Minä en ylihintaisia hitsareita elätä verorahoilla.
valtiontuilla laivatilauksia
5
52
Vastaukset
- Pyhät_lehmät
Valtio varmistaa, ettei tappiota tule, ja voitot menevät Saksaan. Näin pyhä lehmä lypsetään.
- 18plus17
Suomalaiset saavat työtä ja palkkatuloja ja edelleen verotuloja yhteiskunnalle. Investoinnit lisääntyvät. Osaaminen säilyy ja hyvä maine risteilijöiden rakentajana pysyy.
Ilman tuota valtiontakausta ja rakentamisajan lainaa ei laivojen tilaukset olisi tulleet Suomeen. Samanlailla toimivat muutkin telakat maailmalla. Hullumpiinkin juttuihin kulutetaan valtion lainaa ja takauksia. Kustannuksia veronmaksajalle tulee vasta, jos telakan omistaja menisi konkurssiin tai jotain vastaavaa.
Omistaja ja tilausten hankkija saakoon voittonsa. Ilman sitä ei homma pyöri laisinkaan. Kyllä suomalaisetkin pyörittivät näitä telakoita aikansa vastaavanlaisilla valtiontakauksilla ja lainoilla, mutta ei enää. Miksiköhän?
- specter
Syy, miksi suomalaiset ei itse pyöritä telakkaa, on investointien puute. Suomalaiset ei osta osakkeita, eikä yrityksiä.
Vastaavasti firmojen tuotto ja osingot kelpaa, vaikka ei ostettaisi yhtään osaketta.- mikään.ei.kannata
Osakkeet ovat niin huono diili että ei ihme ettei juuri kukaan tavallinen kansa mene siihen retkuun.
Osakkeiden ostossa päälle tulevat merkintäkulut ja on ihan sattumanvaraista onnistuuko oston ajoitus edullisen kurssin aikaan vai ei. Sitten niitä osakkeita pitäisi ostaa tavalliselle ihmiselle kohtuuttoman hurjalla summalla että tulisi mitään merkittävää osinkotuloa, siitäkin menee vero. Sitten osakkeiden pitäisi vielä nousta niin paljon että palkkioiden ja verojen jälkeen jäisi vielä itse voitolle.
Ei ei, tässäkin asiassa on niin paljon välistävetäjiä että osakkeiden arvon pitäisi nousta epärealistisen paljon ennenkuin se kannattaisi. - specter
Osakkeet ovat olleet aika monellekin kotitaloudelle erittäin hyvä diili. Keskimääräinen tuotto viimeisen sadan vuoden aikana on ollut n. 10% vuodessa. Inflaatio huomioon otettuna.
Aika moni osakesijoittaja, joka on ollut pitkän aikaa mukana markkinoilla, on tienannut erinomaisesti. Euroaikanakin tuotto on ollut huomattava.
Mutta, tästä päästään aiheeseen. Osakkeita ei "saa" suomessa mainostaa, eikä osakesijoittamista pyritä tuomaan julkisuuteen. Sos. dem./vasemmisto ei suvaitse osakkeiden ostoa. Sama juttu muun omaisuuden kanssa, vasemmalle kallellaan olevat piirit ei halua mitenkään edistää "kansan" vaurastumista - sehän olisi heti pois heidän omasta profiilistaan. Harva äänestäisi enää heitä.
Kommunistit pyrki jopa siihen, että heidän jäsenensä ei osta edes omaa asuntoa! Se pyrittiin "estämään". Tästä on useita esimerkkejä. Vielä 80-luvulla kaikille ei edes myyty osakkeita, vaikka olisi halunnut niitä ostaa.
Mutta, takaisin osakkeisiin. Harva on todella epäonnistunut omistaessaan osakkeita pitkäjänteisesti. Kyllä, vaatii rahaa aika paljon. Kyllä, vaatii aikaa, kenties kymmeniä vuosia. Mutta kannattaa. Osinkotuotto on 35 vuoden aikana noussut inflaatiokorjattuna 30-kertaiseksi, ylikin. Jos osti osakkeita, jotka tuottivat 80-luvun alussa "tonnin osinkoa/vuosi", tänä päivänä saa osinkotuloa 30 000 euroa vuodessa.
Nykyaikana muodissa on velaksi eläminen ja "kaikki-mulle-heti-nyt". Niinpä varallisuus keskittyy entistä voimakkaammin, näitä osakkeiden tuottoja on haluttu pitää salassa ja niistä on haluttu levittää väärään tietoa, tahallaan ja tarkoituksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211811
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1271541Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill511521Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1621317- 1481285
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.661105