Itellä kia ceed -10 1,6 diesel.Muuten täysin tyytyväinen autoon mut laiskanpulskea on.Edellinen auto oli 400tkm ajettu toyota 1.8.sillä pysty huoletta ajaan taajamas nelosella 40km/h ja vitosella 60km/h.kialle pitää kyl 40 kolmosta tarjota ja 60 nelosta.
laiskempi vehe
14
180
Vastaukset
- kepitettävä
Näin se on, itsellekin tuli yllätyksenä, kun siirryin viimeisestä bensakoneisesta autosta piheyttäni (bensan hinta ja kulutus) Kia Ceed 1,6 dieseliin. Olin kuunnellut diesel autoilijoiden kehuja dieselin VÄÄNNÖSTÄ. No sitähän ei tuossa pikkudieselissä näytä alakierroksilla olevan lainkaan. Hirveä tärinä alkaa jos erehtyy 50 alueelle tullessa jättämään viitosen päälle tai mikäli liikenne ruuhkassa muusta syystä tippuu alle 60. Aiemmilla bensa autoillani 1.1., 1,4, 1,6, 2.0 (turbo) ja 2,5 litraisilla, ei koskaan alkanut täristää 50 nopeudessa suurimmallakaan vaihteella (5 tai 6). Kysymyshän ei ole siitä onko järkevää ajella 50 nopeutta pitkiä matkoja suurimmalla vaihteella, mutta on se ollut mukavampaa, kun ei ole tarvinnut olla koko ajan kepittämässä, mikäli vauhti hetkellisestikin tippuu alle 60.
No seuraavassa autossani ilmeisesti automaatti kepittää puolestani, mutta ainakaan vaihdekepillisenä en voi kenellekään suositella tuota Kian dieseliä. - KalleKaaja
Olette varsinaisia aaseja. Miksi helvetissä olette ostaneet kyseisen auton, jos kerran tehot eivät miellytä?? Kunnollinen koeajo n 40-50km ennen kaupantekoa on paikallaan, siinä normaali ihminen kokeilee kaikin osin muun muassa suorituskykyä. Itse koeajan huolella auton ennen kaupan tekoa ja varsinkin nykyisen dieselini kohdalla tuon väännön. Toisaalta väitän, että teille molemmille tasamaan tallaajille riittää varsin hyvin tuo Ceedin teho, vaikka onhan se nastaa olla nimettömänä asiantuntija tietokoneen äärellä Lauantai iltana:=)
- kepitettävä
Myönnetään, koeajo oli puutteellinen. Enpä ollut osannut odottaa moista ominaisuutta diesel autossa, joten sitä ei tullut myöskään kokeiltua. Harvoin uutta autoa taidetaan koeajaa tuollaisia 40-50 kilometrimääriä, kun ei ole tarkoitus etsiä edellisen omistajan jäljiltä piileviä vikoja, mutta näköjään bensasta dieseliin siirtyessä niin kannattaisi tehdä...
Tällä palstalla tuntuu liikkuvan aika paljon mielensä pahoittajia, jos jollain on ihan asiallista, mutta vähänkin negatiivista sanottavaa omasta automerkistä.
Kysymyshän tässäkään ominaisuudessa ei ole mistään elämän ja kuoleman kysymyksestä, riittää että oppii kepittämään autoa oikein, niin ominaisuus ei tule kuin satunnaisesti esille, mutta en silti voi suositella tällaista näin ahkerasti kepitettävää kenellekään.- KalleKaaja
Hei nyt ihan oikeesti, kunnon koeajo myös uutta ostettaessa ja nuo vääntö tehot näet teknisistä tiedoista. Kun olet aikeissa ostaa uuden auton, niin tiedät oman autosi väännön ja millä kierrosalueella se on maksimissaan, sitten vertailet uuden auton vastaavia arvoja. Tämä vertaus ja kunnon koeajo, niin takuuvarmasti sinulle ei tule jälkeenpäin yllätyksiä tehon suhteen.
Minulla ei ole Ceediä, enkä pahoita nettikirjoittelusta mieltäni myöskään. Kia minulla on ja diesel ja tehoa sekä vääntöä on riittävästi, jonka selvitin ennen autoni tilausta yllä kertomilla keinoilla.
- kepitystä
Tosi pökkelömäinen, ajettava! Vääntävän bensa motorin jälkeen!
- Monellakinajellut
Tottakai ceed diesel kuten muut vanhemmat dieselit on taajamassa kömpelömpi ajettava, kun alavääntö on ohut. Uudemmat on parempia, vääntävät alempaa. Maantiellä asetelma kääntyy päinvastoin, dieselillä on helppo ohittaa hyvän väännön turvin (2000-3000 rpm), mutta turbottomalla bensakoneella joutuu vaihtamaan pienempään ja käyttämään kierroksia.
- dieselin_vongutus
Mikä vääntö? 3000 rpm on jo lähellä nykydieselien maksimitehon (3500-4000 rpm) lukemia. Täysin sama juttu kuin kierrättää turbotonta bensakonetta 4500 rpm!
- kia_spo
dieselin_vongutus kirjoitti:
Mikä vääntö? 3000 rpm on jo lähellä nykydieselien maksimitehon (3500-4000 rpm) lukemia. Täysin sama juttu kuin kierrättää turbotonta bensakonetta 4500 rpm!
Totta. Vapaasti hengittävällä bensakoneella rekan ohitus onnistuu, kun pistää kolmosen silmään ja painaa kaasun pohjaan ja antaa mennä sinne 120km/h lukemiin. Esim omassa Sportagessani 1.7 litranen turbo diesel ja tuo rekan ohitus ei menekkään yhtä helposti, vaan rekan rinnalla pitää heittää kerran tai kaksi isommalle, kun huippu vääntö on hyvin suppealla alueella.
- hyväDiisselkone
kia_spo kirjoitti:
Totta. Vapaasti hengittävällä bensakoneella rekan ohitus onnistuu, kun pistää kolmosen silmään ja painaa kaasun pohjaan ja antaa mennä sinne 120km/h lukemiin. Esim omassa Sportagessani 1.7 litranen turbo diesel ja tuo rekan ohitus ei menekkään yhtä helposti, vaan rekan rinnalla pitää heittää kerran tai kaksi isommalle, kun huippu vääntö on hyvin suppealla alueella.
Itellä tuo 1,7 diesel. Juurikin mainio maantiellä. Mikään rekan ohitus ei voi olla ongelma kun maantiellä ajaa kuitenkin kierrosluvulla, joka tarjoaa hyvän väännön. Ihan kutosella lähtee rekan ohitus ja riittää vääntö ja teho. Eikä kone huuda. Saa vitosenkin laittaa, jos ei puhetta usko.
Kian 1,7 D tarvii kaupungin ruuhkaliikenteessä enemmän kepittämistä kuin jotkut nykyiset vääntöhirviöt. Mutta ei se kepittäminen ainakaan itselläni ole tuskaa nostattanut. Ja nyt kun on tuoreissa malleissa tarjolla kaksoiskytkinautomaatteja, ei ole enää syytä seur. vaihdossa ostaa manuaalia ollenkaan. Aiemmin oli kulutus ja käyttömaksut esteenä. Nyt ei.
- Turboton
Eihän 1,6 litran diesel voi olla kovin rivakka ja vääntävä. Moottori on hentoinen. Mutta sitten, kun valitsee turbodieselin, niin tahti muuttuu rivakammaksi.
- mikäturboton
onko turbottomia dieseleitä ollut millään henkilöautomerkillä enää tällä vuosituhannella? ei tietääkseni ainakaan kialla.
turbohan on nykyisin niin yleinen dieseleissä, että ei sitä enää viitsitä edes koodata auton mallimerkintään, kuten ei muutamaan vuosikymmeneen ole koodattu venttiilimääriäkään auton takaluukkuun.
koska muuten suomessa mahdettiin myydä viimeinen turboton diesel henkilöauto? - onnettomia
Vuonna..........? Nuhapumppuja ne oli, tähtikeulas!
- onnettomia
onnettomia kirjoitti:
Vuonna..........? Nuhapumppuja ne oli, tähtikeulas!
Kävin kurkkaa oman kiijani kone huonetta, ei oo turpoo ei...... mutta ei oo tiisseliäkään. 2003 malline kiija on ja viel puoljtoidta vuatta velekaa......!
- Noskiihtyvyys
nollasta sataan on kiinni oikean jalan nilkan ojennuksesta!
Jos ei sitä tiedä, niin sillon kiihtyy ainoastaan kuski!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463210Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091942Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171920Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si811771- 181522
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431418- 271344
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1251198UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121160