Pikku pikku yritystä

Viiskytpenninen

Kun pääsin eläkkeelle, olin vasta 45, ja minulla oli vain kuntoutustuki. Eläkkeeni oli Satasta suurempi, kuin tuu eli olokkaampa häntä, vaikka meijjän Tiinan hännäsä, turhan suap pyytämätäkkii. Siltä tuntui. Yritä pää säästää, kun käteen jää nolla euroa ruokalaskun jälkeen. Niin tein suunnitelmia säästämisen aloittamiseksi ja tulin siihen tulokseen, että velat on maksettava ensin, sitten voi yrittää säästää. Kun viimeinen erä tietokonetta oli maksettu, huomasin käteen jääneen satasen normaalia enemmän. Näin alkaa minun säästämisen. Ei hurrailla suurilla summilla, yritetään säästää 15,50 kuukaudessa. Nyt vaaditaan naiseutta, jota sota-aikana osoitettiin säästämisestä. Minäkin yritän . Saa nähdä, onnistunut, kuten nyt on tapahtunut.

2

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Systeemisalassa

      Tietsikka teki tepposia ja kertomus meni pilalle. Säästelen tilille ja kotiin ja kerran kuukaudessa. Yritän mobiilipankin kautta kaikki siirrot ja näin olen aina onnistunut säästämisessä ja tulostakin on tullut; on ollut satasia ja aina menojenkin jälkeen on jäänyt jonkin verran tilille. Motiivini säästämiselle on ollut se, että asun vanhassa asunnossa. Joka menee remonttiin joidenkin vuosien kuluttua ja muutto on edessä. Pitää yrittää säästää ennakkovuokraa ja takuuvuokraa varten. Kun onnistuu, niin tunne voimistuu, kun huomaa, että jotain jää eikä kaikki lopu heti laskujen jälkeen. Minun uusi systeemini, jolla tulosta on tullut, on se, että en halua ottaa nälän uhatessakaan kaikkea pois vaan säästän kuin salaa jotain joka kuukausi. Verottajaa ei tarvitse pelätä ja minulla on hyvä mieli. Minä onnistuin tuskien jälkeen säästämään jotain, minä onnistuin.

    • sijoitusta

      Kelloonkin voi säästää. Siis kellon sisään ja lisäksi tilille. Digitaalinen lipas on suunnitteilla ja silloin näkee paljonko on säästössä. Nyt vain laitan säästöön lippaaseen ja unohdan. Ennen vanhaan säästettiin vaikkapa villasukkaan ja se keinopa tepsi. Se tepsii yhä. Sijoitussäästämistä olen kysellyt ja jopa kokeillut. EI onnistunut. Joten nämä tavalliset lienee parhaat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe