APUA!! minulla on kaks tuliliskoa iältään noin 10 vuotta kumpikin.. ovan olleet aina terveitä ilman mitään ongelmia. Nyt kuitenkin yht äkkia kumpikaan lisko ei ole syönyt viikkoon kunnolla.. ja toinen on tavallaan paisunut ylensyöneen näköiseksi. Olen kuullut että se voisin johtua nestetasapainon järkkymisestä.. mutta mitä tämä käytännössä sitten liskot kohdalla tarkoittaa.. ja mitä minun pitäisi asialle tehdä.. Pikaisia vastauksia kiitos :( !!
SAIRAS TULILISKO..auttakaa !?
3
575
Vastaukset
- Marja
..mutta mielestäni tuollaisessa tapauksessa (joka hyvin todennäköisesti johtuu nestetasapainon järkkymisestä kuten epäilitkin) lisko taitaa valitettavasti kuolla.. Samanlainen tapaus oli täällä joskus aiemmin. Mutta viisaammat varmistakoot...
Se on voinut syödä kiven ja suoli voi olla tukossa. Jonkin taudin varalta kuitenkin ehkä kannattaa erottaa liskot toisistaan jos vain mahdollista.
Minua mietityttää tuo että molemmat liskot ovat paastolla. Toinen ei vissiinkään ole paisunut? O_Ô
Seuraa sitäkin. Joskus on myös liskot vaan ryhtyy angsteiksi ja kieltäytyy syömästä vähään aikaan. mutta tuo ei kyllä kuulosta nyt ihan terveeltä. - Zuuls
Soittaisin e.lääkärille eli Johanna Rauliolle ja kysyisin neuvoja.
Paha sanoa mitään, koska mitenkään tarkkaa kuvausta ei ole tai onko jotain tapahtunut jne.
Toista todella taitaa vaivata nestetasapainonjärkkyminen ja toinen voi olla syömättä ihan vaan huvinvuoksi tai esim. koska kaverikaan ei syö. syitä on monia ja siksi soittaisin ja kysyisin asiaa e.lääkäriltä neuvoja.
Kehottaisin soittamaan e.lääkärille ja selittämään hänelle tilanteen paremmin, koska valitettavan usein nestetasapainonjärkkyminen johtaa kuolemaan.- aino
Jos eläimen jalatkin ovat pöhöttyneet on kyseessä varmaankin nestetasapainon järkkyminen.
Jos vain keskiruumis turpoaa ja jalat pysyvät hoikkina veikkaan, että ongelmana on sama kuin omalla tularillani 10v sitten. Sen maksa oli turvonnut valtavaksi. Syynä todennäköisesti liian tuhti ruoka (esim jauhomatojen pätkiä ja kastematoja) ja huonon veden laadun aiheuttama hidas myrkyttyminen.
Tulari kuoli.
Kehotan vaihtamaan paljon vettä, jotta se pysyisi puhtaanpana ja ruokkimaan surviaisilla tms. kevyllä ruoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011591
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581011Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85912
- 61896
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11770Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t266766Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75717Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61712Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342711