran mitätön rikokseen nähden, että ei olisi mitään "järkeä" tuhlata varoja rikoksen tutkimiseen. Joten, mitäpä minulla on enää jatkaa, työ vie hengen minulta, ennemmin tai myöhemmin, luottamukseni on rikottu lukemattomia kertoja, eikä vapaaehtoista apuani kaivata missään, eli mitä on enää jäljellä?

• tee.valitus.terapeutista

Kiitoksia vastauksestasi. Tällä hetkellä voimavarani eivät todellakaan riitä muuhun kuin viikolla töihin menoon. Viikonloppuna voimavarani riittävät vain pakollisiin kotitöihin ja kaupassakäynteihin. Olen ottanut puheeksi nämä ongelmani sekä edellisen työpaikkani että tämänkin työterveydessä, edellisen työpaikkani aika pääsin terapiaankin asti ja sain lääkkeetkin, mutta loppujen lopuksi kyseinen terapeutti rikkoi luottamukseni häneen. Tästä syystä en edelleenkään kykene luottamaan kyseisiin "ammattilaisiin", sitä paitsi, tuo terapia ja siihen liittyvät lääkkeet eivät ole mitään halpoja, henkilölle jolla jo muutenkin on suut korvat täynnä velkoja, joten en kaipaa lisää ongelmia talouteenikin. Vapaaehtoistoiminnassa olen yrittänyt olla useita vuosia, yrittäen päästä sisälle ryhmään, mutta loppujen lopuksi olen kokenut itseni ulkopuoliseksi, eikä seurassa ole lähdetty keskustelun yrityksiini mukaan ja jos olen yrittänyt kommentoida jotain, minut on täysin sivuutettu, välillä tuntien olenko vain ilmaa näille ihmisille. Surullisena olen joutunut lopulta antamaan periksi ja jättäytymään pois vapaaehtoistoiminnasta. Alkuaikoina luulin löytäneeni seurasta ystävän ja hengailimmekin useasti yhdessä seuran rientojen jälkeen. Tämä "ystävyytemme" rikkoutui lopulta hänen varastaessaan omaisuuttani. Kysellessäni tavarani perään, hän ei enää vastannut puheluihin, ei yhteisen seuran kaverimmekaan välityksellä, lopulta hän irrottautui toiminnasta ja vältteli kohtaamistani. Rikosilmoitusta en tehnyt, koska milläpäs olisin todistanut sen tuotteen omakseni ja sitä paitsi, viranomaisten mukaan sen tavaran arvo olisi sen verran mitätön rikokseen nähden, että ei olisi mitään "järkeä" tuhlata varoja rikoksen tutkimiseen. Joten, mitäpä minulla on enää jatkaa, työ vie hengen minulta, ennemmin tai myöhemmin, luottamukseni on rikottu lukemattomia kertoja, eikä vapaaehtoista apuani kaivata missään, eli mitä on enää jäljellä?

"pääsin terapiaankin asti ja sain lääkkeetkin, mutta loppujen lopuksi kyseinen terapeutti rikkoi luottamukseni"

Hei psst: voit tehdä kantelun.

Tärkeintä on nyt että etsit rauhassa sinunnäköisen terapeutin, jonka kanssa voit käydä lävitse tuota luottamuksen rikkomista. Mikään ei ole niin tärkeää kuin luottamus, kun ollaan terapiasuhteessa. Terapian koko kivijalka on luottamus.

Tuota ystävän tekemää varastamistakin (mikä kuulostaa kammottavalta) olisi tärkeä puida terapiassa.

• keijumikälie

Hei, tiedän tunteesi. Minulla on ollut paljon haaveita ja osan toteutinkin työelämässä, mutta myös sieltä tuli paljon vastoinkäymisiä ja pahoja ihmisiä. Ja irtisanomisia sekä kavaluutta. Yksityiselämässä olen myös kokenut petollisuutta ystävätasolla ja olen erakoitunut, ehkä tahtomattani. Toivon, ettei se haittaa jos kerron, että olen naimisissa (olen siis nainen), mutta mieheni on kuukaudesta suurimman osan poissa ja minulla on satunaista työtä, joka sekin kovin yksinäistä. Vaikka en ole joka päivä töissä, koen myös tuon murmelina olon. Olen niin monta kertaa kaatunut, että enää on vaikea nousta ja uskoa vielä johonkin. Pakenen television maailmaan ja sieltä tuleekin katsottua kaikki turhuuteen asti. Olen myös miettinyt, että tämäkö oli elämäni, mikä pettymys. Haluan auttaa ja tulla autetuksi. Asun Helsingistä n. 30km. Voit/ voin kirjoittaa tai vaikka tavata kaffen merkeissä. Mietin myös, että eikö tosiaan ole "kerhoja", jossa yksinäiset voisivat kokoontua? Keskustella, jakaa kokemuksia, mikä johti mihinkin jne.

• Kirjeitä

Täältä voi löytää kirjekavereita, juttuseuraa, ystäviä. https://kirjeenvaihtokaverit.net/
      Itse kirjoitan ja vastaanotan mielelläni perinteisiä paperisia kirjeitä.

• yksinäinen-mies

Naiset on aina trolleja kun niille yrittää vastata niin eivät vasta mitään vaikka naapurissa asuisi. Suurin osa miehistä on petollisia mutta sitten on meitä rehellisiä miehiä jotka haluaa oikeesti jotain uutta elämään niin naisia ei kiinnosta lainkaan koska petollinen mies oli niin hyvännäköinen että sille olikin pakko vastata.

• 444

Kiinalaisia (osa miljonäärejä), ukrainalaisia ja latinoja jonoksi asti.
      www.asiandate.com

• Kohta ihmettelet miten sinun luottokortiltasi katosivat kaikki rahat

• 444

Dejilamu(Ailie)
      ID: 1326212
      i am a hot lady who can give you $50 million, do you want to meet me?

• normimies41

Kumppanin kanssa elämä voi olla parempaa mutta naiset on niin hiton nirsoja ettei hyvä mies kelpaa. Alkkiset ja rentut kelpaa mutta ei normaali mies jolla asiat kunnossa.

• kitkeräämyrkkyä

Asenteessa vikaa? Katkeroitunut, jo alkujaan naisvihamielinen suhtautuminen toki auttaa kumppanin löytämisessä, eikö?

• Dyvsb

Kysymys: Miten voi olla 'väärää' sukupuolta, jos yksinäinen hakee tai tarjotaan kahvilaseuraa.. seksiksikö senkin pitäisi TAAS muuttua. Mitä tapahtui esim. ystävyydelle?

• MysteryMachine

Hyvä kysymys, jota itsekin mietin näin naispuolista ystävää etsivänä miehenä.

Jos on ennestään vain miespuolisia kavereita esim. töissä, eikä muutenkaan välitä 'äijämeiningistä' vaan kaipaa jotain muuta?

Tai jos on saanut jostain sellaisen käsityksen, että naisen kanssa voisi syvällisempikin ystävyys onnistua paremmin kuin omaa sukupuolta edustavan kaverin kanssa?

Tai ehkäpä vain haluaa jostain kumman syystä halailukaverin naisesta, ilman seksiin liittyviä taka-ajatuksia? Eivät kaikki halua seksiä, vaikka haluaisivatkin ystävyyssuhdetta vastakkaisen sukupuolen kanssa (vaikka harvinaisempaahan sellainen taitaa olla).

Mut oikeesti: Emmie tiiä! Tämä on niin pitkälti tunnepohjainen juttu, ettei siinä järjellä ole juuri sanan sijaa...

• Noneed

Semmoiset vastakkaisen sukupuolen edustajista ei ole ystäväksi jolla on vielä fantasiat parisuhteesta realiteetit vailla. Eli ei käy olla ystävä sellaisen kanssa jolla on ollut huono flaksi. Mystiikka karisee kummasti kokemuksen myötä ja aito kohtaaminen mahdollistuu ihmisten välillä.

• valoajossakin

Aloittajalle, luin kirjoituksiasi,sinussa on paljon hyvää,älä unohda sitä äläkä menetä toivoasi. Varmaan jokaisesta joskus tuntuu oma työnsä päättymättömältä oravanpyörältä,päivästä toiseen samanlaista. Nyt on tämä paskin vuoden aikakin,että mieli masentuu muutenkin. ja tuosta vapaaehtoistyöstä,älä lopeta sitä sen takia jos joukossa on muutama hölmö,ihmiskirjo on laaja. Kaikki ei aina ole mukavia. Älä lopeta semmoista asiaa mistä sinä pidät kenenkään muun takia. tämä on sinun elämäsi kumminkin.

Jos haluat elämääsi sitä valoa,sinun on itse sitä rohjettava hakea.

• Lonelyheart1976

Kiitän vastauksestasi, mutta ulkopuolisen on välillä vaikea ymmärtää, kuinka fyysisesti, että henkisesti kuormittavaa työni on, jos edes työpaikkani muilta osastoilta on vaikea sitä ymmärtää. Silloin tällöin jotkut hakevat meidän osastolle, etukäteen naureskellen, kuinka helppoa työmme on (helppo kauempaa arvioida), mutta jo viikon jälkeen monet heistä ovat järkyttyneet ja stressaantuneet siitä suuresta vastuusta mitä työmme pitää sisällään. Harvat ovat tälle osastolle jääneet ainakaan pitkäksi aikaa ja nyt meitä "vanhoja" on vain minä ja yksi työkaverini.
        Vapaaehtoishommissa, jos et ole 100% sitoutunut tuohon harrastukseen, alkaa seuran taholta pikkuhiljainen savustus ulos, eikä siinä ole kyse yksittäisten ihmisten toiminnasta tai käyttäytymisestä. Olen itse nähnyt sen tapahtuvan jo seuran jättäneille, joten tiedän millaista se on. Useasti vuosia sitten, koin oloni erittäin ahdistuneeksi mennessäni sinne ja tietäessäni, etten kykene oppimaan tai suoriutumaan kaikista niistä toiminnoista, jotka minun olisi jo pitänyt hallita. Koin itseni huonoksi ja oppimattomaksi seuran jäseneksi ja se kyllä tavalla jos toisella annettiin ymmärtää, itsetuntoani lytättiin jatkuvasti ja viimeinen pisara oli kun loukkaannuttuani seuran harjoituksissa, minut jätettiin aivan yksin, hain apua usealta seuran ylimmältä taholta, mutta he vain kohauttivat olkapäitään ja jouduin hoitamaan itseni työterveyteni kautta melkein kuukauden sairaslomalle. Ei minulle tuolla ole mitään, minkä takia palaisin takaisin tuohon harrastukseen, kuten olen useasti jo edellisillä kerroilla kirjoittanut, olen jo saanut niin useasti turpaani, yrittäessäni parantaa sosiaalista tilannettani, etten enää jaksa odottaa muuta kuin kuolemaani, olen vain väsynyt tähän kaikkeen ihmisen pahuuteen. Aina se ei vain auta vaikka antaa kaikkensa, on vain ollut pakko myöntää että elämä oli sitten tässä, ei se muuta tule antamaan.

• Gfgtu

Täällä myös samantyyppisessä tilanteessa elävä 3 kymppinen nainen. Yksinäistä elämä ollut tähän asti ja varmaan jatkuukin samanlaisena kun itsellä ei ole haaveissa perinteinen kaava naimisiin menosta lapsen saamisesta ja talon rakentamisesta, mikä vaikuttaa olevan kaikkien naisten suurin haave elämässä tai ainakin pyrkimys. Jotenkin sitä viihtyisi samanlaisten yksinäisten seurassa mutta ei heitäkään oikein löydy. Ihmisten suhtautuminen ei kuitenkaan ole kovin suopea lämmin jos ei lapsia tai naimisiin halua.

• Yksinäisenä

Siinäpä vaihtoehdot ovat olet yksin tai perustat perheen.

• Olet sitä mitä haluat . Ihmisen mieli uudistuu jatkuvasti , jätä menneet koska ovat ainoastaan mielikuvitusta ... Jos mahdollisuus on niin lähde ulkomaille ! Tropiikkiin , tai muutto espanjaan . Jos et halua uudistua niin voithan toki jatkaa samaa rataa ikuisesti

• Yksinäisenä

Toisihan ulkomaille muutto varmasti muutosta elämään. Ei ole kuitenkaan aivan yksikertaista minulle tällä hetkellä muuten kuin lyhyellä lomalla ulkomailla käydä.

• Yksinäisenä kirjoitti:

Toisihan ulkomaille muutto varmasti muutosta elämään. Ei ole kuitenkaan aivan yksikertaista minulle tällä hetkellä muuten kuin lyhyellä lomalla ulkomailla käydä.

Missäpäin asut jos saan kysyä ?

• Yksinäisenä
        TämmöstTääOn kirjoitti:

Missäpäin asut jos saan kysyä ?

Jkl

• uyttyytyyt

Miehelle ei ole vain päätösasia, että "muutanpa ulkomaille." Täytyy olla myös tuloja, jos et tiennyt. Naisista voi pitää miehet huolen.

• Yksinäisenä kirjoitti:

Jkl

Siellä ei kyllä oo mitään mitä olisi jäänyt itselleni mieleen kun olen siellä joskus käynyt . Äkkiä pois , vaihda kylää uudella mielellä ja tutustu ihmisiin . Tekee hyvää .

• uyttyytyyt kirjoitti:

Miehelle ei ole vain päätösasia, että "muutanpa ulkomaille." Täytyy olla myös tuloja, jos et tiennyt. Naisista voi pitää miehet huolen.

Kyllä siellä ulkomailla töitä löytyy mutta samalla pitää löytyä nöyryyttäkin että kykenee elämään hiukan nuuemmin .

• ijnvuhebyb

Olen vähän nuorempi, mutta jo vuosia samanlaisessa tilanteessa. Ja kaikki konstit on kokeiltu tilanteen muuttamiseksi. En vaan enää jaksa mitään. Iltaisin nukkumaan mennessä toivon, etten enää heräisi aamulla. Pidän työstäni, mutta se on todella uuvuttavaa. Oikeastaan se on ainoa asia, mikä pitää elämässä jotenkin kiinni. Kun työ loppuu, niin kaikelta muultakin putoaa pohja - asunto lähtee alta, sosiaaliset piirit häviävät ja kaikki mahdollisuudet toteuttaa itseään loppuvat.

Tiedän, ettei mikään tule enää muuttumaan. Siksi tämän olisi päätyttävä.

• AinaYksin123

Kaikki kahvikutsuja lähettelevät eivät ehkä ymmärrä yksinäisten taustoja ja pitkään jatkuneen yksinäisyyden vaikutusta ihmisen psyykeen. Taustalla voi olla monenlaisia kivuliaita kokemuksia,kuten pettämisiä, kiusaamista, ulkopuolelle jäämistä tai muita lapsuudesta ja nuoruudesta jääneitä arpia, jotka vaikuttavat itsetuntoon ja kykyyn luottaa toiseen ihmiseen. Pitkään jatkunut yksinäisyys on ainakin itselläni vienyt luottamuksen omaan itseeni ja muihin, ja tehnyt minusta entistäkin ujomman ja aremman. Kosketuksen ja läheisyyden puute on myös jättänyt syvät arvet, tuntuu etten ole kelvannut kenellekään ja minussa täytyy olla näin jotain vikaa.

Vaikka en mitään niin hartaasti toivokaan kuin lämmintä pari- tai ystävyyssuhdetta, on vain tunnustettava se tosiasia että on tällä hetkellä niin hajalla ettei viitsi kenenkään "vaivoiksi" ryhtyä. En myöskään halua joutua enää hyväksikäytetyksi, ja antaa tunteitani kenenkään riepoteltaviksi. Siispä uskallukseni ei riitä muiden henkilökohtaiseen tapaamiseen. Kenties voisin siihen ryhtyä jos kyseessä olisi samaa sukupuolta ja samassa elämäntilanteessa oleva ihminen. Internetin maailmassa kun on vain niin vaikea päästä perille toisen henkilöllisyydestä tai tarkoitusperistä.

• Lonelyheart1976

Juuri noin minäkin koen oman tilanteeni ja menneisyyteni. Tietenkin se lämmittää mieltäni, kun täälläkin pyydetään kahville tms, mutta jo 25-vuotta totaalista yksinäisyyttä, ilman ystäviä, on tehnyt valitettavasti tehtävänsä eikä enää kykene tapaamaan tuntemattomia ihmisiä vaikka sitä aina on himoinnut kokea.

• Lonelyheart1976

Joulu??? Kiireisintä aikaa työssä, muilla ystävät, harrastukset, perheet, puolisot ja lapset, pakko sanoa ja myöntää olen kateellinen vaikka se sana ja tunne on niin alhaisen itsekäs. Itselleni joulu ei ole merkinnyt enää vuosiin mitään muuta kuin henkistä tuskaa, voi kun pystyisi sammuttamaan itsensä reippaasti ennen joulua ja nukkua koko tuon hössötyksen yli, niin ei tarvitsisi joka kerta koota elämänsä palasia, siltä mitä itse ei koskaan tule olemaan tai kokemaan. Toivon, omasta tuskastani huolimatta, kaikkien muiden nauttivan ja arvostavan sitä läheisten kanssa vietettävää juhlahetkeä, älkää pilatko sitä mitättömillä tai itsekeskeisillä riidoilla, sillä se kaikki voi silmänräpäyksessä kadota tuulena ilmaan.

• Keissa

Hei sinä yksinäinen sydän. Sinäkin olet arvokas sielu tässä maailmankaikkeudessa. Yksin minäkin olen, mutta ikäni vuoksi onneksi ei ole enää pakko pyöriä työelämässä vaan saa se kaidan leivän muuten. Vapaaehtoistyötä kyllä teen.
        Jokaisella on myös oma joulunsa. Ei ole missään valtakunnan kirjoissa määritelty joulun vietosta. Se on Vapahtajan syntymäjuhla ja ei siinä höyrinää ympärillä tarvita.
        Yksinäisyys on tietenkin jokaisen henkilökohtainen tuntemus ja sitä ei voi ulkopuolinen vähätellä. Tarve olla yhdessä toisten kanssa on jokaisella yksilöllinen asia. Valitettavaa on että siitä kärsiin aikanamme niin monet.
        Voimia ja sinulle nyt joulunaikaa. Voimia ja jaksamista edelleen.
        Kirjoitellaan palstalla.

• Yksinäinen75Mies

Mulla on rutiinit ja samoin tuntuu olevan tutuilla ja kavereilla, eikä tämä ollenkaan haittaa :) päinvastoin, nautin elämästä ja tästä rauhasta! Pysyisivätpä koko joulun ja uudenvuoden poissa niin pääsee kunnon tunnelmaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      6010
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3566
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3016
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      643
      2232
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      165
      2216
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1505
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1455
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1248
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1166
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1137
    Aihe