Joulu Tartossa?

Tartto-diggari

Tere! Sanokaapa kokeneet ihmiset, millainen olisi joulu Tartossa. Ovatko esim. ravintolat ja kaupat auki ja minä pyhien päivinä? Onko nykyisin aattona jouluaterioita hotelleissa, joihin voisi mennä semmoista nauttimaan, vaikkei asuisikaan siellä? Kiitos kaunis etukäteen!

14

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarton_Ketku

      Ei rysänmaalla mitään jouluja vietetä, vasta uutenavuonna ryypätään rankasti!

      • KyselenVaan

        Mikä on rysänmaa? Mitä sillä on tekemistä Viron matkailun kanssa?


      • Ryssänmaa

        Koko Viro on yhtä RYSSÄNMAATA


      • Suuriruhtinaskunta
        Ryssänmaa kirjoitti:

        Koko Viro on yhtä RYSSÄNMAATA

        Niin on Suomikin jos tuolle linjalle mennään...


      • Rajat_Siirtyy
        Suuriruhtinaskunta kirjoitti:

        Niin on Suomikin jos tuolle linjalle mennään...

        Konkurssi Suomi on kohta ryssänmaa, kun Putin kävelee rajan yli joukkoineen!


    • Djdjlh

      Ettekö voi vastata asialliseen kysymykseen asiallisesti? Vai oletteko tehneet vain ryyppymatkoja Tallinnaan?

      • NäinTäällä

        Tämähän on Suoli24...


      • non-alcohol

        Ryyppykö tulee jatkuvasti mieleen, selvä alkoholistin merkki!


      • Perä-Suoli
        NäinTäällä kirjoitti:

        Tämähän on Suoli24...

        Tämä palsta on PERÄSUOLI 24, eikö sana kuulu!


    • bonafides

      Matkatoimistot kai voi auttaa, vaikka Matka-Vekka tai jokin Tarton julkinen matkatoimisto. Itsekin kyllä liikun mieluiten omatoimisesti.

    • Näin-Tartossa

      Olin viime jouluna Tartossa, joulupukki oli aivan peltikiinni, kyllä oli nautittu muutakin kuin kansalaisluotamusta!

      • bonafides

        Ehkä hän oli vain tällainen pikantti lisä. Ei kai ihan kadulla toikkaroinnut. Eräs kaverini Suomessa on ollut perheiden lasten iloksi joulupukkina. Kun oli käynyt viimeisissä perheissä, niin oli ollut jo aika kännissä. Että Suomestakin tuttu joulupukki-ilmiö :)


    • bonafides

      Itsekin Tartu-diggari. Kai siellä on kaupungin matkustajainfo?

    • bonafides

      Vienee aikaa päästä sisäpiireihin. Viroon matkustajien pään ovat sekoittaneet nämä laivayhtiöt sekä suomalaiset matkayhtiöt. Itse Viroon tutustuminen vie aikaa ja rahaa, siis kulttuuriin myös. Tämä poro-käsite yleisellä tasolla ei ole aivan perusteeton. Tartto on käsittääkseni yksi Viron sivistyksen kehtoja, ja Baltiankin. Käykää yliopiston päärakennuksen takana olevassa Yliopistomuseossa, siellä mäen päällä. Uskoisin, että joulun ajan perinteet ovat vakiintuneet, ja niitä löytynee myös ravintolatasolta. Onnea matkaan, mutta kannattanee valmistella eri lähteistä. Taas nämä matkatoimistot tai sitten onhan siellä Tampereen ystävyyskaupungin Tarton toimisto, josta voi kysyskellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe