Aikaiseemin olen saanut koneet itse asennettua kaverin kanssa 50hv ym. Mutta mitäköhän maksaa tollaisen isomman moottorin asennus, jos sen uutena ostaa ja asennuttaa samassa liikkeessä? Pitäisikö se saada väännettyä samaan hintaan?
Ja kiitos taas opista!
Perämoottorin asennus maksu?
21
9416
Vastaukset
- kauppias
ei tarvimaksaa jos saat tiggittyä.kannattaa yrittää.
- maksaahan
Se,etköhän helpoimmalla pääse kun soittelet eri liikkeisiin ja kysyt pakettihintaa...Siinähn tuohon ongelmaan ratkaisu,yllättävän paljon eroa varmasti löytyy,näin uskallan väittää..
- Ile
Itse ainakin vaihtaisin liikettä, jos myyjällä ei sen vertaa kauppamiestä, että ei asennusta samaan hintaan laittaisi. Viimeistään ovelta pitäisi jo huutaa takaisin. Uusi 150 heppainen kone maksaa jo kuitenkin pienen henkilöauton verran.
Itse en missään tapauksessa maksaisi siitä erikseen varsinkaan uutta ostettaessa.- Osku
oikein ymmärtää, millainen työ on 150 heppasen koneen asennus. Ei sitä mikään liike voi ilmaiseksi tehdä. Eri asia on se, onko asennus hinnoiteltu erikseen vai osaksi jotakin pakettia.
- hommaa
Osku kirjoitti:
oikein ymmärtää, millainen työ on 150 heppasen koneen asennus. Ei sitä mikään liike voi ilmaiseksi tehdä. Eri asia on se, onko asennus hinnoiteltu erikseen vai osaksi jotakin pakettia.
kunhan homman osaa. Ite olen asentanut moneen otteeseen 200 - 250 perätuuppareita. Työkalut kun on kunnossa niin ei ongelmaa = nosturi tms.
- Osku
hommaa kirjoitti:
kunhan homman osaa. Ite olen asentanut moneen otteeseen 200 - 250 perätuuppareita. Työkalut kun on kunnossa niin ei ongelmaa = nosturi tms.
helppo työkin.
- Ile
Osku kirjoitti:
oikein ymmärtää, millainen työ on 150 heppasen koneen asennus. Ei sitä mikään liike voi ilmaiseksi tehdä. Eri asia on se, onko asennus hinnoiteltu erikseen vai osaksi jotakin pakettia.
Eipä liene yhtään sen vaikeampaa kuin minkään muunkaan koneen asennus, kone vain painaa enemmän, minkä vuoksi sitäkin nostetaan nosturilla. Jo 4T 50 heppainen kone painaa jo niin paljon, että niitä ei yksi äijä nostele mihinkään.
Siis jos itse ostaisin uuden 150 heppaisen koneen, niin satavarmaan tingin hinnasta, ja vielä ainakin sen asennuksen siihen päälle. En varmuudella alkaisi maksamaan mitään ylimääräistä asennuksesta. Perämoottorin asennus ei todellakaan ole mikään mahdoton homma. Sähköjenkin laittaminen onnistuu, jos vähääkään tietää asiasta.
On hölmöä maksaa pyydetty hinta, koska näissä venehinnoissa "ei juurikaan sitä katetta ole :)"..... - Osku
Ile kirjoitti:
Eipä liene yhtään sen vaikeampaa kuin minkään muunkaan koneen asennus, kone vain painaa enemmän, minkä vuoksi sitäkin nostetaan nosturilla. Jo 4T 50 heppainen kone painaa jo niin paljon, että niitä ei yksi äijä nostele mihinkään.
Siis jos itse ostaisin uuden 150 heppaisen koneen, niin satavarmaan tingin hinnasta, ja vielä ainakin sen asennuksen siihen päälle. En varmuudella alkaisi maksamaan mitään ylimääräistä asennuksesta. Perämoottorin asennus ei todellakaan ole mikään mahdoton homma. Sähköjenkin laittaminen onnistuu, jos vähääkään tietää asiasta.
On hölmöä maksaa pyydetty hinta, koska näissä venehinnoissa "ei juurikaan sitä katetta ole :)".....Aina venekauppoja tehdessäni minäkin olen tinkinyt ja usein tuntuvia alennuksia saanutkin. En ole kuitenkaan niin naivi, että kuvittelisin saaneeni jotakin ilmaiseksi, vaikka taitava myyjä yrittää sellaisen kuvan antaakin.
- helppoahan
Ile kirjoitti:
Eipä liene yhtään sen vaikeampaa kuin minkään muunkaan koneen asennus, kone vain painaa enemmän, minkä vuoksi sitäkin nostetaan nosturilla. Jo 4T 50 heppainen kone painaa jo niin paljon, että niitä ei yksi äijä nostele mihinkään.
Siis jos itse ostaisin uuden 150 heppaisen koneen, niin satavarmaan tingin hinnasta, ja vielä ainakin sen asennuksen siihen päälle. En varmuudella alkaisi maksamaan mitään ylimääräistä asennuksesta. Perämoottorin asennus ei todellakaan ole mikään mahdoton homma. Sähköjenkin laittaminen onnistuu, jos vähääkään tietää asiasta.
On hölmöä maksaa pyydetty hinta, koska näissä venehinnoissa "ei juurikaan sitä katetta ole :)".....SE asentaminen kyllä on,mutta jokin siinä täytyy vikaan mennä useimmilla kun tullaan kyselemään miksei kone kunnolla käy,kuten vimme kesänä useampi kävi tekemässä,ei tarvinnut kuin kopan irroittaa,niin jo näki tee-se-itse asentajan jäljet,kaapelit väärin säädetty,kaasarit väärissä säädöissä,yksi kysyi miksi leikkasi kiinni?kaipa se leikkaa jos ei öljyä muista laittaa eikös?Toki,asenna itse jos haluat,jos sinulla varaa ostaa tuollainen kone,niin luulisi olevan varaa asennuttaa myös,ja tästä EI tarvitse vetää niitä ns.herneitä nenään,tämä vain yksi mielipide muiden joukossa..
- Ile
helppoahan kirjoitti:
SE asentaminen kyllä on,mutta jokin siinä täytyy vikaan mennä useimmilla kun tullaan kyselemään miksei kone kunnolla käy,kuten vimme kesänä useampi kävi tekemässä,ei tarvinnut kuin kopan irroittaa,niin jo näki tee-se-itse asentajan jäljet,kaapelit väärin säädetty,kaasarit väärissä säädöissä,yksi kysyi miksi leikkasi kiinni?kaipa se leikkaa jos ei öljyä muista laittaa eikös?Toki,asenna itse jos haluat,jos sinulla varaa ostaa tuollainen kone,niin luulisi olevan varaa asennuttaa myös,ja tästä EI tarvitse vetää niitä ns.herneitä nenään,tämä vain yksi mielipide muiden joukossa..
Eli kuten tuossa jo edellinenkin kertoi, myyjä saa varmuudella koneesta voittoa asennuksen jälkeenkin. Ja jos olisin itse ostamassa (mitä en todellakaan ole), varmuudella tinkisin sen asennuksen samaan kauppaan. En itsekkään lähtisi asentamaan uutta konetta. Kyse ei nyt ole taidosta tms., vaan tässä tapauksessa siitä koneen asennushinnasta. Liikkeen asentamalla koneella on kuitenkin työnkin osalta takuu, mikä on hyvä asia.
Mutta jos myyjällä ei ole koneen myynnin yhteydessä halua antaa edes koneen asennusta samaan hintaan (tämän hintaisessa koneessa, uusi 150 esim. Yamaha maksaa yli 16 000€), niin kyllä ostajan mielenkiinto siirtyy äkkiä toiseen liikkeeseen. Toisin sanoen jos myyjä ei edes keskustele hinnasta, vaan tuputtaa ovh:ta, niin saa kyllä pitää. - Osku
Ile kirjoitti:
Eli kuten tuossa jo edellinenkin kertoi, myyjä saa varmuudella koneesta voittoa asennuksen jälkeenkin. Ja jos olisin itse ostamassa (mitä en todellakaan ole), varmuudella tinkisin sen asennuksen samaan kauppaan. En itsekkään lähtisi asentamaan uutta konetta. Kyse ei nyt ole taidosta tms., vaan tässä tapauksessa siitä koneen asennushinnasta. Liikkeen asentamalla koneella on kuitenkin työnkin osalta takuu, mikä on hyvä asia.
Mutta jos myyjällä ei ole koneen myynnin yhteydessä halua antaa edes koneen asennusta samaan hintaan (tämän hintaisessa koneessa, uusi 150 esim. Yamaha maksaa yli 16 000€), niin kyllä ostajan mielenkiinto siirtyy äkkiä toiseen liikkeeseen. Toisin sanoen jos myyjä ei edes keskustele hinnasta, vaan tuputtaa ovh:ta, niin saa kyllä pitää."Ja jos olisin itse ostamassa (mitä en todellakaan ole)"
No kirjoituksistasi kyllä huomaa, että et ole juuri vene- ja moottorikauppoja tehnyt. Harvemmin kaupan kohteena on pelkkä tavara. Yleensä pakettiin kuuluu asennuksia, kuljetuksia, veneen kohdalla pohjan maalaus, vesillelasku jne. Tälle paketille sitten neuvotellaan ja tingitään hinta. Yleinen tapa kaupankäynnissä on kautta aikojen ollut se, että myyjä pitää korkeaa listahintaa, jotta saataisiin ostaja kuvittelemaan saavansa paljon ylimääräistä kaupan päälle. Joihinkin tämä uppoaa, joihinkin ei. - Ile
Osku kirjoitti:
"Ja jos olisin itse ostamassa (mitä en todellakaan ole)"
No kirjoituksistasi kyllä huomaa, että et ole juuri vene- ja moottorikauppoja tehnyt. Harvemmin kaupan kohteena on pelkkä tavara. Yleensä pakettiin kuuluu asennuksia, kuljetuksia, veneen kohdalla pohjan maalaus, vesillelasku jne. Tälle paketille sitten neuvotellaan ja tingitään hinta. Yleinen tapa kaupankäynnissä on kautta aikojen ollut se, että myyjä pitää korkeaa listahintaa, jotta saataisiin ostaja kuvittelemaan saavansa paljon ylimääräistä kaupan päälle. Joihinkin tämä uppoaa, joihinkin ei.Mitenköhän yleensäkään osallistuisin tähän keskusteluun, jos ei asiasta olisi mitään käryä? Tiedän varsin hyvin, mitä uuteen venepakettiin kuuluu ja vielä paremmin, mistä kannattaa maksaa ja mistä ei. Tässä keskustelussa oli alunperin kysymys uuden koneen ostosta. Siihen ei silloin sisälly esim. venettä tai muita varusteita tai edellämainitsemiasi asioita. Kyse oli koneen asennuksen maksusta ja sen maksamisesta/maksamisen järkevyydestä erikseen.
"Ja jos olisin itse ostamassa (mitä en todellakaan ole)"
Tällä tarkoitin sitä, että tällä hetkellä en ole ostamassa uutta moottoria veneeseeni. Veneen ostossa uuden hinta on suoraan sanottuna karmea. Hinnan ensimmäisen kärjen kadottua vene saattaakin pitää hintansa vuosia eteenpäin samana. Käytetyn veneen hintaan vaikuttaa tietysti veneen kunto, varustus ja merkin arvostus. Joten itse aion tulevaisuudessakin seurata enemmän käytettyjen veneiden markkinoita. Onhan uusi aina uusi, mutta jos täysin samanlaisen saa huomattavasti halvemmalla vähän käytettynä ja paremmin varusteltuna?
En muista, missä venealan julkaisussa oli juttu Targan arvon säilymisestä 90-luvun alusta eteenpäin. Arvo oli noussut tuhansia kuukaudessa.
"Yleinen tapa kaupankäynnissä on kautta aikojen ollut se, että myyjä pitää korkeaa listahintaa, jotta saataisiin ostaja kuvittelemaan saavansa paljon ylimääräistä kaupan päälle. Joihinkin tämä uppoaa, joihinkin ei."
Mitäköhän sanoisi tuosta kommentista? Voisi viedä keskustelun aika äärirajoille; jopa sanoisinko sopimattomalle alueelle. Kritiikkiä tosin saa kirjoittaa - ei siinä mitään.
Tyhmänä kuitenkaan en anna itseäni pitää. Peruskaupankäynnin perusteita on turha kertoa. - Osku
Ile kirjoitti:
Mitenköhän yleensäkään osallistuisin tähän keskusteluun, jos ei asiasta olisi mitään käryä? Tiedän varsin hyvin, mitä uuteen venepakettiin kuuluu ja vielä paremmin, mistä kannattaa maksaa ja mistä ei. Tässä keskustelussa oli alunperin kysymys uuden koneen ostosta. Siihen ei silloin sisälly esim. venettä tai muita varusteita tai edellämainitsemiasi asioita. Kyse oli koneen asennuksen maksusta ja sen maksamisesta/maksamisen järkevyydestä erikseen.
"Ja jos olisin itse ostamassa (mitä en todellakaan ole)"
Tällä tarkoitin sitä, että tällä hetkellä en ole ostamassa uutta moottoria veneeseeni. Veneen ostossa uuden hinta on suoraan sanottuna karmea. Hinnan ensimmäisen kärjen kadottua vene saattaakin pitää hintansa vuosia eteenpäin samana. Käytetyn veneen hintaan vaikuttaa tietysti veneen kunto, varustus ja merkin arvostus. Joten itse aion tulevaisuudessakin seurata enemmän käytettyjen veneiden markkinoita. Onhan uusi aina uusi, mutta jos täysin samanlaisen saa huomattavasti halvemmalla vähän käytettynä ja paremmin varusteltuna?
En muista, missä venealan julkaisussa oli juttu Targan arvon säilymisestä 90-luvun alusta eteenpäin. Arvo oli noussut tuhansia kuukaudessa.
"Yleinen tapa kaupankäynnissä on kautta aikojen ollut se, että myyjä pitää korkeaa listahintaa, jotta saataisiin ostaja kuvittelemaan saavansa paljon ylimääräistä kaupan päälle. Joihinkin tämä uppoaa, joihinkin ei."
Mitäköhän sanoisi tuosta kommentista? Voisi viedä keskustelun aika äärirajoille; jopa sanoisinko sopimattomalle alueelle. Kritiikkiä tosin saa kirjoittaa - ei siinä mitään.
Tyhmänä kuitenkaan en anna itseäni pitää. Peruskaupankäynnin perusteita on turha kertoa."Tässä keskustelussa oli alunperin kysymys uuden koneen ostosta. Siihen ei silloin sisälly esim. venettä tai muita varusteita tai edellämainitsemiasi asioita". Kyse oli koneen asennuksen maksusta..."
Saat asian näyttämään kovin yksinkertaiselta. 150 hp:n moottorin ostamiseen ja asentamiseen liittyy väkisinkin joko veneen kuljettaminen liikkeeseen, moottorin kuljettaminen paikkaan, jossa vene on tai molempien kuljettaminen paikkaan, jossa asennus tehdään. Hintaan vaikuttavat kuljetettavat matkat ja tarvittavat välineet. Lisäksi, riippuen siitä onko venekin uusi, onko ollut aiemmin samanlainen moottori jne. seuraa mahdollisesti kaukosäätölaitteiden, mittariston, sähkökaapeleiden jne. asennusta tai vaihtoa. Jos saat nämä kaikki tingittyä ilmaiseksi, eikä vain niin, että siltä tuntuu, olet hatunnoston arvoinen kauppamies. - Ile
Osku kirjoitti:
"Tässä keskustelussa oli alunperin kysymys uuden koneen ostosta. Siihen ei silloin sisälly esim. venettä tai muita varusteita tai edellämainitsemiasi asioita". Kyse oli koneen asennuksen maksusta..."
Saat asian näyttämään kovin yksinkertaiselta. 150 hp:n moottorin ostamiseen ja asentamiseen liittyy väkisinkin joko veneen kuljettaminen liikkeeseen, moottorin kuljettaminen paikkaan, jossa vene on tai molempien kuljettaminen paikkaan, jossa asennus tehdään. Hintaan vaikuttavat kuljetettavat matkat ja tarvittavat välineet. Lisäksi, riippuen siitä onko venekin uusi, onko ollut aiemmin samanlainen moottori jne. seuraa mahdollisesti kaukosäätölaitteiden, mittariston, sähkökaapeleiden jne. asennusta tai vaihtoa. Jos saat nämä kaikki tingittyä ilmaiseksi, eikä vain niin, että siltä tuntuu, olet hatunnoston arvoinen kauppamies.Silloin onkin selvää, että asennus tulee maksamaan enemmän, jos liike kuskaa venettä edestakas. Itsellä on ollut kokoajan mielessä, että asiakas kuskaa itse veneensä asennuspaikkaan. Koneen hinta sisältää kuitenkin jo normaalisti kuljetuksen myyjän osoittamaaan paikkaan, joka yleensä lienee näin suurilla moottoreilla asennuspaikka. Ja jos kone on näyttelykone (esillä liikkeessä), niin silloin lienee myyjän murhe siirtää kone asennuspaikkaan ts. myyjän huoltoon, jos sijaitsee eri paikassa kuin myyntipiste..
Eli omana ajatuksena on ollut:
1. Asiakas itse kuljettaa veneensä asennuspaikkaan (kuvitellaan, että myyjän "huoltopiste").
2. Kyse pelkästään moottorin asennuksesta (eli kaukosäätölaitteet ja koneen sähköt kiinni. Mittareita en edes ajatellut, tuli kuviteltua, että omassa tapauksessa asentaisin itse. Myös muut veneen asennetut sähkölaitteet kaapelointeineen pysyisi samana).
3. Ohjauskaapelointi/ohjaus pysyy samana (tosin uusissa koneissa saattaa olla NFB tai jopa hydraulinen ohjaus, joka tietysti saattaa muuttaa asiaa -->uusia kiinnityksiä tai jopa koko järjestelmä-->maksaa-->ymmärrän).
4. Moottorin merkki pysyy samana (Täysin ymmärrettävää, että asennus tuleekin maksamaan enemmän, jos moottorin merkki vaihtuu).
Nämä kokemukset tulleet omista moottorin vaihdoista. Koneet tosin olleet kahden miehen nostettavissa (2T - Osku
Ile kirjoitti:
Silloin onkin selvää, että asennus tulee maksamaan enemmän, jos liike kuskaa venettä edestakas. Itsellä on ollut kokoajan mielessä, että asiakas kuskaa itse veneensä asennuspaikkaan. Koneen hinta sisältää kuitenkin jo normaalisti kuljetuksen myyjän osoittamaaan paikkaan, joka yleensä lienee näin suurilla moottoreilla asennuspaikka. Ja jos kone on näyttelykone (esillä liikkeessä), niin silloin lienee myyjän murhe siirtää kone asennuspaikkaan ts. myyjän huoltoon, jos sijaitsee eri paikassa kuin myyntipiste..
Eli omana ajatuksena on ollut:
1. Asiakas itse kuljettaa veneensä asennuspaikkaan (kuvitellaan, että myyjän "huoltopiste").
2. Kyse pelkästään moottorin asennuksesta (eli kaukosäätölaitteet ja koneen sähköt kiinni. Mittareita en edes ajatellut, tuli kuviteltua, että omassa tapauksessa asentaisin itse. Myös muut veneen asennetut sähkölaitteet kaapelointeineen pysyisi samana).
3. Ohjauskaapelointi/ohjaus pysyy samana (tosin uusissa koneissa saattaa olla NFB tai jopa hydraulinen ohjaus, joka tietysti saattaa muuttaa asiaa -->uusia kiinnityksiä tai jopa koko järjestelmä-->maksaa-->ymmärrän).
4. Moottorin merkki pysyy samana (Täysin ymmärrettävää, että asennus tuleekin maksamaan enemmän, jos moottorin merkki vaihtuu).
Nämä kokemukset tulleet omista moottorin vaihdoista. Koneet tosin olleet kahden miehen nostettavissa (2TJos firman tehtäväksi jääkin vain koneen nostaminen paikalleen, ja sinä teet itse varsinaiset asennustyöt eli kaukosäätölaitteet, mittarit, sähköt jne. Harvoin kai nämä vehkeet ovat valmiina veneessä, kun ostaa uuden 150 heppaisen. Tuskin kysyjä tällaista tarkoitti.
- Ile
Osku kirjoitti:
Jos firman tehtäväksi jääkin vain koneen nostaminen paikalleen, ja sinä teet itse varsinaiset asennustyöt eli kaukosäätölaitteet, mittarit, sähköt jne. Harvoin kai nämä vehkeet ovat valmiina veneessä, kun ostaa uuden 150 heppaisen. Tuskin kysyjä tällaista tarkoitti.
Jos kuvittelee koneen maksavan sen 16 000€. Mitä koneen asennusajaksi on liikkeessä määritelty? Vaikka tuntiveloitus olisikin 80€, niin silti koneen lopullisen kokonaishinnan (siis sis. täyd. asennuksen ilman veneen noutoa) pystyy tinkimään alle ovh:n, vaikka asennus olisikin erikseen maksullinen. Vaikka konetta laitettaisiinkin koko päivä, eli 640€:n edestä (työn osuus ei voi olla missään tapauksessa melkeen vanhaa 5000 mk:aa, ja asentajan työnantaja tuskin ylläpitää lepokotia), niin ovh:sta myyjä pystyy kuitenkin pudottamaan vähintään useita prosentteja. Veikkaan, että parin prosentin hinnalla kone on jo täydellisesti asennettu.
Jos hinnasta ei halua tinkiä, niin se on sitten eri juttu.:) Tosin jos n. 1700 euron viihde-elektroniikasta tingitään jo yli 300 euroa, niin miksi ei melkeen kymmenkertaisesta hinnasta?
"Pitääkö mennä sieltä hakemaan?" ja "Ovh ei kiinnosta" - toimivat harvinaisen hyvin. Nykyään kaikissa hinnoissa on aivan järkyttävästi ilmaa.
- kauppias
saat asennuksen moottorillesi jos käännyt asiassa nimimerkin puoleen.
- kauppias2
En huomannut ,että aiemmin oli myös käytetty kauppias nimimerkkiä. tämä viimeinen yhteydenottoneuvo on nimenomaan kauppias2 tekstiä.
- 150hv
...oli kiva saada useampi vastaus, jolloin asiasta muodostuu parempi kuva.
Totta on, että tämän hintaista tavaraa kun on ostamassa niin pitää jo pientä palvelua saada kaupan päälle. Itse olen jonkin verran seurannut koneiden hintaa ja samoissa moottoreissa esiintyy melko isoja eroja. Etenkin jos koneen ostaa ei sesonkiaikaan.
Tämän hintaisessa ostoksessa meinaan kyllä kilpailuttaa kauppiaat tiukasti, jolloin itse koneen hinnan pyrin saamaan mahdollisimman alas. Tällöin tulee mieleen, että jos hinta on jo alhainen eikä asennusta saa enää samaan hintaan niin mitäköhän se mahtaa maksaa. Vaikka asennus ei ole tähtitiedettä niin on se kuitenkin aikaa vievää = maksaa rahaa. Noh, eihän se maltaita voi olla ja samaan konkurssiin menee sitten.
