Pikku pikku yritystä

Viiskytpenninen

Kun pääsin eläkkeelle, olin vasta 45, ja minulla oli vain kuntoutustuki. Eläkkeeni oli Satasta suurempi, kuin tuu eli olokkaampa häntä, vaikka meijjän Tiinan hännäsä, turhan suap pyytämätäkkii. Siltä tuntui. Yritä pää säästää, kun käteen jää nolla euroa ruokalaskun jälkeen. Niin tein suunnitelmia säästämisen aloittamiseksi ja tulin siihen tulokseen, että velat on maksettava ensin, sitten voi yrittää säästää. Kun viimeinen erä tietokonetta oli maksettu, huomasin käteen jääneen satasen normaalia enemmän. Näin alkaa minun säästämisen. Ei hurrailla suurilla summilla, yritetään säästää 15,50 kuukaudessa. Nyt vaaditaan naiseutta, jota sota-aikana osoitettiin säästämisestä. Minäkin yritän . Saa nähdä, onnistunut, kuten nyt on tapahtunut.

2

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Systeemisalassa

Tietsikka teki tepposia ja kertomus meni pilalle. Säästelen tilille ja kotiin ja kerran kuukaudessa. Yritän mobiilipankin kautta kaikki siirrot ja näin olen aina onnistunut säästämisessä ja tulostakin on tullut; on ollut satasia ja aina menojenkin jälkeen on jäänyt jonkin verran tilille. Motiivini säästämiselle on ollut se, että asun vanhassa asunnossa. Joka menee remonttiin joidenkin vuosien kuluttua ja muutto on edessä. Pitää yrittää säästää ennakkovuokraa ja takuuvuokraa varten. Kun onnistuu, niin tunne voimistuu, kun huomaa, että jotain jää eikä kaikki lopu heti laskujen jälkeen. Minun uusi systeemini, jolla tulosta on tullut, on se, että en halua ottaa nälän uhatessakaan kaikkea pois vaan säästän kuin salaa jotain joka kuukausi. Verottajaa ei tarvitse pelätä ja minulla on hyvä mieli. Minä onnistuin tuskien jälkeen säästämään jotain, minä onnistuin.

• sijoitusta

Kelloonkin voi säästää. Siis kellon sisään ja lisäksi tilille. Digitaalinen lipas on suunnitteilla ja silloin näkee paljonko on säästössä. Nyt vain laitan säästöön lippaaseen ja unohdan. Ennen vanhaan säästettiin vaikkapa villasukkaan ja se keinopa tepsi. Se tepsii yhä. Sijoitussäästämistä olen kysellyt ja jopa kokeillut. EI onnistunut. Joten nämä tavalliset lienee parhaat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe