laiskempi vehe

jiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Itellä kia ceed -10 1,6 diesel.Muuten täysin tyytyväinen autoon mut laiskanpulskea on.Edellinen auto oli 400tkm ajettu toyota 1.8.sillä pysty huoletta ajaan taajamas nelosella 40km/h ja vitosella 60km/h.kialle pitää kyl 40 kolmosta tarjota ja 60 nelosta.

14

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepitettävä

      Näin se on, itsellekin tuli yllätyksenä, kun siirryin viimeisestä bensakoneisesta autosta piheyttäni (bensan hinta ja kulutus) Kia Ceed 1,6 dieseliin. Olin kuunnellut diesel autoilijoiden kehuja dieselin VÄÄNNÖSTÄ. No sitähän ei tuossa pikkudieselissä näytä alakierroksilla olevan lainkaan. Hirveä tärinä alkaa jos erehtyy 50 alueelle tullessa jättämään viitosen päälle tai mikäli liikenne ruuhkassa muusta syystä tippuu alle 60. Aiemmilla bensa autoillani 1.1., 1,4, 1,6, 2.0 (turbo) ja 2,5 litraisilla, ei koskaan alkanut täristää 50 nopeudessa suurimmallakaan vaihteella (5 tai 6). Kysymyshän ei ole siitä onko järkevää ajella 50 nopeutta pitkiä matkoja suurimmalla vaihteella, mutta on se ollut mukavampaa, kun ei ole tarvinnut olla koko ajan kepittämässä, mikäli vauhti hetkellisestikin tippuu alle 60.
      No seuraavassa autossani ilmeisesti automaatti kepittää puolestani, mutta ainakaan vaihdekepillisenä en voi kenellekään suositella tuota Kian dieseliä.

    • KalleKaaja

      Olette varsinaisia aaseja. Miksi helvetissä olette ostaneet kyseisen auton, jos kerran tehot eivät miellytä?? Kunnollinen koeajo n 40-50km ennen kaupantekoa on paikallaan, siinä normaali ihminen kokeilee kaikin osin muun muassa suorituskykyä. Itse koeajan huolella auton ennen kaupan tekoa ja varsinkin nykyisen dieselini kohdalla tuon väännön. Toisaalta väitän, että teille molemmille tasamaan tallaajille riittää varsin hyvin tuo Ceedin teho, vaikka onhan se nastaa olla nimettömänä asiantuntija tietokoneen äärellä Lauantai iltana:=)

    • kepitettävä

      Myönnetään, koeajo oli puutteellinen. Enpä ollut osannut odottaa moista ominaisuutta diesel autossa, joten sitä ei tullut myöskään kokeiltua. Harvoin uutta autoa taidetaan koeajaa tuollaisia 40-50 kilometrimääriä, kun ei ole tarkoitus etsiä edellisen omistajan jäljiltä piileviä vikoja, mutta näköjään bensasta dieseliin siirtyessä niin kannattaisi tehdä...
      Tällä palstalla tuntuu liikkuvan aika paljon mielensä pahoittajia, jos jollain on ihan asiallista, mutta vähänkin negatiivista sanottavaa omasta automerkistä.
      Kysymyshän tässäkään ominaisuudessa ei ole mistään elämän ja kuoleman kysymyksestä, riittää että oppii kepittämään autoa oikein, niin ominaisuus ei tule kuin satunnaisesti esille, mutta en silti voi suositella tällaista näin ahkerasti kepitettävää kenellekään.

      • KalleKaaja

        Hei nyt ihan oikeesti, kunnon koeajo myös uutta ostettaessa ja nuo vääntö tehot näet teknisistä tiedoista. Kun olet aikeissa ostaa uuden auton, niin tiedät oman autosi väännön ja millä kierrosalueella se on maksimissaan, sitten vertailet uuden auton vastaavia arvoja. Tämä vertaus ja kunnon koeajo, niin takuuvarmasti sinulle ei tule jälkeenpäin yllätyksiä tehon suhteen.
        Minulla ei ole Ceediä, enkä pahoita nettikirjoittelusta mieltäni myöskään. Kia minulla on ja diesel ja tehoa sekä vääntöä on riittävästi, jonka selvitin ennen autoni tilausta yllä kertomilla keinoilla.


    • kepitystä

      Tosi pökkelömäinen, ajettava! Vääntävän bensa motorin jälkeen!

    • Monellakinajellut

      Tottakai ceed diesel kuten muut vanhemmat dieselit on taajamassa kömpelömpi ajettava, kun alavääntö on ohut. Uudemmat on parempia, vääntävät alempaa. Maantiellä asetelma kääntyy päinvastoin, dieselillä on helppo ohittaa hyvän väännön turvin (2000-3000 rpm), mutta turbottomalla bensakoneella joutuu vaihtamaan pienempään ja käyttämään kierroksia.

      • dieselin_vongutus

        Mikä vääntö? 3000 rpm on jo lähellä nykydieselien maksimitehon (3500-4000 rpm) lukemia. Täysin sama juttu kuin kierrättää turbotonta bensakonetta 4500 rpm!


      • kia_spo
        dieselin_vongutus kirjoitti:

        Mikä vääntö? 3000 rpm on jo lähellä nykydieselien maksimitehon (3500-4000 rpm) lukemia. Täysin sama juttu kuin kierrättää turbotonta bensakonetta 4500 rpm!

        Totta. Vapaasti hengittävällä bensakoneella rekan ohitus onnistuu, kun pistää kolmosen silmään ja painaa kaasun pohjaan ja antaa mennä sinne 120km/h lukemiin. Esim omassa Sportagessani 1.7 litranen turbo diesel ja tuo rekan ohitus ei menekkään yhtä helposti, vaan rekan rinnalla pitää heittää kerran tai kaksi isommalle, kun huippu vääntö on hyvin suppealla alueella.


      • hyväDiisselkone
        kia_spo kirjoitti:

        Totta. Vapaasti hengittävällä bensakoneella rekan ohitus onnistuu, kun pistää kolmosen silmään ja painaa kaasun pohjaan ja antaa mennä sinne 120km/h lukemiin. Esim omassa Sportagessani 1.7 litranen turbo diesel ja tuo rekan ohitus ei menekkään yhtä helposti, vaan rekan rinnalla pitää heittää kerran tai kaksi isommalle, kun huippu vääntö on hyvin suppealla alueella.

        Itellä tuo 1,7 diesel. Juurikin mainio maantiellä. Mikään rekan ohitus ei voi olla ongelma kun maantiellä ajaa kuitenkin kierrosluvulla, joka tarjoaa hyvän väännön. Ihan kutosella lähtee rekan ohitus ja riittää vääntö ja teho. Eikä kone huuda. Saa vitosenkin laittaa, jos ei puhetta usko.

        Kian 1,7 D tarvii kaupungin ruuhkaliikenteessä enemmän kepittämistä kuin jotkut nykyiset vääntöhirviöt. Mutta ei se kepittäminen ainakaan itselläni ole tuskaa nostattanut. Ja nyt kun on tuoreissa malleissa tarjolla kaksoiskytkinautomaatteja, ei ole enää syytä seur. vaihdossa ostaa manuaalia ollenkaan. Aiemmin oli kulutus ja käyttömaksut esteenä. Nyt ei.


    • Turboton

      Eihän 1,6 litran diesel voi olla kovin rivakka ja vääntävä. Moottori on hentoinen. Mutta sitten, kun valitsee turbodieselin, niin tahti muuttuu rivakammaksi.

      • mikäturboton

        onko turbottomia dieseleitä ollut millään henkilöautomerkillä enää tällä vuosituhannella? ei tietääkseni ainakaan kialla.
        turbohan on nykyisin niin yleinen dieseleissä, että ei sitä enää viitsitä edes koodata auton mallimerkintään, kuten ei muutamaan vuosikymmeneen ole koodattu venttiilimääriäkään auton takaluukkuun.
        koska muuten suomessa mahdettiin myydä viimeinen turboton diesel henkilöauto?


      • onnettomia

        Vuonna..........? Nuhapumppuja ne oli, tähtikeulas!


      • onnettomia
        onnettomia kirjoitti:

        Vuonna..........? Nuhapumppuja ne oli, tähtikeulas!

        Kävin kurkkaa oman kiijani kone huonetta, ei oo turpoo ei...... mutta ei oo tiisseliäkään. 2003 malline kiija on ja viel puoljtoidta vuatta velekaa......!


    • Noskiihtyvyys

      nollasta sataan on kiinni oikean jalan nilkan ojennuksesta!
      Jos ei sitä tiedä, niin sillon kiihtyy ainoastaan kuski!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5636
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      97
      4857
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4814
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      393
      2380
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      130
      2286
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      1997
    7. 109
      1876
    8. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1607
    9. 382
      1363
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1203
    Aihe