Mistä tunnistaa laaduttoman automerkin?

täys-romu

Mistä tunnistaa automerkin joka on heikkolaatuinen ja siksi vältettävä? Tietysti nokalla lötköttää vessanpönttölogo ja kilometrikestävyys on alle keskiarvon.

42

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotaalinenRomu

      "Mistä tunnistaa laaduttoman automerkin?"

      Pesäpalloräpylästä maskissa, ja itäauton tunnusmerkistä: SKEIDASTA....

      • tojo.on.jumbo

        Sehän on testivoittaja.


      • jhjghfdfs

      • KaukanaLaadusta
        tojo.on.jumbo kirjoitti:

        Sehän on testivoittaja.

        Testivoitto ei ole sama asia, kuin laatu. Laatu mitataan ajan saatossa. Testit on vain muutaman päivän kestäviä koeajoja, ja muita autoon liittyviä arviointeja, ja mittauksia. Todellinen laatu on sitä, että tuote toimii vuodesta toiseen ilman ensimmäistäkään vikaa, tai korjausta. Skoda ei ole kuuluisa näistä viimeksi mainituista ominaisuuksista. Kabiinit vuotaa vettä. DSG:t lasahtelee. Jakopäät lasahtelee. Moottorit syö öljyä jne. Tyypillinen Itäkippa siis.


    • Hintakorreloijalaatu

      Ostohinta, ikä, huollot. Ne vaikuttavat laatuun eniten. Ei merkki.

      Tosin Toyotassa on ne ruostemurheet ja huolto vähän useammin. VAGineissa on kone- ja vaihteistovikoja. Muut on ihan OK.

      • päivitäItsesi

        Hehee, ei VW:ssä ole vikoja, ne on korjattu ja uusissa ei enää ole.
        Toyotassa surkeus on vakiona ja vikoja paljon, unohda ne 80-luvun karvalakki jo Toyotata.


    • corollaautomaatti

      Niin kun meillä laadukasta on instrumentariumin silmälasit ja wurthin työkalut niin miksei toyotan hieman jälkeenjääneet autot kun ei niissä ihan kaikkea tekniikan huippuakaan ole koskaan ollut vaan lähinnä kopiointia muista, vai miksi olisin väärässä.

    • näin.se.menee

      "Mistä tunnistaa automerkin joka on heikkolaatuinen ja siksi vältettävä?"
      Helppo nakki! Tutustuu vain vuosittaiseen Euroopan laajalevikkisimpään ja luotettavimman autojulkaisun AutoBildin vuosittaiseen laatu ja luotettavuusraporttiin.
      On erittäin laaja-alainen tutkimus jossa myös automerkkien omistajat on otettu mukaan tutkimukseen kertomaan omat kokemuksensa.
      Viimeisessä tutkimuksessa ainakin kaksi viimeisintä jättäisin koekaniinien ja hyväuskoisten hölmöjen murheenalhoiksi, Valinta kohdistuisi tietenkin voittajamerkkeihin joissa takuu on pidempi kuin vaivaiset kaksi vuotta ja jotka eivät huijaa evätkä harrasta vilppiä. Merkki joka on raportin kärjessä ollut jo kolme kertaa,
      ja jolla myös arvo säilyy parhaiten, on ainakin varma valinta.

      • OmillaAivoillaAjatteleva

        No juuri näitä kyselytutkimuksia on helppo voidella tekemällä kysymykset etukäteen sopiviksi. Eikä tarvitse valehdella vaan jättää kertomatta.

        Aikanaan tuota "tutkimusta" oli kritisoitu laajasti ja esitetty sen virheellisyys. Listassa oli muistaakseni 14 kohtaa. Pistän tuohon mitä muistan:

        1. Listassa ei ole eroteltu malleja lainkaan. Miten voi verrata esim. "tutkimuksen" voittajan KIA ceedin mallia Vaikka Mersun C-sarjaan kun pelkästään saman mallin eri moottoriversioilla on eroja? Ei mitenkään.

        2. Yksi suurimpia epäkohtia on se, että Saksassa harvinaiset merkit saavat suuren edun.

        3. Eri automerkeillä ajetaan aivan eri kilometrimäärät. Kyllä se ajaminen on mikä autoa kuluttaa. Eri merkeillä ajetaan erilailla. Tojoilla hyssytellään hiljaa ja kunnon merkeillä ajetaan kovaa.

        4. Eri merkeillä on erilainen keskikoko. Esim Saksassa ostetaan Aygoa (joka on Citroen) ja Yarista.

        5. Eri merkkien vastaajat odottavat eri asioita autoiltaan. Esim. Mercedes on huikean paljon parempi auto kuin Toyota mutta kun kysytään omistajilta mielipiteitä antaa Toyotan omistaja paremman arvosanan kuin Mersun omistaja. Täsätä sitten Tojon omistaja vetää johtopäätöksen, että Tojo on parempi.

        6. Ei merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan.

        7. Auton takuulle on annettu suuri vaikutus vaikka pikiä takuitahan käyttävät juuri merkit joiden ei uskota menevän kaupaksi lyhyillä takuilla.

        8. Ihmisten mielipiteet muutetaan pisteiksi sadasosan tarkkuudella. Uskottavaa? Ei vaan naurettavaa.

        9. Koko "tutkimuksesta" puuttuu kunnollinen analysointi kokonaan. Tällaiset kyselytutkimukset ovat metodisesti laadullisia tutkimuksia jotka pitäisi raportoida sen mukaan. Nyt tietämätön kuluttaja kokee ne kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksilta.

        10. Jos tutkimuksesta laskettaisiin virhemarginaali se olisi suurempi kuin parhaan ja huonomman ero.

        Loppupäätelmänä "tutkimuksessa" pärjäävät autot joita myydään Saksassa vähän ja joilla ajetaan vähän. Sattuvat olemaan muuten samat merkit hyvin pitkälti.

        Laadukkaat autot voittavat säännöllisesti testejä ja kestävät kilometrejä keskimääräistä enemmän.


      • Das.vilppi

        On siinä meillä oikea liirum-laarum-mies joka sepittää satuja satujen perään. Kuvittee vielä että olisi uskottava. Tekee omia itselleen sopivia päätelmiä välittämättä mitään toteutuneista faktoista. Kyllä tasan tarkkaan saksalainen kansanautovalmistaja olisi haastanut lehden jo monta kertaa oikeuteen valehtelusta ja kunnian loukkauksesta ja ties mistä, mutta kun tosiasioille ei mahda mitään ja omistajat ovat oikeutettuja kokemuksensa tuomaan julki, niin hyvät kuin huonotkin.
        Kysymys kun oli laadusta ja luotettavuudesta, niin eihän kansanautovalmistaja ole vuosikymmeneen juurikaan kunniaa niittänyt. Kalliita tekniikkamurheitaa kuuluu ja näkyy olevan kaikkialla maailmassa, minne niitä on myyty. Petoksesta kärähtäminen oli vielä kaiken kohelluksen huipentuma. Kiittäkäämme jenkkejä että voimme elää terveempinä jatkossa. 6. "Ei merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan" Voiko enää typerämmin kommentoida?" Eikö saksalaiset omista vikavaageneita? Miksi eivät pidä niitä laadukkaina ja luotettavina? Sinulta varmaan löytyy selitys siihenkin.
        Hullu saa olla mutta ei tyhmä! Miksi Toyotan brändiarvo on automaailman arvokkain? Siksikö että Vikavaageneita myydään Saksassa enemmän? Mieti sitä mutta älä sepitä satuja.


      • OmillaAivoillaAjatteleva
        Das.vilppi kirjoitti:

        On siinä meillä oikea liirum-laarum-mies joka sepittää satuja satujen perään. Kuvittee vielä että olisi uskottava. Tekee omia itselleen sopivia päätelmiä välittämättä mitään toteutuneista faktoista. Kyllä tasan tarkkaan saksalainen kansanautovalmistaja olisi haastanut lehden jo monta kertaa oikeuteen valehtelusta ja kunnian loukkauksesta ja ties mistä, mutta kun tosiasioille ei mahda mitään ja omistajat ovat oikeutettuja kokemuksensa tuomaan julki, niin hyvät kuin huonotkin.
        Kysymys kun oli laadusta ja luotettavuudesta, niin eihän kansanautovalmistaja ole vuosikymmeneen juurikaan kunniaa niittänyt. Kalliita tekniikkamurheitaa kuuluu ja näkyy olevan kaikkialla maailmassa, minne niitä on myyty. Petoksesta kärähtäminen oli vielä kaiken kohelluksen huipentuma. Kiittäkäämme jenkkejä että voimme elää terveempinä jatkossa. 6. "Ei merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan" Voiko enää typerämmin kommentoida?" Eikö saksalaiset omista vikavaageneita? Miksi eivät pidä niitä laadukkaina ja luotettavina? Sinulta varmaan löytyy selitys siihenkin.
        Hullu saa olla mutta ei tyhmä! Miksi Toyotan brändiarvo on automaailman arvokkain? Siksikö että Vikavaageneita myydään Saksassa enemmän? Mieti sitä mutta älä sepitä satuja.

        Nuo Autopiltit, Wikipediat, Valitut Palat ynnä muut Marttakerhon tutkimukset ovat juuri suunnattu sinulaisillesi kouluttamattomille ja kielitaidottomille vatipäille. Eihän kukaan täysipäinen ota niitä todesta. Ja brändiarvo. Vatipää kun ei ymmärrä mitä sekään tarkoittaa. Vinkki: miksi hampurilaisketjun brändiarvo on paljon korkeampi kuin viiden tähden Michelin ravimtolan? Miksi Coca-Colan brändiarvo on paljon korkeampi kuin hienoimman ja kalliimman konjakin? Jos ei ala vieläkään selviämään niin miksi Hyundain brändiarvo on korkeampi kuin Lexuksen? Kun tehdään halvalla paskaa ja myydään ylihinnalla ja käytetään liikevoitto markkinointiin on brändiarvo korkea.

        Otsikko on: Mistä tunnistaa laaduttoman automerkin? Muotoilu on ruma Pokemonin irvistys, kori on vetelä, sisustus ämpärimuovia ja heikkolaatuista kangasta, ergonomia on heikko, ajo-ominaisuudet kehnot, kilometrien kesto alle keskiarvon, testeissä tulee jatkuvasti pataan jne.


      • Das.vilppi

        AutoBild on Euroopan johtava autoalan julkaisu. On täysin käsittämätöntä että ei nosta saksalaista kansanautoa jalustalle laatu- ja luotettavustutkimuksessa, koska saksalaiseen kulttuuriin kuuluisi, mennä huijaus edellä tutkitusti ja todistetusti. Nimittelemällä alan johtavaa julkaisua joksikin piltiksi ja rinnastamalla sitä jonnekin "martakerhon " tutkimuksiin tekee vaan itsestäsi täysin naurettavan pellen joka tyhmyyksissään yrittää huitoa vähän joka suuntaan kun eväät on syöty eikä löydy enää mitään uskottavaa argumentointia. Mitä vaikutusta minun kielitaidolla ja koulutuksella on vikavaagenin monella taholla surkeaksi osoitettuun laatuun ja luotettavuuteen. Kaikki brändiarvosta jotain tajuavat, tietävät että maaimanlaajuisella hampurilaisketjulla on aivan eri brändiarvo kuin jollain Michelin-ravintolalla. Itsehän paljastat ettet ymmärrä brändiarvosta enempää kuin pässi tuulimyllystä. Varsin hyvin ymmärrän Hyndain brändiarvon olevan korkeampi kuin Lexuksella ja ymmärrän senkin että se on Toyotalla arvokkaampi kuin Hyndailla vikavaagenista puhumattakaan, jonka brändiarvo on laskenut 9% ansionsa mukaan.
        Merkin brändiarvo ei tarkoita yksittäisen auton arvoa, vaikka se Toyotalla säilyy
        tutkitusti parhaimpana. Sillä tosin on jo merkitystä brändiarvoonkin, kun tuote markkinoilla osoittautuu arvonsa säilyttäväksi,eli laadukkaaksi ja luotettavaksi.
        Tunnettuus, todettu laadukkuus ja luotettavuus maailman laajuisen valmistuksen kanssa nostaa brändiarvoa. Vikavaagenin brändin laskun syyn kaikki tietävät, jotka brändistä ja sen kehityksestä jotain ymmärtävät,vaikka sinulle tuntuu tuottavan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Brändiarvon kohottaminen tuskin onnistuu huijaamallakaan , kun siitä on kärähtänyt ja eväät ovat vielä aika levällään.
        Tuo koko viimeinen rustaamasi virke kertoo vaan kaiken itsestäsi, kieltämällä tosiasiat ja olemalla ihan oma itsesi! Nuo "pokemonin irvistykset ja ämpärimuovit" ovat täysin omaa typerää keksintöäsi. Kertovat vaan kertojan hädästä ja aivotoiminnasta kaiken oleellisen.


      • OmillaAivoillaAjatteleva

        "AutoBild on Euroopan johtava autoalan julkaisu.". Tuo kertoo ymmärryksestäsi paljon. Lehtihän on autolehtien Aku Ankka. Auto Motor und Sport on sitten laatulehti jota arvostetaan.

        Tuolla aikaisemmin kirjoitat "Kyllä tasan tarkkaan saksalainen kansanautovalmistaja olisi haastanut lehden jo monta kertaa oikeuteen valehtelusta ja kunnian loukkauksesta...". Oletko tietoinen sellaisesta asiasta kuin sananvapaus. Montako kertaa tiedät autonvalmistajan nostaneen kanteen jotain lehteä vastaan? Itse tutkimuksen epäkohdat on jo osoitettu, että ei niistä sen enempää.

        Ihan puhtaaseen tilastofaktaan perustuvia luotettavuustutkimuksiakin on saatavilla jotka eivät perustu ympäripyöreisiin mielipiteisiin. Niissä VW-autot menestyvät sangen hyvin.

        "Mitä vaikutusta minun kielitaidolla ja koulutuksella on vikavaagenin monella taholla surkeaksi osoitettuun laatuun ja luotettavuuteen.". Suomessa on 5 miljoonaa asukasta, Euroopassa n. 700 miljoonaa. Suomen asukasluku on siis 0.7 % Euroopan asukasluvusta. Otetaan nyt pelkästään Saksa jonka asukasluku on 80 miljoonaa, Iso-Britannia jonka asukasluku on 65 miljoonaa ja Ruotsi, asukasluku 10 miljoonaa. Yhteensä siis 155 miljoonaa. Saksan, englannin ja ruotsin kielen taitajilla on siis valtavan paljon enemmän saatavana autoaiheista luettavaa kuin pelkkää suomea ymmärtävällä.
        Matala koulutuksesi estää eri tutkimusten kriittisen tarkastelun. Sinulle riittää jonkun suorittama esim. puhelinsoittokierros muutamiin autoliikkeisiin jälleenmyyntiarvon selvittämiseksi kunhan tulos on sinulle sopiva.
        Tärkein tietolähteesi tosin tuntuu olevam S24-palsta.

        Lähestytäänpä tuota brändiajattelua toisella tapaa. Otetaan kaksi samanlaista tuotetta. Löytyy ainakin lääkkeistä. Burana 400 mg 10 fol tabl maksaa 3.98 € ja Ibutabs 400 mg 10 fol tabl maksaa 1.84 €. Burana on siis kaksi kertaa kalliimpi koska on brändännyt tuotteensa paremmin. Molemmissa on sama vaikuttava ainesosa, ibuprofeiini. Mutta Burana voi pitää hintansa korkealla ja käyttää rahaa markkinointiin enemmän kuin kilpailijansa ja luoda "positiivista mielikuvaa". Ihmiset maksavat koska eivät tiedä, että saman lääkkeen saisi puoleen hintaan. Sama se on autoissakin. Toyota osaa markkinoinnin ja käyttää siihen valtavat määrät rahaa. Itse auton rakentaminen ei sitten onnistukaan yhtä hyvin. Toyota menestyy vertailutesteissä keskimäärin paljon huonommin kuin saman hintaiset kilpailijansa. Kaltaisesi bingo-Avensiksen ostajat menevät retkuun. Vaihdetaan puskurit ja kojetaulu niin kyseessä on "täysin uusi Avensis".
        Että se brändiarvo ei ostajan kannalta olekaan välttämättä hyvä asia.

        Pistetään ihan linkki särkylääkkeiden hinnasta:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.substituutio?p_ryhma=0002920010

        Kun auto on työkalu sen tärkein ominaisuus on tutkitusti toimintavarmuus. Varmaan tiedätkin minkä valmistajan autoja ostetaan eniten esim. työsuhdeautoiksi. Toyota ei oikein pärjää.

        Teillämme muuten liikkuu liki kaksi kertaa enemmän yli 400 tkm ajettuja VW-autoja kuin Toyota-autoja. Mistähän kertonee.


      • Das.vilppi

        Onko se upea HK:n sininen-vertailu jo unohtunut kun piti jo Buranaa hakea avuksi kun sairasta päätä pakottaa. Ei sitä kyllä millään buranalla paranneta, eikä Ibusalilla. Diabamista saattaisi olla apua nelinkertaisella annostuksella. Sinähän tiedät tai kuvittelet tietäväsi kielitaitonikin jo parammin kuin minä itse. Osoittaa vain kuinka typerä ja harhainen olet. Voisitko vielä tarkentaa uskottavaa selittelyäsi
        marttakerhosta ja Aku-Ankasta, kun sinulla tuo valikoitu ja "upealla" kielitaidolla hankittu tieto on ihan järisyttävän uskottavaa. Kuvitteletko pöljä että vain jossain maksetussa vokkeloa ylistävissä lehdissä on jotain oikeaa tietoa. Uskottava oikea tieto löytyy jo kotimaankin puolueettomista medioista. Minkä muun merkin ongelmista ja huijaamisesta on kirjoitettu yhtä paljon ja laajasti kuin vikavaagenin,ei heti tule mieleen. Nimimerkkisi on ainakin faktaa. Tosin sinuna en kehtaisi tunnustaa....


      • OmillaAivoillaAjatteleva
        Das.vilppi kirjoitti:

        Onko se upea HK:n sininen-vertailu jo unohtunut kun piti jo Buranaa hakea avuksi kun sairasta päätä pakottaa. Ei sitä kyllä millään buranalla paranneta, eikä Ibusalilla. Diabamista saattaisi olla apua nelinkertaisella annostuksella. Sinähän tiedät tai kuvittelet tietäväsi kielitaitonikin jo parammin kuin minä itse. Osoittaa vain kuinka typerä ja harhainen olet. Voisitko vielä tarkentaa uskottavaa selittelyäsi
        marttakerhosta ja Aku-Ankasta, kun sinulla tuo valikoitu ja "upealla" kielitaidolla hankittu tieto on ihan järisyttävän uskottavaa. Kuvitteletko pöljä että vain jossain maksetussa vokkeloa ylistävissä lehdissä on jotain oikeaa tietoa. Uskottava oikea tieto löytyy jo kotimaankin puolueettomista medioista. Minkä muun merkin ongelmista ja huijaamisesta on kirjoitettu yhtä paljon ja laajasti kuin vikavaagenin,ei heti tule mieleen. Nimimerkkisi on ainakin faktaa. Tosin sinuna en kehtaisi tunnustaa....

        Burana oli esimerkki sinulle brändäyksestä. En uskonutkaan, että ymmärtäisit. Väitäthän sinä, että käytettyjen Toyotien roudaaminen Afrikkaan on "laajamittaista liiketoimintaa". Asia kun on tarkistettavissa perin nopeasti. Tämäkin osoittaa, että mitään faktaa et osaa etsiä vaan huutelet mitä sylki suuhun tuo.

        Kielitaidottomuutesi olet itsekin myöntänyt. Mistäpä kielitaitoa olisit saanutkaan kun jätit koulut käymättä. Vaan ethän sinä olisi minnekään päässytkään. Jopa suomen kielen ilmaisutaitosi on ala-arvoinen heikosta sivistyksestäsi johtuen.

        Toyotan jatkuvat ongelmat esim. turvavarusteiden osalta ovatkin arkipäivää. Aivan kaasupoljinongelmien suuruista vyyhtiä ei tosin ole tullut ilmi. Mutta jatkuvat takaisinkutsut ovat arkipäivää.

        Jatka vaan bingo-Avensiksella ajamista. Me fiksummat ajamme laadukkaammilla merkeillä.


    • HOLISTI75

      kyllä se tuo ocu kehtaa monella kymmenellä eri nimimerkeillä olla täälläkin kehumassa maailman isovikaisimpia automerkkejä eli itä auto skodaa ja volokkaria :D miten se pelle edes ilkeää kääntää asiat päinvastoin miten asiat on oikeesti, luuleeko ettei ihmiset osaa lukea tutkimustuloksia netistä ja lehdistä :D sama pelle esiintyy ilta-sanomien autopalstalla kymmenillä eri nimimerkeillä ja poistaa koko ajan volokkari romuja mollaavat viestit ja aasialaisia autoja kehuvat viestit. sairas ihminen sairaassa kehossa, kateellisuus on kamala sairaus.

    • jopasnytjotaki
    • luulot.pois

      "AutoBild on Euroopan johtava autoalan julkaisu.". Tuo kertoo ymmärryksestäsi paljon. Lehtihän on autolehtien Aku Ankka. Auto Motor und Sport on sitten laatulehti jota arvostetaan"

      Joku kahjo tuolla ylempänä yrittää vääntää mustaa valkoiseksi.
      Auto und Motorsport, levikki noin 406000 kpl
      AutoBild, " " 646000 "

      Lähde Wikipedia

      Kumpikohan se "akuankka" oikeasti on?

      • autobild.ankka

        Autobild on Aku Ankka. Levikki ei kerro lehden tasosta.


      • Huijatenko.huipulle
        autobild.ankka kirjoitti:

        Autobild on Aku Ankka. Levikki ei kerro lehden tasosta.

        Taas tuli idiootilta sellainen oksennus että huh,huh. Onhan se heikkotasoinen julkaisu kun vikavaagen ei ole pystynyt lahjomaan itselleen parempaa sijoitusta laadussa ja luotettavuudessa kuin toiseksi viimeisen. Onhan se silloin laaduton ja heikkotasoinen vaikka on levikiltään kolmanneksen suurempi kuin vikavaagenin mainoslehti Auto und Motorsport. " Levikki ei kerro lehden tasosta"? Mikä siitä kertoo? Kun tulee koko ajan kiinni valehtelusta niin vastaukset ovat tuollaista sontaa jota ei usko erkkikään. Siis laadussa ja luotettavuudessa Euroopan laajalevikkisimmän autojulkaisun laaja-alaisessa raportissa jossa Toyota on tullut ykköseksi kaikenkaikkiaan seitsemän kertaa ja kolme kertaa peräkkäin. Vikavaagen ei kertaakaan. Jos ei ole laadukas ja luotettava ja huijaamalla kuvittelee sellaiseksi, tulevansa, niin aika kivinen polku voi olla edessä. Ei siinä mitallisijolle ole silloin asiaa.


      • autobild.ankka
        Huijatenko.huipulle kirjoitti:

        Taas tuli idiootilta sellainen oksennus että huh,huh. Onhan se heikkotasoinen julkaisu kun vikavaagen ei ole pystynyt lahjomaan itselleen parempaa sijoitusta laadussa ja luotettavuudessa kuin toiseksi viimeisen. Onhan se silloin laaduton ja heikkotasoinen vaikka on levikiltään kolmanneksen suurempi kuin vikavaagenin mainoslehti Auto und Motorsport. " Levikki ei kerro lehden tasosta"? Mikä siitä kertoo? Kun tulee koko ajan kiinni valehtelusta niin vastaukset ovat tuollaista sontaa jota ei usko erkkikään. Siis laadussa ja luotettavuudessa Euroopan laajalevikkisimmän autojulkaisun laaja-alaisessa raportissa jossa Toyota on tullut ykköseksi kaikenkaikkiaan seitsemän kertaa ja kolme kertaa peräkkäin. Vikavaagen ei kertaakaan. Jos ei ole laadukas ja luotettava ja huijaamalla kuvittelee sellaiseksi, tulevansa, niin aika kivinen polku voi olla edessä. Ei siinä mitallisijolle ole silloin asiaa.

        Taas sinulta kommentti joka osoittaa, että tyhmyydelläsi ja tietämättömyydelläsi ei ole mitään rajaa.

        Bild on viihteellinen iltapäivälehti joka vastaa Suomen Seiskaa. Autobild on Bildin autolehtiversio jolla on lähinnä viihteellinen arvo.

        Auto Motor und Sport on arvostettu, luultavasti maailman arvostetuin automaailman lehti. 70 vuotta vanha julkaisu. Toimittajien koulutus ja ammattitaito ovat huippuluokkaa. Samoin tekniset mittavälineet. AMS:n autourheilutoimittajilla on suorat kontaktit F1- ja rallin MM-sarjan tallipäälliköihin. AMS on toiminut F3-sarjan sponsorina. AMS testaa niin superautoja, perheautoja kuin oldtimereitä. Raskaan sarjan autolehti, ei mikään viihdelehden autolehtiversio.


      • Das.vilppi

        Mitenkä tuo vuodatus tekee vikavaagenista luotettavampaa ja laadukkaampaa?
        Kansa on on kokemuksensa kertonut ja luotettavin autojulkaisu on se julkaissut.
        Vain täysidiootti alkaa venkoilemaan kun ei huijarimerkki huijamallakaan onnistu


      • autobild.ankka
        Das.vilppi kirjoitti:

        Mitenkä tuo vuodatus tekee vikavaagenista luotettavampaa ja laadukkaampaa?
        Kansa on on kokemuksensa kertonut ja luotettavin autojulkaisu on se julkaissut.
        Vain täysidiootti alkaa venkoilemaan kun ei huijarimerkki huijamallakaan onnistu

        Että viihdelehti on luotettavin julkaisu, heh! Voi upota tuollaiseen peräkamarin poikaan.

        Toyota kestää kilometrejä keskivertoa vähemmän eikä se muuksi selittelemällä muutu. Saati, että siinä olisi kunnollisia ominaisuuksia ja olisi vertailutestien kärkipäässä.


      • Tosikupla

        Se
        on vain sinun mielestäsi "viihdelehti" kun vikavaagenin surkea sijoittuminen harmittaa niin ettei millään tahdo päästä siitä yli. Meille muille lehti on levikkinsä veroinen luotettava autojulkaisu. Yritän myötäelää tuskassasi ! Muista Diapam!
        Varo kuitenkin huijatuksi tulemista!


      • autobild.ankka
        Tosikupla kirjoitti:

        Se
        on vain sinun mielestäsi "viihdelehti" kun vikavaagenin surkea sijoittuminen harmittaa niin ettei millään tahdo päästä siitä yli. Meille muille lehti on levikkinsä veroinen luotettava autojulkaisu. Yritän myötäelää tuskassasi ! Muista Diapam!
        Varo kuitenkin huijatuksi tulemista!

        Onhan se kaikkien muidenkin asioista ymmärtävien mielestä heikkotasoinen julkaisu. Autolehtien Seiska.

        Toyotalla ajaminen on tuskaa. Sem tiedän kokemuksesta.


      • Konserni.huijaa

        "Onhan se kaikkien muidenkin asioista ymmärtävien mielestä heikkotasoinen julkaisu. Autolehtien Seiska."
        Keiden Kaikkien? Ei ainakaan levikistä päätellen. Hullu saa olla mutta ei tyhmä!


      • Autoseiska

        Kaikkien autoista ymmärtävien. Ei autoista ymmärtäville kelpaa viihdetason lehti. Levikki ei kerro laadusta, onhan viihdelehti Bild levikiltään Euroopan suurin iltapäivälehti:

        "Bild (aikaisemmin Bild-Zeitung, suom. Kuva(-lehti)) on saksalainen iltapäivälehti, jota kustantaa Axel Springer AG. Se on levikiltään Euroopan suurin sanomalehti ja maailman kolmanneksi suurin. Sen levikki on noin 3,5 miljoonaa kappaletta, ja sillä arvioidaan olevan lähes 12 miljoonaa lukijaa. Lehden päämaja on Hampurissa. Tyyliltään lehti on viihteellinen iltapäivälehti, joka keskittyy lööppijulkisuuteen."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Bild


    • Peräkylän_Arska

      Toyota on kaikkien puolueettomien laatutestien suvereeni ykkönen, auto jota arvostavat niin Isis, kivenkovat ja raskaita töitä tekevät duunarit kuin ympäristöstä huoltakantavat koulutetut ja liberaalit cityvihreät. Toyotassa ei ole ensimmäistäkään heikkoa ominaisuutta, kaikki vähintään keskitasoa tai suorastaan luokkansa kärkeä. Toyotan valitsee ajokikseen tiukka talousmies, joka arvostaa laadukkuutta, mutta ei katso esim. Mercedes-Benzistä pyydetyn lisähinnan tuovan riittävää lisäarvoa Toyotaan verrattuna. Käytännössä Toyota tarjoaa premium-luokkaan verrattavaa omistamisen mielihyvää ja ennenkaikkea mielenrauhaa, jota nykypäivän hektisessä elämänmenossa on monelle kultaakin kalliinpaa.

      • Työmatkat

        Pitkäaikaiset työsuhdeautoni ovat olleet: Toyota Corolla, Audi, Volvo ja WV Golf. Yhdessäkään ei koskaan mitään vikaa.
        Kuka nero lukee saksankielisiä autotestejä? TM riittää ihan hyvin.


    • mytoyotais

      Made in Germany, sen suurempaa selittelyä ei kaipaa sieltä tulee laaduttomimmat autot, joko uutena tai uitettuna kolarilinttana.

      • Laatumiesnro1

        Made in Germany takaa laadun. Pienestä kauppakassista luksusautihin aina selkeästi parhaat tuotteet.


      • japanfan

        Made in France, sieltä tulee ruostuvat ja laaduttomat autot, tosin sakut ottaa ranskalaisia kiinni hyvällä tahdilla. Oikeat laatuautot ovat olleet 30 vuotta jo made in Japan!


      • japsi.auton.irvikuva
        japanfan kirjoitti:

        Made in France, sieltä tulee ruostuvat ja laaduttomat autot, tosin sakut ottaa ranskalaisia kiinni hyvällä tahdilla. Oikeat laatuautot ovat olleet 30 vuotta jo made in Japan!

        Ranskalaiset ovat vastustaneet ruostetta hyvin jo 1980-luvun loppupuolelta. Japanilaiset ruostuvat pahiten eikä Japanista ole tullut koskaan laadukasta autoa.


      • Toyota_Avensis

        Ranskalaiset eivät ole päässeet siitä ruostumis ongelmastaan mihinkään. Ne ruostuu edelleen nopeasti. Vielä 80-luvun alussa Toyotakin oli ruostuva, mutta nykyisin yksi vähiten ruostuvista autoista. Yli kymmenen vuotias Toyota ei yleensä ole vielä lainkaan ruosteessa, mutta vastaava pösö ja Renu ovat jo lähes romutuskuntoon ruostuneita. Siinä on vissi ero, jopa Audi ruostuu pahemmin kuin Toyota.


      • Toyota_CoroIIa
        Toyota_Avensis kirjoitti:

        Ranskalaiset eivät ole päässeet siitä ruostumis ongelmastaan mihinkään. Ne ruostuu edelleen nopeasti. Vielä 80-luvun alussa Toyotakin oli ruostuva, mutta nykyisin yksi vähiten ruostuvista autoista. Yli kymmenen vuotias Toyota ei yleensä ole vielä lainkaan ruosteessa, mutta vastaava pösö ja Renu ovat jo lähes romutuskuntoon ruostuneita. Siinä on vissi ero, jopa Audi ruostuu pahemmin kuin Toyota.

        Toyota kuuluu pahiten ruostuviin autoihin. Ranskalaisista ei ole löytynyt ruostetta 80-luvun jälkeen. Auris ruostui kestotestissä ja Avensis oli muutaman kuukauden ikäisenä ruosteessa.


    • Hanki.elämä

      Sama provo kirjoittanut taas parin viikon aikana kymmeniä aloituksia, "käsiala" alkaa olemaan liian tuttua.

      • anaalisaattori

        Summa summarum! Kaikille on tainnut tulla selväksi että mistä tulevat luotetavimmat ja laadukkaimmat autot joiden arvo säilyy parhaiten. Sekin sevisi, että kuka valmistaa vikaisimmat autot ja huijaa ja kusettaa eniten todistetusti. Kaikki muut ovat jostain sieltä välistä.


      • GermanRules
        anaalisaattori kirjoitti:

        Summa summarum! Kaikille on tainnut tulla selväksi että mistä tulevat luotetavimmat ja laadukkaimmat autot joiden arvo säilyy parhaiten. Sekin sevisi, että kuka valmistaa vikaisimmat autot ja huijaa ja kusettaa eniten todistetusti. Kaikki muut ovat jostain sieltä välistä.

        Saksalaiset valmistavat laadukkaimmat autot. Kertovat testit ja kilometrikestävyystaulukko.


      • kilinkalinnatsit-yäk

        Saksassa tehdään maailman huonoimmat autot, oli merkki mikä tahansa vikoja vikoja vikojen perään, käsiin mätäneviä sardiinipurkkeja, porsivia moottoreita, räjähtäviä kaasusäiliöitä, voi lista on loputon.


      • sardiinpurkki.tojo
        kilinkalinnatsit-yäk kirjoitti:

        Saksassa tehdään maailman huonoimmat autot, oli merkki mikä tahansa vikoja vikoja vikojen perään, käsiin mätäneviä sardiinipurkkeja, porsivia moottoreita, räjähtäviä kaasusäiliöitä, voi lista on loputon.

        Toyotat tehdään sardiinipurkeista ihan oikeasti. Ilmankos kilometrikestävyys on alle keskitason.


    • Japsikuski

      Vähävikasimmat automerkit löytyy tietenki netistä,mut jos viat ei haittaa,niin osta sit vaikka Italialainen tai Amerikkalainen auto!

    • Aaccee

      Laaduttomin merkki on ylivoimaisesti Mitsubishi .Tuo ruostuva heikkorakenteinen japanin mosse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe