Jo muinaiset roomalaiset...

isoäiti_

Divine et impera eli hajoita ja hallitse toimii yhä.

Pelolla on uskomaton voima, jota poliitikot, maalliset ja taivaalliset johtajat, pikkupomot sekä monenlaiset päällepäsmärit ym. käyttävät.
Meille syötetään monenlaisia pelkoja ja uhkia ja mehän aseistaudumme, ja liittoudumme, tarkkailemme ympäristöämme ja naapureitamme,
epäilemme virkavaltaa, lainsäätäjiä, urheilijoita, opettajia ja melkein kaikkea.
Emme avaa kolkuttajalle, emme tarjoa kyytiä kulkijalle, emme anna työpaikkaa muukalaiselle, emme istu vieraaseen pöytään, emme vastaa
oudon numeron soittajalle ja epäilys sekä petetyksi tuleminen kalvaa mieltä ...jos...jos. Palstallakin heitellään herjoja, epäillään ja väistellään,
vaikka enempi meillä ihmispoloilla on varmasti yhdistäviä tekijöitä kuin
hajoittavia tekijöitä.

Leikatessani äsken purjosipulia en löytänyt sitä valkean ja vihreän rajaa, enkä koskaan aikaisemminkaan ole löytänyt, vaikka ohjeissa aina kehotetaan käyttämään vain se valkea osa.

Kyllä tämä maailma on ongelmallinen.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoäiti_

      DIVIDE et impera. pitää olla Voi mun latinani - o sancta simplicitas!

    • syrjintää

      Iltalehden kirjoituksessa tamperelainen asunnoton Vesa 44 ihmettelee, miksi tyhjiksi jäviä vastaanottokeskuksia ei avata suomalaisille asunnottomille.

      • Se on tosiaan hyvä kysymys. Nyt voisi joku/jotkut kansanedustajat ryhtyä tutkimaan tätä mahdollisuutta.


    • halooooo

      Emme tosiaan istu vieraaseen pöytään. Meidän pöytiin istuu sen sijaa nuoria vieraita ihan kutsumatta, tarjotaan 5 ateriaa päivässä lämpimänä ja tuoreena. Omat avuttomat vanhukset saa sen ainoan vaatimattoman aterian jäähtyneenä , vaikka siitä pitää maksaa jopa 10 euroa. Missä todellisuudessa tämä big mama oikein elää?

    • Kyllä meidän on isäntinä noin toimittava. On ikäänkuin oltava vieraanvarainen.

      Vieraanvaraisuus loppuu äkkiä ja arki asettuu tarkoittamakseen.

    • Jos yritettäisiin yhdessä, oikein joukkovoimalla, meitähän on jo kaksi, ainakin melkein.
      Minulla on paljon suuruudenhuluja suunitelmia, pääsis vaan toteuttamaan.

      Jätän tällä kertaa kertomatta hetkelliset suunnitelmani. Pieni jännitys on aina paikallan, eiks je!

    • isoäiti_

      Viisumianomus tuli täytettyä ja siitäpä nämä ajatukset aloitukseen saivat alkunsa.

      Isän ja äidin syntymäpaikat oli ilmoitettava ja kulkemiset viimeisen kymmenen vuoden ajalta yms. Vanhempani ovat syntyneet Karjalassa ja se on joskus tuottanut epäselvyyttä, kun ei Suomenmaasta paikkoja löydy.

      Ruuneman, suunnitelmia pitää aina olla, hyvä niin. Pientä jännitystä on täälläkin..
      Eteenpäin elävän mieli - sanotttiin ennen. Minä tykkään noista suomalaisista sanonnoista ja maiskuttelen äidinkieltäni aina tilaisuuden tullen.

    • konkarievp

      Pianhan tämä loppuu palstan myötä Ikävä tulee teitä muutamia kirjoittajia, jotka kirjoituksillanne olette tehneet tästä palststa ikimuistoienja miellyttävän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe