Wannabe purjehtijat

Uskoisin

8

331

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reivatkaaedes

Noissa on bulb-köli, eli hirvittävät tuhoutumisriskit kyseessä. Jos törmää karppiin tai virvoketölkkiin niin se on menoa.

On minulla tuollainenkin, mutta tänä kesänä en joutanut harrastamaan. Köliveneily, kevytveneily ja RC-purjehdus - kaikki käy.

• Köntti

Joo tai jos vaikka RC-konttilaivasta tippuu kontti ja pimeässä seilaa pahki.

• Mä olen klepperisti enkä suostu tuollaisella purjehtimaan. Eihän tuolla pääse rantaan. Mittasin kölin pituudeksi 37 % rungon pituudesta. Toisin sanoen noilla mitoilla 40-jalkaisen veneen köli olisi yli 4,5 metriä pitkä. Ei sovi Itämerelle, saati tänne Saimaalle.

http://urly.fi/G3Z

• Saimaan

Älä turhaan isontele, niin kyllä tuo Saimaalle soveltuu.

• kaikkipurjehdusonhyvästä

Tota joo, mikäs toi wannaböö on? Meillä lapset pestiin vannassa aikanaan. Purjehdukseen linkattuna tarkoitat siis jossain lammikossa seilaamista, vai?

Mutta toi RC purjehdus on tulevaisuuden laji, edullinen ja kuitenkin vaativa, jos kilpailee. Sopii myös senioreille, jotka alkavat jäykistyä kintuistaan

• sit.joskus

Jospa sitä joskus tekisi valmiiksi pojan kanssa aloitetun RC-veneen rakentamisen. Ei niin sattumalta rungosta tehtiin metrin mittainen. Mutta palaan siihen sitten, jos/kun en enää uskalla lakatulle kannelle hypätä tai Suursaarta jaksa kiertää.

• Anonyymi

Upota mereen se leikkiveneesi.

• Anonyymi

Mä olen wannsbe-purjehtija. Kymmenen vuotta varmaan katellut itselleni sopivan helppoa aloitusvenettä. Muutaman kerran gastina ja kivaa oli mutta jos ei ole pinnassa niin ei opi. Onneksi oon nyt päässyt järvellä harjoittelemaan kaverin joutilaalla pikkuveneellä ja manööverit alkaa sujumaan. Aluksi tuli jiipit ja vendat joko 180 astetta tai 45 astetta ja sitten ihmettelin että mitäs nyt ja suuntavaisto hävisi kokonaan - nyt menee jo sillee että katse pysyy maalissa, pystyn seuraamaan tuulta ja purjetta ja suuntaakin. Vaati paljon toistoja. Kun tämän saa vielä tehtyä eri tuuliolosuhteissa ja oppii vähän trimmaamaankin niin sitten se oma vene vois toteutua.

Kahdesta asiassa olen nyt varma: olisi ollut tuhoisaa ostaa heti se 30-jalkainen jota täällä aina suositellaan ensiveneeksi. Tällä motoriikalla olisin ajanut sen kiville - tai sitten iso vene olisi sallinut virheitä joista pikkuinen paatti huomauttaa.

Eli ensimmäinen tulee varmaan olemaan joku 6-7-metrinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1903
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1836
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1674
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      115
      1270
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      1227
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      414
      1119
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      841
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50