Muita joilla havaittu QT-ajan piteneminen SSRI lää

Pitkäqtssrivaara

Onko muita joilla olisi havaittu EKG:ssä QT-ajan piteneminen, saman aikaisesti kun olette syöneet ssri lääkkeitä? Itsellä oli pidentynyt QT aika EKG:ssä. lääkäri ei vaivautunut sanomaan siitä minulle mitään. Onneksi tunsin itse ettei kaikki ole kohdallaan kehossani, ja lopetin lyhyeen sen Citalopram lääkkeen. Olisi kai voinut tappaa minut jos olisin jatkanut. Olen järkyttynyt kun selvisi myöhemmin, että näin voidaan tehdä. Harkitsen jatkotoimia tuota lääkäriä vastaan., joka ei varoittanut minua vaikka tiesi lääkkeistäni,ja osasi kuitenkin tulkita EKG:tä. Itse en silloin ymmärtänyt että itse pitää ne ekg:t katsoa läpi ja jopa tulkita mitä ne lukemat tarkoittaa, luotin vain sokeasti lääkäreihin, ja siihen että kai ne sanoo jos jotain vikaa siinä olisi. Se on roskaa.
Haluan varoitata kaikkia teitä jotka syöte mitään psykelääkeitä tai etenkin SSRI lääkkeitä koska ne on pahimpia äkkikuoleman aiheuttajia, ja lääkärit kyllä tietää sen, tai ainakin pitäisi tietää, mutta silti syöttävät näitä monille. Useita äkkikuolemia on ne jo aiheuttaneet. Sydän menee rytmihäiriöön ja aiheuttaa sydämenpysähdyksen. Joten kaiva esiin kaikki ekgt joita sinusta on otettu, etenkin noiden lääkeiden käytön aikana, tilaa ne ilmaiseksi arkistoista, vaadi ne itsellesi, ja katso mikä lukema siinä on kone ilmoittanut QTcB-ajaksi. Jos se on yli 440 , se on koholla.
Älä tee sitä virhettä että kysyt lääkäriltä! Vaadi se ekg tuloste itsellesi. Tämä todennäköisesti on pelastanut henkeni.

2

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shwfc6c

      QT-ajan pidentymisestä on varoitus käyttäjäohjeessa, joka toimitetaan aineen mukana. Käyttäjällä on vastuu lukea käyttöohje aina läpi _ennen_ aloittamista.

      Ymmärrän kyllä suuttumuksen, että lääkärit eivät asioita käy läpi. SSRI-aineiden kohdalla käytännössä riskeistä ei varoiteta lainkaan. Osittain ongelma on, ettei lääkäreillä eikä psykiatreilla ole tietoa asiasta. Joskus jättävät tarkoituksella kertomatta, mikä on todella paheksuttavaa.

    • hhfghfgfg

      Citalopram Ratiophram pakkausselosteessa ei ole sanaakaan koko asiasta. Siis siinä pakkauksen sisällä olevassa pitkässä potilasohjeessa. potilas kun ei voi itse määrätä itselleen ekg:TÄ otettavaksi viikon välein, eikä muulloinkaan, eikä yleensä osaa itse tulkitakaan ekg:tä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3431
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2521
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1870
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1663
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1117
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1032
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      170
      996
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      906
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      901
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      844
    Aihe