Suhteessa tuloihin ja säästöihin tämä investointi (vene, tosin käytettynä ja uusi moottori) ei ole varmasti fiksuimpia vetojani (kyllähän alle 30v pitää oma vene olla), minkä vuoksi laskeskelen melko laajasti ja tarkkaan kustannuksia, saa paremman mielen rauhan...
Kesää odotellessa...- Pekka
Terve,sinulla sama ajatus kuin minullakinoli viime talvena,jolloin minullakin oli moottorinvaihto edessä vanhan väsyttyä,tein silloin soittokierroksen saman merkin myyjillä,ja hinta haitari oli todella laaja,viikon ajatuksiani kypsytin,ja valitsin sellaisen joka ei ollut siellä halvimpana,eikä kalliimpana vaihtoehtona,ja päädyin kyseiseen yritykseen puhtaasti asiakaspalvelun takia,ensimmäisestä puhelusta kului n 5min,kun faksi rupesi suoltamaan paperia ulos,jossa oli eritelty kaikki tarvittavat työt,osat(kaapelit,tehokkaampi akku ym)sekä toimituspäivä,kun taas muilla (ei toki kaikilla) palvelu oli suhteellisen ynseää,ei mitään tarkkaa hintaa saati arviota,mikä minusta hiukan outoa toimintaa,sillä luulisi rahan kiinnostavan,mutta ehkä heillä oli jo tarpeeksi töitä ilman minunkin venettä,eli siis veneeni sinne vein,samalla viikolla irroittivat vanhan koneen muut siihen kuuluvat vehkeet,sekä aloittivat asentamisen,seuraavalla viikolla sain takaisin ja viime kesä sujui ilman murhetta ja pelkoa siitä vieläkö uskollinen vanha moottorini jaksaisi,tuo vertaaminen todella kannattaa,ja tiedän että omani ei halvin ollut,mutta kuten sanoin,niin kyllä minä palveluakin haluan,ja tämä yritys sen minulle palvelulla möi.Eli eikuin vain kauppoja hieromaan,ja morjestetaan kun vesillä vastaan tullaan.
- jee
Pekka kirjoitti:
Terve,sinulla sama ajatus kuin minullakinoli viime talvena,jolloin minullakin oli moottorinvaihto edessä vanhan väsyttyä,tein silloin soittokierroksen saman merkin myyjillä,ja hinta haitari oli todella laaja,viikon ajatuksiani kypsytin,ja valitsin sellaisen joka ei ollut siellä halvimpana,eikä kalliimpana vaihtoehtona,ja päädyin kyseiseen yritykseen puhtaasti asiakaspalvelun takia,ensimmäisestä puhelusta kului n 5min,kun faksi rupesi suoltamaan paperia ulos,jossa oli eritelty kaikki tarvittavat työt,osat(kaapelit,tehokkaampi akku ym)sekä toimituspäivä,kun taas muilla (ei toki kaikilla) palvelu oli suhteellisen ynseää,ei mitään tarkkaa hintaa saati arviota,mikä minusta hiukan outoa toimintaa,sillä luulisi rahan kiinnostavan,mutta ehkä heillä oli jo tarpeeksi töitä ilman minunkin venettä,eli siis veneeni sinne vein,samalla viikolla irroittivat vanhan koneen muut siihen kuuluvat vehkeet,sekä aloittivat asentamisen,seuraavalla viikolla sain takaisin ja viime kesä sujui ilman murhetta ja pelkoa siitä vieläkö uskollinen vanha moottorini jaksaisi,tuo vertaaminen todella kannattaa,ja tiedän että omani ei halvin ollut,mutta kuten sanoin,niin kyllä minä palveluakin haluan,ja tämä yritys sen minulle palvelulla möi.Eli eikuin vain kauppoja hieromaan,ja morjestetaan kun vesillä vastaan tullaan.
mikäköhän yritys oli kyseessä? tässä rojektia ittelläki ois..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047