Liikatoiminta

Tärisevä

Sain viikko sitten Tyrazol-lääkityksen kilpirauhasen liikatoimintaan. T4-v oli 49 ja tsh nollassa.
Syön 2 tablettia 3 kertaa päivässä. Kuinka hän kauan kestää, ennenkuin lääke alkaa vaikuttaan?
Olo ei ole parantunut yhtään. Tuntuu, että huonommaksi mennyt. Ei jaksa pysyä pystyssä ollenkaan. Jalat on ihan voimattomat ja tuntuvat kummallisilta. Ihan kuin jotain väreitä kävis, niinkuin hermosto olisi yliherkkä.
Onko muilla ollut tälläisia oireita?

3

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutama_viikko
    • Kaisuuuu

Mulla oli aikaisemmin myös tuo Tyrazol. Sain myös propralia helpottamaan tykytystä. Tyrazol rupesi vaikuttamaan vasta 3-4 viikon jälkeen. Oloa voit helpottaa lopettamalla kahvin/kofeiinin juomisen. Vähennä raskas liikunta. Nuku enemmän ja LOPETA STRESSAAMINEN! Puhumattakaan tupakasta, jos sellaista harrastat. Mä söin lääkkeitä vaan 1/2 vuotta. Arvot palautui vuoden jälkeen lähes normaaleiksi muuttamalla elintapoja. Nyt ei ole ollut mitään enää 8:aan vuoteen 😊

• Tasapainoahaetaan

Minulla todettiin 2 kk sitten liikatoiminta: T4V 60 ja THS alle 0.01. Söin 1.5 kk Tyrazol 5mg 2 tabl 4 kertaa päivässä eli suurin annos. Ei minullakaan vieä w viikon kohdalla ollut yhtään parempi olo, mutta jossain 4 viikon päästä olo oli tasapainoisempi eli arvot varmaan aika ok, mutta en ollut kunnon seurannassa (odotin sisätautilääkärille pääsyä vielä) ja jatkoin vain samaa annosta koko ajan ja viidennellä viikolla iski kova väsymys ja verikokeiden mukaan olin mennytkin jo reilusti vajaatoiminnalle T4V 7.1 ja THS 0.03 (tämä arvo nousee hitaasti). Lääkitys vähennettiin 2 tabl 2 kertaa viikossa, mutta liikatoiminta syveni vielä lisää viikon aikana ja nyt annos on 1 tabl 2 kertaa päivässä (pääsin sisätautilääkärille) ja tuntuu, että väsymys olisi jo vähän helpottamassa. Eli sisätautilääkäri sanoi, että usein käydään vajaatoiminnalla ja sitten aletaan annosta hioa niin, että päästään sopiviin annoksiin. Minulla on nyt 6 viikon päästä kilpirauhasarvojen kontrolli, että katsotaan mihin arvot asettuvat tällä annoksella ja sitten taas muutetaan, jos on tullut esim. taas liikatoimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2958
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      22
      2867
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2673
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      55
      2522
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2438
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      46
      2408
    7. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    8. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2121
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2028
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2022
    Aihe