Kun pääsin eläkkeelle, olin vasta 45, ja minulla oli vain kuntoutustuki. Eläkkeeni oli Satasta suurempi, kuin tuu eli olokkaampa häntä, vaikka meijjän Tiinan hännäsä, turhan suap pyytämätäkkii. Siltä tuntui. Yritä pää säästää, kun käteen jää nolla euroa ruokalaskun jälkeen. Niin tein suunnitelmia säästämisen aloittamiseksi ja tulin siihen tulokseen, että velat on maksettava ensin, sitten voi yrittää säästää. Kun viimeinen erä tietokonetta oli maksettu, huomasin käteen jääneen satasen normaalia enemmän. Näin alkaa minun säästämisen. Ei hurrailla suurilla summilla, yritetään säästää 15,50 kuukaudessa. Nyt vaaditaan naiseutta, jota sota-aikana osoitettiin säästämisestä. Minäkin yritän . Saa nähdä, onnistunut, kuten nyt on tapahtunut.
Pikku pikku yritystä
2
132
Vastaukset
- Systeemisalassa
Tietsikka teki tepposia ja kertomus meni pilalle. Säästelen tilille ja kotiin ja kerran kuukaudessa. Yritän mobiilipankin kautta kaikki siirrot ja näin olen aina onnistunut säästämisessä ja tulostakin on tullut; on ollut satasia ja aina menojenkin jälkeen on jäänyt jonkin verran tilille. Motiivini säästämiselle on ollut se, että asun vanhassa asunnossa. Joka menee remonttiin joidenkin vuosien kuluttua ja muutto on edessä. Pitää yrittää säästää ennakkovuokraa ja takuuvuokraa varten. Kun onnistuu, niin tunne voimistuu, kun huomaa, että jotain jää eikä kaikki lopu heti laskujen jälkeen. Minun uusi systeemini, jolla tulosta on tullut, on se, että en halua ottaa nälän uhatessakaan kaikkea pois vaan säästän kuin salaa jotain joka kuukausi. Verottajaa ei tarvitse pelätä ja minulla on hyvä mieli. Minä onnistuin tuskien jälkeen säästämään jotain, minä onnistuin.
- sijoitusta
Kelloonkin voi säästää. Siis kellon sisään ja lisäksi tilille. Digitaalinen lipas on suunnitteilla ja silloin näkee paljonko on säästössä. Nyt vain laitan säästöön lippaaseen ja unohdan. Ennen vanhaan säästettiin vaikkapa villasukkaan ja se keinopa tepsi. Se tepsii yhä. Sijoitussäästämistä olen kysellyt ja jopa kokeillut. EI onnistunut. Joten nämä tavalliset lienee parhaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743