Heii kaikki auttajat! :)
Olen lukiossa ekalla ja nyt kolmannen jakson tullessa, pitäisi tehdä isoja päätöksiä.
Olen ensimmäisen kurssin jälkeen lopettanut pitkän matematiikan, koska jo ekan kurssin jutut menivät yli, miltein hylättyyn ja myös nykyisen lyhyen matikan jutut hiukan tökkii... Tajusitte siis, matematiikka ei ole alaani.
Olen käynyt pakolliset Kemian ja Fysiikan kurssit ja nyt pitäisikin tietää jatkanko syventäviin... Molemmat pakollisista menivät "ok" tasolla, mutta varsinkin fysiikka tökki.
Yläasteella olen saanut Kemiasta ja Fysiikasta 8 ja matikasta 7, mutta bilsasta aina 10.
Eli biologia kiinnostaa.
Nyt asiaan.
Olen aina ollut lähdössä lääkikseen, aivan pienestä lähtien. Varsinkin kasvaessa haave on vain suurentunut. PAITSI NYT! Pitkän matikan ja jo fysiikankin kohdalla tajusin karun todellisuuden, minusta ei voi tulla lääkäriä.
Miksi haluan lääkäriksi? Syy ei ole raha ja kunnia vaan tarve auttaa ihmisiä. Olen itse ollut useita kertoja sairaalassa ja sen kautta olen ymmärtänyt alan tärkeyden.
Haluan saada ihmiset voimaan hyvin ja haluan auttaa apu tarvitsevia.
Eli mikä on mahdollisuuteni? Voin suoraan sanoa, etten ymmärrä matematiikan kaavoja vaikka takoisin niitä päähän koko päivä. (Kokemusta on) :/
Sitten seuraavaan.
Olen yläasteella alkanut kiinnostumaan lääkiksen rinnalla oikeustieteestä.
Laki ja yhteiskuntaamme ohjaavat säännökset kiinnostavat. Olen hyvä yhteiskuntaopissa ja muissakin lukuaineissa. Kuitenkin kielet tökkii matemaattisten lisäksi pahasti. (ruotsi ja englanti 6 luokkaa yläasteella)
Taaskaan oikeustieteellinen ei ole rahan ja kunnian kasvattama haave vaan vilpitön kiinnostus alasta on. Myös useat eri ura vaihtoehdot kiinnostavat (juristi, oma toimisto, tuomari, poliisin johtotehtävät, oikeusministeriön työt, useiden yritysten tarjoamat työt).
Mitä siis tekisin?! Jatkaisinko fysiikkaa ja kemiaa, vaikka en ymmärtäisi niistä mitään? (Biologiaa aion pelkästä ilosta jatkaa, koska se kiinnostaa, vaikka mikään luonnontiede/biokemia ei kiinnosta)
Vai ottaisinko kemian ja fysiikan tilalle oikista avittavaa yh:n sekä historian syventävää ja kiinnostusta herättänyttä psykogologiaa ja filosofiaa?
Olen todella umpikujassa. En tiedä mitä tekisin.
Kertokaa omia mielipiteitänne, ohjeitanne, vikkejänne ja erityisesti kokemuksianne!
(Haukut ja ärsyyntymistä nostavat kommentit saa jättää, en jaksa nyt niitä)
KIITOS JOS JAKSOIT LUKEA JA ERITYIS KIITOS JOS AUTAT! :)
Hyvää syksyä!
OIKIS harkinnassa, olisiko neuvoja ja kokemuksia!
läOILE
1
81
Vastaukset
- luemitähalua
oikiksessa saa lähtöpisteitä reaalista, eli ihan sama mitä kirjoitat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4104622Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221815- 1421570
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751315Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151146Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔761123Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131069Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään661013- 38980
- 66972