turuust stadiin

moottoriveneilijä

Pitäisi siirtää kymmenen metrinen purkkari turusta Helsinkiin, 3-4 miehen voimin. Mikähän olisi paras reitti toukokuussa?

22

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama kuin muulloinkin eli rannikkoa pitkin Hankoniemi kiertäen :)

      Vähän vakavammin puhuen: kyse siis on ilmeisesti puhtaasta siirtopurjehduksesta eikä niinkään maisemien katselusta, kivoista vierassatamista tms.?

      Yksinkertaisin ratkaisu on kahden päivän veto, ensimmäisenä päivänä Turusta Hankoon ja toisena Hangosta Helsinkiin. Reitinvalinnassa nyt ei oikeasti juuri ole mitään vaihtoehtoja, karttaa katsoen se yksinkertaisimman näköinen väylä. Hangon itäisen jälkeen tietysti voi valita, meneekö ulkokautta tai Barösundin tai Jussaron kautta Porkkalanselälle.

    • moottoriveneilijä

      Ok. Siis nopeinta reittiä kyselin. Tarkoitus on vaan nopeasti siirtää vene ilman pysähdyksiä viikonlopun aikana.

      • Joakim1

        Koneella vai purjein? Koneella lyhyin reitti on nopein, purjeilla ei välttämättä. Käytä reittihakua, jos et itse osaa löytää. Sellainen löytyy ainakin näistä:
        http://www.vertti.info/kartta
        http://webapp.navionics.com/?lang=en#boating/routing/automatic@9&key=_buoJufifC

        Molemmissa on puutteensa. Ensimmäinen ei ymmärrä syväyksen päälle ja jälkimmäinen ei maston korkeuden päälle. Jälkimmäinen on myös hidas laskemaan reittiä. Tarkista siis niiden reittien kulkukelpoisuus.

        Hyvin samanlaisen reitin nuo arpoivat TPS:ltä Pihlajasaareen. 124.1 ja 122,1 M. Molemmat menivät Paraisten Portista, Lövön sillan ali, Älgön eteläpuoleista väylää, ulkokautta Olympia-väylää Barosundin kohdalla ja ulkokautta Porkkalan selän yli. En oikeastaan löytänyt nopeasti mitään eroa reiteissä. Ehkä ne laskevat eri tavalla matkan? No tuossa kyllä eroa Rymättälyn Airismaan kohdalla, jossa Vertti menee länsireunaaa ja Navionics itäreunaa.


      • Eikös se vihreä reitti ole ihan hyvä. Veneilyn runkoväylä.


      • R33BlueEyes
        Joakim1 kirjoitti:

        Koneella vai purjein? Koneella lyhyin reitti on nopein, purjeilla ei välttämättä. Käytä reittihakua, jos et itse osaa löytää. Sellainen löytyy ainakin näistä:
        http://www.vertti.info/kartta
        http://webapp.navionics.com/?lang=en#boating/routing/automatic@9&key=_buoJufifC

        Molemmissa on puutteensa. Ensimmäinen ei ymmärrä syväyksen päälle ja jälkimmäinen ei maston korkeuden päälle. Jälkimmäinen on myös hidas laskemaan reittiä. Tarkista siis niiden reittien kulkukelpoisuus.

        Hyvin samanlaisen reitin nuo arpoivat TPS:ltä Pihlajasaareen. 124.1 ja 122,1 M. Molemmat menivät Paraisten Portista, Lövön sillan ali, Älgön eteläpuoleista väylää, ulkokautta Olympia-väylää Barosundin kohdalla ja ulkokautta Porkkalan selän yli. En oikeastaan löytänyt nopeasti mitään eroa reiteissä. Ehkä ne laskevat eri tavalla matkan? No tuossa kyllä eroa Rymättälyn Airismaan kohdalla, jossa Vertti menee länsireunaaa ja Navionics itäreunaa.

        Navionicsin automaattireittiä en voi suositella jos teillä on masto pystyssä. Kovin pitkälle ette pääse, vaan törmäätte Hirvensalon siltaan. Jos siis lähdette esim. Turun vierasvenesatamasta, joka oli itselläni välietappi Vaasa - Hki siirtopurjehduksella viime keväänä. Purjehduksessa reittisuunnitelma elää aina vallitsevien tuulien mukaan ja siten samankaltaisia tarkkoja reittisuunnitelmia ei voi tehdä mitä esim. moottoriveneelle. Itse sain iloiset 14(18) m/s pohjoisen puolelta Turusta eteenpäin ja yhtenä päivänä 80 NM Rödjaniin asti. Seuraava päivä sitten leppoisasti koneella Helsinkiin kun tuuli tyyntyi lähes täysin. Meitä oli kaksi matkassa. 3 - 4 ajaa tietysti non stop, mutta onko vastaavaa hyötyä tuolla välillä.


      • Kullervokankinen
        Joakim1 kirjoitti:

        Koneella vai purjein? Koneella lyhyin reitti on nopein, purjeilla ei välttämättä. Käytä reittihakua, jos et itse osaa löytää. Sellainen löytyy ainakin näistä:
        http://www.vertti.info/kartta
        http://webapp.navionics.com/?lang=en#boating/routing/automatic@9&key=_buoJufifC

        Molemmissa on puutteensa. Ensimmäinen ei ymmärrä syväyksen päälle ja jälkimmäinen ei maston korkeuden päälle. Jälkimmäinen on myös hidas laskemaan reittiä. Tarkista siis niiden reittien kulkukelpoisuus.

        Hyvin samanlaisen reitin nuo arpoivat TPS:ltä Pihlajasaareen. 124.1 ja 122,1 M. Molemmat menivät Paraisten Portista, Lövön sillan ali, Älgön eteläpuoleista väylää, ulkokautta Olympia-väylää Barosundin kohdalla ja ulkokautta Porkkalan selän yli. En oikeastaan löytänyt nopeasti mitään eroa reiteissä. Ehkä ne laskevat eri tavalla matkan? No tuossa kyllä eroa Rymättälyn Airismaan kohdalla, jossa Vertti menee länsireunaaa ja Navionics itäreunaa.

        Tps? Turun palloseura? Mikä se on suomeksi?


      • mitämuuta
        Kullervokankinen kirjoitti:

        Tps? Turun palloseura? Mikä se on suomeksi?

        Voisiko mitään älykkäämpää odottaakaan aamuyön tunteina syntyväksi.


    • onnistuukyllä

      Nykyään vanha ykköstie on mukavan rauhallinen. Siitä riippuen, mille puolelle helsinkiä vene on menossa, niin kannattaa harkita myös Kisko-Tammisaari-Hangontie reittiä.

    • Airistolla_jo_vaikeaa

      Toi on liian paha siivu. Melkein tekemätön paikka.

      Canceliä peliin jos vielä onnistuu.

    • dddsssssssssss

      Eikö sulla ole merikarttaa? Kartasta selviää nopeasti lyhyin reitti, ei niitä vaihtoehtoja kovin montaa ole jos koneella mennään mahdollisimman nopeasti.

      • sssssdddd

        Miten koneella meno ja mahdollisimman nopeasti meno liittyvät toisiinsa? Nopein reitti niillä ei tietenkään ole sama eikä lyhin ole purjein nopein.


    • uteliaskeltainen

      Jokos se pohjan pesijä on löytynyt?

    • Kokenutsiirtäjä

      Kirjoitapas yhteys tietosi siirtopurjehtija(at)gmail.com niin voin tarvittaessa siirtää veneesi Turusta Hesaan viikonlopun aikana. Kokemusta on tälläkin matkalla n. kymmenisen kertaa eri veneillä.
      Nopeimmilaan tuo väli hoituu pari päivä ja yksi yö nukkumiseen, kun Hesasta lähdin klo 9 jälkeen lauantai aamuna ja yön nukuin ankkurin varassa niin sunnuntai iltana klo 22 jälkeen olin Hirvensalon laiturissa. Eikä matkalle tarvitse välttämättä 3...4 miestä, koska se hoituu hyvin yksinkin, mutta onhan tietysti mukava olla matkalla avustajakin.

    • tkuinkoohkitku

      Itsellä tulossa siirto Inkoosta Turkuun lavetilla nyt syksyllä, saman kokoluokan botski. Lavetti siis liikkuu tku-inkoo-tku varmaan parinviikon sisällä, menomatka siis tyhjänä, eli tku-hki siirtyis aika mukavasti tyhjällä lavetilla ns. kimppa kyytinä?

      • ajoviima

        Lavetilla olisi mukavampi purjehtia kesällä


    • Maeaaaaaaa

      Tuosta selviää yksikin mies. Kolme on maksimi. Miksi haluat jopa neljä?

      • Höh, olisiko esim. siksi, että koolla olisi jokin 3-4 hengen kaveriporukka, jotka kaikki ovat innokkaita lähtemään mukaan mutta eivät ihan varmoja vielä aikatauluistaan?

        Se on totta, ettei kolmea tarvita siihen, että homma hoituisi.


      • merikarhu3
        10-14 kirjoitti:

        Höh, olisiko esim. siksi, että koolla olisi jokin 3-4 hengen kaveriporukka, jotka kaikki ovat innokkaita lähtemään mukaan mutta eivät ihan varmoja vielä aikatauluistaan?

        Se on totta, ettei kolmea tarvita siihen, että homma hoituisi.

        Onhan se mukavampi homoilla isommalla joukolla, yksi tulis vaa tumputettua sormet kohmeessa.


      • jatka.haaveilua
        merikarhu3 kirjoitti:

        Onhan se mukavampi homoilla isommalla joukolla, yksi tulis vaa tumputettua sormet kohmeessa.

        Ymmärtäähän sen, että homo näkee kaikki muutkin homoina toiveajatuksissaan. Sillä tavalla on myös varmaan kiva fantasioida mukaanpääsystä tuolle matkalle. Tom of Finlandit ovat kuitenkin niitä merikarhuja vain niitä taiteilijan luomissa fantasioissa.


      • Kabbala2
        merikarhu3 kirjoitti:

        Onhan se mukavampi homoilla isommalla joukolla, yksi tulis vaa tumputettua sormet kohmeessa.

        Ruotsinlaivoilla on välillä homoristeilyjä, sinne rohkeasti mukaan vaan! Ei tartte olla yksin, vaan voitte vaikka tumputtaa isommassa porukassa.


    • suosittelen-molempia

      Kannattaa poiketa matkalla Kasvihuoneilmiössä, mielenkiintoinen paikka! Myös Lahnajärvi on taas auki, sinne kannattaa myös poiketa matkalla!

    • Yammusi

      Mikä on purkkari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe