Terveystieteen maisterit

Nipsu

Valmistuin 2003 AMKsta röntgenhoitajaksi ja tänä keväänä olisi tarkoitus hakea maisterikoulutukseen. Onko kenelläkään käsitystä opiskelijoiden ikäjakaumasta? Ja kuinka moni tekee maisteria työn ohessa? Kuuluuko terv.tieteen maisterin koulutukseen työharjoittelua ja voiko sen tehdä omassa työpaikassa (keskussairaala), jossa minulla on virka?

6

1757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julius

      Meinaatko mennä suorittamaan maisterin tutkintoa johon sisältyy opettajan koulutus vai tähtäätkö osastonhoitajaksi?Vai luetko pääaineena terveystaloustiedettä tai terveyshallintotiedettä?Kokemuksesta voin sanoa että noissa kaikissa ikähaarukka lähtee noin 25 vuodesta jatkuen aina 50 vuoteen, koska suurimpaan osaan vaaditaan pohjatutkinto alle.Työharjoittelun määrä selviää kun menet sen yliopiston sivuille johon aiot hakea ja sieltä etsit kyseisen tiedekunnan opinto-oppaan.Yleisesti voisin sanoa että saat ihan vapaasti etsiä harjoittelupaikkasi kunhan se täyttää asetetut vaatimukset. Terveystieteet ovat yleensä joko yhteiskunnallisen tai lääketieteellisen tiedekunnan alaisuudessa.

    • Tiina

      Oulussa terveystieteiden maistereita valmistuu myös hyvinvointitekniikan koulutusohjelmasta. Yleensähän TtM -opiskelijoilla pääaine on hoitotiede, mutta hyvinvointitekniikan koulutusohjelmassa se on lääketieteen tekniikka. Hoitotiedettä ei ko. koulutusojelmassa lueta ollenkaan, vaan fysiikkaa, kemiaa, lääketiedettä ja tekniikkaa. Valmistuvat TtM -tulevat julkisen sektorin lisäksi työllistymään hyvinvointiteknologia-alan yrityksissä.

      Oulussa myös radiografian pääaineesta valmistuu terveystieteiden maistereita. Heillä pääaineena on radiografia ja sisäänpääsy edellyttää röntgenhoitajan tutkintoa (sekä tietty pääsykokeisiin osallistumista ja niissä
      onnistumista:))

      Röntgenhoitaja kun olet, niin suosittelisin sinulle hakua jompaan kumpaan koulutusohjelmaan. Ne ovat hoitotiedettä parempia tai ehkä loogisempia jatko-opintoaloja röntgenhoitajalle.

    • Tiina

      Anteeksi, en vastannut oikein kysymyksiisi..innostuin vaan niin, kun kerroit olevasti röntgenhoitaja:)

    • TTM

      Ikäjakauma on tutkimusten mukaan 22-55. Itse opiskelin työn ohessa ensimmäiset kuukaudet, mutta käytännössä se ei toimi jos haluaa valmistua inhimillisessä ajassa. Jos olet virassa, kannattaa hakea opintovapaata.
      Harjoittelua oli meillä (Turussa) sekä opettajapuolella, että asiantuntija&johtaja-koulutuksessa n.6vkoa. Pääsääntöisesti harjoittelua ei pitäisi suorittaa omassa "talossaan", mutta meillä kyllä tehtiin poikkeuksiakin.Tervetuloa alalle!!

    • ---

      Löysin Googlella juuri äsken tämän keskustelun, ja otan osaa, vaikka se vanha jo onkin. Olen kiinnostunut hankkimaan röntgen - hoitajan papereita, mutta alan työt ei sinänsä kiinnosta, ja paljon vapaa - aikaakin on, joten olen kiinnostunut kuulemaan mitä vaihtoehtoja jatkaa ammattitutkinnon jälkeen röngten - hoitajilla on esim. tiedekorkeakoulussa?

      Opikelin jo kerran yliopistossa, mutta keskeytin väärän alavalinnan johdosta, ja osittain alkoholisoiduinkin ja olen kiinnostunut röntgen - alasta vasta aikuisemmalla iällä toden teolla osittain omien kokemustenkin valossa. Olen lukenut myös kasvatustieteitä, ja omaan koulutusalalta kokemusta, joten didaktinen hoitotiede voisi sopia taustaani? Lisäksi jos sivuaineina lukisi juuri kasvista, ehkä aikuispedagokiikkaa, ja sitten fysiikan osaltakin suorituksia olisi mielekästä varmaan ottaa, sillä olen sen oppinut nettiä selaamallla, että röngten - alaan liittyy ainakin säteilyfysiikka. Tekniikasta en ole niinkään kiinnostunut, miten kemian laita?

    • Anonyymi

      Olisi kiva tietää, mihin työhön olette sijoittuneet? Minkälaisia on työpäivät ovat, varsinkin hoitotyön maisterit, oletteko tyytyväisiä?
      Veljeni on sairaanhoitaja ja hoitotyön terveystieteen maisteri ja nyt saanut nyt opinnot suoritettua. Hän on sairaanhoitajana sairaalan poliklinikalla.
      On 33-vuotias. Kiitos vastauksistanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe