olen pulassa alkoholistin kanssa

eieroavielä

lupasin lähteä matkalle kanarialle mieheni kanssa. Nyt kuitenkin rupesin ajattelemaan että miten minä jolla on neurologinen vakava sairaus jaksan katsellä hänen ryyppäämistään siellä. Millähän keinolla saisi hänet olemaan ilman alkoholia siellä?

18

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos itse menet ongelminesi mukaan on tilanne valmis. Oletan, että aiheutat seurallasi ryyppyhalua.

      • pöyristyttävää

        Jo on ilkeästi kommentoitu! Kertakaikkinen sammakko, huh.


      • pöyristyinminäkin
        pöyristyttävää kirjoitti:

        Jo on ilkeästi kommentoitu! Kertakaikkinen sammakko, huh.

        Sanos muuta ja oikein kehtaa tuo näyttää naamansa täällä. Hyi.


      • hyiiiiiii
        pöyristyinminäkin kirjoitti:

        Sanos muuta ja oikein kehtaa tuo näyttää naamansa täällä. Hyi.

        Vieläkö löytyy ymmärtämystä tuolle kuvatukselle ? Eikö ne ss ja muut nuolijat lue ollenkaan palstaa vai ovatko yhtä ilkeitä ?


    • ei.onnistu-

      Et millään keinolla, jos ei suomessakaan onnistu.

    • Näinonjämpti

      Ei tule mitään.Paljon parempi,kun et lähde mukaan katsomaan sitä ryyppäämistä.Mies Kanarialle ja sinä vaik Naantalin kylpylään.Molemmat kuluttaa saman verran euroja.Ehdota miehellesi ,että ottaa jonkun vaikka ukkotuttavan mukaan ,jolla on varaa.Kyllä ryypykavereita löytyy.

    • vaalierkki

      En pysty antamaan muuta neuvoa kuin tämän: Jos paikkakunnalla on jokin alkoholistien omaisten tukijärjestö, ota ihmeessä yhteyttä ennakkoluulottomasti, paikallisessa sosiaalivirastossa on varmasti tietoa tällaisesta.

    • reppuriika

      Kun olet rinnalla luvannut kulkea, niin itse päätät mitä jaksat ja mitä et. Älä aina lupaile juopolle ukolle sitä rinnallaoloa. Hankala että olet jälleen luvannut lähteä hänelle tukikepiksi. Sinuna kyllä antaisin ukon mennä ja otattaisin mukavan kotiloman joko kylpylässä tai muuten vain.

    • dokusfrau

      Miten määrittelet alkoholistin?

      Olimme vuosikaudet koko kesälomamme Espanjassa jossa ukkoni veti muutamana ensimmäisenä päivänä pään täyteen ja loppuajan ryyppäsi hillitymmin mutta jokainen päivä. Ei ollut häiriökäyttäytymistä mutta eipä ollut loppilloin juuri seuraksikaan.

      Kävin yksin konserteissa, musikaaleissa ja mitä tapahtumia lähistöllä olikaan.
      Jäätyämme ennenaikaiselle eläkkeelle lisäsimme Espanjan käynnit kahteen kertaan vuosittain ja pisin jakso oli yli 2kk. Silloin tuli jo miehellenikin jokunen katko juopotteluun.
      Nyt ovat vuodet tehneet tehtävänsä. Väkevien kulutus on melkein olematonta ja viinin ja oluenkin juominen parhaisiin päiviin verrattuna ainakin puolittunut.
      Tämä syksy oli ennätyksellinen. Puolet ajasta selvin päin.

      Meillä luonto on hoitanut asian jota en oikeastaan voi sanoa edes häiriöksi.
      Noiden alkuvuosien ensimmäisiä päiviä lukuun ottamatta on mieheni ollut ryyppäämisestä huolimatta toimintakunnossa.

      Ehkäpä tilannearvio ja kohtuullinen kärsivällisyys hoitaa asian.

    • Eiyksiselitteistä

      Alkoholisti ei välttämättä juo kovin paljon, mutta hänellä on riippuvuus . Kun aloittaa, ei hallitse käyttöä ja ryyppyputketa voi tulla pitkä ja vaikeasti katkaistava. Raitistunut alkoholistikin voi olla ongelma perheelle.

    • reppuriika

      Ei ole harvinaista kun päihderiippuvainen päättää raitistua, niin tuleekin ero. Läheisriippuvainen puoliso menettää roolinsa hyysääjänä, "vahvana", pelastajana, suojelijana, jopa sylkykuppina, kun ei ole enää kohdetta johon syöltää pahaa oloa ja omia ongelmia.
      Minulla on muutama tuttu, joilla kumppani tai aikuinen tai keksi-iäinen lapsi juo Ja sitä samaa elämän kurjuuden ja pahanolon valittelua se jatkuvasti on. Pitää vaatettaa, käydä siivoomassa, viemässä ruokaa ja hyysätä ja hyysätä. Ja kun ei millään jaksa, rahat eivät riitä, ym. Kun sitten ehdottaa, että entäs jos teen asiat selväksi, järjestät asiasi ja alat elää omaa elämääsi. No ei se tule kuuloonkaan, kun tämä raukka jää sitten täysin heitteille. No jos on kysymyksessä oma lapsi niin äidin sydämen jotenkin ymmärtää, koska äiti ei lakkaa olemasta koskaan äiti, mutta alkoholistiukon hyysäämistä en jaksa ymmärtää.
      Kuitenkin melkein jokainen raitistunut alkoholisti tunnustaa, että se hyysääminen ei ole heitä auttanut, on saattanut vain edesauttaa hetkeä että on ollut pakko ryhdistäytyä ja tehdä valinta kuolla tai jatkaa elämää ja hakea tosissaan apua.

    • reppuriika

      Ei ole harvinaista kun päihderiippuvainen päättää raitistua, niin tuleekin ero. Läheisriippuvainen puoliso menettää roolinsa hyysääjänä, "vahvana", pelastajana, suojelijana, jopa sylkykuppina, kun ei ole enää kohdetta johon syöltää pahaa oloa ja omia ongelmia.
      Minulla on muutama tuttu, joilla kumppani tai aikuinen tai keksi-iäinen lapsi juo Ja sitä samaa elämän kurjuuden ja pahanolon valittelua se jatkuvasti on. Pitää vaatettaa, käydä siivoomassa, viemässä ruokaa ja hyysätä ja hyysätä. Ja kun ei millään jaksa, rahat eivät riitä, ym. Kun sitten ehdottaa, että entäs jos teen asiat selväksi, järjestät asiasi ja alat elää omaa elämääsi. No ei se tule kuuloonkaan, kun tämä raukka jää sitten täysin heitteille. No jos on kysymyksessä oma lapsi niin äidin sydämen jotenkin ymmärtää, koska äiti ei lakkaa olemasta koskaan äiti, mutta alkoholistiukon hyysäämistä en jaksa ymmärtää.
      Kuitenkin melkein jokainen raitistunut alkoholisti tunnustaa, että se hyysääminen ei ole heitä auttanut, on saattanut vain edesauttaa hetkeä että on ollut pakko ryhdistäytyä ja tehdä valinta kuolla tai jatkaa elämää ja hakea tosissaan apua.

      • reppuriika

        Anteeksi, jostain syystä viestin lähtö takelsi ja sitten meni kahteen kertaan.


      • flegmaatti

        Nyt se selvisi! Nimittäin syy miksi en päättänyt ryhtyä oikeaksi alkoholistiksi.
        Vaimoni kylmäsydämmisyys. Tosin sitä ei tullut tosimielessä kokeilluksikaan mutta tiedän tasan tarkkaan kuinka siinä olisi käynyt.
        Itse aiheutettuna en olisi saanut armoa.

        Paskapussin pohjia hän kyllä vaihtoi huolella 3kk mutta se onkin toinen juttu.


    • lissääviinaa

      Älä lähde sille reissulle ollenkaan. Mielummin käytä ne matkarahat Alkossa asiointiin. Joka ikinen aamu kysy siltä ukoltasi mitä viinaa haluat tänään juoda ja jos sinä päivänä ei janota, niin pidä niitä pulloja esillä kuitenkin, niin pian tulet huomaamaan, että kyllä se sittenkin tarttuu siihen hyvin viritettyyn ansaan.
      Vaatiihan se pitkää pinnaa ja hermoja tämäkin taistelu, mutta meillä kannatti. Juoppohullu on ollut raittiina sen myllyn jälkeen 25 vuotta.

      • hoit_su

        aika hyvä kirjoitus☺


      • Jatka hoitoa


      • pöyristyinminäkin
        Ruuneman kirjoitti:

        Jatka hoitoa

        Mikäs määrääjä sinä olet minulle. Niin muuten luin tuolta ylempää kannanottosi ja että pisti vihaksi.
        Juu, ethän sinä mikään 70-kymppinen ole. Sinä olet 100 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe