Hei! kyselisin että miltä vaikuttaa tämmöiset arvot
(TSH)s-tyreotropiini 3,37mlU/l
(T4V) tyroksiini, vapaa 15.58 pmol/l
(T3V)trijodityeoniini, vapaa 5.32 pmol/l
aiemmin noin 1 ja puoli vuotta sitten T4V oli jotain 21 ja laski lukuun jotain 17 ja nyt 15.58
ja TSH oli aiemmin 0.58 ja nousi lukuun 0.9 ja nyt 3.37
ollut sekä vajaa että liikatoiminnan oireita sekä d-vitamiinin puutos ja nyt paljastui raudan ja b-vitamiinin puutos että anemia varmaan on myös.
onko näillä yhteyksiä?
Vajaatoimintaa vai liikatoimintaa vai onko mitään
2
120
Vastaukset
- oireidenaiheuttajia
T4v ja T3v ovat kelvollisia, TSH saisi olla alempi. Etsisin myös muita syitä.
http://www.mdedge.com/clinicalendocrinologynews/article/104350/pituitary-thyroid-adrenal-disorders/iron-deficiency-may on ytimekäs selvitys miten matala ferritiini aiheutti oireet. Jossain on samaa asiaa suomeksikin, ehkä löydän, ehkä en.
Keskustelupalstoilla moni kertoo myös B12-vajauksen aiheuttavan samoja oireita
Vajaa- ja liikatoiminnan vaihtelua on autoimmuunityreoidiitissa eli Hashimotossa. Onko mitattu TPOab? (Tiukka gluteenittomuus, 200ug seleeniä, matala TSH auttavat.)- oireidenaiheuttajia
> Jossain on samaa asiaa suomeksikin, ehkä löydän, ehkä en.
http://www.kilpirauhasliitto.fi/images/lehdet/Kilpi_lehti1-2015.pdf sivulla 25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311