Wannabe purjehtijat

Uskoisin

8

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reivatkaaedes

Noissa on bulb-köli, eli hirvittävät tuhoutumisriskit kyseessä. Jos törmää karppiin tai virvoketölkkiin niin se on menoa.

On minulla tuollainenkin, mutta tänä kesänä en joutanut harrastamaan. Köliveneily, kevytveneily ja RC-purjehdus - kaikki käy.

• Köntti

Joo tai jos vaikka RC-konttilaivasta tippuu kontti ja pimeässä seilaa pahki.

• Mä olen klepperisti enkä suostu tuollaisella purjehtimaan. Eihän tuolla pääse rantaan. Mittasin kölin pituudeksi 37 % rungon pituudesta. Toisin sanoen noilla mitoilla 40-jalkaisen veneen köli olisi yli 4,5 metriä pitkä. Ei sovi Itämerelle, saati tänne Saimaalle.

http://urly.fi/G3Z

• Saimaan

Älä turhaan isontele, niin kyllä tuo Saimaalle soveltuu.

• kaikkipurjehdusonhyvästä

Tota joo, mikäs toi wannaböö on? Meillä lapset pestiin vannassa aikanaan. Purjehdukseen linkattuna tarkoitat siis jossain lammikossa seilaamista, vai?

Mutta toi RC purjehdus on tulevaisuuden laji, edullinen ja kuitenkin vaativa, jos kilpailee. Sopii myös senioreille, jotka alkavat jäykistyä kintuistaan

• sit.joskus

Jospa sitä joskus tekisi valmiiksi pojan kanssa aloitetun RC-veneen rakentamisen. Ei niin sattumalta rungosta tehtiin metrin mittainen. Mutta palaan siihen sitten, jos/kun en enää uskalla lakatulle kannelle hypätä tai Suursaarta jaksa kiertää.

• Anonyymi

Upota mereen se leikkiveneesi.

• Anonyymi

Mä olen wannsbe-purjehtija. Kymmenen vuotta varmaan katellut itselleni sopivan helppoa aloitusvenettä. Muutaman kerran gastina ja kivaa oli mutta jos ei ole pinnassa niin ei opi. Onneksi oon nyt päässyt järvellä harjoittelemaan kaverin joutilaalla pikkuveneellä ja manööverit alkaa sujumaan. Aluksi tuli jiipit ja vendat joko 180 astetta tai 45 astetta ja sitten ihmettelin että mitäs nyt ja suuntavaisto hävisi kokonaan - nyt menee jo sillee että katse pysyy maalissa, pystyn seuraamaan tuulta ja purjetta ja suuntaakin. Vaati paljon toistoja. Kun tämän saa vielä tehtyä eri tuuliolosuhteissa ja oppii vähän trimmaamaankin niin sitten se oma vene vois toteutua.

Kahdesta asiassa olen nyt varma: olisi ollut tuhoisaa ostaa heti se 30-jalkainen jota täällä aina suositellaan ensiveneeksi. Tällä motoriikalla olisin ajanut sen kiville - tai sitten iso vene olisi sallinut virheitä joista pikkuinen paatti huomauttaa.

Eli ensimmäinen tulee varmaan olemaan joku 6-7-metrinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      27
      11102
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8571
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      135
      5388
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3694
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      56
      2584
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      43
      2123
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe