Onko teidän mielestä moraalisesti oikein esittää aluksi kaveria kehitysvammaiselle ja sen jälkeen puhu se ottamaan sulle pikavippejä et saat kaljaa ja viinaa? En ole niin tehnyt, enkä kannusta tekemään, mutta minusta tuossa ei ole moraalisesti mitään väärää, koska kehitysvammaiset ei luottotiedoilla tee mitään, mutta terveet tekee, varsinkin janoiset ja köyhät sellaiset...
Kehitysvammaiset ja pikavipit
5
102
Vastaukset
- fffdh
Vammaile sä vaan keskenäs ;D
- Ei_tajuu
Ovat edunvalvonnassa, joten mitään pikavippejä ei irtoa.
- laiskaedunvalvoja
Tiedän yhden (lievästi) kehitysvammaisen miehen, joka on ottanut oikein uralla itselleen osamaksulla erinäisiä laitteita ja suurin osa vielä ihan täysin turhia, kuten esim. 140€ sähköhammasharja. Että semmonen edusvalvonta...
- ffh
Ime munaa ;D
- kyseessäonrikos
Mikäli noin tapahtuisi, niin kyse on petoksesta ja olisi perusteltua tehdä rikosilmoitus heti. Jolloin k.o. henkilö paljastuisi. Eihän henkilö ole vastuussa teoistaan, jon hän on oikeasti jo lähinnä holhouksessa. Tavallisestihan vammaisilla on edunvalvoja ja tuo on täysin mahdoton oikeustoimi, koska siihen vaaditaan viranomaisen hyväksyntä.
Mikäli k.o. asia onnistuisi, ilman edunvalvojaa, näkisin järkevänä rikosilmoituksen tekemisen heti ja rikollisessa sekä vilpillisessä mielessä toimineen saattamisen vahingonkorvaus vastuuseen. Mikäli varaton, jää asia luottoyhtiön tappioksi.
Peruste: vajaavaltainen ei ole oikeustoimikelpoinen joten hänen lukuun tehty oikeustoimi on mitätön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205014
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861792Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21681Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891656Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741625Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561458Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361250Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139